Ouderwetse visite, welke hapjes serveren jullie?

03-03-2010 20:33 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ik kom hier eigenlijk altijd op het forum met vragen en dan krijg ik tips meestal van MyleneValerie hahaha en ook van Queenie heb ik eens zeer bruikbare tips gekregen. Misschien is het een idee om voor korte vragen een apart onderwerp te beginnen?

Ik zie wel of er behoefte aan is maar ik heb natuurlijk weer een vraag: binnenkort komen er kennissen een avondje ouderwets op visite. Leuke mensen, houden van lekker eten maar de vorige keer had ik vrij veel vlees.

Daar hebben ze niet veel van gehad. Ze eten volgens mij veel biologisch en meer vegetarisch. Het gaat niet om calorieën meer om het milieu volgens mij.

Ze hebben zelf ook niet overdadig hapjes maar veel verschillende soorten en lekker.

Ik ben nogal van de overdaad maar wil nu voor 4 man, iets voor bij de koffie en dan natuurlijk wel wat lekkers voor bij de borrel. Geen vlees meer denk ik....een beetje chic, mag wel iets aparts, beetje verschillende dingen ook. Nouja, wie heeft er nog leuke tips...bijvoorbeeld een lekkere dipsaus of een schaal met verschillende hapjes en hoeveel? En wat doen normaal gesproken als er maar één stel langs komt?
quote:Mirremara schreef op 03 maart 2010 @ 21:34:

[...]

doet me denken aan de creepy vrouw die een keer in 'wie is de chef' was. Zij deed aan raw food, op zich prima maar zij had een soort nare glimlach alsof zij al verlicht was en de rest van de wereld nog niet. Serveerde ook geen alcohol in haar eigen huis, terwijl de rest heel erg rekening met haar hield.Oh drama, die ben ik ook nooit vergeten. Terwijl dat het eerste seizoen was geloof ik. Heb me altijd afgevraagd waarom ze mee deed.
...
quote:queenie1 schreef op 03 maart 2010 @ 21:35:

[...]

Je hebt hier bij de bakker van die lekkere ronde broden die zijn niet zo heel groot. En het staat zo leuk, het hoeft niet op, maar je hebt in ieder geval genoeg

Wat lief dat je naar m'n zwangerschap vraagt! Het gaat tot nog toe gelukkig erg goed. Ik moet nog 10 weken, dus het aftellen is begonnen!

Wat spannend, wanneer heb je verlof? En voel je je goed? Heb je ook andere smaken nu? Ik lustte tijdens mijn eerste zwangerschap ineens geen chocolade meer haha maar dat is weer goed gekomen. En ik was de hele tijd appeltaarten aan het bakken, heb jij ook zoiets?

Dan leg je die broden dus gewoon op tafel, ik zal eens kijken bij de bakker, wel leuk en weer wat anders dan stokbrood.
quote:queenie1 schreef op 03 maart 2010 @ 21:37:

[...]

Oh drama, die ben ik ook nooit vergeten. Terwijl dat het eerste seizoen was geloof ik. Heb me altijd afgevraagd waarom ze mee deed.Ja, daar begreep ik ook niets van! Zat ze daar ook nog tussen die twee Bourgondische mannen haha, laatst was die aflevering weer in de herhaling maar ik kreeg nog steeds de kriebels van haar.
als het ze trouwens om het milieu enzo gaat, zou het een leuk idee kunnen zijn om eens wat lokale producten na te lopen. Elke streek heeft wel ergens een boomgaard/boerderij/kaasmakerij met streekproducten. Die zijn, doordat de ingredienten niet de wereld over gesleept hoeven te worden, vaak behoorlijk milieuvriendelijk. Je kunt ze ook vaak op de markt vinden, de wat kleinere stalletjes meestal.
Ik heb al een kind, en destijds ben ik bewust gestopt met werken, dus ik geniet er lekker van Verder geen rare dingen en gelukkig is chocola nog steeds favoriet Verder nergens last van, alleen begint m'n bekken weer een beetje op te spelen. Dus dat zijn de laatste loodjes helaas.

Ik koop dan meestal een rond ambachtelijk wit en meergranen brood en die leg ik met een groot mes op een mooie houten plank. Dan snij ik zelf al een aantal plakken voor en de tapenades doe ik in mooie bakjes. Wij zijn hier dol op, voor degene die niet van tapenades houden kun je evt. er een verse kruidenboter o.i.d. bij doen.
...
quote:Mirremara schreef op 03 maart 2010 @ 21:34:

[...]

doet me denken aan de creepy vrouw die een keer in 'wie is de chef' was. Zij deed aan raw food, op zich prima maar zij had een soort nare glimlach alsof zij al verlicht was en de rest van de wereld nog niet. Serveerde ook geen alcohol in haar eigen huis, terwijl de rest heel erg rekening met haar hield.

Die bloemetjes in het water deed Ook hier favoriet!

TO, als ze geen heel brood hebben, zou je ook voor een toastrol kunnen gaan of bij Albert Heijn een boule nemen.
quote:impala schreef op 03 maart 2010 @ 21:32:

[...]

Wat een drama zo'n man! En eet hij geen eiwitten dan? Lijkt me een essentiele voedingsstof?

Dat vroeg ik mij dus ook al af. Schijnbaar vond hij zeewier heel goed weg te happen. Verder had hij spuiten nodig om zijn B12 op peil te houden. Maar ja, ik was dan ook een "neofascist" wegens het weghappen van een gevuld eitje...

Die creepy vrouw kan ik ook nog voor de geest halen. Alsof je na een zo'n maaltijdje een complete lifestyle aan mensen kan slijten. En als ze met honger de deur uit gaan...'staan ze er niet voor open'. Brrrr.
quote:queenie1 schreef op 03 maart 2010 @ 21:37:

[...]

Oh drama, die ben ik ook nooit vergeten. Terwijl dat het eerste seizoen was geloof ik. Heb me altijd afgevraagd waarom ze mee deed.zendingsdrang
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Anders zo'n tweede zwangerschap, vind je niet? Heel erg off topic haha maar het is heel cliché want iedereen zei het al, maar het is toch anders met een kindje erbij. Zeker als je last hebt van je bekken. Succes met alles!

Maar even terug op het onderwerp, zijn het dan toch hele boterhammen of heb je echt wat kleinere broden? Ik ga vrijdag naar de markt dus ga dan even op zoek naar lekkere dingetjes voor op het brood. Nu al zin in!
quote:Hermes schreef op 03 maart 2010 @ 21:53:

[...]

Die bloemetjes in het water deed Ook hier favoriet!

TO, als ze geen heel brood hebben, zou je ook voor een toastrol kunnen gaan of bij Albert Heijn een boule nemen.Ohja en komkommer volgens mij ook en dan keihard met die koele glimlach beweren dat het heel erg lekker was......
Ik wil die aflevering zien!

Heb even gegoogeld en hier staat ie:

http://www.rtl.nl/compone ... Is_De_Chef_08-07-2008.xml

Ga me nu even lekker verwonderen en ergeren ;)
.
quote:Mirremara schreef op 03 maart 2010 @ 21:57:

Anders zo'n tweede zwangerschap, vind je niet? Heel erg off topic haha maar het is heel cliché want iedereen zei het al, maar het is toch anders met een kindje erbij. Zeker als je last hebt van je bekken. Succes met alles!

Ja, klopt. Je staat er toch minder bij stil. Bedankt voor je belangstelling! Heel lief

Maar even terug op het onderwerp, zijn het dan toch hele boterhammen of heb je echt wat kleinere broden? Ik ga vrijdag naar de markt dus ga dan even op zoek naar lekkere dingetjes voor op het brood. Nu al zin in!

Ik snij het brood in plakken en daarna nog een keer doormidden, of zelfs in kwarten. Je kunt het ook in stukken scheuren. Gewoon lekker bourgondisch zeg maar!

Ik bedoel dan van dit soort ambachtelijke broden:

...
quote:impala schreef op 03 maart 2010 @ 22:09:

Ga me nu even lekker verwonderen en ergeren ;)Sterkte!
...
je kunt ipv zo'n ambachtelijk brood, ook een turks brood halen, en er dan met tapenade en olijfolie een mediterraans tintje aan geven.
Ik heb hier altijd veel succes mee:

Maak van 5 eieren, geklutst met iets melk en kruiden een lekkere omelet. Laat die afkoelen. Smeer deze in met kruidenboter, daar overheen zalmfilet en dan oprollen en in plakjes snijden...jammie!
quote:impala schreef op 03 maart 2010 @ 22:09:

Ga me nu even lekker verwonderen en ergeren ;)Hahaha, ja en geniet lekker met een wijntje erbij. Eigenlijk moet je alle afleveringen van die week bekijken!
Ik ga lekker m'n bad en bedje in!

Mirremara succes met de voorbereidingen, zal morgen wel weer bijlezen!
...
Ohja, dat ga ik doen met die broden! Ik laat nog wel even weten hoe het was en of het in de smaak viel! Ben benieuwd!
Weltrusten en bedankt!
Oh ik dacht kijk nog even naar die aflevering...de aura van de broccoli ...helemaal vergeten.
quote:Mirremara schreef op 03 maart 2010 @ 22:17:

[...]

Hahaha, ja en geniet lekker met een wijntje erbij. Eigenlijk moet je alle afleveringen van die week bekijken!Eigenlijk vond ik de volgende aflevering met de 'Surinaamse keuken' (in deze soep moeten 20 bouillonblokjes, hahaha) nog veel leuker ;)
.
Elly heette die surinaamse met die bakbanaan toch, god wat heb ik om dat mens zitten lachen
quote:Moordwijf schreef op 03 maart 2010 @ 23:34:

Elly heette die surinaamse met die bakbanaan toch, god wat heb ik om dat mens zitten lachen

Ja, was echt leuk: Die saus heb ik zelf gemaakt, van een pakje uit de supermarkt waar de échte kruiden inzitten, maar ik heb er nog wat knoflook en echte champignons door gedaan....

En die roomsaus kwam dus bij de Pom en de gebakken kip, heeeel Surinaams...

Die bakbanaan viel ook niet in de smaak bij de tafelgenoten:

Je warmt een banaan op, gooit er wat vlokken overheen en serveert het met een bolletje ijs uit de supermarkt? En wat heb je daar dan zelf aan gedaan, als chef?

.
dubbel
.
quote:lemoos schreef op 03 maart 2010 @ 21:23:

[...]

Veganisten iets lekkers voorzetten lijkt mij echt een opgave. Ik heb er ooit eentje over de vloer gehad die zelfs geen chips at, WANT HET WERD IN DEZELFDE FABRIEK GEMAAKT ALS DE HAMKA'S. Toen at 'ie dus alleen de nootjes. Ik vond het een beetje onbeschoft.Dat je het niet leuk vind, kan ik begrijpen, maar waarom is het onbeschoft om ergens vriendelijk voor te bedanken? Er zijn ook dingen die ikzelf bijvoorbleed liever niet koop omdat ik het een onethisch merk vind (Nestle, Coca-Cola etc). Ik maak er nooit gedoe van als ik bij een ander ben, maar koop het zelf bijna nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven