vraag mbt aangifte?
zaterdag 6 maart 2010 om 16:09
dag,
ik ben bezig met digitaal aangifte te doen.
in 2008 hebben we huis gekocht samen met vriend.
aangifte is grotendeels ingevuld. afgelopen jaar hebben we maandelijks de hypotheekrenteaftrek terug gekregen.
nu ben ik bij kopje eigen woning en vragen ze om eigenwoningschuld eind 2009. Wij hebben niet afgelost dus dat is dan toch het gehele hypotheekbedrag?
vervolgens moet je invullen aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning. moeten wij dit nog invullen? aangezien het bij ons al maandelijks afgetrokken is?
die gegevens heb ik eerlijk gezegd ook niet.... of moet ik dan 12 x het bedrag doen wat er maandelijks bij ons afgeschreven wordt?
maar dit weet de belastingdienest toch al dus waarom staat dit ook al niet automatisch ingevuld?
dit was mijn vraag. hopelijk kunnen jullie mij snel helpen!
ik ben bezig met digitaal aangifte te doen.
in 2008 hebben we huis gekocht samen met vriend.
aangifte is grotendeels ingevuld. afgelopen jaar hebben we maandelijks de hypotheekrenteaftrek terug gekregen.
nu ben ik bij kopje eigen woning en vragen ze om eigenwoningschuld eind 2009. Wij hebben niet afgelost dus dat is dan toch het gehele hypotheekbedrag?
vervolgens moet je invullen aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning. moeten wij dit nog invullen? aangezien het bij ons al maandelijks afgetrokken is?
die gegevens heb ik eerlijk gezegd ook niet.... of moet ik dan 12 x het bedrag doen wat er maandelijks bij ons afgeschreven wordt?
maar dit weet de belastingdienest toch al dus waarom staat dit ook al niet automatisch ingevuld?
dit was mijn vraag. hopelijk kunnen jullie mij snel helpen!
zaterdag 6 maart 2010 om 16:16
ALs het goed is krijg je van je hypotheekverstrekker elk jaar een soort van jaaropgave. Kan zijn dat je die nog niet gekregen hebt. Dit gebeurd meestal in de maanden jan t/m maart.
De rente die daar op staat die betaald is vul je in. En wees blij dat het niet automatisch staat ingevuld want momenteel worden daar nog veel fouten geconstateerd.
De rente die daar op staat die betaald is vul je in. En wees blij dat het niet automatisch staat ingevuld want momenteel worden daar nog veel fouten geconstateerd.
zaterdag 6 maart 2010 om 16:17
Heb je geen jaaropgave gekregen van je hypotheekverstrekker of het overkoepelende orgaan? Wij krijgen jaarlijks een jaaropgave van Stater.. daarin staat precies alles wat je nodig hebt over schuld, afgeloste hypotheek, betaalde rente etc.
Je moet overigens wel alles invullen. Je maandbedrag is een voorlopige teruggave. Met het invullen van deze aangifte doe je een definitieve aangifte en krijg je een overzicht van wat je terug had moeten krijgen over het hele jaar.
Je moet overigens wel alles invullen. Je maandbedrag is een voorlopige teruggave. Met het invullen van deze aangifte doe je een definitieve aangifte en krijg je een overzicht van wat je terug had moeten krijgen over het hele jaar.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 6 maart 2010 om 16:22
zaterdag 6 maart 2010 om 16:29
Ik zou dan als ik jou was contact opnemen met de Rabobank. Wij hebben elders een hypotheek lopen, maar afgesloten bij via Huis & Hypotheek ( zij gaven advies e.d.), maar als ik iets moet weten bel ik toch met de hypotheekverstrekker.
Van hen krijg je ook die jaaropgaaf ( meestal in januari/februari).
Van hen krijg je ook die jaaropgaaf ( meestal in januari/februari).