Mijn partner vindt mij saai

12-03-2010 14:43 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw vind mij saai.

Terwijl ik heel erg gelukkig met haar en mijn dochter ben. We zijn nu drie jaar getrouwd. Gewoon samen zijn met haar en mijn dochter alleen al maakt mij heel gelukkig. Ik ben nu dol op cocoonen. Daarbij komt dat ik nu bij wijze van spreken ook geen cent heb om mijn kont te krabben.

Voordat ik mijn vrouw ontmoette, ben ik veel uitgegaan, heb ik veel gefeest. Op het uitgaansleven ben ik uitgekeken. Been there, done that. Wel hou ik er nog van om goed uit eten te gaan. Dat is de eerste verrassing die ik voor haar ga plannen. (We zijn zeker al een jaar niet meer met zijn tweeën uit eten geweest.)

Maar goed mijn vrouw heeft aangegeven dat ik saai ben. Misschien heeft ze gelijk. Ik hou veel van haar en wil hier wat aan doen. Hoe of wat kan ik hier wat aan doen? Ik hoop dat jullie goede ideeën of suggesties voor mij hebben.
Ik denk dat je dat ook samen met je vrouw moet bespreken.

Want wij kunnen hier wel gaan zeggen dat je in een latex string moet gaan paaldansen in een parenclub....maar misschien wil zij dat helemaal niet

Maar uit eten is in ieder geval een goed begin.

En verder.....communicatie is en blijft het toverwoord hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jeetje zeg, lekker concreet.

Saai als in, besteed eens wat aandacht aan mij

Saai als in, je hebt geen eigen leven

Saai als in...??

Wil ze samen met jou dingen ondernemen, wil ze dat jij zelf dingen gaat ondernemen, wil ze spanning en sensatie in de relatie?
Praten.... Zo kan zij aangeven wat ze van je verwacht en kun jij beslissen of je daar in mee kan gaan. Succes in ieder geval.. Niet leuk om te horen, lijkt me. Maar nog niet verloren.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Summerdance schreef op 12 maart 2010 @ 14:47:

Want wij kunnen hier wel gaan zeggen dat je in een latex string moet gaan paaldansen in een parenclub....maar misschien wil zij dat helemaal niet

En verder.....communicatie is en blijft het toverwoord hooroeh daar zeg je het... das vast wat zij wil (vooral die string!)
Misschien kun je beter eerst aan je vrouw vragen waarom ze je saai vindt. Mijn idee van saai en niet-saai is misschien het hare niet. En het is een misvatting om te denken dat spannende, niet-saaie dingen zich altijd buitenshuis moeten afspelen en veel geld moeten kosten.
Je hebt geen cent om je kont te krabben en je wil wel goed uit eten? Lijken me twee dingen die niet goed bij elkaar passen.

Ok, je vrouw vindt je dus niet meer zo interessant. Wat maakte dat ze je vroeger wel interessant vond?
Wat wil zij precies? Als jouw werkloosheid betekent dat je haar nu dagelijks voor de voeten loopt dan los je dat niet op door een keer uiteten te gaan.
Tja wat verstaat je vrouw onder saai? Het is maar net hoe je tegen de dingen aankijkt. Ik vind cocoonen niet saai als je het met een goed glas wijn in de hand en een vuurkorfje aan doet. (t.v. uit!) Cocoonen is wel saai als de hele familie voor de buis hangt te gamen of filmpje kijken. Cocoonen is ook saai als je het vaak moet doen, dan is het gewoon saaaaaaai.

Zonder geld kun je ook leuke dingen doen maar daar moet je wel je best voor doen. Een wandeling, bij vrienden op bezoek, fietsen, picknicken, stokbrood bakken (bij die vuurkorf), op zondag de plaatselijke voetbalwedstrijd bezoeken....verzin iets. Kook eens een gerecht wat je nooit eet, ga een ehbo cursus volgen (kun je van de verzekering vergoed krijgen), ga oefenen voor de vierdaagse, ach er is zoveel mogelijk. Wees creatief!!!
Hmmm, de vuurkorf is in trek lees ik hierboven.

In latex string om de vuurkorf denk ik dan maar

Vlinder, uit eten hoeft toch niet zo duur te zijn?
quote:Summerdance schreef op 12 maart 2010 @ 14:54:

Hmmm, de vuurkorf is in trek lees ik hierboven.

In latex string om de vuurkorf denk ik dan maar

Yup, 's zomers en 's winters multifunctioneel inzetbaar. Aardappels, kanstanjes poffen, muggen verjagen. Sigarenaansteker, ideaal. Bovendien moet je ook nog eerst houthakken (in mijn string , mijn mannie vindt mij dan absoluut niet zzzzzzaaaai)
quote:Summerdance schreef op 12 maart 2010 @ 14:47:

En verder.....communicatie is en blijft het toverwoord hoor

Parenclub gaat hem niet worden.

Maar ik ga wel met haar in gesprek.
Ik heb geen man, maar ik weet nu hoe ik er een moet scoren

In de string houthakken in het park hier beneden voor in mijn nog vers te kopen vuurkorf
Ik vind het in ieder geval heel goed van je dat je de woorden van je vrouw serieus neemt. Haar verrassen met een etentje zal zeker in goede aarde vallen, erbij te bedenken dat jullie dat al een jaar niet gedaan hebben.

Ik heb het idee dat je zelf wel weet wat je vrouw bedoelt met 'saai': je geeft zelf al aan dat jij vooral van 'cocoonen' houdt. Zij wil dus blijkbaar vaker op pad begrijp ik?

Je zou, als je dochter er niet is, na het etentje ook weer es ouderwets naar de kroeg kunnen gaan.

Een dagje naar de sauna (kortingscoupons uit de krant/ tijdschriften) als jullie daar allebei van houden. Een heerlijke wandeling door het park, zodat jullie tussen de nieuw opgekomen voorjaarsbloemen op een warm kleed kunnen zitten in de voorjaarszon, gewapend met een thermoskan koffie/thee of een lekkere wijn van rond de 6 euro.

Een avondje cocoonen kun je ook gezelliger maken met wat zelfgemaakt verwennerij-hapjes/ tapas en een film, die juist zij heel leuk vindt om te kijken.

Koop weer eens een lief klein kadootje voor haar of een bosje bloemen. Of een boek/ tijdschrift, die ze leuk vindt.

Ga samen naar de kringloopwinkel (als jullie dat allebei leuk vinden natuurlijk).

Geef haar een massage.
Only dead fish go with the flow
quote:Summerdance schreef op 12 maart 2010 @ 14:54:

Vlinder, uit eten hoeft toch niet zo duur te zijn?

Nee, dat hoeft niet duur te zijn. Maar als je middelen beperkt zijn is het misschien verstandig om het dubbeltje nog eens om te draaien en na te denken aan waar je het nou het allerbeste aan kunt besteden.

Dus, vraag je eens af "Wat maakt dat zij je niet saai vond vroeger?".

Als zij bijvoorbeeld graag zou zien dat je gaat werken, als je dat niet doet, dan kun je misschien beter het geld besteden aan een overhemd om in te solliciteren.
quote:Sophiepapa schreef op 12 maart 2010 @ 15:01:

[...]

Parenclub gaat hem niet worden.

Maar ik ga wel met haar in gesprek.

En dat had je zelf nog niet bedacht?

Je huwelijkse leven opspicen (is dat een woord??) doe je toch mi namelijk met zijn tweetjes...
quote:Summerdance schreef op 12 maart 2010 @ 15:01:

Ik heb geen man, maar ik weet nu hoe ik er een moet scoren

In de string houthakken in het park hier beneden voor in mijn nog vers te kopen vuurkorf Altijd succes!! Je bent dan net de spreekwoordelijke pot met honing!
Je hebt trouwens in bepaalde kadowinkels van die kaarten met vragen, die je altijd al heb willen stellen aan je partner.

Van lievelingskleur tot aan 'wanneer heb je voor het eerst echt gezoend en wat vond je ervan?'

Vaak denk je dat je je partner heel goed kent, na zoveel jaar, maar er zijn nog talloze dingen die je elkaar vergeet te vragen (door de dagelijke beslommeringen). kan heel verfrissend zijn!
Only dead fish go with the flow
Kinderen laten logeren en gaan skinny dippen in het zwembad bij de buren
Kom er eerst eens achter wat je vrouw onder saai verstaat.

Is het saai dat je iedere ochtend koffie drinkt??

Nu is het zo luchtledig als wat.

Lijkt me iig niet leuk om te horen.

Succes ermee.
quote:lotje__ schreef op 12 maart 2010 @ 14:47:

Jeetje zeg, lekker concreet.

Saai als in, besteed eens wat aandacht aan mij

Saai als in, je hebt geen eigen leven

Saai als in...??

Wil ze samen met jou dingen ondernemen, wil ze dat jij zelf dingen gaat ondernemen, wil ze spanning en sensatie in de relatie?

Ik denk saai als in elke week is hetzelfde. We leven nogal in een sleur.

Ik heb wel mijn eigen leven, maar ik moet idd meer aandacht aan haar besteden.
het kan erger hoor, voor mij klinkt saai op het moment geweldig... betrouwbaar enzo...

ik heb een adhd-er als partner en die doet elke dag spontaan en daar word ik knettergek van

ehm verder ben ik nogal van de woordelijke aanpak dus zou ik me gaan afvragen welke woorden allemaal de tegenhanger zouden kunnen zijn van saai; origineel, spannend, verrassend, wisselend... bijvoorbeeld en kijk wat voor gedachten en ideeen er dan in je opkomen.
Vindt ze jou saai of vindt ze haar leven saai?
Ga in therapie!
Ja, dat is een goeie! Misschien is ze zèlf wel saai.
Vindt je vrouw je saai omdat je van cocoonen houdt ipv woest uitgaan, of zit het veel fundamenteler in elkaar? Dat zou ik eerst eens uitzoeken. Als ze gewoon wat vaker de deur uit wil, samen met jou, dan ligt de oplossing voor de hand. Als ze vindt dat jij een saaierik bent omdat ze al weet wat jij gaat zeggen voordat jij het bedacht hebt bijvoorbeeld, dan wordt het ingewikkelder.

Eerst maar eens uitvogelen wat ze bedoelt dus.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven