Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Fido bijt ook graag in je neus en kin. Het is een enorme knuffelkont en het 'zachtjes' bijten pakt nog wel eens wat harder uit (het is gewoon een lomperd). Zo zat onze verzekeringsmeneer eens met een bloedende neus hier op de bank omdat Fido hem ook errug lief vond...
Ik ben mijn eigen bananenschil
leuk; zoveel foto's en berichtjes. ik had na een dag werken lekker wat bij te lezen.

vanmorgen heeft m'n vriend Blinky opgehaald, er wordt hier in huis aardig gegromd en geblazen. vanmorgen schijnen ze alleen maar blazend tegenover elkaar gezeten te hebben, nu is Blinky op ontdekkingstocht maar zit Mousy vanaf een afstand alles in de gaten te houden en heel regelmatig te blazen. Blinky zoekt flink bescherming bij m'n vriend, toch veilig gevoel.

iemand misschien tips hoe we dit voor Mousy makkelijker kunnen maken? extra aandacht? aandacht van m'n vriend wil ze niet, van mij gelukkig wel.

als ik foto's heb, dan plaats ik wel wat!
Yin, toen wij Joepie erbij kregen was Fido ook even van slag. Gelukkig ging het met een dag of 3, 4 ineens heel goed. Ze gingen spontaan samen spelen en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. We hebben Fido die eerste dagen wat meer geaaid en aandacht gegeven en er voor de rest niet té veel bovenop gezeten (figuurlijk dan hè ). Ze moeten onderling toch de rangorde duidelijk maken. Mijn ervaring is dat het zich vanzelf allemaal wel regelt, maar misschien heb ik geluk gehad?
Foto's van de eerste kennismaking

Fido-schijterd veilig achter het vrouwtje...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZQPAVLH.jpg

Toch ff snuffelen hoor...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZQPAVLH.jpg
Je ziet de foto bij jullie niet zo ..........

Wat er misschien fout gaat ............

Je moet bij mijnalbum.nl op de foto gaan staan. Klik met de rechtermuisknop op de foto. Kopieer de url code.

Ga in dit reageerscherm staan en pak de 4e of 5e vierkantje van rechts, waar een bruine rand is met een bergje en een zonnetje erin. Die klik je aan, je haalt http: weg en kopieerd daarin die code. Dan zie je als je op verstuur bericht klikt de foto direct in dit topic.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ze liggen nu vlak bij elkaar, maar Mousy blijft grommen. ik ga proberen haar zoveel mogelijk aandacht te geven. er zit nu maar een halve meter tussen...
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gelukt!!!!

Thnx MVtje
maar ik zie een heel groot vak, met :

mijnalbum.nl

de grote versie van deze foto kan niet gedeeplinked worden.

de foto die je probeerd te laten zien, is waarschijnlijk te groot.
Ik kan hem wel zien Yin

Raar
Dank je wel voor jullie reacties!!

We willen idd erg graag een kat. Doordeweeks werk ik inderdaad fulltime (ik ben weg van 7h45 tot 18h15 ongeveer), maar mijn vriend kan ook vaak thuis werken of is tussen de middag of 's avonds wat vroeger thuis. 's Avonds is er altijd wel ééntje thuis, dus onze toekomstige kat is niet heel de week alleen.

Wat betreft die weekenden, dat ga ik zeker niet in het begin doen, dank je voor de tips!! En daarna zal het ook niet zo heel vaak voorkomen. Ook kan ik aan mijn buren vragen of ze een oogje in het zeil willen houden.

En het balcon, we willen dan idd gaas spannen. Hoe doen jullie dat, aan een kant ben ik bang dat de kat erin kan klimmen en dan toch nog over het randje kan vallen (we wonen op de 8ste verdieping, dus dat is natuurlijk erg gevaarlijk) Zijn jullie er altijd bij als je kat op het balcon is? Ik ga nog ff nadenken over een andere oplossing, zodat de kat so wie so niet bij t gaas kan komen...

Echt een leuk topic trouwens, ik lees met veel plezier al jullie verhalen en jullie katten zijn allemaal schatjes!! Ik kan niet wachten totdat ik er ook eentje heb We gaan waarschijnlijk a.s. zaterdag in het asiel kijken.

Groetjes,
Foto's van net; allebei moe, beetje dutten. Blinky is nu echter alweer helemaal op ontdekkingstocht, dus Mousy slaat 't gade vanaf een afstandje.

Vlak naast elkaar:

@ Calvijn; inderdaad heel raar. naja, weinig aan te doen.

@ Razzmatazz: veel plezier alvast met de voorpret. hopelijk komen jullie een leuk kitten tegen in het asiel!
@ yin, blinky is een scheetje

@iedereen hier.. ik heb een vraagje:

mijn poes charly miaauwd de hele tijd als ik of wij weg zijn.

weet iemand wat er dan scheelt? is ze eenzaam?verveling?

xxx
@ Queenfan: ik vermoed dat ze jullie mist, dus kan zowel eenzaamheid als verveling zijn.. Misschien een tweede erbij nemen?

@ Yin: wat is Blinky een mooi katje! Wat een lief hummeltje...

Ik ga het nog eens proberen met een foto hoor, zodat 'ie hier gelijk zichtbaar is:

Jahoeoeoeoe! Gelukt!! *maakt rondedansje*
Ik heb gelijk de smaak te pakken...

en we hebben de eerste nacht overleefd.

m'n vriend heeft gisteravond nog een soort van nachtverblijf gemaakt voor Blinky, ze is toch nog erg klein, heeft nog geen trap gelopen (onze woonkamer is boven, ze kan er dus vanaf vallen...) dus twee grote kartonnen dozen aan elkaar met gat ertussen, handdoek, eten, drinken, bakje kattenbakkorrels en speeltjes erin, en ze lag heel mooi rustig toen ik net kwam kijken. ondertussen is ze alweer lekker druk op ontdekkingstocht, Mousy vindt het nogsteeds niets, dus we wachten maar af.
@ olijfje; zie je wel, zelfs een digibeet kan foto's plaatsen
Meiden, wat een schatjes allemaal !

Heb alleen geen tijd om alles uitgebreid te lezen, lees morgen wel even uitgebreid.

Moet zo weg, en ben net wakker.... Dus ik moet haasten haha

Fijne zondag nog !
@ olijfje love those pic's vooral de weegschaal.

ik weet niet of het verstandig is bij charly nu nog een andere (kitten)dame te zetten nu we ze al 3 jaar hebben, of maakt dat niet zo veel uit

xxx
Hoi Queenfan, hoe weet je dat je kat de hele tijd miauwt als jullie weg zijn?

Misschien doet ze dat alleen als je weg gaat? Als jullie weg zijn mag ze dan wel overal komen of moet ze dan bv in de gang. Heeft ze dat altijd gehad of is dat iets van de laatste tijd? Is er iets verander in jullie/haar leefsituatie?

Ik zou niet meteen gaan denken ana een andere kat want zoals zo vaak gezegd hier is het altijd afwachten of dat wel goed gaat.
Nou, ik heb er een nieuwe bewoner bij!, een halve Britse korthaar poes. Wicky heet ze. Vanmiddag heb ik haar opgehaald bij mijn zus. Het autoritje vond ze beslist niet leuk....ze miauwde aan één stuk door! Toen we thuiskwamen, het reismandje in de woonkamer gezet, luikje open....ze sprong eruit en vloog gelijk onder de bank, daar zit ze nu nog steeds. Wicky moet nog duidelijk wennen aan haar nieuwe omgeving....

Vroeg of laat moet ze toch een keer onder de bank vandaan komen om naar de kattenbak te zoeken en natuurlijk om te eten en drinken.

Ik laat haar gewoon lekker haar eigen gangetje gaan. Heb zo'n idee als ik straks op bed lig, dat ze op onderzoek uitgaat. Ben benieuwd....
he Xander; gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje! 't is ook wel spannend voor zo'n beestje, een nieuw huis, helemaal als ze ouder zijn. heb je haar al wel laten zien waar de kattenbak is? beetje jammer als ze dat niet doorheeft en je er morgenochtend achter komt dat ze ergens anders heeft gezeten...

succes ermee, hoe oud was ze nou ook alweer? drie jaar? is ze in ieder geval lekker volwassen. mocht ze onder de bank vandaan komen en op de foto willen; ik ben benieuwd!

onze Blinky is behoorlijk hyperactief, de bank is niet veilig, ze vliegt heen en weer (lang leve een stoffen bank, krijg je geen krassen in). Mousy heeft vandaag op de slaapkamer liggen slapen, kwam er weer vandaan toen ik terugkwam van m'n werk. daarna weer wat geblaas gehad, 't is nog geen koek en ei dus. m'n vriend heeft vandaag het nachtverblijf verbeterd, met een deurtje en horraampjes, zodat ze genoeg lucht krijgt. voorlopig houden we Blinky daar 's nachts in, vind het toch eng met die steile trap van ons.
quote:Yin schreef op 23 september 2007 @ 20:20:

he Xander; gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje! 't is ook wel spannend voor zo'n beestje, een nieuw huis, helemaal als ze ouder zijn. heb je haar al wel laten zien waar de kattenbak is? beetje jammer als ze dat niet doorheeft en je er morgenochtend achter komt dat ze ergens anders heeft gezeten...

succes ermee, hoe oud was ze nou ook alweer? drie jaar? is ze in ieder geval lekker volwassen. mocht ze onder de bank vandaan komen en op de foto willen; ik ben benieuwd!

onze Blinky is behoorlijk hyperactief, de bank is niet veilig, ze vliegt heen en weer (lang leve een stoffen bank, krijg je geen krassen in). Mousy heeft vandaag op de slaapkamer liggen slapen, kwam er weer vandaan toen ik terugkwam van m'n werk. daarna weer wat geblaas gehad, 't is nog geen koek en ei dus. m'n vriend heeft vandaag het nachtverblijf verbeterd, met een deurtje en horraampjes, zodat ze genoeg lucht krijgt. voorlopig houden we Blinky daar 's nachts in, vind het toch eng met die steile trap van ons.

Hoi Yin,

Om haar de kattenbak te laten zien, daar kreeg ik de kans niet voor...ze vloog direct onder de bank! En om haar nou onder de bank vandaan te halen en haar te loodsen naar de kattenbak....dat lijkt me niet handig, ze is vrij gestrest momenteel.

Ben benieuwd wanneer ze zelf er onder vandaan komt, kan ze op de foto! (zonder flits....want dan is ze gelijk weer over de zeik... )

Of een stoffen bank kat-proof is.....ze kunnen er wel tegenaan krabben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven