kerrie/ananas sausje
maandag 8 maart 2010 om 20:17
Van een bbq feestje van vorig jaar staat hier nog een potje kerrie/ananassaus van Calvé. Nog helemaal prima, zonde om weg te gooien. Maar....
Waar is dit lekker bij? Er staat niet op waar je het bij kan eten. Ik zou denken aan een drumstick, maar eigenlijk lijkt me dat helemaal niet lekker
Té domme vraag misschien hoor, maar het staat nou zo treurig in de kast te wachten tot het over de datum is en het legaal weggegooid kan worden. Ik zou het graag willen gebruiken, want op zich hou ik wel van kerrie.
Maar bij vis? Neuh,
Biefstuk? lijkt me geen combi.
Gehaktballetjes? Yek.
Waar is dit lekker bij? Er staat niet op waar je het bij kan eten. Ik zou denken aan een drumstick, maar eigenlijk lijkt me dat helemaal niet lekker
Té domme vraag misschien hoor, maar het staat nou zo treurig in de kast te wachten tot het over de datum is en het legaal weggegooid kan worden. Ik zou het graag willen gebruiken, want op zich hou ik wel van kerrie.
Maar bij vis? Neuh,
Biefstuk? lijkt me geen combi.
Gehaktballetjes? Yek.
maandag 8 maart 2010 om 20:26
Ingrediënten:
* 1 ijsbergsla
* 1 blik ananas blokjes (of schijfjes, dan moet je ze zelf even snijden natuurlijk)
* 1 gerookte kipfilet
* 1 fles Calvé kerrie-ananas saus
- Snij de ijsberg sla in stukjes.
- Snij de kip in blokjes.
- Gooi de ijsberg sla, kipblokjes en ananas in een grote kom.
- Doe er wat kerrie-ananas saus overheen.
- Mix alles even door.
- Smakelijk eten!
maandag 8 maart 2010 om 20:35
dinsdag 9 maart 2010 om 08:00
Zelf lijkt het mij het lekkerste bij kip of kipfilet. Je kan ook zelf een prutje maken met kip en rijst, en dan dingen erbij doen die jij lekker vind, bijv. ui, broccoli, courgette, ananas gegrild, banaan, witte kool, champignons.
Kabeljauw en rijst en iets van bovenstaande lijkt me ook nog lekker. Qua vlees zou nog rollade of frikandeau kunnen. Schnitsel.
Of een pistoletje of stokbrood met sla en gerookte kip en evt. komkommer en dan wat van die saus erop. Of een salade met gerookte kip, ananas en die saus.
En anders van de zomer als je gaat bbqen het neerzetten, of meenemen naar iemand als je daar gaat bbqen.
Kabeljauw en rijst en iets van bovenstaande lijkt me ook nog lekker. Qua vlees zou nog rollade of frikandeau kunnen. Schnitsel.
Of een pistoletje of stokbrood met sla en gerookte kip en evt. komkommer en dan wat van die saus erop. Of een salade met gerookte kip, ananas en die saus.
En anders van de zomer als je gaat bbqen het neerzetten, of meenemen naar iemand als je daar gaat bbqen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.