Gezondheid alle pijlers

Zal ik weer alleen met min zoon op vakantie gaan?

03-03-2010 10:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen!!

Ik ben nieuw hier!!:)

Ik ben bijna 3 jaar geleden toen mijn zoontje nog geen 2 was alleen met hem naar Turkije geweest. Zelf had ik nog nooit gevlogen dus het was superspannend!! iedereen verklaarde me voor gek, want wat moet je als alleenstaande moeder in Turkije met een kind.

maar niets hield me tegen, vond dat ondanks dat niemand mee kon dat ik toch best een weekje kon gaan! het is supergoed gegaan en we hadden prima weer!

wel jammer dat je savonds niet veel te doen hebt,,,,gek is dat het lijkt alsof niemand je durft aan te spreken...heel raar!!

Nu wil ik eind mei weer op vakantie...en mijn eigen vriendinnen hebben of oudere kinderen die niet buiten schooltijden kunnen, of ze moeten werken...

Zijn hier gezellige alleenstaande mama's die ook graag een weekje weg willen??

En k zat net te kijken op een site met vakanties voor alleenstaande ouders....maar die zijn soms best prijzig!! en ik moet al voor 2 man betalen;-)
Gewoon doen! Misschien gewoon een last minute boeken, dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan voor mijn dochter en mij. Scheelt veel geld!

Wij zijn toen ook met zijn tweetjes geweest (hoewel ik niet alleenstaand ben) en ik vond het een van de leukste vakanties van mijn leven. Heerlijk, even quality time met je kind en je hoeft geen rekening te houden met andere volwassenen. De avonden vond ik wel relaxed eigenlijk, lekker lezen of een film kijken (had een draagbare dvd-speler meegenomen) en op tijd naar bed. De volgende ochtend was mijn dochter toch weer op tijd wakker.

Turkije zou alleen niet mijn eerste keus zijn met zijn tweetjes.
Ik ben geen alleenstaande mama, maar ik wil wel even zeggen dat ik het super goed vind dat je dat doet! Een aantal jaren geleden was er ook een moeder met haar zoontje alleen op vakantie in Turkije. Ik was daar met een vriendin en we zijn heel vaak met hun uiteten geweest. Het is dus jammer dat jij daar niemand hebt ontmoet.

Misschien kan je naar een hotel die ook kinderopvang heeft. Kan je een avondje alleen weg als je daar behoefte aan hebt.
Turkije schijnt wel een stuk duurder te zijn geworden, tenminste de prijzen in het land zelf.

Maar als jij alleen met je zoon op vakantie wilt, dan doe je dat toch? Dat hoeft natuurlijk niet ver weg te zijn. Kinderen zijn vaak al snel tevreden wat dat betreft.
Doen hoor *natuurlijk denk ik zo*

Mijn moeder is vroeger ook als alleenstaande vrouw met ons op vakantie gegaan (Duitsland, Italie) en ik heb er warme herinneringen aan, aan die vakanties (en uiteraard ook een paar koude aan de vakantiestress van lange autoritten, teveel regen, geen plek op de camping, tent opzetten).

Vind het geweldig dat ze het zo heeft gedaan met haar twee kinderen en ik doe het nu ook met mijn drie. Buitenland enkel en alleen niet vanwege financiele beperkingen.

Veel plezier!
Als je gelijkgestemde mensen tegen wil komen boek dan 'n reis voor alleenstaande ouders met hun kroost. Heb je niet alleen aansluiting maar ook oppasmogelijkheden waardoor je wat met volwassenen onder elkaar kunt ondernemen terwijl de kids geentertaind worden.
Goede tip Elninjoo
Ik vind jou een toffe, ondernemende moeder. Petje af!

Een tip: vraag bij het reisbureau eens voor een single-kind vakantie. Voor het kind betaal je dan alleen de vlucht....
Heb niet veel zinnigs te tippen, behalve dat je misschien beter een Angel kunt vragen dit bij 'oproepjes' of 'overig' te zetten, zodat je misschien meer reacties krijgt.
Turkeije is gezakt naar de 20 ste plek als het gaat om goedkope vakanties. Door de creditcrisis is Spanje nu goedkoper. Staat op de 4e plaats volgens de Consumentengids.

Ik ben ook vaker alleen met mijn 2 zoons op vakantie geweest. Hartstikke leuk. Ik hield ze 's avonds wat langer op zodat ze de dag erop wat uitsliepen en ze hebben het er nu nog over.

Ik hoop voor jou dat je iemand vindt die samen met jou en je kindje op vakantie wil. Ga het echter niet romanticeren want dat kan flink tegenvallen. Je moet toch meer rekening houden met elkaar en dat kan lastig zijn.
thnx voor jullie reacties!!

zit nog steeds te twijfelen om te gaan...maar ga idd eens even bij een reisbureau naar binnen!!

want wat er ook gebeurd....we gaan egtwel op vakantie

Ennehm ik zit pas net op dit forum dus wist nog niet zo goed hoe en waar iets te plaatsen:)

Groetjes Eline
Hoewel ik niet alleenstaand ben, ben ik 2 jaar geleden ook met 3 van onze 5 kinderen met het vliegtuig naar Spanje gegaan, ik zou zelf nooit voor de vakantie kiezen die ik had geboekt, maar ik wilde een leuke kindervakantie. De kinderen hebben inderdaad een super leuke vakantie gehad. Lekker bij het strand en de zee en in het hotel werd er van alles georganiseerd door het animatie-team. Ik had best wel contacten met andere vakantiegangers, maar ik vond de avonden inderdaad supersaai en ik voelde me best wel eenzaam zo op dat smalle balkonnetje waar ik op afstand de bar en en terras aan het gadeslaan was waar mensen allemaal gezellig bij elkaar zaten Het licht ging op het balkon ook nog eens om 12 uur uit dus ik kon niet anders dan vroeg gaan slapen. Maar onder geen geding zou ik daar beneden gaan zitten. ik moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurd, denk aan brand of het Maddie verhaal. Ik vind het zelf best gewaagd om met een andere vrouw op vakantie te gaan die je niet kent, en ik zou me ook best soms ongemakkelijk als mijn kinderen irritant zijn. Dit jaar plan ik toevallig ook Turkije of misschien Griekenland of Tunesië. De reden dat ik alleen met de kids op vakantie ga is dat mijn man vakantiedagen wil bewaren om zijn familie te bezoeken in verweggistan.
Ik zou ook niet met een onbekende gaan. Dan gewoon liever met je kind alleen. Ik vind het heel knap van je dat je het al een keer gedaan hebt. Het is toch een hele onderneming met een klein kind. Nu is hij inmiddels 5 jaar? Al een stuk makkelijker denk ik. Zoek gewoon iets uit waar het overdag goed toeven is. Strand, zee doen het altijd goed. En wat geeft het als je 's avonds geen kant op kunt. Heerlijk overdag in de zon, laat eten 's avonds zodat je zoontje niet te vroeg wakker wordt 's morgens. 's Avonds met een boek en drankje lekker op je terras of balkon...lijkt mij wel wat hoor...
Ik ben vorig jaar 2 x met Cirkel op vakantie geweest, komende zomer ga ik weer, nu naar Spanje met mijn dochter van 7.

Inderdaad het is wel prijzig, dat is waar. Maar het is zo goed bevallen dat ik het er wel voor over heb.

Sowieso handig dat alle ouders alleen zijn, dat heb je al gemeen. Bovendien worden er leuke dingen georganiseerd voor de kinderen en ze hebben altijd vriendjes/vriendinnetjes.

En inderdaad, als iedereen een beetje gewend is kan je ook eens lekker stappen met de andere ouders. De kinderen worden vermaakt door het team, lekker in bed gestopt, en de papa's en mama's komen laveloos tegen vier uur de camping weer op na een avond heerlijk swingen in de kroeg!

De avonden waren ook heel gezellig. Lekker borrelen op het veld voor de tenten, ik vind het echt super!

We zijn ook op wintersport geweest met deze organisatie. Ook helemaal prima. Er zijn altijd wel mensen die op gelijk niveau skieen en de kinderen in de klasjes... de avonden ook zeer geslaagd!

Maar aangezien ik dat dit jaar even niet kan betalen heb ik gekozen voor 1 week Spanje deze zomer.
Ik ben 6 jaar lang alleen met mijn dochter op vakantie geweest. We gingen minstens 3 keer per jaar. De eerste 2 keer was het spannend, daarna werd ik er steeds handiger en makkelijker in.

Vorig jaar zijn we nog een weekje samen naar Z-Fr. geweest en hebben de 'rest' thuis gelaten.
Mijn moeder ging ook altijd met ons (2 kinderen) op vakantie (spanje/griekenland, maar ook USA) en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. We gingen naar het strand, ijsje halen, water halen. 's Avonds wandelen, ergens wat drinken. En ook mijn moeder had gewoon aanspraak van mannen, hihi. Maar heeft ons nooit alleen gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven