Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Hallo dames,

Zou ik ook mee mogen schrijven? Zat eerst bij een ander, maar daar is het zooo rustig, hier is tenminste bedrijvigheid!

Ik ben 26 en een maand geleden gestopt. Eerst poging (for what it's worth) nu dus. Alhoewel na het ontpillen...heb allemaal rare klachten, pijnlijke borsten, kramp, maar goed zal wel ontpilling zijn. Als het allemaal 100% loopt moet ik 11 mrt ongesteld worden!

Even off topic: waar kan ik in godesnaam mijn favorieten terugvinden?
quote:Jannert schreef op 04 maart 2010 @ 11:11:

Even off topic: waar kan ik in godesnaam mijn favorieten terugvinden?

Onder 'Mijn Viva'.

Nog even voor de tabel: ik ben 33 jaar (was ik vergeten te vermelden) en stop in juni 2010 met anticonceptie. Joepie!
ik zit te googlen op 'stoppen met de pil' en stuit op gruwel verhalen van vrouwen bij wie de menstruatie pas na 1 jaar terugkomt, of niet..........aaahhhhh. Ik ben al zo lang aan de pil dat ik me niet meer kan herinneren hoe mijn cyclus ooit was. Herkenbaar?
Joda, ik neem de pil ook al 10 jaar dus hoe mijn cyclus was weet ik ook niet, maar ik ga er gewoon voor. Bij al mijn vriendinnen lukte het meteen, dus dat zijn dan weer de positieve verhalen.

ben overigens nog steeds niet ongesteld, spannend hoor,
Hallo allemaal,welkom aan alle nieuwkomers!

Zaterdag NOD, spannend! Heb gisteren wat krampen gehad, dacht echt dat ik ieder moment ongesteld moest worden, ben ook een paar keer richting toilet gerend omdat ik dacht dat het zover was, maar niks. Alleen veel slijm. (sorry...)

Vandaag weer last van steken in m'n buik en in m'n zij. Al ruim een week last van. Verder is het rustig. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar zo vlak voor je NOD is dat bijna niet te doen ;)

Ik wil een kindje.. (A)

@Maedl: Ik duim echt voor je! Op welke dag zit je nu?
@ maedl Spannend hoor! ik ben echt benieuwd weet je al waneer je gaat testen? vrijdag of toch zaterdag?

En welke test koop je dan? gewoon huismerk bij de drogist?

Wij gaan van af vandaag ook aan de slag,en het grappige is dat ik dan op mn verjaardag zou kunnen gaan testen.

Dat zou een erg leuk kado zijn

Ik ben morgen vrij en dan ga ik wat duurdere middeltjes voor m'n puberkop kopen

Verder merk ik eingelijk niets aan me lichaam alleen ben ik ooit de pil gaan slikken tegen hele erge menstuatie pijn.

Ik wasbang dat als ik zou stoppen dat het erger zou worden maar het lijkt wel veel minder heftig en korter hopen dat dat zo blijft!
Pinklady, ik ga zaterdagochtend testen omdat als ik niet zwanger ben zeker strontchagerijnig ben, en dan is werken niet zo'n goed idee. Vandaar dus zaterdag, arme vriend :-)

Ik heb twee testjes, een goedkope bij de drogist en een duurdere van Clearblue, waarschijnlijk begin ik met de goedkope en als die zwanger aangeeft doe ik de tweede ook nog , haha!

Zit nu op dag 33, word dus echt spannend, aaaargh!

vervelend trouwens dat sommigen van jullie zo last hebben van puistjes, gelukkig heb ik nergens last van.

Vandaag weer last van steken in m'n buik en in m'n zij. Al ruim een week last van. Verder is het rustig. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar zo vlak voor je NOD is dat bijna niet te doen ;)

o ja thir10senes, zó herkenbaar!
Meèèènnnn...ik voel me echt raar. Heb zin in eten, maar kan maar niet bedenken wat, maar stop alles in mijn mond! Pijnlijke borsten, kramp in mijn buik en rug...maar geen ongesteldheid!!! Van mij mag het wel komen nu... Anders gaan die kilo's er snel aan.. Ben niet meer gewend aan de hormonale achtbaan!

Meadl wat spannend. Dag 33... Was je hiervoor regelmatig?

Idd vervelend die huidproblemen ik zweer bij pcle crème van biodermal bij pukkels!
Ik heb eergisteren mijn laatste pil genomen. De strip was nog niet leeg, maar ik ben iets eerder gestopt omdat ik 1) last van stemmingswisselingen heb, maar me vooral erg depri voel de laatste dagen (en ik geef gewoon de schuld aan de hormonen in de pil), 2) ongeduldig ben..en 3) dan eerder ongesteld word, waardoor dit niet in het weekend valt.

Spannend hoor, want het zal wel een behoorlijke uitwerking gaan hebben op mijn huid. Vanaf wanneer vrij ik dan met een risico op zwangerschap eigenlijk? Eerst een stopweek zoals gewoonlijk en vanaf de dag dat ik dan eigenlijk weer de pil zou beginnen te slikken? En wanneer is het dan gunstig om te vrijen? Veel vragen, maar ik ben nog maar een leek
@joda; eng he al die verhalen.. willen wij niet!! Ik heb een vriendinnetje die sept. '09 gestopt is en pas 2x ongesteld is geworden.. Da's ook k*t!

Weet dat ik voordat ik aan de pil ging wel regelmatig ongesteld was, maar of dat nu dan ook weer zo is???

@maedl: *duim duim duim*

@13; ook spannend zeg!!! *duim duim duim*

Komen nu dan de 1e cheerleaders?!?! Elke x als ik de pagina open, ben ik super nieuwsgierig of er een cheerleader in de tabel staat..

@mayala; ja, na je stopweek loop je al het risico.. Het meest gunstig is om rond je eisprong te vrijen..
Geen cheerleader voor mij denk ik! Heb vanmorgen getest met een gewone test van de C1000, deze was negatief. Dus óf ik ben niet zwanger óf ik heb te vroeg getest.. Weet iemand of je 1 dag voor je NOD kunt testen met een normale test of heb je echt die vroegtesten nodig? Anders gloort er misschien nog hoop! ;) Nog geen tekenen van menstruatie in iedergeval.
Zijn de mensen die nog niet met de pil zijn gestopt...of wel al, begonnen met het slikken van foliumzuur?
En kan iemand me uitleggen wat NOD betekent? Heb wel eens gelezen wat het voluit betekent, maar dat maakte me niet veel wijzer

En nu ik toch bezig ben: wat maakt dat sommigen van jullie besloten hebben om in de zomer te stoppen met de pil? Heeft dat een speciale reden? Ik heb dat namelijk niet zo ver vooruit gepland, dus ik ben heel benieuwd naar de beweegredenen! :-)
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet wat NOD precies betekent :-)

Mayala, ik begon meteen met foliumzuur toen ik met de pil gestopt ben.

Jannert, het is pas de eerste maand na het stoppen dus hoe mijn cylus was weet ik eigenlijk niet meer, maar heb een paar jaar geleden een tijd geen pil geslikt door operatie en toen was het eigenlijk altijd regelmatig, dus hoop maar dat dit een goed teken is. Zit nu op dag 34, morgenochtend ga ik testen, aaaaaargh!
Oeh spannend zeg! Hou ons op de hoogte!
Zenuwslopend meadl!!!

Mayala, ik slikte al vitamine b, dus dat was genoeg. Ik slik ook teunisbloemolie, schijnt goed te zijn voor een regelmatige cyclus.

Thir10senses, kan zijn dat het te vroeg was... Zou na t weekend gewoon nog een x proberen als je nog niet ongesteld bent.

NOD, geen flauw idee!!
NOD is Niet Ogesteldheids Dag

Dus de dag dat je ongesteld moet worden maar niet wil!

want we willen baby's!
@Maedl je maakt me zo nieuwschierig!

Ik hoop het zo voor je ik ga morgen dit forum goed in de gaten houden;)
quote:_PinkLady_ schreef op 05 maart 2010 @ 12:58:

NOD is Niet Ogesteldheids Dag

Dus de dag dat je ongesteld moet worden maar niet wil!

want we willen baby's!

Aha

Dat vroeg ik me nou ook al af!
Dubbel
Waar blijven nou die eerste cheerleaders??

Hier alles rustig. Na pilstop een cyclus van 29 dagen. Nu alwachten wat het deze keer wordt..

Verder gaan wij in mei "echt van start". Toch weer iets eerder dan in de tabel staat. Nog 2 maanden, dus best snel al.
@ Meadl spannend hoor!! Ook mij maak je nieuwschierig

Ik zal morgen het forum goed in de gaten houden!

@ Voor de nieuwe die ik nog geen welkom heb geheten bij deze :-D gezellig hoe meer zielen hoe meer vreugd.

@ Mayala ik ben ook meteen begonnen met foliumzuur (naja mama en baby dit is dan ook nog aangevuld met andere vitamines)

@thirt10sences misschien ben je idd nog te vroeg met testen! Wacht het nog even af

Ik ben erg benieuwd hoe mijn eerste cyclus weer verloopt. Hopelijk niet te lang dan weet ik waar ik aan toe ben.

Voorheen was ik wel regelmatig maar goed dat is inmmiddels al zo lang geleden dat ik het me niet meer kan heugen.... ach ja we zien wel ik houd het in iedergeval in de gaten...

Ik wil het ook echt zo graag :-) Hopelijk komen de 1e chearleaders snel!!!

Liefs
We zijn wel lekker ongeduldig ook he met zn alle.Gelukkig ben ik niet de enige hahaha
Hallooo

haha jullie hebben gelukkig hetzelfde als mij ik ben namelijk ook lekker ongeduldig...

Wat ik trouwens op mijn werk hoorde van een verloskundige is dat als je echt een paar jaar de pil heb geslikt dat het dan ong. 3 maanden duurt voordat het goed uit je lichaam is. Tuurlijk heb je van die mensen die door de pil heen zwanger worden of al heel snel na het stoppen met de pil.. Maar overigens 3 maanden is een beetje normaal....

Ik denk daar natuurlijk meteen over na.. Want voor mijn gevoel voelt het nu echt een beetje alsof die hormonen mijn lichaam uit zijn... Laatste ongesteldheid was namelijk net zoals vroeger en ik krijg nu ook wat irritaties in mijn gezicht... Nooit last gehad van pukkels maar heb nu 2 hele kleine lichte ook wat ik vroeger wel eens had... Maar ja misschien wil ik het wel te graag en verbeeld ik het mezelf alleen maar.. Ik heb mijn eisprong ergens over een week dus dan hard ons best doen...

@ mayala

ik ben met foliumzuur gestart nadat ik gestopt ben met de pil..
quote:thir10senses schreef op 05 maart 2010 @ 10:33:

Geen cheerleader voor mij denk ik! Heb vanmorgen getest met een gewone test van de C1000, deze was negatief. Dus óf ik ben niet zwanger óf ik heb te vroeg getest.. Weet iemand of je 1 dag voor je NOD kunt testen met een normale test of heb je echt die vroegtesten nodig? Anders gloort er misschien nog hoop! ;) Nog geen tekenen van menstruatie in iedergeval.Hoi! De dag dat je ongesteld moet worden, kun je met een normale test testen. Anders een vroegtest dus nog hoop ;)....
Een zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven