Raad de lokatie deel 2

05-08-2009 21:46 3022 berichten
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...

Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!

Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...

Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Alle reacties Link kopieren
verwijderd, dubbel geplaatst
En hij is weer terug.

Die meneer de tweede van rechts op het plaatje van Koppel is hier in het groot te zien:

in de Cueva del Viento, Tenerife

en hetzelfde groepje voor de ingang van de grot :

En een nieuwe :

Hint:

Gisteravond je Indiaas-achtige 'paleis' gezocht. Niets gevonden. Maar nu is het 'paleis' en de hint niet meer zichtbaar: "This image or video has been moved or deleted".
En de hint nogmaals :

Deze foto is gemaakt op 5 maart 2009
Zie je ze nu wel?

Jouw plaatje van de grot van gisteren is ook weg.
Sorry,

ze zijn wederom weg. Het lukt niet meer met tinypic.
Met mijnalbum plaatjes plakken lukt niet meer !

Er is denk ik iets mis met het forum,
Potver, het staat niet in de online agenda van Charles :(
De lokatie is eenvoudig te bereiken via de zilveren verbinding van Charles' moeder.

Prince Charles and Camilla, the Duchess of Cornwall, leave the remarkable Neasden Temple following a visit to celebrate the Hindu festival of Holi.

Neasden is een wijk in Noord-Londen en ligt aan de zilveren Jubilee Line (Underground).
Bij St. Paul's Cathedral staat een soortgelijk goudkleurig gebouwtje. Maar waar staat deze?

Hint 1: Let op de stokjes bij dit gebouw.

Hint 2: Tevens een gerecht uit deze stad.

Dat is het "Greenland Information Center Design by Odile Decq Benoit Cornette Architects and Planners", in Shanghai, China.

Nieuwe:

Anno 2008 is het Nederlandse Paviljoen voor de Wereldexpo van 2000 van het architectenbureau MVRDV flink afgetakeld. De Eiffeltoren heeft het er een stuk beter vanaf gebracht:

Het was destijds erg leuk om hier rond te lopen.
Hier woon je pas riant:

Waar kun je van dit uitzicht over een enorm meer genieten?

Makkie ! Helemaal Richard Meier.

Het is Douglas House, in Harbour Springs aan Lake Michigan.
Makkie! Helemaal Amarna.

Het is je buitenhuis in Zeeland.

Maar helaas kom ik niet verder dan dat
Hahaha ! Te ver weg voor een buitenhuis.

Op 8 december 1982 is hier bloed vergoten.
Maar dat Zeeland is toch helemaal niet gek bedacht, Koppel! Het is Fort Zeelandia in Suriname. Iets wat ik zonder Amarna's hint overigens niet gevonden had!

Nieuwe:

Hmmm... stil hier... ik gooi er een hintje in: deze rommelige kerk ligt in een Oost-Europees land.

Nog steeds stil, dus ik gooi er nieuwe hintjes in: deze kerk is gebouwd in de 12e eeuw. De stad waarin de kerk zich bevindt, heeft ook een 15e eeuws klooster met Fransiscaner monniken en een 16e eeuwse stadspoort.
Saint Martin's Church in Opatów (Poland), a Romanesque church from the second half of the 12th century.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven