Vreemdgaan opbiechten of niet?

11-03-2010 14:46 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een korte affaire gehad met een andere man. In die periode heb ik een aantal keer sex met hem gehad.

Mijn man weet van niets maar vind me sinds die periode wel leuker, vrolijker en beter gekleed. Ondanks dat ik geen contact meer heb met mijn minnaar en zeker weet dat ik niet nog eens een misstap zal begaan, voel ik me erg schuldig.

Biecht ik alles op aan mijn man en wacht ik de consequenties af óf moet ik mijn mond houden en mijn schuldgevoel een plaats zien te geven?

Graag jullie mening of ervaring...
Hallo allemaal,

Ik heb me een poosje stil gehouden omdat ik goed alle standpunten wilde lezen en overdenken.

Laat ik nogmaals benadrukken dat ik me er echt heel rot door voel. (eigen schuld, ik weet het) De vraag of ik het van mijn man zou willen weten als hij precies hetzelfde gedaan zou hebben is een eerlijke: nee!

De reden waarom is ook een vraag die veel mensen stellen: egoisme en genieten van aandacht die ik al heel lang niet meer gewend was. Ja, het was fijn en nee, ik dacht op dat moment niet aan mijn man....

Het eerlijke opbiechten zou zijn om me van mijn schuldgevoel af te helpen. Mijn man zal denk ik bij me blijven maar gebukt gaan onder de vernedering en de onzekerheid.

Conclusie: ik zal het niet vertellen en proberen het achter me te laten. Er iets van te leren en gelukkig te blijven met mijn man.

Iedereen hartelijk bedankt voor jullie mening.
sterkte en succes ermee. Maar vooral een heel gelukkig leven samen waarin je nooit meer zo'n fout zult maken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Heel verstandig van je, Lizzy81.
Tuurlijk, laat hem maar geen keus, ik vind het echt niet kunnen. Het is gewoon laf.
vertellen is net zo min een keus lella, je hoort hier al een paar ervaringsdeskundige die in zijn schoenen hebben gestaan en aangeven dat ze het liever niet hadden geweten,

dan heeft hij net zo min keus gehad want terug draaien van zo'n wetenschap kan niet meer.

Zo iets zou je dus hooguit van te voren kunnen bespreken, wil ik als dit ooit gebeurd het weten?

Er zijn zat mensen die dan aangegeven dat ze dat liever niet willen, vertellen omdat jij zo nodig van je schuldgevoel af wil en zo graag eerlijk wil zijn kan dus net zo min een keus zijn voor de partner als die aangeeft " ik had het liever niet geweten"
Ik neem aan doddie, dat de man van TO een volwassen man is en dus wel weet dat in het leven nou eenmaal wel eens vervelende dingen gebeuren, dat je dan wel eens gekwetst raakt enzo. TO is meerdere malen met een ander naar bed geweest, een heel bewuste keus ook nog eens. Je kan toch niet voor je partner beslissen dat hij het niet wil weten. Nee, zij wil de gevolgen niet dragen, ze wil dat haar leuke veilige leventje niet verandert en nog steeds die leuke lieve trouwe vrouw van haar man zijn.

En van de meerderheid hier mag ze dus de boel verzwijgen en ook nog eens haar geweten sussen door te denken dat ze er goed aandoet om hem de pijn te besparen. Hmph
quote:Lella schreef op 12 maart 2010 @ 22:21:

En van de meerderheid hier mag ze dus de boel verzwijgenGelukkig maar dat we er niets over te zeggen hebben, of dat de meeste stemmen gelden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja moeilijk hè je lusten niet onder controlle hebben...

Ik heb het hier over gehad met mijn vrouw omdat net als elke man je wel eens het idee heb dat er iets ergens aan de hand kan zijn.

Ik merkte een aantal jaar geleden aan mijn vrouw dat ze gevoelens had voor een ander. Een collega waar ze dus een paar dagen in de week mee moest werken.

Ik heb toen wel eens laten vallen dat jaloers zijn niet in me op komt als zwaar gevoel, maar ik onmiddelijk een punt achter me huwelijk zou zetten als ik er achter zou komen als er werkelijk wat aan de hand was. Het was ook in en tijd dat ik nou niet bepaald een goede echtgenoot was. Ik was bovenmatig agressief in die tijd(niet naar haar overigens).

Maar goed, het kwam een week of twee geleden per ongeluk ter sprake en ik ben eerlijk als ik zeg dat ik het een beetje weg had geduwd en steeds dieper de afgelopen jaren.

Het kwam er eigenlijk op neer dat ze iets wilde vertellen maar ook weer niet. Wat ze vertelde is dat ze echt verlieftheids gevoelens had gehad voor die man. En hoe verder ik wilde vragen hoe ontwijkender het werd.

Kun je je voorstellen dat je na 15 jaar huwelijk plots krijgt te horen dat je partner ergens in het begin van die jaren seks heeft gehad met een ander. In welke vorm dan ook.

En ik heb het vermoeden in die tijd echt wel gehad. Maar ik zou nog steeds een punt achter mijn huwelijk zetten als ik er op welke manier dan ook achter zou komen. Overigens zou ik dat met respect doen en niet met wraak gevoelens.

Bedenk je eens hoe veel pijn je iemand doet voor je eigen genot.
quote:Lella schreef op 12 maart 2010 @ 22:21:

Je kan toch niet voor je partner beslissen dat hij het niet wil weten.

Inderdaad. Blijkbaar redeneer je niet andersom, en misschien zou je dat kunnen doen om een en ander consistent te maken. Als je het wel vertelt, beslis je namelijk dat hij het gaat weten. Wat je ook kiest, je beslist voor hem.

[sarcasm mode on]

Beslissen het niet te vertellen vermijdt inderdaad pijn. En pijn vermijden, ja dan ben je echt laf. Ben je wel helemaal lekker bij je hoofd, om een beetje pijn te gaan zitten vermijden zeg!? Eerlijkheid tegen elke prijs, daar word je pas echt gelukkig van!

[sarcasm mode off]

Voor alle niet control-freaks onder ons: als je vreemd gaat, en de kans is groot dat je partner er niet achter gaat komen: shut the ... up.

Als je denkt dat je partner nooit is vreemd geweest (of het nou een man of een vrouw is maakt in de westerse wereld niet uit, beide gaan evenveel vreemd toont onderzoek aan): you are naive, dikke kans dat dit wel het geval is (als hij/zij tenminste een beetje aantrekkelijk is). En als het niet het geval is is je partner eenvoudig onder omstandigheden te brengen dat hij/zij knetter geil wordt van iemand, en met veel smaak en plezier de betreffende man/vrouw neukt. No offense, maar zo werkt het nou eenmaal.
quote:Peterman schreef op 13 maart 2010 @ 00:53:

[...]

Inderdaad. Blijkbaar redeneer je niet andersom, en misschien zou je dat kunnen doen om een en ander consistent te maken. Als je het wel vertelt, beslis je namelijk dat hij het gaat weten. Wat je ook kiest, je beslist voor hem.

[sarcasm mode on]

Beslissen het niet te vertellen vermijdt inderdaad pijn. En pijn vermijden, ja dan ben je echt laf. Ben je wel helemaal lekker bij je hoofd, om een beetje pijn te gaan zitten vermijden zeg!? Eerlijkheid tegen elke prijs, daar word je pas echt gelukkig van!

[sarcasm mode off]

Voor alle niet control-freaks onder ons: als je vreemd gaat, en de kans is groot dat je partner er niet achter gaat komen: shut the ... up.

Als je denkt dat je partner nooit is vreemd geweest (of het nou een man of een vrouw is maakt in de westerse wereld niet uit, beide gaan evenveel vreemd toont onderzoek aan): you are naive, dikke kans dat dit wel het geval is (als hij/zij tenminste een beetje aantrekkelijk is). En als het niet het geval is is je partner eenvoudig onder omstandigheden te brengen dat hij/zij knetter geil wordt van iemand, en met veel smaak en plezier de betreffende man/vrouw neukt. No offense, maar zo werkt het nou eenmaal.zo werkt het niet helemaal hoor .........
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 maart 2010 @ 00:20:

[...]

Gelukkig maar dat we er niets over te zeggen hebben, of dat de meeste stemmen gelden.God ja, meeste stemmen gelden? Gelukkig werkt het niet zo, we zijn hier het hinkelbloktijdperk voorbij hoor!
quote:Peterman schreef op 13 maart 2010 @ 00:53:

[...]

.Haleluja...iedereen gaat vreemd! Mafketel!
quote:angel1971 schreef op 13 maart 2010 @ 01:05:

[...]

zo werkt het niet helemaal hoor .........jeetje, wat ben jij laat op ;)
.
quote:Jaschenca schreef op 13 maart 2010 @ 01:10:

[...]

Haleluja...iedereen gaat vreemd! Mafketel!het was een beetje wachten tot de eerste mafketelin mijn post niet zou begrijpen...
quote:Peterman schreef op 13 maart 2010 @ 01:11:

[...]

Het was een beetje wachten tot de eerste mafketelin mijn post niet zou begrijpen...Als je dat bij voorbaat al verwacht, zou je ook best iets duidelijke kunnen zijn in wat je bedoelt....
quote:gizzy schreef op 13 maart 2010 @ 01:22:

[...]

Als je dat bij voorbaat al verwacht, zou je ook best iets duidelijke kunnen zijn in wat je bedoelt....waar zou je meer over willen weten?
val ik nu ook ineens in de categorie mafketelin?
quote:gizzy schreef op 13 maart 2010 @ 01:31:

val ik nu ook ineens in de categorie mafketelin?geen idee. Zou je dat willen?
quote:gizzy schreef op 13 maart 2010 @ 01:22:

[...]

Als je dat bij voorbaat al verwacht, zou je ook best iets duidelijke kunnen zijn in wat je bedoelt....Volgens mij wordt er bedoeld - correct me if I am wrong - dat er weinig mensen genoeg zelfbeheersing hebben om niet vreemd te gaan als de omstandigheiden " ideaal " zouden zijn. ( even een voorbeeld van ideaal ; een ongekend lekker brok mensenvlees die zeker te weten naderhand niet op je stoeppie komt staan , die zich gewillig aanbiedt, in een omgeving waar je anoniem bent , met de nodige alcohol in je mik en tijdens een flinke dip in je relatie )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 maart 2010 @ 01:39:

[...]

Volgens mij wordt er bedoeld - correct me if I am wrong - dat er weinig mensen genoeg zelfbeheersing hebben om niet vreemd te gaan als de omstandigheiden " ideaal " zouden zijn. ( even een voorbeeld van ideaal ; een ongekend lekker brok mensenvlees die zeker te weten naderhand niet op je stoeppie komt staan , die zich gewillig aanbiedt, in een omgeving waar je anoniem bent , met de nodige alcohol in je mik en tijdens een flinke dip in je relatie )Ik mis hier nog de kwalificatie 'bedvaardig', maar voor de rest komt het aardig in de buurt ;)
Ik vind dat een partner moet weten met wie die samen leeft, vandaar dat ik vind dat als je niet monogaam bent daar eerlijk in moet zijn en een relatie niet eenzijdig monogaam moet laten voort bestaan

Maar soms is iemand wel monogaam en maakt hij een fout een slippertje is ie even het pad af, In weze is die als persoon niet veranderd, hij of zij staat nog voor de monogame waarde, wil daar ook in verder en ziet het als een grote vergissing, dan denk ik dat je best dingen voor jezelf mag en kan houden, er is niet iets dat de partner zou moeten weten, hij zij is niet veranderd in normen waarde en overtuiging, maar ging simpel de fout in.

Ben je daarin veranderd dan vind ik dat je in een relatie daarin open moet zijn en eerlijk. Als je niet trouw wil en kan zijn dan ben ik ervoor dat te delen met je partner, als je er een buitenechtelijke relatie op na houd vind ik dat ook, er is iets wezelijks verschillend aan de hand in de relatie,er is iets wezelijks veranderd.

In geval van een slippertje of afwaling zie ik het niet zo, en denk ik dat het stil houden beter is voor een relatie, niet elke fout hoef je te bekennen en niet over alles hoef je dan open te zijn. Je wint er niets mee.
quote:Peterman schreef op 13 maart 2010 @ 01:41:

[...]

Ik mis hier nog de kwalificatie 'bedvaardig', maar voor de rest komt het aardig in de buurt ;)Bedvaardig weet je niet van te voren. ik kom tenminste nooit mensen tegen met een keurstempel op hun voorhoofd.
Ik geloof er geen reet van dat jij niet van te voren een zeer nauwkeurige inschatting daarvan maakt.
quote:Peterman schreef op 13 maart 2010 @ 01:46:

Ik geloof er geen reet van dat jij niet van te voren een zeer nauwkeurige inschatting daarvan maakt.Ja, maar dat kan o zo tegenvallen, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven