Omdat ik het kwijt moet!

06-03-2010 12:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic verjaard.

Weggehaald omdat verhaal wordt verward met ander topic. En ik wil niet dat mensen dingen door elkaar gaan halen.
s7rin wijzigde dit bericht op 24-07-2017 02:22
97.58% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
tja het was vanaf het begin al ongelijkwaardig
Meid, hij is nu weg. Dit is je kans om zelf ook even goed na te denken over je leven en waarschijnlijk een nieuwe start te maken. Zonder hem, dat lijkt me wel verstandig. Zoals het nu is kost hij je alleen maar energie.

Hij snapt best wat hij heeft misdaan, hij maakt gewoon gebruik van je goedheid. Kappen dus met die vent en laat hem maar lekker stikken. Als hij zijn leven wil verpesten moet hij dat toch zelf weten? Laat je er niet in meeslepen.

Hard, maar zo is het wel...
Dat klinkt niet als een man op wie je kan bouwen en die zijn verantwoordelijkheden neemt voor zichzelf en voor een relatie.

Vlgs mij kun je hem beter kwijt dan rijk zijn. Het is hard, maar dit soort mannen zuigt je leeg, vroeg of laat. Ik vind dat je hem te veel ruimte hebt gegeven en je grenzen te weinig hebt aangegeven. Bijv. toen hij vrienden wilde blijven en jij niet, ben je er toch in mee gegaan. Je hebt hem 'braaf' door moeilijke tijden heen geholpen. Het woordje 'braaf' komt op mij heel raar over. Jij blijft hem trouw (waarom in vredesnaam?!), en hij doet waar hij zin in heeft.

Dat hij vrienden wil blijven betekent in mijn ogen alleen maar dat hij je toch aan een trektouwtje binnen bereik wil houden ook al heeft hij een nieuwe relatie. Het is aan jou of jij je nog langer laat gebruiken door deze vent.
Hij denkt voornamelijk aan zichzelf.

Met roken en blowen; hij kon niet voor jou stoppen. Hij hield meer van zichzelf.

Hij kon het wel voor zijn baan. Maar... dat is dan ook iets voor hemzelf. Zijn baan, iets wat hij graag wilt, dus kon hij het wel. Wederom houdt hij meer van zichzelf.

Zo ook met dat vriendinnetje. Eerst even kijken of het wat met haar wordt, zo niet, dan kan ie altijd nog naar jou toe... denkt hij... En weer denkt hij hier alleen maar aan zichzelf en niet aan jou.

Ik zou 1 laatste gesprek met hem aangaan. Dat het over is, dat je hem veel plezier wenst met zijn verdere scharrels, leven, en jointjes, want hij zal vast wel weer gaan blowen als hij terug aan land is. En dat je hem niet meer hoeft te zien.

Ga een paar weken door liefdesverdriet heen, raap jezelf weer op en ga verder.

Wat een oetlul.
Ik denk dat het hoog tijd word dat je al die energie eens in jezelf gaat steken, ik zou helemaal niks meer van me laten horen, gewoon niet oppakken , is echt niet zo moeilijk hoor! en als meneer je terugwil (wat je nu zelf ook het liefste wil) komt hij wel. Maar ik denk dat als jij nu eens lekker energie in jezelf gaat steken, je A) hem wellicht straks niet eens meer terugwil of B) iig veel sterker in de relatie staat. En je grote vergevingsgezindheid is mooi, maar brengt je niet dat wat goed voor je is denk ik dan. Je verlegt je grenzen met een te grote vergevingsgezindheid.

Ben benieuwd wat je ermee gaat doen!
JepJep
Mooi. En nu voor jezelf gaan zorgen.
Goede les: een man van 35 die verliefd is op een meisje van 17, dan moeten al je alarmbellen toch rinkelen?

een vent van 41 met dergelijk gedrag kan geen verantwoordelijkheid nemen en gaat dat ook niet meer leren. Daarom moet hij ook een relatie met jongere meiden, een vrouw van zijn eigen leeftijd had daar allang doorheen geprikt
Deze meneer is überegocentrisch en jij hebt dat jarenlang van hem gedoogd door je vergevingsgezindheid. Zijn egocentrisme gaat niet over, ook al hoop jij dat wel.

Het enige wat jij kunt veranderen is je houding naar hem toe. En ik denk dat dat moet beginnen met een herwaardering van je zelfrespect. Begin daar maar eens mee.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Eerlijk gezegd: hij heeft in mijn ogen vaak genoeg gezegd hoe de zaken er voor staan.

Jij gelooft dat niet, aanvaardt dat niet, gaat toch doen alsof het allemaal wel op jouw manier kan, en wordt dan boos.

Ja, hij is een egoistische lamzak en ik zou ook geen zin in die kerel hebben. Maar hij is wel een lamzak die zegt wat je van hem kunt verwachten. Niks dus.

Als hij zegt dat hij niet voor jou wil stoppen, als hij zegt dat hij niet wil dat je als een zeemansvrouw op hem gaat wachten, en jij aanvaardt dat niet en gaat toch lopen proberen de zaak te veranderen, dan moet je niet teleurgesteld zijn als hij niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Wat jij doet is ongevraagd investeren, en dan boos worden dat je geen rente krijgt.

Zoals Oprah (of welke vrouwengoeroe was het) zegt: als een man je toont wie hij is, geloof hem dan.
precies, kijk niet naar zijn woorden maar naar zijn gedrag dan weet je genoeg
Eens met Snormel!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Je bent nu zesentwintig. Wacht tot je tachtigste en beslis dan wie de liefde van je leven is gebleken. Ik geef je op een briefje dat je keuze niet op deze man zal vallen.

Samengevat: jullie hebben een leuke tijd gehad en daarna een heel vervelende tijd. Jij hebt er zelf voor gekozen bij hem en bij dat bedrijf te blijven. Nu jullie relatie definitief op de klippen is gelopen kan het de moeite waard zijn te bedenken waarom je zolang in een situatie bent blijven hangen die ongezond was. Dat helpt om een volgende keer beter te kunnen beoordelen of je relatie nog de moeite waard is.
Er spreekt sowieso geen greintje liefde voor hem uit je verhaal. Je klinkt alleen maar verongelijkt en noemt allerhande redenen waarom hij je zijn dankbaarheid zou moeten betuigen. Wat mij betreft doe je jezelf dit aan; weer hem uit je leven, deze lamlul gaat toch niet voor je!
Ruk je los van deze man en ga je eigen leven leiden!
Dan heb je nu dit het beste excuus om de relatie eindelijk te verbreken! dat je het al zo lang hebt uitgehouden is een wonder!
ik denk dat je je eigen stukje eens goed moet doorlezen, om zelf ook eens tot inzicht te komen. Lees het maar eens door.

en waarom wil je het uitgesproken hebben? denk je echt dat je iets met die man kunt uitspreken. Maak je niet afhankelijk van zogenaamde onuitgesproken zaken, maar maak je daarvan los en ga lekker verder met je eigen leven. Zorg weer voor jezelf en je eigen geluk!

wordt jij er minder van als híj denkt dat het jouw schuld is!? nee natuurlijk niet, laat hem dat lekker denken en ga je eigen geluk opzoeken die vind je zeker niet bij dit persoon!
Wat een rotsituatie!!

Ik snap dat je dit een "closer" wil geven.. ik vraag me alleen af of je die echt zal krijgen...

Van wat ik in jouw post heb gelezen lijkt het erop dat deze man echt geen respect voor je heeft en dus ook echt niet zal gaan luisteren naar je wanneer jij jouw punten aan gaat kaarten.

Natuurlijk is het heel moeilijk voor jou om nu "afscheid" te nemen en wil je graag dat hij in ieder geval weet wat hij fout heeft gedaan.

Maar soms moet je ook accepteren dat je de verkeerde persoon tegen bent gekomen, waar het gewoon niet mee gaat lukken om een eerlijk en gelijkwaardig gesprek mee te voeren.

Wat je zou kunnen doen om het voor jezelf af te sluiten is een brief naar hem sturen waarin je alles gewoon meldt.

En verder echt.. dit is niet de persoon waar jij gelukkig mee kan worden.. dat blijkt uit alles.

Laat hem gaan.. en bouw je eigen leven op.

Ervaar weer hoe het is om lief gevonden te worden, mooi gevonden te worden en vooral hoe het is om wél een gelijkwaardig en echt gesprek met iemand te voeren waarin jij gehoord wordt...

Gun jezelf het recht op een vol, gelukkig leven en leer van de tijd die je met deze man hebt gehad. Koester de mooie momenten maar weet voor jezelf..: Dit nooit meer...

Heel veel succes!!

En hier lekker blijven posten daar is het forum voor!! Schrijf het maar van je af!!

quote:S7rin schreef op 06 maart 2010 @ 12:22:

Hij zag dat niet als twee dingen waar hij tussen zou moeten kiezen, en dat terwijl hij vanaf het begin van de relatie altijd recht in mijn gezicht durven zeggen dat, wanneer hij ooit de keuze zou moeten maken tussen mij of drugs/roken, hij voor dat laatste zou kiezen.

Die man was op dit punt bij mij al over het balkon naar buiten gevlogen.

Ik vind dat ik inmiddels meer dan genoeg energie in die man gestoken heb en er alleen maar pijn voor terug heb gekregen. Het probleem is alleen dat ik erg vergevingsgezind ben ingesteld, alles nu al aan het relativeren ben en toch stiekem hoop dat het weer goed komt.

Kappen daarmee. Kies voor jezelf. Je bent pas 26, de wereld ligt voor je open! Ga eens doen wat JIJ wilt, wat JIJ nodig hebt, waar JIJ gelukkig van wordt! Want in jouw hele verhaal lees ik alleen maar Hij,hij, hij,hij!

Nee, jij!!

Vooralsnog houdt ik de boot af, maar een dezer dagen zal ik toch de telefoon moeten gaan beantwoorden en het gesprek aangaan, want doodzwijgen, dat kan ik niet.

Dan leer je dat maar!

Ik weet alleen echt niet wat ik nog tegen hem moet zeggen. Ook al wil ik hem waarschijnlijk nooit meer in mijn buurt hebben, ik wil wel dat het uitgesproken wordt, anders snapt hij nooit wat hij heeft misdaan en krijg ik weer de schuld.Nou, dan krijg je maar de schuld. Boeiend. Hij heeft sowieso geen hersens als ik alles zo lees, dus als je de schuld krijgt van iemand die niet nadenkt...so what.
Huts!
Ik ben het met Meds en Snormel eens die zeggen :

Meds: het was vanaf het begin al ongelijkwaardig

Snormel: Eerlijk gezegd: hij heeft in mijn ogen vaak genoeg gezegd hoe de zaken er voor staan. Jij gelooft dat niet, aanvaardt dat niet, gaat toch doen alsof het allemaal wel op jouw manier kan, en wordt dan boos.

Dus wat jij ook doet en vindt dit maakt niet uit,

daarom sluit ik aan bij Bloodflowers die zegt:

wordt jij er minder van als híj denkt dat het jouw schuld is!? nee natuurlijk niet, laat hem dat lekker denken en ga je eigen geluk opzoeken die vind je zeker niet bij dit persoon!

Met als gevolg dat :

Freemind: Ruk je los van deze man en ga je eigen leven leiden!

Whatever78: Laat hem gaan.. en bouw je eigen leven op.

Immers:

wuiles: Je bent nu zesentwintig. Wacht tot je tachtigste en beslis dan wie de liefde van je leven is gebleken. Ik geef je op een briefje dat je keuze niet op deze man zal vallen.

Denk na over de kans die je nu hebt zoals Buzzybee zegt:

Meid, hij is nu weg. Dit is je kans om zelf ook even goed na te denken over je leven en waarschijnlijk een nieuwe start te maken. Zonder hem, dat lijkt me wel verstandig. Zoals het nu is kost hij je alleen maar energie.

Alles is gezegd wat ik ervan vind en hopelijk vindt niemand het erg dat ik haar/zijn woorden hier onder elkaar geplakt heb.

Heel veel succes met alles en kies voor je eigen leven.
En dit noem jij je grote liefde???
Lieve S7rin, je verdiend beter. Bij mij heeft het 5 jaar geduurd voordat ik in mijn soortgelijke situatie die conclusie kon trekken, laat het bij jou ook niet zo lang aanslepen en kies voor jezelf!

(Ik heb je een uitnodiging gestuurd, want we kennen elkaar en ik denk na je verhaal dat we meer raakvlakken hebben dan je denkt)
Dank jullie wel!

Natuurlijk weet ik wat ik nu moet gaan doen en ik heb al z'n spullen begin deze week het huis al uitgesmeten.

Maar ik ben blij dat ik het van mij af kon schrijven en ik waardeer het om andermans invalshoek erover te weten!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Quote TO: 'Tot ik mij langzaam maar zeker begon te irriteren aan zijn softdrugs- en rookverslaving'

Je geeft de indruk een slachtoffer te zijn die haar best gedaan heeft je vriend te 'redden'. Hij gaf toch in het begin al duidelijk aan niet te willen veranderen met roken en blowen?

Quote TO: 'Ik heb bij hem in de buurt een huis gekocht en hij heeft met klussen ontzettend veel geholpen. Ik maakte er ook gebruik van, want ik zag het als een manier om zijn schuld bij mij in te lossen. '

Alsjeblieft zeg, zijn schuld bij jou?

Quote TO: "Bij zijn zoveelste joint van die avond heb ik nog een redelijk luchtige opmerking gemaakt in de strekking van: "als je die op steekt hoef ik vanavond geen sex meer met je"

Hoe heet dat ook al weer?

Quote TO: "Het probleem is alleen dat ik erg vergevingsgezind ben ingesteld"

Een klassieke uitspraak van iemand die graag in de slachtofferrol kruipt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven