Gezondheid alle pijlers

chronisch opgezette klieren bij dochter

02-03-2010 09:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Mijn dochter van 5 heeft sinds 2 jaar chronisch opgezette klieren in de hals, goed zichtbaar en voelbaar (echt harde knobbels) ze zijn er als ze verkouden is, maar ook als er verder niets aan de hand is. Ze is nov vorig jaar aan een ontstoken halscyste geopereerd en ik dacht dat het daarmee samen zou hangen. Echter ze blijven continu opgezet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder is ze levendig en vrolijk gelukkig en het doet ook geen pijn.

p.s. huisarts mag ik straks bellen.
neeeeeeeeeeee google is geen goed idee
Nee google is niet je vriend wat dit betreft. Laat je huisarts zich er maar eens over buigen.
*
Telefonisch overleg met HA, zeer waarschijnlijk niets aan de hand omdat ze het al zeker anderhalf jaar heeft en het niet groter wordt en ze verder vitaal is. Wel langs komen om in kaart te brengen en over een half jaar weer. Stom hé, weken denk ik "ik moet eens bellen" en de ochtend ván het bellen schieten allerlei doemscenario's door mijn hoofd. Gelukkig wat gerustgesteld nu.
ik heb al zolang ik weet continue opgezette klieren in mn hals (aan de achterkant). Volgens de ha was dit niet iets om me zorgen over te maken, dus daar ga ik dan maar van uit
Hi Schuddebuikje,

Mijn zoon van 3 heeft hetzelfde; al sinds zijn babytijd. Het zijn echt knobbels aan beide zijden van zijn hals (je ziet ze ook zitten).

We hebben al meerdere malen de opinie gevraagd van de CB arts, onze huisarts en een kinderarts. Ze vinden het geen van alleen verontrustend zolang het "losse" knobbels betreft, die je heen en weer kunt bewegen.

Toch houden we ze met argusogen in de gaten en vragen er eens in de zoveel tijd weer naar.
Ik heb het vroeger ook jaren gehad, vanaf dat ik heel klein was tot in de puberteit. Het is op een gegeven moment overgegaan.
quote:schuddebuikje schreef op 02 maart 2010 @ 09:15:

Hoi Allemaal,

Mijn dochter van 5 heeft sinds 2 jaar chronisch opgezette klieren in de hals, goed zichtbaar en voelbaar (echt harde knobbels) ze zijn er als ze verkouden is, maar ook als er verder niets aan de hand is. Ze is nov vorig jaar aan een ontstoken halscyste geopereerd en ik dacht dat het daarmee samen zou hangen. Echter ze blijven continu opgezet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder is ze levendig en vrolijk gelukkig en het doet ook geen pijn.

p.s. huisarts mag ik straks bellen.

Ik lees je verhaal, mijn dochter staat op het punt om volgende week een operatie te ondergaan aan een ontstoken lymfeklier in haar hals. Je kunt mijn topic "veel bloed in speeksel"lezen om eens te lezen wat er bij mijn dochter speelt.

Ik lees dat dit bij jullie al gedaan is en vraag me af hoe jullie dit hebben ervaren en hoe lang de ziekenhuis opname is geweest. Belangrijk is denk ik hoe je dochter zich in het algemeen voelt, is ze heel moe en vaak niet lekker ? dan zou ik toch verder onderzoek vragen. Zeker als de klieren niet pijnlijk zijn is het zaak dit in de gaten te houden.

Ik zou het fijn vinden van jou te horen hoe de operatie bij jouw dochter is verlopen.
zie mijn reactie hierboven, jammer dat schuddebuikje niet meer op deze heeft gereageerd, ik verwacht een oproep voor mijn dochter voor volgende week (zie topic veel bloed in het speeksel)en zou zo graag haar ervaring over het verwijderen van die klier horen!
Hi Momomo!

Hier ben ik, sorry, ik heb dit topic niet mer bekeken. Echter lees ik wel steeds mee op jouw topic (toevallig) en kwam je nu tegen bij de restaurantweek.

Ons verhaal;

Onze dochter van nu 5 (december) heeft al zeker anderhalf jaar dikke, opgezette klieren in haar hals, links en rechts. Niet pijnlijk, verder ook niet in haar liezen ofzo, echt alleen in de hals. Ze kreeg hier ongeveer een jaar geleden een heel rode dikke knobbel bij onder haar tongbeen. Hier zijn we mee naar de arts geweest enm die had het vermoeden van een mediane halscyste die ontstoken was. Ze kreeg anti-biotica. Hierna slonk het wel maar bleef een klein knobbeltje zichtbaar. We hebben een afspraak gehad in het UMC st Radboud bij een heel kundige prof. Die heeft inderdaad de halscyste gediagnostiseerd.

We spaken af dat we het komende half jaar zouden kijken hoe het zou lopen maar de cyste is een aantal keer terug gekomen en weer weg gegaan. We hebben in overleg met de prof toen besloten om het wegte laten halen.

De ok vond november 200 plaats in het radboud. Het was een poliklinische ingreep. We moesten een uur van tevoren aanwezig zijn, ze kreeg een bedje en we kregen uitleg over de procedure. Ik mocht mee de ok op en daar werd ze onder narcose gebracht. (dat was even moeilijk) De prof heeft de mediane halscyste verwijderd en het omliggende weefsel. De operatie duurde een uurtje en daarna ocht ik naar haar toe op de verkoever. Daar werd ze weer wakker. Ze had een beetje pijn en ze was duf. Heeft die dag nog pijnsti;lling gekregen maar was al vrij snel niet meer nodig. Schijnt volgens arts niet echt een pijnlijke plek te zijn omdat er geen spanning op zit.

Sindsdien zijn de klieren er nog steeds. Ik dacht dat ze zo opgezet waren omdat die ontstoken cyste er zat maar dit schijnt dus niet zo te zijn. Arts denkt dat het niks is aangezien ze helemaal niet moe is, energiek en vrolijk is, en omdat de klieren niet groter worden. Ik kijk het even aan maar anders laat ik het zeker nog eens door de arts bekijken.

Welk ziekenhuis wordt je dochter geopereerd? Spannend hoor. IK zou me zelf om de operatie zlef geen zorgen maken. Dat gaat ws heel snel, kundig en ze zal snel herstellen. Hoe voelt ze zich nu?

Wat is het te volgen beled?

Je mag me altijd mailen op hetlachendemeisje @ hotmail.

Ik wens je heel erg veel succes ,met alles!! Sorry dat ik je bericht niet eerder heb gezien!

quote:schuddebuikje schreef op 08 maart 2010 @ 13:32:

Hi Momomo!

Hier ben ik, sorry, ik heb dit topic niet mer bekeken. Echter lees ik wel steeds mee op jouw topic (toevallig) en kwam je nu tegen bij de restaurantweek.

Ons verhaal;

Onze dochter van nu 5 (december) heeft al zeker anderhalf jaar dikke, opgezette klieren in haar hals, links en rechts. Niet pijnlijk, verder ook niet in haar liezen ofzo, echt alleen in de hals. Ze kreeg hier ongeveer een jaar geleden een heel rode dikke knobbel bij onder haar tongbeen. Hier zijn we mee naar de arts geweest enm die had het vermoeden van een mediane halscyste die ontstoken was. Ze kreeg anti-biotica. Hierna slonk het wel maar bleef een klein knobbeltje zichtbaar. We hebben een afspraak gehad in het UMC st Radboud bij een heel kundige prof. Die heeft inderdaad de halscyste gediagnostiseerd.

We spaken af dat we het komende half jaar zouden kijken hoe het zou lopen maar de cyste is een aantal keer terug gekomen en weer weg gegaan. We hebben in overleg met de prof toen besloten om het wegte laten halen.

De ok vond november 200 plaats in het radboud. Het was een poliklinische ingreep. We moesten een uur van tevoren aanwezig zijn, ze kreeg een bedje en we kregen uitleg over de procedure. Ik mocht mee de ok op en daar werd ze onder narcose gebracht. (dat was even moeilijk) De prof heeft de mediane halscyste verwijderd en het omliggende weefsel. De operatie duurde een uurtje en daarna ocht ik naar haar toe op de verkoever. Daar werd ze weer wakker. Ze had een beetje pijn en ze was duf. Heeft die dag nog pijnsti;lling gekregen maar was al vrij snel niet meer nodig. Schijnt volgens arts niet echt een pijnlijke plek te zijn omdat er geen spanning op zit.

Sindsdien zijn de klieren er nog steeds. Ik dacht dat ze zo opgezet waren omdat die ontstoken cyste er zat maar dit schijnt dus niet zo te zijn. Arts denkt dat het niks is aangezien ze helemaal niet moe is, energiek en vrolijk is, en omdat de klieren niet groter worden. Ik kijk het even aan maar anders laat ik het zeker nog eens door de arts bekijken.

Welk ziekenhuis wordt je dochter geopereerd? Spannend hoor. IK zou me zelf om de operatie zlef geen zorgen maken. Dat gaat ws heel snel, kundig en ze zal snel herstellen. Hoe voelt ze zich nu?

Ik wens je heel erg veel succes ,met alles!! Sorry dat ik je bericht niet eerder heb gezien!

quote:schuddebuikje schreef op 08 maart 2010 @ 13:32:

Hi Momomo!

Ons verhaal;

mijn dochter wordt aanstaande donderdag opgenomen en vrijdag geopereerd bij haar wordt de gehele lymfeklier uit haar hals verwijderd tenzij dat niet helemaal mogelijk is dan halen ze een gedeelte weg. Het is de bedoeling dat men dan voldoende weefsel heeft om eindelijk eens een duidelijke diagnose te stellen. Zij moet in ieder geval na de operatie nog 1 nacht blijven ivm zwelling enzo. hopelijk mag ze zaterdag dan naar huis en kunnen we op de uitslag wachten.

Hartstikke bedankt voor je reactie. Mijn dochter wordt ook in het radboud ziekenhuis in nijmegen geholpen! ik laat nog weten hoe het gegaan is.
Momomo, wordt ze door Prof Ar..... geholpen?? Ik hoop het, een geweldige arts! We zijn méér dan tevreden over de gang van zaken in het radboud, heel erg veel succes, ik hoop te horen dat alles goed is gegaan, ik zal duimen
quote:schuddebuikje schreef op 08 maart 2010 @ 15:34:

Momomo, wordt ze door Prof Ar..... geholpen?? Ik hoop het, een geweldige arts! We zijn méér dan tevreden over de gang van zaken in het radboud, heel erg veel succes, ik hoop te horen dat alles goed is gegaan, ik zal duimen

Ja dat is inderdaad de chirurg die de operatie gaat doen !!! ik heb hem of haar ? nog niet gesproken omdat het allemaal redelijk snel gaat heeft een andere chirurg aan haar uitgelegd wat dokter ar..... gaat doen, we hebben donderdag wel een gesprek met hem of haar.

wij zijn tot nu toe ook erg tevreden en gaan er van uit dat alles goed gaat verlopen.
Ja, dat is hem! Hij heeft alleen do-middag poli, echt waar, een zéér kundig arts en de hele organisatie vonden we helemaal top. We konden met alle vragen terecht en werden zelfs de dag erna gebeld hoe we alles ervaren hebben, of we nog vragen hadden etc. Komt dus helemaal goed, succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven