Schimmel in aarde plant

04-03-2010 16:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onze planten hebben last van schimmel. Wie heeft hier ook last van en wat heb je eraan gedaan?

Groetjes
Eruit scheppen
Eruit scheppen en voortaan niet meer zoveel water geven.
Waarschijnlijk zijn ze te nat geweest of zijn de plantenpotten niet goed gedraineerd.

De aarde eruit halen (zoveel mogelijk aarde van de wortels afkloppen), zorgen dat de potten een gat hebben waar overtollig water uit kan (afdekken met een scherf); nieuwe aarde erin en klaar.
Ik heb Seramis ipv alleen maar grond. NU groeit er op die korrels ook in ene schimmel. Het is vergelijkend met klei(hydro)korrels dus aan het meetstokje kan je zien of er nog genoeg water in zit. Volgens dat stokje moet ik de plant weer water geven toch raar....
Ik heb m'n planten in een buitenpot en die staan op een speciale "plantenschotel", waarop ik het water giet.
Is die schimmel op de seramis korrels niet kalkaanslag? Geeft ook zo'n viezige wittige aanslag namelijk.
wat erg *schaam* ik ben al even niet meer geweest. Nee, Peppermint_Patty. Het is gewoon harig. Inmiddels heb ik alles weggegooid, vond het te vies en de planten waren ook een zielig hoopje geworden :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven