Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.



Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.



Klik hier voor het vorige topic.



If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 05 juni 2012 @ 20:01:

[...]





Nou, succes, ik vind het een vreselijk boek om te lezen. Lastig te begrijpen, warrig, slecht verteld en geschreven (of misschien: slecht vertaald) en heel veel herhalingen.

Ik heb net de tweede soera uit, en ben het met je eens. Nog maar 114 te gaan. Gelukkig staan ze gesorteerd op lengte en heb ik de langste nu gehad. Verder is deze indeling juist lastig, ik had het liever chronologisch gelezen denk ik.



Dat het zo lastig leest ligt deels aan de vertaling. Eigenlijk is de Koran onvertaalbaar, de taal waarin hij geopenbaard zou zijn is heel erg verbonden met de inhoud. Vertaling is daardoor extra lastig. En dan heb ik ook nog eens de versie van iemand die het vervreemdende effect van de tekst op de eerste toehoorders wilde laten doorschemeren, en die dus expres gekozen heeft voor een archaïsche stijl.



Ik ben begonnen in Milan Kundera's The Unbearable Lightness of Being, maar ik heb er nu het geduld niet voor dus die gaat weer terug. Jammer, had er veel positieve verhalen over gehoord maar het doet me niets.



In de tussentijd lees ik ook gewoon wegleesboeken. Ik heb een lijstje gemaakt aan de hand van de Thrillergids van Vrij Nederland. Normaal niet mijn genre maar ik heb wel zin in iets makkelijks.



Ik ben ook erg benieuwd naar Grillroom Jeruzalem van Thomése, heeft iemand die gelezen?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 10 juni 2012 @ 09:51:

Wat een leuk topic is dit! Ik lees al even mee maar zou graag mee willen schrijven. Mag dat?Ja natuurlijk nicolientje, iedereen is welkom!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Zazana1985 schreef op 10 juni 2012 @ 11:23:





Nu bezig in Huwelijk van Jeffrey Eugenides. Iemand deze gelezen?Dat boek niet, heb van hem wel The Virgin Suicides gelezen en dat vond ik erg mooi.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb ons over de 3000 posts heen gejaagd. Hier een nieuw topic!
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven