Mode & Beauty alle pijlers

kunstnagels

09-03-2010 14:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om kunstnagels te nemen.Ik bijt nagels en daar wil ik van af.Wil ook eens een keer mooie verzorgde nagels.Wat is beter acryl of gelnagels?wie weet dit?
Acryl is harder bij stoten, gel is meer flexibel. Ik zou het in jouw geval even overleggen met je nagelstyliste wat het beste is aangezien je een nagelbijter bent.
Ik zou er helemaal niet aan beginnen.. Heb ze pas geleden gehad en mijn eigen nagels zijn er super slecht door geworden.. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik doe het echt nooit meer!
Niet doen. Lelijk.

Afgebeten nagels ook hoor, daar niet van .
Waarom wil je precies kunstnagels? Omdat je het mooi vindt of tegen het nagelbijten? In dat laatste geval kan je misschien beter andere dingen proberen (speciale nagellak tegen nagelbijten enz).
Ik vind het ook niet zo mooi. En ik vond het heel erg pijnlijk toen ik ze ooit heb gehad (acryl) voor mijn bruiloft (aangezien we maanden geklust hadden en ik geen nagel meer overhad) eraf gingen. Jeetje...ik heb weken niks kunnen vastpakken...zo'n pijn deed het.
Het probleem met kunstnagels is dat je ze elke 3 tot 4 weken moet laten bijwerken en dat kost je zo'n 25 euro per keer. Daarnaast worden je eigen nagels erg zacht en als je stopt met kunstnagels heb je grote kans dat je eigen nagels zo weer afscheuren (nog voordat je ze weer af kunt bijten )
quote:Bloemetje1989 schreef op 09 maart 2010 @ 15:30:

Ik zou er helemaal niet aan beginnen.. Heb ze pas geleden gehad en mijn eigen nagels zijn er super slecht door geworden.. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik doe het echt nooit meer!

Hier ook slechte ervaring, heb bijna 2 jaar acryl nagels gehad, was er op een gegeven moment helemaal zat van.

De nagels laten verwijderen, OMG, niet normaal meer.

Vloetjes!.

Dit was september 2009, pas nu, beginnen mijn nagels zich een klein beetje te herstellen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik heb ze denk ik een jaar gehad. Mijn eigen nagels waren mooi, maar scheurde steeds in op t werk. Daarom acryl genomen. Ik heb ze er nu.. 2 weekjes af, omdat ik dus inderdaad vaak heb gehoord dat je eigen nagels er slecht van worden. Mijn nagels zien er nu echt niet uit, maar ik denk dat het wel te doen is als je er af en toe zeg maar een tijdje mee stopt. In de zomer ga ik wel weer nieuwe laten zetten.
nou ik vind het wel hartstikke mooi. Werk zelf in de horeca en knal altijd mn eigen nagels kapot of de lak eraf, voor mij is acryl ideaal.

Je kan ze ook gewoon rond laten zetten, Je hoeft niet van die vierkante nagels te nemen. Ik heb heel goed opgelet ( heb t ongeveer anderhalf jaar laten doen) en ben toen lekker naar de groothandel gereden om alles in te slaan. Sindsdien doe ik het lekker zelf, ideaal & kost niet zo veel.

Ik zet bij mijn nagelbijtende buurvrouw af en toe gewoon een dun laagje acryl over haar eigen nagel en vijl dat mooi. Dat kan je misschien ook overwegen, soort van dikke nagellak dan.
Ik heb sinds een jaar gelnagels en ben er heel blij mee. Mijn nagels zijn van nature superslecht (ik heb ook jarenlang gebeten, misschien heeft het hier iets mee te maken). De eerste keer zijn ze een klein beetje verlengd dmv. tips, nu is het gewoon mijn eigen nagel met een gellaagje erover heen. Ik heb een paar keer 'french' laten doen (met een wit randje) maar nu heb ik het heel licht roze. Het staat heel naturel vind ik.

Mijn nagelstyliste doet het dan ook zo dun mogelijk. Het nadeel is idd. dat je elke 3 á 4 weken terug moet dit is best een kostenpost. Toch wil ik niet zonder meer, want ik heb nu altijd verzorgde handen!

Volgens mijn nagelslyliste is acryl een beetje achterhaald, gel is flexibeler dus als je je nagel een keer stoot beweegt de gel een beetje mee.

Het bevalt mij heel goed (behalve de kosten).
Ik betaalde 30 euro om het bij te laten werken. Meestal om de 3 weken. Maar eerlijk gezegd vind ik het heerlijk, je gaat er een half uurtje zitten, alles word voor je gedaan en je hebt er zo'n 20 dagen geen omkijken meer na.

Voorheen zat ik zelf altijd om de 2/3 dagen te kloten met knippen, bijvijlen, nagels lakken, heeeeeeeel lang laten drogen, nagellak er weer van af halen met remover.. PFFF! Echt een hekel heb ik daar aan, heb er het geduld niet voor, maar wil wel mooi verzorgde nagels. Dus voor mij was acryl echt ideaal en had er graag die 30 euro voor over hoor! Ik mis mijn nagels ook echt als ik nu die lelijke stompjes zie haha.
ik was ook een vreselijke nagelbijter en ben ook naar een nagelstudio gegaan. mijn nagels waren zo extreem kort dat zij mij niet geen garantie kon geven dat de nagels zouden blijven zitten. zij koos bij mij om met acryl te beginnen en dit tot aan het vingerpuntje toe. dus geen lange nagels. ik was een wat korte ngels betreft de eerste voor haar dus voor half geld en 1 keer gratis terug komen een week later. dit ingeveer 4 keeer gedaag en toen kreeg ik gel nagels. dit een half jaar gedaan en nu prachtig mooie nagels. en sterk ook. ik werk in de zorg en gewoon zonder problemen de bejaarde clienten geholpen.

voor mij dus een succes verhaal en zou het je wel aanraden te doen. succes met je keuze
Ik ben zelf nagellstyliste in opleiding,

Maar het ligt aan de styliste zelf hoe jou eigen nagels eruit gaan zien. Ik heb zelf ook acrylnagels, en mijn eigen nagels zijn niet dun of bros.

Ik liet me eigen nagels alleen zetten door gecertificeerde stylisten, omdat er zoveel beunhazen rondlopen.
quote:Jady83 schreef op 09 maart 2010 @ 16:23:

nou ik vind het wel hartstikke mooi. Werk zelf in de horeca en knal altijd mn eigen nagels kapot of de lak eraf, voor mij is acryl ideaal.

Je kan ze ook gewoon rond laten zetten, Je hoeft niet van die vierkante nagels te nemen. Ik heb heel goed opgelet ( heb t ongeveer anderhalf jaar laten doen) en ben toen lekker naar de groothandel gereden om alles in te slaan. Sindsdien doe ik het lekker zelf, ideaal & kost niet zo veel.

Ik zet bij mijn nagelbijtende buurvrouw af en toe gewoon een dun laagje acryl over haar eigen nagel en vijl dat mooi. Dat kan je misschien ook overwegen, soort van dikke nagellak dan.

Hoi Jady,

Even een vraag; ik zat er nl. ook over te denken om te doen, wat jij gedaan hebt. Gewoon de boel zelf inslaan en je eigen nagels doen. Wat was jij alles bij elkaar kwijt?

@ dirtsa41: Ik heb nu acryl en ben er eigenlijk wel héél blij mee. 2 jaar geleden had ik het ook laten zetten, alleen dan de lange versie. Dit vond ik al snel niet mooi meer, omdat ik het te ordinair vond. Het eraf halen was geen pretje, en je nagels zijn even niet mooi, maar bij mij groeide het gewoon uit en ik had daarom na een paar maanden wel weer gewone goede nagels.

Nu werk ik in het onderwijs en wilde verzorgde nagels hebben, dus ik heb ze gewoon kort en met een heel dun gebroken wit randje. Ziet er echt heel natuurlijk uit en je hoeft er zelf niet naar om te kijken.
Ik heb ook gelnagels omdat ik altijd heel erg op mijn nagels beet en dat zag er ook helemaal niet verzorgd uit. Ik laat meestal een kleurtje erop zetten, niet alleen op de tip maar de ganse nagel zodat het net lijkt alsof mijn nagels gewoon gelakt zijn.. op die manier valt het zelfs helemaal niet op dat het gelnagels zijn en ziet er heel natuurlijk uit dus ik zou het je zeker wel aanraden.
Ha Dames,

Ik heb dus nu sinds een dag of 4 acrylnagels.En het bevalt me uitstekend.Ik heb ze expres zo kort mogelijk gehouden,omdat ik er eerst even aan moet wennen.Misschien later wel wat langer.kijk wel.Maar het staat echt onwijs netjes en verzorgd enzo.Ben weer blij dat ik het gedaan heb!!!
Ik heb echt al jaren gelnagels en voor mij is het perfect! Ben ook een nagelbijter maar nu altijd mooie verzorgde nageltjes

wil niet meer zonder! Doe ze nooit al te lang want dat vind ik onhandig.
Ik heb solar gehad, wat acryl is met een gellaag er overheen. Keihard en dat is wrl handig. Ik heb het een keer door de nagelstyliste laten verwijderen maar vond dat pijnlijk en mijn nagels waren flinterfun. De laatste keer heb ik ze gewoon afgeknipt en een beetje laten uitgroeien. Dan breek je ze in tweeen en kun je heel langzaam de gellaag eraf breken. De nagelstyliste doet dit immers heel snel en voelt niet wat jij voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven