Mijn partner vindt mij saai

12-03-2010 14:43 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw vind mij saai.

Terwijl ik heel erg gelukkig met haar en mijn dochter ben. We zijn nu drie jaar getrouwd. Gewoon samen zijn met haar en mijn dochter alleen al maakt mij heel gelukkig. Ik ben nu dol op cocoonen. Daarbij komt dat ik nu bij wijze van spreken ook geen cent heb om mijn kont te krabben.

Voordat ik mijn vrouw ontmoette, ben ik veel uitgegaan, heb ik veel gefeest. Op het uitgaansleven ben ik uitgekeken. Been there, done that. Wel hou ik er nog van om goed uit eten te gaan. Dat is de eerste verrassing die ik voor haar ga plannen. (We zijn zeker al een jaar niet meer met zijn tweeën uit eten geweest.)

Maar goed mijn vrouw heeft aangegeven dat ik saai ben. Misschien heeft ze gelijk. Ik hou veel van haar en wil hier wat aan doen. Hoe of wat kan ik hier wat aan doen? Ik hoop dat jullie goede ideeën of suggesties voor mij hebben.
Ze kan natuurlijk ook zèlf iets verzinnen i.p.v. het balletje bij manlief neer te leggen. Nogal makkelijk.
quote:Vl43inder schreef op 12 maart 2010 @ 14:48:

Je hebt geen cent om je kont te krabben en je wil wel goed uit eten? Lijken me twee dingen die niet goed bij elkaar passen.

Ok, je vrouw vindt je dus niet meer zo interessant. Wat maakte dat ze je vroeger wel interessant vond?

Geen cent te makken is bij wijze van spreken. Zo erg is het nog niet.

Tja toen ik haar ontmoette was ik nog een jonge god.
quote:Sophiepapa schreef op 12 maart 2010 @ 15:07:

[...]

Ik denk saai als in elke week is hetzelfde. We leven nogal in een sleur.

Ik heb wel mijn eigen leven, maar ik moet idd meer aandacht aan haar besteden.Denk je dat je voor haar moet nadenken? Of zou het kunnen zijn dat zijzelf kan verwoorden wat haar precies dwars zit?
En nu een kalende vent met een (bier)buikje?
O.

Sleur.

Dan ben JIJ dus niet zozeer saai, maar is jullie gezamenlijke leven saai volgens haar. Dat lijkt me niet zo moeilijk op te lossen.
.
Lees eens een boek, tijdschrift of krant, zodat je andere gespreksonderwerpen hebt. Doe eens een spelletje ipv tv te kijken. Nodig vrienden uit of familie voor een gezellige avond. Er zijn heel veel dingen die je kunt doen die niet heel veel geld hoeven te kosten.

Bedenk samen met je vrouw leuke plannen voor komend jaar!
quote:wuiles schreef op 12 maart 2010 @ 15:14:

[...]

Denk je dat je voor haar moet nadenken? Of zou het kunnen zijn dat zijzelf kan verwoorden wat haar precies dwars zit?Nee hoor. Ik hoef gelukkig niet voor haar na te denken. Het moment dat ik schreef: "Ik denk ...", realiseerde me dat ik toch echt hierover met haar in gesprek moet gaan en het gewoon vragen.
quote:2Italy2 schreef op 12 maart 2010 @ 15:14:

En nu een kalende vent met een (bier)buikje?Nee, geen bierbuik. Mijn BMI is 23,9. Normaal gewicht is BMI van 18 t/m/ 25. Ik hockey een keer per week en fitness daarnaast drie keer per week.
quote:Dreamglasses schreef op 12 maart 2010 @ 15:04:

Je hebt trouwens in bepaalde kadowinkels van die kaarten met vragen, die je altijd al heb willen stellen aan je partner.

Van lievelingskleur tot aan 'wanneer heb je voor het eerst echt gezoend en wat vond je ervan?'

Vaak denk je dat je je partner heel goed kent, na zoveel jaar, maar er zijn nog talloze dingen die je elkaar vergeet te vragen (door de dagelijke beslommeringen). kan heel verfrissend zijn!Dreamglasses, dat spel zoek ik al heel lang. Hoe heet het spel?
quote:Sophiepapa schreef op 12 maart 2010 @ 15:22:

[...]

Nee hoor. Ik hoef gelukkig niet voor haar na te denken. Het moment dat ik schreef: "Ik denk ...", realiseerde me dat ik toch echt hierover met haar in gesprek moet gaan en het gewoon vragen.Precies, doe es gek.
quote:wuiles schreef op 12 maart 2010 @ 15:33:

[...]

Precies, doe es gek.
quote:driewieler schreef op 12 maart 2010 @ 15:32:

[...]

Dreamglasses, dat spel zoek ik al heel lang. Hoe heet het spel?Dat weet ik ook niet meer! Ik geloof iets van 'Partner kaarten' (niet te verwarren met Partnerlink). Je vindt ze in die winkeltjes waar je ook vaak tarot-kaarten en ja/nee kaarten kan kopen. Daar heb ik ze wel eens zien liggen.
Only dead fish go with the flow
Dreamglasses en dames thnx voor jullie ideeën.

Vanavond ga ik het er eens over hebben en ik trek een fles champagne open.
Sophiepapa, waarschijnlijk weet je, onbewust, wel waarom je vrouw je saai vindt. Als dat niet zo is probeer dan eens te achterhalen wat ze verwacht. Stel anders gewoon de open vraag: "Schat, wat zou je nou graag anders zien". Daar krijg je ongetwijfeld een aantal punten te horen waar de schoen wringt. En dan ook (echt) luisteren wat ze zegt. Wij mannen zijn snel geneigd om de schouders op te halen en weer onderuit gezakt op de bank te gaan cocoonen! Heb ik gelijk of niet?

Als je dus echt je huwelijk wil verbeteren luister je goed naar de punten die ze zegt. En probeer er wat mee te doen.

Nu even wat praktische tips:

Geef je vrouw veel meer aandacht, laat haar weer merken dat je gek op haar bent. Zeg dat ook en knuffel haar gewoon wat meer in b.v. de keuken. Kortom laat haar merken dat ze (jouw) vrouw is. Verras haar door onverwachte dingen te ondernemen. En dat hoeft allemaal geen geld te kosten of duur te zijn. Ga in het bos wandelen of langs zee. Neem haar b.v. af en toe mee naar een film. Loop niet altijd thuis in je "oude kloffie" maar zorg dat je je voor je vrouw wat aantrekkelijker aankleed. Versier je vrouw. Ze zal zich weer op en top echt vrouw moeten willen voelen.

Maar het allerbelangrijkste is toch wel, denk ik, dat je je vrouw meer aandacht moet geven.
Thnx Rob. Goede post van je.

Ik ben dol op wandelen in het bos, maar mijn vrouw vind dat saai. Gelukkig houden we allebei wel van het strand.
Ik zou graag willen weten wat jullie leeftijden zijn. Jullie hebben een dochter van 3... jullie kunnen zowel 20-ers, 30-ers of 40-ers zijn.

Kijk, als jullie 25 zijn en vanaf nu in de fase "cocoonen" zitten klinkt dat als vrij saai in de oren! Dat is te jong om achter de geraniums te zitten.

Ik vind overigens dat primair, jouw vrouw een probleem heeft en daar jou deelgenoot in maakt. Zij vind jou saai, vind jij dat ook?

Hoe haal je de sleur uit een gezin met jonge kids? Moeilijk, omdat een gezinsleven vaak steunt op regelmaat. Betekent natuurlijk niet dat je niets meer hoeft te doen. Zijn er bijvoorbeeld een opa en oma in het spel waar jullie dochter af en toe een avondje naartoe kan. Jullie zouden dan 1x in de maand samen iets leuks kunnen gaan doen. Plan dat telkens een maand vooruit zodat je er ook zeker van bent dat het door kan gaan. Bioscoopje, ergens een wijntje drinken. Of thuis een dvd huren en gezellig met een dekentje op de bank. Wijntje erbij, hapjes erbij en je hebt een leuke avond hoor. Het hoeft allemaal geen bakken met geld te kosten. Volgende dag lekker uitslapen en rond de middag de kleine weer ophalen.

Dat moet de sleur er toch uithalen?
Saaiheid los je niet op met gedrag veranderen, saaiheid zit in je. Toen je nog uitging en een feestbeest was, viel dat waarschijnlijk niet zo op. Er even vanuit gaande dat wat zij zegt klopt.

Persoonlijk vind ik de mensen die maar van alles ondernemen nogal saai. Tripje hier, vakantietje daar, etentje zus, uitgaan zo, allemaal op de loop voor hun eigen saaiheid of sleur. Daarmee lijkt het tijdelijk heel leuk, maar eenmaal thuisgekomen zit je met dezelfde smoel en intentie weer op de bank. De volgende vakantie te plannen want het zál leuk worden.

De mensen die voor mij niet saai zijn zijn die mensen die me verrassen met hun denkwijze, die me uitdagen tot een gesprek, die ik intellectueel aantrekkelijk vind. Daarvoor hoeven ze niet met me uit eten of gekke sprongen te maken.

Sophiepapa, vind je jezelf saai?

Houd jij meer van haar dan zij van jou?
Het is trouwens nogal wat om tegen je partner te zeggen vind ik. Ik geloof dat ik liever hoor dat ie niet meer van me houdt dan dat hij me saai vindt.

Je hebt het hier trouwens meer over de omstandigheden die zij volgens jou saai vindt, dan over jezelf. Ik snap dat het nogal pijnlijk is om te denken, maar ik vermoed dat het meer om jou als persoonlijkheid gaat.

Ik ben benieuwd hoe jij daar over denkt.
Volkomen eens met Evidenza, maar dat wil nog niet zeggen dat TO's vrouw er zo over denkt. Was een reactie op Evidenza's eerste post.
Je hebt zo te zien al drie avonden en mss nog een zaterdag of zondag voor jezelf ingevuld dus ik kan me voorstellen dat je in de overgebleven tijd maar wat graag wilt cocoonen.

1. Zoek samen uit hoe dat cocoonen voor jullie allebei aantrekkelijk kan zijn.

2. Zoek uit of jullie gezamenlijk iets willen/kunnen ondernemen en of je daarvoor een fitnessavond kunt laten schieten.

Je weet nu wat ze niet leuk vindt. Weet je ook wat ze wel leuk vindt, behalve het strand?
Wat iemand saai vindt, hoeft een ander niet saai te vinden. Dus je zult eerst eens moeten vragen wat zij daarmee bedoelt.

Zo vind ik dat vrienden van mij een saai leven hebben: Werken allebei, bijna elke avond samen op de bank. Hij 1 avond biljarten, zij 1 avond naar yoga en verder familiebezoek/kleinkinderen etc. Zij vinden hun leven niet saai...
Verrassende denkwijzen of uitdagende gesprekken lijken me in een jarenlange relatie overigens moeilijk op te brengen. Dan weet je toch zo onderhand wel hoe de ander denkt..
quote:Bergje65 schreef op 12 maart 2010 @ 16:04:

Ik zou graag willen weten wat jullie leeftijden zijn. Jullie hebben een dochter van 3... jullie kunnen zowel 20-ers, 30-ers of 40-ers zijn.

Mijn vrouw is een jonge dertiger en ik ben een jonge veertiger.
Maar heeft ze ook aangegeven waarom ze jou saai vindt? heb niet het hele topic doorgelezen dus wellicht heb je al antwoord gegeven maar met alleen de kreet saai kan je weinig. Dan moet ze ook goed verwoorden wat ze aan jullie of aan jou saai vindt. Wel goed dat je hier serieus wat mee doet maar ik vind het ook wel erg makkelijk van haar, laat haar maar goed aangeven waar ze tegenaan loopt en of ze er zelf ook geen aandeel in heeft. En jij mag je natuurlijk ook afvragen of je haar misschien niet als te vanzelfsprekend beschouwd waardoor ze dit nu aangekaart heeft.
quote:Sophiepapa schreef op 12 maart 2010 @ 17:49:

[...]

Mijn vrouw is een jonge dertiger en ik ben een jonge veertiger.

Omschrijf jij jezelf als een jonge veertiger? Brrrrrr.

Maar serieus: denk je dat je vrouw jullie leven samen saai vindt, of dat ze jou zélf saai vindt? Daar zit nogal een verschil in namelijk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven