Gezondheid alle pijlers

Bloedverlies daags na menstruatie?

24-02-2010 16:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Sinds een maand of drie heb ik last van bloedverlies als ik al ongesteld ben geweest.

Afgelopen vrijdag is mijn menstruatie doorgebroken (afgelopen woensdag begonnen), maandag was het over en dinsdag en vandaag verlies ik weer een beetje bloed. Maandagavond wel seks gehad, misschien heeft dat er mee te maken?

Verder geen klachten, behalve in toenemende mate last van PMS sinds m'n 30ste.

Ik ben nu 34 jaar.

Heeft iemand hier ervaring mee??
Ik zou als ik jou was een afspraak maken bij de HA voor een controle uitstrijkje, het kan namelijk een contactbloeding zijn. Het is waarschijnlijk niet nodig maar dan weet je tenminste zeker dat alles goed is.

Ik weet niet of je anticonceptie gebruikt? Dan kan je meteen ook met je HA bespreken of daar misschien op iets anders kan overstappen.
Ik heb sinds gisteren ook een doorbraakbloeding.. Ik vraag me ook af of er een verband is met seks. Volgens mij kan een doorbraakbloeding verder geen kwaad..
Wat is een contactbloeding?

Ik gebruik geen anticonceptie, want ik wil graag zwanger worden.
Ik heb op het internet gezocht wat een contactbloeding is.

Daar heb ik normaal gesproken geen last van, alleen als ik pal na m'n menstruatie seks heb.
Contactbloeding is dat je baarmoedermond gaat bloeden als het in contact is geweest met het geslachtsdeel van je man/vriend. Dat kan komen doordat het gevoeliger is door bijvoorbeeld een infectie maar ook onrustige cellen. Wanneer is je laatste bevolkingsonderzoek-uitstrijkje geweest? Of ben je nog niet geweest? Als je nog niet geweest bent, zou ik een afspraak maken bij de HA. Maar ik ga ervan uit dat het een doorbraakbloeding is, en dat is helemaal niet erg, maar je HA kan je meer vertellen en ook beter voorlichten.
Dank je wel, moi-eva.

Misschien toch maar even naar de HA.

Ik vind zo'n lange menstruatie irritant, 7 dagen gedoe. Om nog maar niet te spreken over de PMS de 7 dagen dáárvoor.
Als je woensdag en donderdag alleen wat bruinverlies hebt gehad en het is pas vrijdag echt begonnen (helderrood bloed), dan is vrijdag de eerste dag van je cyclus. Van vrijdag t/m vandaag is dus 6 dagen en dat is heel normaal voor een menstruatie. Ik denk niet dat er iets aan de hand is, maar als je het niet vertrouwt kun je inderdaad maar beter even naar de huisarts gaan.
Dat klopt Naski, alleen had ik naast het bruinverlies ook een beetje helderrood bloed op woe en donderdag. Maar meer bruinverlies dan rood. Vrijdag zette het echt door.

Als je het zo beredeneert dan is het inderdaad heel normaal verlies.

Hoef ik dus ook niet naar de HA.

Ik weet niet, ik geloof dat ik wat te zwaar til aan de menstruatie ins and outs, omdat ik graag zwanger wil worden.
Oh ik heb dat regelmatig, denk je dat het eindelijk over is (ben al een week ongesteld), en dan begin ik na een paar dagen niks opeens weer een of twee dagen te bloeden :(

Dus ik denk dat het "normaal" is, maar ja, ieder mens is verschillend, dus ik wil er geen oordeel over geven. Voor mij is het normaal iig
ik heb ook eigenlijk altijd wel een dag dat er eigenlijk geen bloedverlies is, en dan komt er een paar dagen nog wat 'na-gepruttel'
Als je geen pil slikt kun je wel langer dan 'n week ongesteld blijven.
Oh dat heb ik ook altijd. Heb een zware menstruatie, dus dan komt er soms nog wat na. Is heel normaal. Ik gebruik voor die laatste dagen dan altijd een Softcup, als ik niet zeker weet of er nog wat kan komen haha. Dan hoef je niet de hele tijd te checken en je kunt 'm twaalf uur lang inhouden. Super fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven