Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik heb net The year of the flood van Margaret Atwood uit. Erg goed boek, vond ik, maar vrolijk word je er niet van. Het is bijzonder naar allemaal en met de mensheid loopt het slecht af. (Dat is al duidelijk op bladzijde 1, dus ik zit hier niet de clou te verklappen.)

Het boek speelt zich af in dezelfde verzonnen toekomst als Oryx and Crake wat ik een aantal jaren terug met veel plezier gelezen heb. Beetje hetzelfde verhaal, maar dan vanuit een ander perspectief. Dus nu ben ik Oryx and Crake aan het herlezen. En omdat ik allebei de boeken zo goed vind, heb ik net bij bol.com The handmaid's Tale van Atwood besteld. Ook zo'n onplezierige toekomstroman, maar dan wat ouder, al uit 1988 als ik het goed onthouden heb.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Sjongejongejongejonge... wil ik laten zien dat mijn boek ECHT op waarheid is gebaseerd door het onderwerp op te zoeken op internet... stuit ik meteen op de ontknoping van het verhaal. Beetje jammer, beetje dom ook. Nou ja, lezen wil ik het toch wel.
quote:pippie36 schreef op 28 februari 2010 @ 21:20:

Dolfje, ik had precies hetzelfde. Ik ben gisteren in het boek van Corine Hartman begonnen. Ik had ook al zoiets van dit heb ik eerder gelezen, kon alleen niet herinneren om welk boek het ging. Heb ook heel mijn boekenkast doorgenomen, maar kon het niet terugvinden, heel irritant. Maar nu weet ik het (ik kan weer rustig slapen...)

Ik weet nu zeker wat ik bedoel,het begin lijkt idd op de boeken van Karen Rose maar dan gemengd met die van Steve Mosby de 50/50 moorden ken je die?

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat al pakt het me nu nog niet echt..
Ik heb pas geleden ook een boek gelezen van Corine Hartman maar het kon me helaas niet boeien. Jammer, want het leken me zulke leuke boeken. Maarja, als het je niet pakt..

Dat heb ik ook met de boeken van Karin Slaughter.
Dolfje, het boek wat wij volgens mij bedoelen heet Sterf voor mij van Karen Rose. De 50/50 moorden heb ik ook thuis staan. Ik heb gisteren niet meer kunnen lezen, ben nu nog maar op blz 45, ben benieuwd hoe het verder gaat.
quote:tonkje schreef op 28 februari 2010 @ 21:47:

En omdat ik allebei de boeken zo goed vind, heb ik net bij bol.com The handmaid's Tale van Atwood besteld. Ook zo'n onplezierige toekomstroman, maar dan wat ouder, al uit 1988 als ik het goed onthouden heb.Grappig, eerste associatie was gelijk met 'The Handmaiden's Tale' toen ik je eerste stukje las! Ik vond het echt een heel goed boek.
Nog 60 pagina's en heb 'niet storen' van Jill Mansell uit.

Morgen begin ik in 'tophit' van Jill Mansell

Het zijn leuke wegleesboeken. Je hebt ze in no time uit.
Het winterpaleis vond ik inderdaad ook erg goed! Hebben jullie Sashenka al gelezen dan? Is ongeveer in dezelfde stijl, qua onderwerp en ook best wel qua schrijfstijl.

Ik ben nu bezig in De tweeling van Highgate [Audrey Niffenegger], maar ik kom nog niet erg ver.. Heeft iemand het boek al gelezen en er goede berichten over?
quote:vrolijk schreef op 01 maart 2010 @ 16:04:

[...]

Grappig, eerste associatie was gelijk met 'The Handmaiden's Tale' toen ik je eerste stukje las! Ik vond het echt een heel goed boek.Ik denk dat ik dat ook ga vinden. Ik kreeg net een mailtje van bol.com dat ie op de post is, dus vandaag of morgen kan ik weer lekker lezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Heeft er hier iemand wel eens 2e hands boeken via bol.com gekocht?

Ik heb via een cadeubon (¤ 25,00) en Ideal (¤15,00) betaald. Maar nu krijg ik facturen mee bij de boeken waarvan bij sommige staat:

Totaal te betalen: 0,00 en bij andere staat wel een bedrag. Ik ga er vanuit dat ik gewoon betaald heb, maar snap dan niet zo goed waarom bij sommige 0.00 staat en bij andere wel een bedrag. Kan iemand bevestigen of dat het verschil komt door de verschillende betalingen (via de cadeaubon en Ideal)?
quote:Linda1985 schreef op 03 maart 2010 @ 11:28:

Heeft er hier iemand wel eens 2e hands boeken via bol.com gekocht?

Ik heb via een cadeubon (¤ 25,00) en Ideal (¤15,00) betaald. Maar nu krijg ik facturen mee bij de boeken waarvan bij sommige staat:

Totaal te betalen: 0,00 en bij andere staat wel een bedrag. Ik ga er vanuit dat ik gewoon betaald heb, maar snap dan niet zo goed waarom bij sommige 0.00 staat en bij andere wel een bedrag. Kan iemand bevestigen of dat het verschil komt door de verschillende betalingen (via de cadeaubon en Ideal)?Gewoon even een mailtje sturen naar bol.com.
Fortis et liber
Daar kreeg ik geen reactie op... Maarrr ik weet het al. Je krijgt via de mail ook zo'n factuur, en daar staat op dat ik heb voldaan via Ideal. Dus t is allemaal goed.
Linda, ik heb 1 keer 2e hands boeken besteld bij Bol. Dat ging heel goed en snel.
O, het is al opgelost lees ik. Gelukkig maar.
Ben gestopt in 'Godenslaap' van Erwin Mortier, kon me niet boeien en las steeds maar 1 bladzijde.

Heb daarna nog 'Mensen die ik ken die mijn moeder hebben gekend' van Arjen Lubach gelezen, een aanrader! En ook 'Magic Man' van Oscar van den Boogaard, ook erg goed. Ben nu bezig in 'Sprakeloos' van Tom Lanoye.
Ik heb de nieuwe John Irving gisteren uit de bieb meegenomen en nog 3 boeken dus ik kan voorlopig vooruit.Morgen eens bekijken waar ik mee ga beginnen...
Kunnen jullie ook geen boekenzaak voorbij lopen en altijd wat willen kopen? Ik heb hier nog zoveel ongelezen boeken liggen dat ik besloten heb om die eerst te lezen voordat ik weer wat nieuws koop. Heb dat al zo vaak geprobeerd, maar ja..

Ben nu begonnen in Lelieblank, scharlaken rood. Aparte schrijfstijl, maar zo mooi!
@Chatterly: ik heb er ook moeite mee hoor,zie altijd zulke mooie,leuke boeken. Heb al een poos niets meer gekocht(dezelfde reden als jij)wil eerst uitlezen wat ik hier nog heb...
Zelfde verhaal hier. Heb een boekenkoopverslaving. Lees ze ook graag, maar minder snel dan dat ik ze koop. Hoewel ik nu echt op het punt ben dat ik het kopen even uitstel, want heb er zo nog 40 klaarliggen die nog ongelezen zijn.

Tip: ga op treinafstand van je werk wonen (of van je huis werken). Zo heb ik in een jaar tijd mijn hele boekenkast 'bijgelezen'.
Heb net 'hals over kop' uit. Ga vandaag beginnen aan 'de prins op het verkeerde paard'. Leuke wegleesboeken die Mansells.
Ik ga vandaag aan de nieuwe John Irving beginnen.
Ik ga beginnen in De eenzaamheid van de priemgetallen. Ben benieuwd.

Ik lees liever niet in de trein of bus, ik ben liever alleen in een rustige omgeving. Eigenlijk lees ik alleen maar in bed. Heerlijk!
prins op het verkeerde paard is idd wel leuk en makkelijk.

ik ben nu bezig in De vlucht.

daarvoor heb ik het boek In duizend stukjes gelezen.

Erg indrukwekkend boek.
Al een tijd bezig in Koetsier Herfst. Best humoristisch maar god wat vind ik de hoofdpersonages irritant!
Laatst gelezen: Voor ik doodga van Jenny Downham.

Nu bijna uit: Is er hoop van Renate Dorrestein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven