herziening scheiding kinderomgang??

09-03-2010 10:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo;

mijn ex man en ik zijn overeengekomen hoe en wat me de kids, dit is nu door de rechter goedgekeurd.(week om week regeling).

nu is mijn oudste dochter het niet eens met dit voorstel, omdat mijn ex man een nieuwe vriendin heeft (woont niet samen), die heel veel op de kids past als hij werken is (onregelmatig).Ze wil liever bij mij zijn op die momenten en dat zou ook kunnen , daar ik maar een paar straten verder woon als hun.(vriendin komt dan bijhem in huis?!!).mijn dochter is 10 jaar, en mijn vraag is; kan ik nog iets wijzigen of herzien in de omgangsregeling, want wil niet dat mijn dochter ongelukkig is met de situatie...en zeggen; ze moet wennen, dat is het niet, want zo gaat het al een tijdje.....heb alleen nu pas duidelijk gehoord van haar wat haar dwars zit....

gr lieve
quote:Poezewoes schreef op 09 maart 2010 @ 12:01:

[...]

Als ouders het hier samen over eens kunnen zijn is dat uiteraard prima. Maar ik lees dat vader hier niet voor open staat. Dan zul je je er bij neer moeten leggen in plaats van direct te overwegen naar de rechter te stappen voor een andere regeling. Vader heeft het recht hier anders over te denken en te beslissen. Helder & helemaal mee eens.
de nieuwe vriendin van vader is pas 7 weken in beeld, en past volledig op als hij werken is, bij hem in huis, het is zelfs zo dat de nieuwe vriendin oppas voor haar zoon regelt om op onze kids te passen?!!mijn partner is al ruim een jaar in beeld.Maar als we naar mijn partner gaan is het niet dat hij gaat oppassen.Dan ben ik erbij omdat we bij hem op visite gaan.

ik praat ook zeker niet slecht over haar vader en vriendin, maar wat ik ook zeg, het kind geeft aan dat ze teveel oppast terwijl ze ondertussen ook bijmoeder zouden kunnen zijn.

morgen is de relatie weer over, en dan ben IK weer "goed"om de kids WEL op te vangen in de week dat hij ze heeft en moet werken.....

en vind wel dat vader naar het kind mag kijken wat ze vind...ben zelf van gescheiden ouders en weet dus ook heel goed hoe het is om met nieuwe partners van ouders samen te leven.En ook het gevoel van een kind als je alleen daarbij bent omdat ouders moesten werken...............

groetjessss
Tsja Lieve. Je vraagt advies maar wil eigenlijk bevestiging horen dat vader het verkeerd doet en dat hij naar jou moet luisteren. Dat zul je van mij in ieder geval niet te horen krijgen. Jullie zijn beiden evenveel ouder en hebben evenveel te zeggen.

Als je echt zo overtuigd ben dat alleen jij gelijk hebt in dit verhaal, moet je misschien inderdaad maar naar de rechter toe gaan om je gelijk te gaan halen. Bereid je er alleen op voor dat dat nog wel eens tegen zou kunnen vallen.

Ondertussen denk ik dat jouw boodschap aan de kinderen moet zijn dat vader en jij er over praten en ze nog wel horen wat jullie daar over beslissen. Op de lange termijn doe je je kind er geen plezier mee door haar te steunen in haar protest en er dan bij een rechter achter te moeten komen dat ze er toch heen zal moeten gaan. Mee om leren gaan dus, niet voor behoeden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Stel dat je de omgansregeling laat veranderen ; dan wordt het - neem ik aan - zo gedaan dat die ene keer dat pa een hele dag thuis is hij de kinderen heeft ( zullen ze in veel gevallen vaak op school zitten ) . En als hij nu een relatie van een jaar heeft; draai je het dan weer terug? En als jullie dochter aangeeft dat ze je vriend toch wel erg vreselijk vindt, wordt het dan ook weer herzien?

En als je ex een dagbaan krijgt? Dan ook weer?

Je ex had ook een ( paar keer een ) betaalde oppasmoeder kunnen nemen die je dochter niet al te jolig vond; had je dan anders gereageerd?

Ik snap dat je het sneu vindt voor je dochter, maar het leven van een kind met gescheiden ouders is hard/ kan hard zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven