Hortensia's de grond in?

05-03-2010 14:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist bij de Aldi een paar prachtige Hortensia's op de kop kunnen tikken (dames haast is geboden...... 4,99 per stuk). Is er iemand die weet of ik deze al in de volle grond mag zetten? Zo nee, wanneer dan?
In het voorjaar, ik zou even wachten tot de nachtvorst uit het zicht is (officieel met ijsheiligen dus)
Het hangt er van af of het een binnen of buiten plant is. Aangezien de Aldi dat niet weet zou ik wachten tot mei. Wanneer t een binnen plant was is bij niet bestand tegen het vriezen.
IJsheiligen is pas in mei. Wat moet ik nou tot die tijd met de hortensia's doen.....????
Een hortensia is ook een kamerplant Bergje
Binnen houden

als je dat niet wil/kan tijdelijk in een pot zetten, met vorst binnen halen of in pakken met folie oid
oohhhh.... ben soms zo blond! dus tot die tijd gewoon in de huiskamer! Nou, bedankt!

(ik dacht dat ik ze tot mei in de auto moest laten staan)
Nou Sarah! Ik geef t op ben mosterd!
Sorry Zakdoekje

Bergje; ook gezellig toch, een hortensia op je dashboard
.
quote:Sarah Scott schreef op 05 maart 2010 @ 14:17:

Sorry Zakdoekje

Bergje; ook gezellig toch, een hortensia op je dashboard sjongesjonges..... ben af en toe echt een enorme oen!
quote:Helianthus2106 schreef op 05 maart 2010 @ 14:17:

Het planten van een hortensia kan het hele jaar, behalve tijdens vorstperiodes.Dan wachten we dus op de
.
Jazeker wel, een hortensia begint bij mij altijd binnen.

Pas als hij uitgebloeid is gaat hij een tuin in, maar het lukt daar niet altijd om hem 'aan de gang' te houden, maar is wel te proberen.
De mijne heb ik in de zomer gekocht en zijn gelijk de tuin in gegaan, had ze te groot gevonden voor in een pot in huis.
Ik heb net een hortensia gekocht bij Albert Heijn (ook 4.95 ) en die staat nu binnen mooi te staan.

Vorig jaar ook twee gekocht en toen die een beetje op waren (uitgebloeid) heb ik ze in de tuin gezet (was in juli ofzo). Zag toevallig vandaag dat ze ondanks alle vorst al groene knopjes hebben.

Op deze manier kun je dus eerst genieten van een bloeiende kamerplant en volgend jaar van een bloeiende tuinplant!
Niet doen dus ik heb er net 5 gekocht á 7,99, hele mooie jonge hortensia's.

In pot buiten op een tafel gezet...... ik dacht dat het wel zou gaan, niet dus alles dood
Ik heb er 3 bij Deen gekocht (3,49 per stuk ) en deze staan dus ook binnen. Je moet ze wel echt trouw water geven, ze gaan snel slap hangen.
Wachten inderdaad tot de vorstperiode is afgelopen. Wachten tot na de ijsheiligen, 11 t/m 14 mei is beter.

Laat ze wel even afharden, dus niet meteen vanuit de warme woonkamer in de koude grond.
3,49????? zucht...

zeg please dat ze klein en armetierig zijn,.....
Ik vind het nog wel vroeg voor Hortensia`s. Het zijn de zwakke wintervarianten. Je kunt beter jonge Hortensia`s kopen als ze ook echt naar buiten kunnen. Dan is succes wat meer gegarandeerd.
Soms slaan ze ook wel eens een jaartje over: je zet ze dan buiten, en dan 'doen' ze eigenlijk nog maar weinig. Het jaar daarop bloeien ze dan weer volop.

Ik heb er ook al een paar met mooie bladknoppen. Twee jaar geleden naar buiten gezet, en ze werden er steeds lelijker op. Vent zei al: trek ze er toch weer uit (hij heeft, om redenen waar ik hier niet op in kan gaan, een hortensiatrauma). Maar jaar daarop weer prachtig.
Speaking of Hortensia's... Weet iemand wat je met ze moet doen als ze uitgebloeid zijn? Gewoon in de grond laten tot ze weer beginnen te bloeien, de 'koppen' er af halen of iets anders?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven