Grenen meubels, welke kleur bank?

06-03-2010 20:42 34 berichten
Hoi hoi,

ik ben op zoek naar tips. Mijn vriend en ik gaan dus samenwonen en hebben ondertussen een aantal meubels gekocht. De salontafel, eethoek en buffetkast zijn allemaal grenen. Nu hadden we voordat we al deze meubels hadden bedacht dat we een zwarte of donkerbruine bank wilden. Nu twijfelen we of zo'n kleur bank wel mooi staat bij grenen meubels? Of welke kleur hier dan wel mooi bij zou staan?

Iemand ideeën?
@Witch Als je grenen meubels héél licht zijn kan idd alles wel, maar als ze iets warmer/donkerder zijn zou ik voor bruin gaan, of een warme kleur.
Bedankt voor de reacties! Dat helpt me wel

De muur verven/behangen gaat 'em niet worden aangezien wij particulier huren. Naast dat ik niet weet hoe de verhuurders erover zullen denken hebben we ook eerst een jaarcontract voor de woning dus wil niet meteen al m'n euro's in de woning stoppen.

De grenen meubels zijn niet zo heel licht maar ik vind ze wel warmte uitstralen. Vriendlief zit te denken over een donkerbruine vloer maar ik denk dat als we dat doen dat een donkerbruine bank niet echt mooi zal staan, of kan dit wel?

qwertu, ook bedankt voor al die tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik had grenen meubels/witte meuren/beige leren bank en een donkere laminaat vloer.

Moet zeggen dat het erg warm stond.

(en baal dat ik die meubels nu niet meer heb, want dan had ik ze allemaal wit geschilderd en verkocht op MP voor heel veel centjes!!!!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb grenen, al 15 jaar. Vind ik het nog mooi? Mwoah.... Zie leukere dingen maar geen budget voor verandering.

Ik heb muren en bankstel etc. in rijpe-tomaatrood en auberginepaars sinds vorig jaar. Vind het prima passen en het zal nog wel wat jaartjes mee moeten.
Wij hebben nu deze bank op het oog, we kopen em niet meteen maar gaan er wel even over nadenken.

http://www.wehkamp.nl/won ... icht/C10_R06_R64_512383/#
Wij hebben nu ook net na 15 jaar oud geloogd grenen alles nieuw gekocht. Vond het erg mooi in het begin en later "gewoon" neutraal en nog later beetje saai en daar is het bij gebleven. Geen hekel aan grenen maar gewoon klaar mee na 15jr.

Ik zou ook zeker voor een grijze bank gaan (stof, geen leer).

Wij hadden een zwarte stoffen bank bij al dat grenen pffff JE ZIET ALLES~!!!! ALLES!!!!! En als je een katje hebt is het helemaal horror, ieder haartje is te zien.

Dan nog liever bruin maar wel goed bruin niet zo fout oudbollig maar leuk retro of zo. Hoewel retro weer niet direct bij het grenen past. Nee ik zou voor grijs gaan.

Landelijke stijl

Of beetje strak juist

Of een goed foute chesterfield
Nou twompie, we hebben dus nu die antraciet kleurige hoekbank op het oog.

Die witte die je laat zien is te klein naar onze smaak en wit lijkt me niet handig :P

Die hele strakke is ook wat te klein (die komt ook van de whkmapsite af of niet?) maar niet lelijk :P
weet niet van welke site, heb ff afbeeldingen gegoogled

Maar die bank die jij liet zien is leuk alleen best hoog in de armleuningen. Zou zelf voor lager gaan maar dat is natuurlijk gewoon wat iedereen zelf handiger/prettiger vindt.

Het idee er achter is voor mij dat ik languit een film wil kijken en dan met mijn hoofd tegen een leuning wil hangen en bij die leuning moet je redelijk rechtop zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven