Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
*
anoniem_101781 wijzigde dit bericht op 03-04-2011 22:39
Reden: persoonlijk
% gewijzigd
Olga, geloof me, dat is mij tot op heden nog nooit blijvend gelukt. Deze keer houd ik het aardig vol, maar dit sleept al ruim 3 jaar zo voort.

Belangrijkste reden om het vol te houden is de patronen die ik in deze tweede relatie zie. De moeite die ik mijzelf en anderen zie doen om twee relaties in de lucht te houden. De flauwekul die mijn vriend en ik elkaar en onszelf wijs maken. Maar ook de liefde die ik van mijn man krijg. Hij verdient het niet dat ik zoveel energie steek in een ballon gebakken lucht, want dat is het wel uiteindelijk.
hoi allemaal

lauren 29 kan je nog stoppen als je het kan moet je het meteen doen !!!! Ik kan het niet en ik ben getrouwd heb 1 misstap gemaakt en spreek niet af en sms en bel hem niet

iedere dag mailen we en praten we minstens 4 uur op msn

we hebben een missie

we moeten mijn partner overleven

ik mag van hem houden want ik doe niets tegen dat gevoel

maar mag er niets mee doen. Hij is mijn vriend nu misschien ooit meer . Ik kan het niet voor mijn 3 kinderen maar ook niet voor mijn partner hoe moet die het redden met 1 inkomen.

ik kan niet voor mijn genot hun opzadelen en daar mijn geluk opbouwen. lees vak adviezen stop en zet hem uit je hoofd

dat kan ik niet en vind ik niet reeel. Ik wil er zijn voor zijn problemen/verhalen enz enz

Hij heeft er respect voor voor mijn keuze en zeg op me te zullen wachten. We zochten niet vonden elkaar

drinken op msn te gelijk koffie roken en soms zeg ik dat ik graag zijn hand wil vast houden. voor het slapen gaan laten we de hond uit en kijken we samen naar de maan en de sterren

hij zegt het uit te schreeuwen ik zwijg maar denk wel dat hij dat op dat moment ook ziet. Soms stuur ik hem een lekkere warme pyama toe of een heerlijke warme badjas.

daar is hij dan wel even stil van.

ik zeg hem dit kan je ik je geven lief maar meer niet

1 x kan het me overkomen maar een tweede x te ver met je gaan is een bewuste keuze

en oooooooooooo wat houden we van elkaar.

mijn partner thuis een schat maar de koek is op denk ik

of zou het gras groener lijken.

nee het is groener puurder en echter

maar ja of je een mail krijg van wereld vrouw heb je lekker geslapen of een mail krijg zet je de groen container nog buiten is ook een heel verschil. Goed ook deze relatie kan gewoon worden . Ik weet het ook al voelt het echt heel heftig.......

gaat het nooit over denken we.

zijn we samen 1

Ik kan het niet hij zou met me trouwen willen een kindje van ons samen ..........

klinkt als een nieuw leven

maar wat laat ik achter

een verscheurde partner

en 3 kinderen die echt willen dat ik bij ze blijf

en anderzijds zo wat laat ik gaan

echt een tweestrijd

Ik weet wat het is

ik had er vooroordelen over het zou mij nooit gebeuren

bla bla bla nou ik denk als je relatie niet goed is

het je inderdaad overkomen kan.

maar wat is niet goed.......

wat maakte me zo vatbaar ......

pfffffffff

sterkte mensen
hoi allemaal

lauren 29 kan je nog stoppen als je het kan moet je het meteen doen !!!! Ik kan het niet en ik ben getrouwd heb 1 misstap gemaakt en spreek niet af en sms en bel hem niet

iedere dag mailen we en praten we minstens 4 uur op msn

we hebben een missie

we moeten mijn partner overleven

ik mag van hem houden want ik doe niets tegen dat gevoel

maar mag er niets mee doen. Hij is mijn vriend nu misschien ooit meer . Ik kan het niet voor mijn 3 kinderen maar ook niet voor mijn partner hoe moet die het redden met 1 inkomen.

ik kan niet voor mijn genot hun opzadelen en daar mijn geluk opbouwen. lees vak adviezen stop en zet hem uit je hoofd

dat kan ik niet en vind ik niet reeel. Ik wil er zijn voor zijn problemen/verhalen enz enz

Hij heeft er respect voor voor mijn keuze en zeg op me te zullen wachten. We zochten niet vonden elkaar

drinken op msn te gelijk koffie roken en soms zeg ik dat ik graag zijn hand wil vast houden. voor het slapen gaan laten we de hond uit en kijken we samen naar de maan en de sterren

hij zegt het uit te schreeuwen ik zwijg maar denk wel dat hij dat op dat moment ook ziet. Soms stuur ik hem een lekkere warme pyama toe of een heerlijke warme badjas.

daar is hij dan wel even stil van.

ik zeg hem dit kan je ik je geven lief maar meer niet

1 x kan het me overkomen maar een tweede x te ver met je gaan is een bewuste keuze

en oooooooooooo wat houden we van elkaar.

mijn partner thuis een schat maar de koek is op denk ik

of zou het gras groener lijken.

nee het is groener puurder en echter

maar ja of je een mail krijg van wereld vrouw heb je lekker geslapen of een mail krijg zet je de groen container nog buiten is ook een heel verschil. Goed ook deze relatie kan gewoon worden . Ik weet het ook al voelt het echt heel heftig.......

gaat het nooit over denken we.

zijn we samen 1

Ik kan het niet hij zou met me trouwen willen een kindje van ons samen ..........

klinkt als een nieuw leven

maar wat laat ik achter

een verscheurde partner

en 3 kinderen die echt willen dat ik bij ze blijf

en anderzijds zo wat laat ik gaan

echt een tweestrijd

Ik weet wat het is

ik had er vooroordelen over het zou mij nooit gebeuren

bla bla bla nou ik denk als je relatie niet goed is

het je inderdaad overkomen kan.

maar wat is niet goed.......

wat maakte me zo vatbaar ......

pfffffffff

sterkte mensen
Wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb.

Dacht dat ik mss de enige was met zulke gevoelens, maar nee.

Mijn nr 1 en ik zijn al een hele poos samen hebben ook een klein kindje. Mijn nr 2 heb ik een paar jaar geleden ontmoet zie hem niet vaak maar als we elkaar zien is er altijd spanning en zoeken we oogcontact een paar weken geleden is het onvermijdelijke bijna gebeurd en hebben we gezoend. Na een week me schuldig te voelen enz. toch besloten om mn mond te houden en nu maar hopen dat nr 2 dat ook doet want hij is single dus voor hem staat er niks op het spel. Eigenlijk is nr 2 ontzettend fout maar zo leuk en spannend.

Ben echt heel gelukkig met nr 1 en wil hem voor geen goud kwijt en wil ons kindje het ook zeker niet aandoen om gescheiden ouders te hebben. Maar ondertussen kan ik nr 2 niet uit mn hoofd krijgen.

Als ik jullie reacties hier allemaal zo lees, is het toch beter om afstand te houden van nr 2. Nu het nog kan.

Wat lucht het op om hier mijn verhaal te zetten, niemand weet van deze situatie, wil niet dat mijn vriendinnen het weten kan niet van ze vragen of ze hun mond willen houden tegen nr 1.
Ook ik ben een stille meelezer, maar herken zoveel in jullie verhalen. En nu zou ik zo graag jullie advies willen, want:

Ik heb gisteren een heel lang en zwaar gesprek gevoerd met mijn nummer 2. Hij zegt van me te houden en voor mij te willen gaan, maar pas als we allebei vrijgezel zijn. Tot die tijd moeten we afstand van elkaar nemen.

Ik werd helemaal gek van dit bericht en heb hem gesmeekt om elkaar af en toe te blijven zien (vind ik weer zo dom van mij). Hij ging akkoord en zei dat hij echt van me hield, maar dit ook nergens toe leidde. We spraken af dat we elkaar zouden blijven zien af en toe, maar dat hij ook een datum van mij wilde wanneer ik vrijgezel zou zijn dan zouden we samen naar die datum toeleven en hij zou dan ook weg gaan bij zijn vriendin.

Ik vroeg hem of ik hem nog wel een mailtje mocht sturen morgen (vandaag dus). Dat mocht wel en hij zou mij ook terugmailen zei hij. Nu heb ik hem vanochtend een heel wanhopig mailtje gestuurd dat ik zo bang ben dat ik hem kwijtraak en dat ik zoveel van hem hou en hem zo graag wil bijven zien, alleen maar om zijn armen om me heen te voelen. Nu is het bijna 18.30 uur en hij heeft niet geantwoord.

Ik vrees dat dit betekent dat hij mij niet meer wil. Maar dat hij toch ook kunnen mailen dan naar mij? Heb ik nu iets stukgemaakt door mijn mail of zou het gewoon kunnen dat hij vandaag geen tijd had om mij te mailen. Ik ben zo bang dat ik mezelf voor de gek hou. Wat denken jullie??? Mijn nummer 2 is mijn collega dus ik ben ook zo bang om maandag naar mijn werk te gaan zonder iets van hem te hebben gehoord. Wat moet ik dan doen???

Dank jullie wel alvast!!!!
Zo zijn de meeste mannen dombo,slecht in smsen en mailen!

Maar als het nu al allemaal zo dramatisch moet zou ik toch maar eens gaan nadenken.
Feit is en blijft dat geen tijd hetzelfde is als geen prioriteit.

Mijn getrouwde nr 2 gebruikte dit ook zo vaak als excuus. Ik vond en vind het een slechte smoes.

Dombo, hoe zit het met jouw man? Wat voor rol speelt hij hier in? Hou je nog van hem? Is er nog iets tussen jullie?

Erg fijn, dat ultimatum van jouw minnaar. Straks ben jij weg bij jouw man, en blijft hij toch maar bij zijn vriendin. Zoals de meeste mannen uiteindelijk doen. En dan?

Wil je nog steeds bij je man weg als er geen ander op je wacht? Of ben je nu verblind door verliefdheid?
Ik heb een beetje mee zitten lezen, wat een egoïstische vrouwen schrijven hier.
Fijn dat je dat even costateert. Wij dachten zelf namelijk dat dit de ultieme daad van zelfopoffering was.

Maar even serieus, nee, het hebben van twee mannen is niet altijd even aardig. Je ziet ons hier niet van onze beste kant inderdaad.
Denk aan jezelf, een ander doet het niet voor je .

Maar inderdaad Paquerette, we laten ons wel weer van onze "beste" kant zien (not) . Als je al een tijdje aan het meelezen bent, heb je dat toch ook kunnen lezen? We zijn het ons heel goed bewust, maar we zijn toch niet zo egoïstisch dat we ons gezin laten stikken (want ook wij hebben een normaal leven hoor!). Ook wij genieten volop van nr 1 en kids, maar wij hebben soms een extra genieten van nr 2. En - eerlijk - het is ook niet altijd hosanna hoor, soms doe ik een moord voor "normaal" leven zonder pijn, missen en leugens. Maar dat is zo vreselijk moeilijk! Heb jij wel eens echt van iemand gehouden terwijl je wist dat het onmogelijk was?
Bosz, jouw reactie naar dombo spreekt me heel erg aan: "wil je nog steeds bij je man weg als er geen ander op je wacht, of ben je nu verblind door verliefdheid?" Als je jezelf deze vraag stelt, dan wordt er meteen een heleboel duidelijk. Dombo, neem geen overhaaste beslissingen waar je spijt van krijgt! Ik weet hoe rot het is om op een mailtje te zitten wachten.
Precies Caafje, ik denk dat wij hier allemaal weten hoe dat voelt. Ik ook in ieder geval. Net zoals we allemaal weten hoe het is om verscheurd te worden van verlangen, maar er niets mee te kunnen en mogen doen. Hoe het is om bij twee mannen tegelijk te willen zijn.

Inmiddels weet ik ook hoe fijn het is om los te komen van nr 2 en al je energie weer in je huwelijk te kunnen steken. Geen onbedaarlijk verlangen meer. Geen drama en vooral niet meer krampachtig proberen mijn aandacht daar te houden waar ik ben. Het doet wel pijn, maar dat gaat vanzelf een keer over. Het is al stukken minder dan een paar weken geleden.
Mijn reactie is niet meer boeiend
anoniem_101781 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 12:12
Reden: niet meer van toepassing
% gewijzigd
Bosz,

Ik hoop echt voor je dat het je gaat lukken! Mij is het niet gelukt ..

Ik had mijn nr 2 jaren niet gezien, en natuurlijk was het gemis stukken minder dan in het begin, maar aanwezig was het nog steeds . Op het moment dat we elkaar weer zagen, was het ook direct weer raak (en dat is het dus nog steeds). Ook ik zal moeten afkicken (noodgedwongen), maar bij mij doet het nu alleen nog maar pijn, pijn en nog eens pijn ...

Ik wens jou alle sterkte!
Wat is er veel gebeurt op dit topic. Mijn pc was kapot, vandaar dat het een tijd heeft geduurd.

Bosz, wat is het toch moeilijk om nr 2 een plek te geven. Ik probeer het wel maar de ene dag kan ik het goed en een paar dagen later ben ik weer terug bij af.Wat een geluk dat we het forum hebben.

Zo gaat het eigenlijk al erg lang, dan denk ik in mindere mate aan hem voor misschien 1 jaar en dan is hij weer maanden in mijn hoofd. Zoals het nu is, is erg heftig. Als ik terug kijk op mijn leven tot nu toe dan heb ik foute beslissingen genomen maar goed daar verander je niets meer aan.

Wat doen jullie als er iets erg gebeurt met je nr 2 en je kunt niet bij hem zijn om te troosten of.....
Soms heeft het een plek en dan komt alles eens zo heftig terug!!!

Bij mij slijt het niet, het komt en het gaat!!!!

En dat overvalt me elke keer.

Verliefd worden overvalt je en de keuze is aan ons zelf wat we ermee doen.
Olga, je zit middenin een rouwproces. Als je partner overlijdt, wordt het gemis minder, maar je blijft hem/haar altijd missen. Zo gaat het ook met je nr. 2. Ookal zie je hem niet meer, de liefde is en bljift er ....

Wat is er met jouw nr 2 aan de hand? Je hebt nu al 2x iets geschreven over "wat als" en "wat doen jullie als". Er is toch niets ergs met hem?
Hoi Antilliaantje,

Met mijn nr 2 is niets erg aan de hand, maar soms denk je wel eens aan die momenten dat er iets zou kunnen gebeuren en dan............

Ik blijf het zo moeilijk vinden. Als ik eerder naar mijn hart had geluisterd was alles misschien anders gelopen. Door een klein iets zijn mijn ogen open gegaan en besef ik nu pas dat er gevoelens zijn voor mijn nr2 ( die al jaren aanwezig waren) alleen wilde ik het niet zien. En nu is het te laat, want ik ben getrouwd en heb kinderen.

Helaas zal ik hier mee moeten leren leven, en ik niet alleen ook mijn nr 2.
Olga,

Mjin nr 2 en ik hebben onze gevoelens naar elkaar pas na mijn trouwen naar elkaar uitgesproken, maar ze waren er bij beiden al ervoor.

Wij hebben bewust gekozen bij onze nrs 1 (en kinderen) te blijven. Na elkaar jaren niet gezien of gesproken te hebben zijn we elkaar onverwachts weer tegengekomen. En beiden merkten we dat er aan onze gevoelens voor elkaar niets veranderd is, ookal hadden we elkaar zo lang niet gezien. We genieten nu van gestolen momenten, enkele ontmoetingen, af en toe een mail ... en hopen ooit samen te zijn. Hoe en wanneer (en of ...) weten we niet.

Voorlopig kunnen we elkaar weer een hele lange tijd niet zien. ik weet wat je voelt. Alleen hopen wij elkaar nog wel weer een keer te zien, te voelen, te ruiken ... Alleen wanneer dat is weten we ook niet (ik kan niet te veel in details treden ivm herkenbaarheid).

Ik snap wat je bedoelt met als er wat met nr 2 gebeurt. Zeker in de periode dat wij geen contact hadden was ik erg bang om via-via te horen dat er iets ergs met hem aan de hand was. En het gevoel er niet te kunnen zijn voor hem; maar daar zijn we nr 2 voor
We moeten ermee leren leven.

Het helpt wel om op dit forum erover te kunnen praten.

Soms kan ik wel gillen waarom mij dit nu overkomt, en ik niet kan /mag genieten van deze gevoelens voor mijn nr 2.

Ook ik hoop ooit te kunnen genieten van het samen zijn met nr 2!!

Tot die tijd, volhouden met nr 1. Gelukkig is het niet zo dat ik zeer ongelukkig ben bij nr 1, maar het is zo anders. Mijn hart ligt bij nr2.

Zal vanaf nu niet meer zo vaak op dit forum zijn. Want ik weet dat het verstandiger is om nr 2 op een hele grote afstand te houden.
Dat begrijp ik niet zo goed. als je hart echt bij nummer 2 ligt, en het samenzijn met nr.1 voelt alsof je wacht tot je eindelijk verder kan met nr. 2 dan moet je gaan. Dan moet je je man niet langer aan het lijntje houden.

Ik denk eerder dat je gevoel voor nr.2 niet sterk te genoeg is om te gaan, maar te sterk om los te laten. Dat begrijp ik dan maar weer al te goed. Maar staar jezelf er niet blind op en houd jezelf voor ogen dat het gras aan de andere kant niet altijd groener is.

Als dat wel zo is: klim over het hek en ga. Blijf niet bij een man waar je hart niet ligt.
een keer mag ook wel.
Kan niet zo in de details treden.

Mijn hart ligt bij nr 2, maar ik geef ook om nr 1. Ik heb het niet slecht en ben zeker niet diep ongelukkig bij nr 1, alleen bij hem weg gaan levert gewoon meer problemen op.

daarnaast hebben we kinderen en die wil ik dit nu niet aandoen.

Wat je zegt over te sterk gevoel voor te gaan etc.

Hier ben ik het wel mee eens, ik hou zoveel van nr 2 dat ik wil en hoop dat hij gelukkig wordt met iemand die er wel elke dag voor hem kan zijn, hoe veel pijn mij dat ook doet maar hij heeft recht om gelukkig MET iemand anders te worden. Want ik kan nu niet bij mijn nr 1 weg.

wat bedoel je met een keer mag ook wel?
Ik had twee keer hetzelfde bericht gepost. Dacht dat je aan eentje ook wel genoeg had

Ik begrijp overigens heel goed wat je schrijft. Ik herken ook het vasthouden aan je nr. 2 en je liefde voor hem (of wat daarvoor moet doorgaan). Ik weet uit ervaring hoe verschrikkelijk moeilijk het is om dat lost te laten. Het is mij redelijk gelukt, maar ik moet mezelf echt beheersen. Het liefste zou ik me per direct in zijn armen storten, maar dat punt zijn we voorbij.

Ik houd wel zielsveel van mijn nr.1 en wil dus niet verder met mijn nr. 2. Eigenlijk vind ik hem een beetje irritant, nogal ruggegraatloos en erg makkelijk. Maar ook ontzettend, waanzinnig intelligent, origineel, geduldig, en iemand die heel goed mensen en dingen kan accepteren zoals ze zijn. Hij kan om zichzelf lachen, en ook om mij.

Mijn nr. 1 vindt hem vooral erg sullig, saai en suf, en dat is hij ook wel een beetje. Ze zijn op ongeveer elk gebied tegenovergesteld aan elkaar, behalve dat mijn nr. 1 ook een intelligente man is en ze zijn allebei geweldig goed in bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven