FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Nou als de ouder er niet bij mogen zijn, lijkt het me helemaal niks. Ik zou het ook even bespreken met de ouders. Je zal toch niet de enige zijn met bedenkingen?
Ik ben wel super saai temidden van dat clubje geloof ik. Gelukkig hebben we morgen zwemles van Kiloknaller, ga eens informeren aan de balie wat voor kinderen er komen bij dat disco ellende gebeuren. Heb er nu al buikpijn van, moeilijk hoor, ouder zijn....
Klinkt niet echt alsof het op 8-jarigen gericht is. Wat geeft het zwembad zelf voor leeftijdsindicatie op, of staat dat er niet bij?

Ik zou zelf eerlijk gezegd nooit een partijtje plannen waarbij ik dus wel de verantwooording voor de kinderen van anderen op me neem, maar er niet eens zelf bij mag zijn.

En je hoeft niet eens bang te zijn dat er nou echt iets gebeurt, maar het idee dat die kleintjes zich tussen een stel pubers niet echt veilig voelen en een beetje zenuwachtig rondzwemmen zou ik ook al niet leuk vinden.

Dus ik vind je niet overbeschermend, zou er zelf ook niet vrolijk van worden.

Goed hoor Pebbles, dat Pebblo nu echt even rust neemt. Merkt hij ook dat hij tot rust komt op zo'n dag, of kost het hem moeite om zich afzijdig te houden?

Nathje dus even alleenstaande moeder. Lastig met jouw onregelmatige werktijden, of heb je er in de planning wel rekening mee kunnen houden? Sterkte/succes in elk geval!

Lief Morrie, dat verhaal over hoe jij en Harrie elkaar tegen kwamen!

En inderdaad, op je werk komen en er voor je gevoel al een halve dag op hebben zitten en dan collega's hebben die zo ongeveer net uit bed komen rollen.. Op zich doe ik niet absurd lang over wegbrengen en op mijn werk komen, maar door het gehaast voelt het wel zo (kdv om 8 uur open, ik om 8.30u een klas voor mijn neus en van kdv-school 10-15 minuten fietsen, afhankelijk van stoplichten en spoorwegovergang. Dan moeten er niet veel gekke dingen gebeuren met wegbrengen of onderweg..)
Ik weet niet hoe oud ik was toen ik naar het Tikibad in Duinrel ging, maar daar gingen jongens achter je aan de glijbaan af om dan aan je te zitten. Ik was denk wel iets ouder dan dochter nu is, maar toch.... Voor dat soort dingen zou ik dus echt bang zijn op zo'n disco avond waar geen volwassenen bij zijn.

Maar misschien zie ik het te negatief in hoor.
Vriendin van Linoleum sms-t: drinken ze dan ook bessen-jus . Dat dekt de lading ook. En Mille, je verwoordt wat mij dwars zit, zo'n kleine vogel (ook al moe, want dat is ze dan echt) tussen allemaal druktemakers. Wat als ze zich niet fijn voelt... Nu ja, eens informeren hoe oud de bezoekers zijn.
Ach, Lien wij zijn dan ook saai en te beschermend

Goed idee om even het zwembad te vragen.

Ik vind zelf 8 jarigen hiervoor nog echt te klein, helemaal zonder directe begeleiding. Jullie gingen vorig jaar toch kaarsen maken? Dat is wel echt een wereld van verschil met discozwemmen.

Ik ga zo naar bed toe. Ik zal wel eerder opstaan zodat het geen haast partij wordt morgenochtend
Maxi gaat trouwens vrijdag met een vriendje naar de bioscoop. Ook leuk. Ze zijn al dagen zenuwachtig een afspraakje aan het plannen op msn.
bessen-jus
Ach wat lief Mille!

Hoe oud is Maxi ook alweer? En welke film gaat ze heen? En hoe laat moet ze thuis zijn?

Ik maak even aantekeningen voor over een paar jaar, goed?
Zo zeg Mille, dat is ook een soort van mijlpaal!

Nog een paar jaar en dan zit jij met Kerst met een schoonzoon erbij aan tafel . Volgens mij was ik 15 of 16 toen mijn eerste vriendje bij ons aanschoof met Kerst.
Bessen-jus, ik word nu al misselijk.
Ze is 14 Nathje, en ze weten nog niet welke film, daar moeten ze morgen nog even over op msn

Film was mijn voorstel trouwens. Het is een jongen waarbij ze op de basisschool in de klas heeft gezeten. In groep 8 vonden ze elkaar wel leuk maar kwam het er nog niet zo van, en sindsdien hebben ze steeds uitgebreider contact via msn. En nu gaan ze elkaar voor het eerst in twee jaar ofzo weer live zien na heel veel geklets.

Dus ik zei dat ze dan beter een activiteit kon plannen dan gewoon zomaar niksen en stilvallen (of elkaar bespringen, nog erger ) en dat vond ze wel een goeie.

En qua tijd: ze mag naar de vroege film en mag zelf weten wat ze daarvoor doet (naar de MacD ofzo), maar daarna moet ze gewoon naar huis komen. Dan is het al half tien geweest denk ik en dat vind ik laat zat om in het donker dwars door het centrum naar huis te fietsen.
O god, een vriendje aan het kerstdiner .

Dochter kon zich er wel in vinden om bij het zwembad te vragen of er ook "groten" zouden komen. Ze zei nl. zelf dat ze dan bij ouders vriendinnetje in de buurt zou blijven en ik legde uit dat die in de kantine zouden zitten en toen betrok haar gezicht enigszins. Ik denk dat ik uiteindelijk de keus aan haar laat. En inderdaad, wij hebben kaarsen gemaakt, met allemaal lieve kleine meisjes in fladderrokjes. Dit jaar is het idee om een CD op te nemen in de studio van Linoleum. Dat is natuurlijk "vet gaaf" (zelfs als het K3 is ) en ook absoluut overdag met ranja en een rietje enzo en geen bessen jus .

Heb er trouwens wel slecht van geslapen merk ik, gelukkig dat dochter vanochtend wel enigszins begreep dat ik haar nog tikje jong vond (maar mama, dan ga ik zo laat naar bed als jij, ja schat, nog later, ik lig er meestal eerder in ).
Goedemorgen!

Goed ingeschat dan Lien, als haar gezicht al betrekt bij het idee dat je geen ouders kunt bereiken.. Inderdaad maar even vragen wat de gemiddelde leeftijd is en bij twijfel zou ik het gewoon niet doen. Dan maar zelf iets leuks met haar doen ofzo.

Ik ga zo even met Mini (voor het eerst geen koorts vanmorgen) en Nano langs mijn broertje. Kom hier vast nog wel even kijken vandaag, zo thuis met twee kinderen
Ach wat schattig, Maxi een date! Vind jij het een leuke jongen Mille?

En verjaardagsfeestje Dochter klinkt als iets waar ik ook buikpijn van zou krijgen. Je hoort toch niet zulke gave verhalen over die tieners die graag in het zwembad rondhangen. Ben benieuwd wat ze in het zwembad zeggen. Maar kaarsenmaken klinkt veel leuker .

Hier druk, maar wel een overwacht zeer gesmeerde ochtend achter de rug. Alle kindjes werkten zoet mee en zaten ruim op tijd op fiets/in bakfiets. Heel relaxt om zo de dag te beginnen.
En daar was ik weer. Even googelen op brooddeegrecept want we gaan frobelen

Ik ken 'm niet goed genoeg om te weten of ik het een leuke jongen vind of niet Lila, maar wat ik er van weet is best ok. Het kan vele malen erger denk ik. Een beetje een hockeyballetje (leuk om dat hier zo te noemen ) volgens mij. Zit op het stedelijk gym en hockeyt dus enz.
Kijk, Stedelijk Gym en hockey, dat herken ik. Hoewel ik niet hockeyde toen ik op het gym zat .
Ben met school naar bieb geweest, 5 kinderen in de auto (twee zonen van mezelf hoor ). Was prima te doen, maar had wel weer zo'n exemplaar in de auto die niet door wilde lopen omdat hij moe was (van de auto naar school, wel 100 meter denk ik zo...).

En ik heb nu al verzonnen dat we vanavond friet eten, ben het koken een beetje zat. Grappig eigenlijk: wij hebben de afspraak dat wie doordeweeks als eerst thuis is kookt. Ik ben natuurlijk enorm verwend geweest dat ik altijd vanuit de file zo aan tafel kon. Koken op zich vind ik niet zo erg, maar elke keer weer verzinnen.... neen. We hebben nog appelmoes over van dinsdag, dus leek me goed excuus om na de zwemles daar friet bij te halen .

Brooddeeg Mille, creabea! Ik vond het altijd zo jammer dat je dat dan niet kon opeten .
Ik creabea alleen maar vanuit het idee dat ik dan daarna ongegeneerd de kinderen voor een dvd kan kwakken en wat voor mezelf kan doen hoor

Nu zitten ze dus voor de tv terwijl brooddeegdingen in de oven staan. Als dat klaar is kunnen ze gaan verven en tot die tijd hoop ik ze niet te horen
Ik vind het toch crea Mille, ik zou ze namelijk ook zonder brooddeeg ongegeneerd voor de dvd kwakken .

Ik ben geen vrienden aan het maken hier, maar mijn collega;s hebben het onzalige plan opgevat om morgen met vijf man sterk bij pasbevallen collega op kraamvisite te gaan. Ik zou eigenlijk met één andere collega gaan, vond ik al op het randje (kind is morgen zes dagen) maar andere collega gaat zaterdag op vakantie en ik heb echt goede band met bevallen collega, dus dacht, een halfuurtje kan net. Maar nu heeft de andere collega dus nog drie man meegevraagd, en die vinden het allemaal heel raar dat ik dat niet vind kunnen. Ben ik nou gek? Of zouden jullie ook met vijf collega's in de kraamweek al op kraamvisite gaan?
No way! Ik zou ook echt niet op 5 collega's zitten te wachten . Is het de eerste? Als je het niet anders kunt organiseren dan echt binnen een half uur weer weg, hondsvermoeiend zo in je eerste week en al helemaal 5... pffft, krijg het spaansbenauwd bij het idee en mijn laatste kraamweek is alweer bijna twee jaar geleden .
In kraamweek zou ik sowieso al niet zo snel als collega gaan tenzij je of een hele goede band met elkaar hebt, of collega zelf heeft aangegeven dat leuk te vinden. Laat staan met z'n vijven!

Ook raar trouwens dat andere collega dat vraagt zonder overleg met degene die bevallen is, of begrijp ik dat verkeerd?

Zo, tijd om brooddeeg te verven. Dvd is allang afgelopen en ik heb intussen nieuwe vitrage voor slaapkamer gefrobeld (oude is gesneuveld en we slapen aan de raamkant met aan de overkant van de straat beneden- en bovenwoningen, dus woonkamers tegenover ons. Het is best een brede straat, maar toch niet fijn kledingloos van badkamer naar slaapkamer lopen zo). Ik ben zo lekker bezig vandaag
En dochter gaat/mag niet. Het is tot en met 14 jaar. Begreep dat er flink toezicht is, maar we vinden het ook gewoon te laat worden. Een feestje tot 21.30, daar is ze gewoon nog te jong voor en het hele zwembad idee zat me ook niet lekker. Ze is tikje teleurgesteld, maar ook opgelucht geloof ik.
Verstandig Lien. Ben wel benieuwd of er meer ouders zijn die hun kind niet laten gaan.

Ja, het is eerste kind van collega. En ik ben ook nog wel soort van bevriend met haar, we spreken wel eens buiten het werk om af en ben tijdens haar verlof ook paar keer koffie gaan drinken. Dus ik dacht, als er dan toch iemand (collega) in de eerste week moet gaan, dan ga ik wel mee. Kan ik in ieder geval zorgen dat we na een half uur weer weggaan. Maar goed, ik heb even gebeld, en verse pappa belde terug op mijn voicemail en zei dat het prima was om met vier (worden er dus vijf) te komen, als we dan maar niet te lang blijven, echt max halfuurtje/drie kwartier. Dus in godsnaam dan maar. Maar ik voel me dan zo verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat het niet doorgaat op die manier, eigenlijk ook stupide.
DAn door laten gaan, maar echt na 30 minuten weg. En ook jammer, want het is leuk om even langs te gaan, zeker als jij er vaker kwam. Maar met 5 is sowieso een heel gekakel en ik kon zulk soort gesprekken echt niet volgen toen ik net bevallen was, zeker niet als het ook nog eens werkgerelateerd was.

We hebben wel nog onderhandeld met dochter trouwens, ze mag nu opblijven (samen met Kiloknaller) en nog een filmpje kijken, wordt het ook laat, 20.00 uur .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven