Mijn lievelingseten

06-03-2010 09:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heeeeel veel, voornamelijk buitenlands eten zoals cig kofte, izmir kofte, lamacun, dolma, sarma mjammjam, rotti, kip massala, pindasoep. Ohhh mij liefde gaat door mijn maag
quote:maedl schreef op 06 maart 2010 @ 12:56:

Thaise vissoep, curry (thais of indisch), pasta in allerlei variaties, zelfgemaakte hamburgers, garnalen, mosselen en kroketten. (dat laatste helaas in oostenrijk niet te verkrijgen)Je vindt hier onder meer het Thaise curry recept van John Torode uit 'Kip', zijn nieuwste kookboek en een Thaise curry van Jamie Oliver. Lekker!
mijn lievelingseten is toch ook wel currys en dan wel afgehaald of in een restaurant...helaas lukt het me niet om het zelf ook zo lekker te maken :(

Verder ga ik voor de polentapannekoekjes met avocadovulling die vriendlief altijd voor me klaar maakt als ik feelgoodfood nodig heb...hmmmm.
Zelfgemaakt gevuld brood... heerlijk! Gevuld met rucola, parmezaanse kaas en prosciutto is mn favoriet, en dan opeten als ie nog warm is, mmmmmmmm!

Oh, door mijzelf gemaakte tiramisu is ook heerlijk. Vanmiddag nog warme, zelfgemaakte appeltaart gegeten op verjaardag, ook zaaalig...
Ik lust echt ZOVEEL héél graag. Denk aan friet, pizza en pannenkoeken.. 'Kook'gerechten die ik erg lekker vind zijn zelfgemaakte lasagna met veel groenten, hartige taart met geitenkaas, boerenkool met gehaktbal, jus en mosterd en zelfgemaakte nasi met een gebakken ei en satésaus. Mjam!
ik heb me expres beperkt tot avondeten...als ik alle zoetigheden ook moet noemen...aiaiaiai
Ik zou een moord doen voor njera (een ethiopisch gerecht), telo (surinaams) of een broodje kouseband met garnalen en een zoet ingelegde komkommer erop (ook surinaams).

Verder vind ik heel veel lekker maar hangt het er maar net vanaf hoe mijn bui is. Frietjes gaan er wekelijks wel in.
Thaise curry (met runderstoofvlees en pompoen bijv, of grote garnalen)

Spaghetti met olie, knoflook, peterselie en wat parmezaanse kaas

Een goede risotto met bospaddestoelen
Everytime you make a typo, the errorists win.
ik weet niet waar ik moet beginnen
Zuurkoolstamppot met spekjes

Pizza met ansjovis, kappertjes en olijven

Gegrilde entrecote

Hele kip uit de oven

Vissoep

Maaltijdsalades (met gegrilde kip of spekjes en geitekaas of of of)

Broodje bakkeljauw
Vandaag heb ik de Catalaanse worstjes van de AH geprobeerd, omdat ik op het Vivaforum las dat ze lekker zijn. Zwiepje en ik hebben er met smaak van gegeten, Zwieber was niet onder de indruk.

Verder zag ik bij de AH XL in Rijswijk kant-en-klare sushi. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het aan te raden voor een leek op sushigebied om de smaak te pakken te krijgen?
kant en klare sushi van de AH mag de naam sushi niet dragen sushi hoort vers te zijn, geen pre-fabspul.
Saszzje: Dat dacht ik eigenlijk ook, maar het leek mij wel aardig om het te vragen aan ervaringsdeskundigen. Ik koop mijn 'verse' vis ook zelden van de AH en het vrijwel altijd bij de visboer.
Zelfgemaakte lasagne (door mij )

Snijboontjes met stoofvlees en zelfgemaakte appelmoes (of peertjes)

Verder roti, kip met mihoen & bijna de gehele ital. keuken
Ow tattoebeertje je maakt wel wat los met je cig köfte... heerlijk. Verder echte lamacun, yaprak sarma, kagit kebap, iskender kebap, türlü, maar ook echt mexicaans eten met allerlei soorten chili erin, of een pan hollandse hachee, of een goede risotto. Of vis of grote gamba's op het strand van de barbecue met heul veul knof chili en kruiden, een versgemaakte green papaya salad bij een straatverkoper in Thailand.. of.. of...

(kortom, kan niet kiezen! )
Vissoep een pan van 5 liter:

5 liter water

250 gr. witvis (pangiusfilet, tilapia)

250 gr. zalmmoot

200 gr gekookte mosselen (zonder schaal)

200 gr. gekookte garnalen

Of i.p.v. de mosselen en garnalen zo'n 400 gr. gemengde schaaldieren.

1 blik (400 gr) tomatenblokjes of 5 verse tomaten in stukjes

1 groot blikje tomatenpuree

250 gr. peultjes

1 klein stronkje broccoli

3 teentjes knoflook uitgeperst

visbouillon voor 5 liter

1 á 2 theelepels sambal

1 grote beker slagroom

bindmiddel van honig (klontert niet)

Ik denk dat dit recept zo ongeveer wel goed is.

Kook het water met de visbouillon

Voeg de witvis en zalm in kleine stukjes toe en laat 15 minuten koken

Voeg de broccoli en peultjes toe en tomatenblokjes en puree toe (de peultjes in 3en gesneden en de broccoli in hapgrote stukjes) en kook de groenten beetgaar.

Voeg de mosselen, de versgeperste knoflook, sambal en roeren.

Als laatste de slagroom en de gekookte garnalen. De gekookte garnalen niet laten doorkoken anders worden ze taai.

Als laatste naar gewenste dikte binden en evt. op smaak brengen met peper en zout.

Eet smakelijk!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Het sja sieuw recept moet ik nog even over nadenken over de juiste hoeveelheden van de benodigdheden. Het is alweer jaren geleden dat ik dit heb gemaakt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven