Grenen meubels, welke kleur bank?

06-03-2010 20:42 34 berichten
Hoi hoi,

ik ben op zoek naar tips. Mijn vriend en ik gaan dus samenwonen en hebben ondertussen een aantal meubels gekocht. De salontafel, eethoek en buffetkast zijn allemaal grenen. Nu hadden we voordat we al deze meubels hadden bedacht dat we een zwarte of donkerbruine bank wilden. Nu twijfelen we of zo'n kleur bank wel mooi staat bij grenen meubels? Of welke kleur hier dan wel mooi bij zou staan?

Iemand ideeën?
Iedere kleur staat daar toch wel bij? Ik zou nog eens ideeen op gaan doen in een paar meubelzaken, daar staan vaak leuke combinaties bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij worden vooral kleuren als bordeaux-rood, boeren-donkergroen en kobaltblauw gecombineerd met grenen...

ik vind alles wat grenen is lelijk... dus geen enkele kleur kan het wat mij betreft goed maken

maar donkerbruin vind ik denk ik wel een van de betere opties...
Ik zou een vrolijk kleurtje erbij kiezen, anders wordt het zo grauw. Maar in principe past alles bij grenen.
quote:barbabientje2 schreef op 06 maart 2010 @ 20:58:

Ik zou een vrolijk kleurtje erbij kiezen, anders wordt het zo grauw. Maar in principe past alles bij grenen.Een vrolijk kleurtje?? Mm.... ik zou bij grenen (glanzend of mat?) denk ik voor bruin gaan. Dan kun je met kussens en andere accessoires de accenten aanbrengen. Wij hebben zelf teak en een donkerbruine gemeleerde bank met lichte stoelen. Ik zou denk ik niet zo'n felle kleur nemen want dat verveelt toch snel hoor.
Grenen meubels? Ik zou een blik verf kopen...
quote:nietsdandit schreef op 06 maart 2010 @ 20:58:

volgens mij worden vooral kleuren als bordeaux-rood, boeren-donkergroen en kobaltblauw gecombineerd met grenen...

ik vind alles wat grenen is lelijk... dus geen enkele kleur kan het wat mij betreft goed maken

maar donkerbruin vind ik denk ik wel een van de betere opties...Eens....sorry....
Bedankt voor de reacties. Tja wij vinden het wel een mooie en warme set samen dus wij zijn er blij mee.

Denk dat wij dan toch de optie donkerbruine bank nog eens gaan bekijken bij deze meubels.

Maar als er nog meer ideeën zijn dan hoor ik dat graag :D
Donkerbruin lijkt mij zo somber....waarom geen wit Witch?
Omdat de muren en deuren al wit zijn Jackie, en ik wil voorkomen dat het huis zo'n witte/kleurloze uitstraling heeft. Daarnaast zie je vlekken e.d. zo snel met wit.

Door die grenen meubels zal de woning al meer warmte uitstralen en verder willen we door de gordijnen en andere spullen/accesoires (schrijf je dat zo? :P) de kleur in het huis brengen. Ik denk daarom zelf dat een donkerbruine bank de woonkamer niet meteen somber zal maken.
ik denk dat niet alleen je meubels belangrijk zijn voor de kleur van je bank, maar ook de vloer.

Wij hebben geoliede eiken meubels, ook een lichte kleur. Hierbij hebben we een donkerbruine bank. Stond altijd mooi, maar nu we een hele donkere vloer erbij hebben had ik ook voor een lichtere bank kunnen kiezen.
Ja we weten al wel welke kleur vloer we willen maar dat vind ik lastig uitleggen. We willen laminaat en dan niet de die hele lichte/blanke kleur maar een tikje donkerder, zal even kijken of ik een foto kan vinden.

EDIT: vriendlief heeft een voorkeur voor wat donkerder laminaat, ik zie het liever iets lichter. Daar moeten we samen dus nog even over nadenken maar sowieso geen heel licht laminaat en ook niet echt heel donkerbruin.
Antraciet?
Klinkt gek, maar grijs staat mooi bij grenen. Staalgrijs of muisgrijs, allebei. Met kussens, gordijnen en kleedjes kun je dan kleuraccenten aanbrengen: rood, blauw, oranje, alles staat bij grijs.

Vooral met witte muren en een lichte vloer heel mooi.

En grijs is niet besmettelijk, dat scheelt!
wij hebben eiken, geoliede meubels. Niet hetzelfde als grenen, maar ook niet donker van kleur. We hebben een donkerbruine houten vloer en een grijze bank. Ik vind het prachtig

Ik zou als je al grenen meubels hebt niet zo snel kiezen voor blauw/groen/rood, dan wordt het al snel zo`n jaren 80/ikea sfeer.
Grijs, daar hebben we nog niet echt over gedacht. Dat is ook nog iets om over na te denken, bedankt voor de tip! Je hebt wel geljk dat veel kleuren prima staan in combinatie met grijs.

Antraciet, is dat mooi in combinatie met grenen? Lijkt me een aparte combinatie, of niet?
Ik zou gaan voor grijs,antreciet of gemeileerd (?).

Wit zou ik echt niet doen tenzij t leer is (en dat vind ik pas echt afschuwelijk) ik ken niemand die erg lang blij was met zijn witte bank.

Bruin kan ook maar bruin is vaak wat oubollig vind ik. Zwart houd mijn voorkeur, zwart kan bij alles en je ziet er niks op (en de kleur gaat niet vervelen)
quote:mardjen schreef op 06 maart 2010 @ 21:49:

wij hebben eiken, geoliede meubels. Niet hetzelfde als grenen, maar ook niet donker van kleur. We hebben een donkerbruine houten vloer en een grijze bank. Ik vind het prachtig

Ik zou als je al grenen meubels hebt niet zo snel kiezen voor blauw/groen/rood, dan wordt het al snel zo`n jaren 80/ikea sfeer.

Mijn vriend wil ook een wat donkere vloer, in ieder geval wat donkerder als wat ik in gedachten had. Maar dat staat dus wel mooi met een kleur zoals grenen? Net las ik de tip over een grijze bank, grappig om dit te lezen en nu jouw reactie te krijgen. Heb je dan kussens en andere accesoires in de woonkamer in kleur om toch kleuren in de woonkamer te hebben?

Een rode of groene bank zouden wij niet overwegen, vinden wij ook niet mooi. Donkerblauw zou nog kunnen maar zouden we ook niet snel over denken :P
Grijs houdt het ook allemaal rustig; dat kun je eromheen best veel gekke dingen doen qua vloer en andere meubels. Ik ben zelf groot fan van grijs :-)
Wij hebben zwarte accesoires Wij zijn heel kleurrijk van onszelf zal ik maar zeggen.....

Ik kijk nu eens even om me heen, maar echt bijna alles is zwart, zwart/wit wat we hebben naast onze eiken meubels. Het is maar goed dat we een dochter hebben met een berg gekleurd speelgoed, een rode wipstoel en een rood boxkleed (maar daar hb ik ook een zwart/witte variant voor )

We hebben ook nog een lichtgrijze muur, en de bank is dus donkergrijs. Toch is het hier best gezellig
alles staat bij grenen.
Grenen is toch juist warm? Ik kan me daar helemaal geen voorstelling van maken met iets koels als grijs of zwart...
Haha mardjen, ik geloof meteen dat jullie de kleur zelf wel in het huis brengen :P

Wel leuk om te horen hoe jullie het hebben in de woonkamer.

Een grijze bank, daar hadden we nog niet over nagedacht maar na al deze reacties gaan we daar toch ook maar eens naar kijken.

@DeKenau, welke kleur bank lijkt jou dan mooi bij grenen meubels en witte muren? (hoe donker de vloer wordt weten we nog niet :P)
.
ook wij grenen meubels, en een cremekleurige leren bank, de muren zijn ook cremekleurig, en 2 tegenover elkaar liggende vlakken hebben we donkerbruin gemaakt, achter de bank een vlak en ertegenover achter de televisie, ziet er leuk uit (al zeg ik dat zelf) daarbij 2 losse donkerbruine stoeltjes met lichte kussens en op de bank weer donkere kussens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven