Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Precies wat jij al zei, Fash, het is opmerkelijk dat er op dit forum altijd kritiek is op het beleid. In tegenstelling tot andere fora. Terwijl toch echt bijna alle vormen van beleid al zijn uitgeprobeerd hier. Dus óf dat ligt aan de gebruikers of dat ligt aan het modderteam.

Ik heb - in tegenstelling tot Fash - het gevoel dat dat aan de gebruikers ligt. Niet negatief bedoeld, ik reken mezelf daar ook onder en vind het zelf ook wel de charme van dit forum. Men is erg assertief en neemt geen blad voor de mond. Intelligent ook nog, behoefte om zich ook met beleid bezig te houden of mee te denken. Dat zie ik nu niet zo 1,2,3 terug op een babybrabbel-forum ofzo. En de waan van de dag, dat zal ook wel meespelen. Emotie of sfeergevoelig. Na een rel is het wel heel opmerkelijk dat een issue geruisloos overloopt in weer een discussie over het beleid. Dat moet dan weer helemaal op de schop.

Terwijl ik toch echt niet het gevoel heb dat we hier een waardeloos mod-team hebben en dat het slecht loopt ofzo. Kom op mensen, ze werken al weken met z'n 3-en ipv met z'n 5-en en nog loopt alles probleemloos. (dat Etosha een ding had, dat staat daar los van)

Dus wij kunnen er zelf ook wat minder moeilijk over doen. We betalen geen stuiver voor het leuke tijdverdrijf wat dit forum is, er is geen sprake van een werkgevers/werknemers situatie binnen de mods-groep want het is onbetaald en liefdewerk oud papier, het hoeft geen puur zakelijk gebeuren te worden (alsjeblieft niet zeg) en ik vind dat we gewoon al heeeeeeeel erg blij mogen zijn dat we inspraak kríjgen. Dat is geen verdienste ofzo. Als Viva daar zin in heeft dan trekken ze morgen de stekker eruit.
Alle reacties Link kopieren
Sarah heeft een tijdje als Mod ava dr eigen nick geintegreerd in dr Angelnick (geloof zelfs dat het speciaal gemaakt is toen door Vinyl) En ook dat hielp niet voor de opvallendheid of onopvallendheid.

Ik vraag me af of de extra symbooltjes niet weer extra geld kosten. Die techneuten bij React kosten -denk ik- al meer dan genoeg. En ik zie de meerwaarde er niet van om symbooltjes of iets dergelijks onder je naam te krijgen. Je bent ingelogd als mod of niet. En handelt met de betreffende pet op het forum. Iedereen is mans vrouws genoeg om het onderscheid tussen die twee te zien. Al betwijfel ik of iedereen dat lukt gezien het "gedonder" wat er regelmatig is.
quote:Bambi schreef op 11 maart 2010 @ 17:33:

Precies wat jij al zei, Fash, het is opmerkelijk dat er op dit forum altijd kritiek is op het beleid..Dat is omdat jullie niks anders te doen hebben.
Ik sluit me bij je aan Bambi. Net wat ik ook al probeer te schrijven (jij schrijft het net even beter op) Op de meeste fora is er gewoon geen inspraak op beleid, op genomen stappen. En ook ik ervaar dat daar dan ook geen gedonder over is. Hoe het er achter de schermen aan toe gaat (of de mods daar overleggen of niet) ik weet het niet. Maar er wordt gewoon iets besloten en punt. Je hebt het er maar mee te doen. En viva bestaat idd uit pittigere vrouwen of vrouwen die niet overal zich klakkeloos bij neerleggen. Hoezee hoezee want ook ik ben zo'n vrouw. Alleen ik maak niet overal een punt van en da's het grote verschil met mij in vergelijking met een aantal forummers. Want van alle forummers heeft het overgrote deel niet eens door dat er veranderingen zijn, dat er iemand geband is of dat er ergens een beslissing over genomen is. Die forumt gewoon en houdt zich met dit soort dingen (die hier op het napraat besproken worden bv, of in het topic oppermod topic besproken worden) niet bezig.
Nou ja, ik ben er anders wel uit, hoor. Zodra je mensen de kans geeft om mee te denken, gaan ze dat nog doen ook. En dat leidt tot alleen nog maar meer verwarring. Ik verkies dus dicta.. star beleid boven flexibel-met-inspraak-beleid. Voeren jullie 'van de Viva' dat morgen even in/door/uit/anders, nl.?
Op andere fora die wel vlekkeloos lopen (althans, weet ik veel wat daar achter de schermen speelt, nergens waar meerdere mensen zitten of werken loopt alles altijd zonder troubles) zitten ook mensen die veel vrije tijd hebben, Konijn, dat is niet alleen aan Viva voorbehouden.

Men is hier gewoon snugger. (en vrouw, gewoon vrouw, we gaan door tot het gaatje! ) Altijd bij de pinken en intelligent genoeg om door te denken (en dat ook te willen) om een manier te vinden waarop het beter zou kunnen. Ik denk alleen - na 8 jaar forummen of 9 jaar, weet ik het) dat die manier er niet is.

En.. het waait ook allemaal weer over.
Is niet zo, Lig. Vroeger werd Sanne Heel Erg Kwalijk genomen dat ze mensen niet liet mee beslissen en dat er zo star gemodereerd werd. Toen werd ze wat losser en mocht er meegedacht worden en later nam Naomi het stokje over (die het geweldig doet) maar we zitten nog steeds op nul qua tevredenheid.

Wat volgens mij kolder is. Dat men niet tevreden is.

Ga mij niet vertellen dat je dagelijks te vinden bent op een forum die je ruk vind.
Die spelfouten van mij zijn werkelijk hylarisch ondertussen.. neem het mij aub niet kwalijk, ik heb 2 wijntjes op tijdens het koken.
quote:Bambi wrote on 11 March 2010 @ 17:49:

Is niet zo, Lig. Vroeger werd Sanne Heel Erg Kwalijk genomen dat ze mensen niet liet mee beslissen en dat er zo star gemodereerd werd. Toen werd ze wat losser en mocht er meegedacht worden en later nam Naomi het stokje over (die het geweldig doet) maar we zitten nog steeds op nul qua tevredenheid.

Wat volgens mij kolder is. Dat men niet tevreden is.

Ga mij niet vertellen dat je dagelijks te vinden bent op een forum die je ruk vind.Dat vind ik, Bambi. Ik zeg dat ik het vroegere beleid uiteindelijk liever uitgevoerd zie dan het huidige. Ongeacht wat ik vroegah vond...
Lekker Bamb, ik ga ook een flessie opentrekken. Ik heb het verdiend!
Ah, oké Lig, was niet onaardig bedoeld hoor, dat je onzin kletst ofzo.
Nu pas, Nijn? Of eet jij zo laat?
Ik vind het ook best jammer dat er zo gereageerd werd op dat Etosha-ding van eergisteravond. Het was absoluut te verwachten en heel voorspelbaar maar we hoeven toch niet overal overheen te pissen? Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt hoor maar niet met de intentie om iemand de les te lezen, wat ik gisteren en vandaag wel heb gezien.

We vinden kennelijk een beetje roering in de tent wel fijn hier. We hoppen het liefste van heftige emotie naar heftige emotie, willen geraakt worden. Van een angel-met-oud-zeer-die-vertrokken-is tot aan belangeloze gratis reisjes naar Egypte.

En dat mag toch ook gewoon? Is wel mooi ook. Maar lijkt mij niet handig om bij iedere emotie een heel beleid aan te passen.
Bambi, ik denk eerlijk gezegd niet dat het perse over Etosha gaat, nou ja, niet wat mij betreft in ieder geval.

Voor mij is de aanleiding meer de blog van Drie. Die kwam zo negatief over, alsof het zo'n vreselijke opgave is om Mod te zijn en SC zei vanmiddag dat er ook veel achter de schermen gebeurt, dus vandaar dat ik denk, jongens doe allemaal niet zo moeilijk dan, minder in discussie gaan, gewoon doen wat je denkt dat nodig is, en klaar.
Aaaargh... niet zo snel... ik ben aan 't koken. Zometeen zit ik hier met de gebakken peren aangebrande aardappelen...
Ja, wij eten laat Bamb.

Ik ga nu de kinderen naar binnen halen en de borden opscheppen.

Net het topic van Chatterly over die kadoreis gelezen. Wat leuk!!
Ik lees dit en ik moet toch opeens aan ons denken.

Laten we het inderdaad maar weer eens gaan hebben over belangrijker dingen dan het hoe en waarom van een vrouwenblad. Politiek ofzo
quote:Bambi wrote on 11 March 2010 @ 17:57:

Ah, oké Lig, was niet onaardig bedoeld hoor, dat je onzin kletst ofzo.Haha, niet zo opgevat, al heb je wel gelijk in dat laatste...
Het is je vergeven, Ligeia, ik geef mijn bek ook maar vaak gewoon een douw dus je bevindt je in goed gezelschap.

Maar Ainne, dat is precies mijn punt. Dan is de discussie misschien niet zo 1,2,3 aangezwengeld vanwege dat met Etosha maar is die blog van Three aanleiding geweest; de angels doen het niet snel goed. In onze ogen dan.

Ook al zeggen we 'springen' en springen ze, dan springen ze weer verkeerd en had 't een beetje meer naar links gemoeten. Of rechts. Daar waren dan de meningen ook weer over verdeeld, weet je wel. En dat moet dan heel erg besproken en geanalyseerd enzo.
En wat is dan de overeenkomst met de ophef over die Gerda-glossy, Q? Ik zie 'm nog niet zo.
Ja leuk he, Nijn. Er zaten gedurende dat topic heel wat mevrouwen te snikken achter hun klaptopje. Soooooo lieeeeeeffffff! En die positieve flow bleef even hangen en men was bereid om allemaal lieve-mensen-dingen voor elkaar te doen, centjes lappen enzo bij zieke poezen of gehandicapte kinderen enzovoorts maar heb het topic al even niet meer hoger in de lijst gezien.
quote:Bambi wrote on 11 March 2010 @ 19:10:

Het is je vergeven, Ligeia, ik geef mijn bek ook maar vaak gewoon een douw dus je bevindt je in goed gezelschap.

Ik ben je eeuwig dankbaar!

Pas je trouwens wel op dat je niet te veel douwt? Anders zitten we zo weer in Het Grote napraattopic - 3...
Wees gerust, over nog een wijntje heb ik een stuk minder typ-aanslagen per minuut en geef ik er de brui aan!
Eigenlijk Bambi, doen ze het in mijn ogen al wel snel goed genoeg hoor.

Al praat ik dan puur even over mijn persoonlijke forumcomfort.

En zo met mij vast meer.

Misschien lijk ik daar anders in te staan omdat ik mij weleens in de discussie's meng.
Maar wat vinden jullie eigenlijk van die kritiek op de Gerda? Ik vind het erg overdreven. Echt een geval van een stok zoeken om mee te slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven