Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
ik heb hem net uit mn msn gehaald... Het is inderdaad moeilijk om te acceptereb, dat er nu geen hoop meer is. maar ik ga echt heel erg mn best doen om niet te reageren. dit doet zoveeel pijn. ik wil er ook nog zo graag voor vechten. ik wil nu niet de handdoek in de ring gooien.

ik ga lekker lunchen met een grote zonnebril op.. en kom daarna weer lekker hier op posten.
Hey,ladies...

Reageer hier ff niet zoveel maar lees wel alles mee ,hoor! Komt denk ik dat ik met een andere fase bezig ben o.a onderzoeken wat ik nu verder wil wat betreft de toekomst en of en in welke vorm een relatie daar in zou passen.Wil me niet meer zomaar ergens instorten..

Maar goed wil sloopthard ff een hart onder de riem steken.Meis,het is keihard wat je zojuist hebt gehoord van ex...weet het uit eigen ervaring.Voelt als een genadeklap..maar hoe duidelijk wil je het hebben? Hij draait er iig niet omheen..it sucks like hell,i know! Maar soms heb je dit nodig om zelf ook eindelijk de knop om te gaan zetten en echt te gaan beginnen aan het proces van accepteren en loslaten.Want weet je die hoop geef je jezelf steeds weer...dat doet hij niet,het zit in je eigen koppie..Waarom? Omdat je er niet aan wilt..dus uit elke vraag/opmerking put je weer hoop..ga je uitgebreid elk woord analyseren,je eigen invulling eraan geven.Been there..dus geen contact is ook geen hoop..is gaan verwerken.

Heel veel sterkte meis en onthoudt dat het goed komt! (al voelt dat nu absoluut nog niet zo) dikke

En de rest...natuurlijk ook heel veel sterkte en kracht bij alles! Vind dat jullie elkaar super steunen! Blijf dat doen en sleur elkaar door die dipjes! Je hebt elkaars steun nodig.. mirre
@diay, sloopthard en frommeltje. Wat zijn jullie ontzettend lief!!

@frommeltje. Je hebt helemaal gelijk. Ik ging ook steeds meer op mn woorden letten en hij ontleedde ook alles wat ik zei. En als het maar iets afweek van wat ik weken geleden had gezegd werd ik daar mee geconfronteerd en was ik uren bezig mezelf weer te verklaren. En soms doe een mens nou eenmaal gewoon iets zonder na te denken. Of in ieder geval niet zo erg over nadenken als hij dat deed. Waarom dat shirt?, waarom wil je met je vriendinnen stappen en met mij vroeg naar bed? (seks sukkel!!), waarom is jouw familie zo dat het belangrijk is dat ik er ben met verjaardagen?, waarom rij je auto?, waarom waarom waarom... Word er weer moe van als ik er aan terug denk.

Als ik langer bij hem gebleven was was ik zeker mezelf kwijt geraakt. Dan had ik op een gegeven moment echt niet meer geweten wat mijn mening was, want alleen zijn mening was ooit goed genoeg...

Maar toch mis ik de mooie momenten. En is de frustratie er nog steeds dat hij het niet zag zoals jullie het allemaal zien! Vriendin is vriendin en meer niet... Enige waarom ik gister zo twijfelden is omdat ik het ergens zonde vind dat die vriendin dat doet. Ik vind dat zij zoveel meer waard is dan alleen haar lichaam. Als ze het zelf niet erg vindt moet ik haar natuurlijk niet gaan proberen te veranderen. Ze is zoals ze is en ze is een geweldige vriendin. Was even bang dat ik in mn ex aan te veranderen was en haar levensstijl wil veranderen. Dat is helemaal mijn plaats niet.

En weet ook dat ookal had ik nu deze dingen tegen mijn ex gezegd op het juiste moment hij wel weer wat anders had verzonnen om over te vallen. Hij zegt dat zonder al die dingen het wel goed was gegaan, maar die lijst is zooo belachelijk lang. Plus je word er erg moe van als je 2 jaar tegen een muur lult. Had gewoon zo gehoopt dat hij het zag als jullie allemaal nadat ik het hem voor de 100000 keer had uitgelegd...

En frommeltje en super goed dat je aan zelfbescherming doet. Je bereikt er inderdaad niets mee als hij zegt hoe leuk hij het wel niet heeft met dat andere meisje. Laat hem maar lekker afvragen waar je bent, misschien heeft hij ook met een half oog gekeken of je er was. Lekker je eigen ding doen. Merk aan je paar berichtjes al dat je een sterke vrouw bent. En zal nooit begrijpen dat mannen het nodig vinden om dan maar gelijk naar de volgende over te gaan. Zou me echt niet voor kunnen stellen dat mn ex alweer iemand nieuw zou hebben. Vreemdgaan lijkt me nog verschrikkelijker, maar dit is zeker erg kut!! Bewijst alleen maar dat mannen het zwakkere geslacht zijn en vrouwen nodig hebben om te overleven...

Kunnen niet functioneren als ze alleen met zichzelf bezig zijn. Dat zie ik ook bij mijn ex. Lekker iedereen die schuld geven behalve zichzelf. We hebben al gehad: ik, vriendinnen, ik, lot, hogere macht, ik, vriendinnen.. Zie je iets van hem er tussen staan. Mannen hebben een veer in hun reet nodig van vreemden terwijl wij het voornamelijk toch uiteindelijk zelf doorheen moeten. En wij komen er echt sterker uit. Mannen vluchten en verschuilen zich alleen maar achter andere dingen zolang het maar niet hunzelf is.

Trouwens niet mijn bedoeling om alle mannen over 1 kam te scheren, voor de mannen die meelezen. Maar dit krijg ik van alle verhalen om me heen en dit forum.
@sloopthard. Wat ontzettende genade slag inderdaad. Kan heel goed begrijpen dat je je kut voelt. Hoe kan hij nou zo resoluut zijn, waarom heeft hij niet een beetje twijfels, we hadden toch ook leuke momenten?? Die gedachten schieten nu door je hoofd, heel begrijpelijk. Maar wat mirre zegt: Dit is misschien wat je nodig hebt om de knop om te draaien. Want wat hij nu ooit ook gaat zeggen wat liever is dit is niet te vergeven. Hou je hier aan vast. Snap dat het heel moeilijk is, maar dat hij zulke dingen hardop tegen je gezegd heeft is echt een deur die dichtslaat. En misschien dat hij in de toekomst probeert die deur weer open te friemelen, omdat dit alleen maar een reactie was uit eigen frustraties en gevoelens en hij voor zichzelf ook klaar wil zijn met alle moeilijke gevoelens en gedachten die door zijn hoofd spelen. Maar dat hij dit gezegd heeft is echt einde van lijn. Bedoel niet hard te zijn, maar kan je je nu na dit nog ooit voorstellen dat het goed komt? Nu is het echt gebroken.

En het is heel moeilijk om je nu bij dit einde neer te leggen. Want hoop is iets wat je er door heen kan slepen. Maar sloopthard je bent echt heel sterk. Daar verbaasde ik me al eerder over en dat doe ik nog steeds. Het omschakelen van: hij is nu niet bij me naar hij zal nooit meer bij me zijn is een ontzettend moeilijk besef. Maar uiteindelijk zal dit beter zijn echt! Heb niet echt nuttige tips, want je zal er echt doorheen moeten. Maar spreek inderdaad met vriendinnen af en praat het van je af op dit forum. Wij zijn er voor je!

@Diay. Niet echt advies voor je. Je bent zelf weer goed bezig met anderen advies geven. Merk je dat je jezelf daar ook mee helpt? Je bent goed bezig!
@Sloopthard: Meissie, dikke Enne... lucht je hartje, als je dat nodig hebt! Het is bikkelhard wat je net te horen hebt gekregen... het doet pijn... Dat is logisch! Ik hoop dat je snel de kracht terug vindt om door te gaan. Je verdient het!

@Girlie: aan jezelf werken is zeker veranderen! Maar ik ben het met Sloopthard eens: dat gaat niet zo snel! En houdt hij dat vol? Denk aan jezelf... dat is het belangrijkste. Gevoel is niet uit te schakelen, maar laat je verstand het winnen!

@Brocoli:je bent trouw aan je vriendin en dat siert je. Je hoeft het niet eens te zijn met haar sex date... Je hoeft het niet eens te begrijpen. Maar je laat haar in haar waarde en dat is iets wat je ex absoluut niet heeft gedaan... Zeer zeker niet naar jou toe! Enne.. niks geen ego-post hoor. Gewoon lekker posten! Je doet het goed

@Mirre: kan alleen maar zeggen: lekker dat het zo goed gaat met je! Je kijkt echt naar jezelf, je eigen wensen, je eigen ik... Petje af! Zo hoort het! Zo wil ik het ook! Neem jou maar als voorbeeld... Ooit gaat mij dat ook lukken!

Ik heb vanmorgen een flinke huilbui gehad. Had gisterenavond vriendlief nog een mail gestuurd dat ik er geen bal van snapte dat het nu zo rot gaat tussen ons, terwijl we de afgelopen maanden bijna alleen maar ups hebben gekend. Oké... dat kan gebeuren, maar hij lijkt er dan meteen niet meer voor te vechten.

Hij communiceert niet, keert in zichzelf en dat is flink k*&! Alles via sms en daar heb ik enorm de balen van! Mijn smsjes waren afgelopen week dus (opvallend) kort...

Maar goed, vanmorgen dus een sms dat hij mijn mail had gelezen en vanavond misschien (!) zou reageren, wist niet of hij daar zin in had! Hallooooo.... Geen zin? Rot op... Ik heb er recht op te weten waar ik aan toe ben. En dat heb ik dus teruggestuurd!

Moest erom huilen, maar voelde me daarna weer beresterk (waar heb ik dat eerder gelezen/gehoord??).

Nu stuurde hij dus, dat hij gewoon niet eerder thuis is en dat hij heel graag wil dat ik vanmiddag/vanavond naar hem toe kom....

Ik twijfel . Ik wil best komen, maar dan moet er wel gepraat worden. En dát doet hij waarschijnlijk niet... En dan nog... zal er wat veranderen?! Ik loop steeds weer tegen hetzelfde aan. Ben bang dat het einde echt in zich is...

Net redelijk onverwachts met mijn moeder zitten praten. Zij zegt ook dat ik zo niet gelukkig word (nu heeft ze hem nooit echt zien zitten, maar goed...). Voorheen werd ik dan opstandig... wist het wel beter... nu besef ik dat ze dat zegt voor mijn eigen bestwil, voor mijn eigen geluk. Ben ik dan toch een stapje verder dan ik zelf besef?
Hey Brocoli, ja ik merk echt dat ik mezelf er mee help hoor! Had het niet zo door tot jij het tegen me zei. Ik voel me vanaf gister echt heel erg sterk. Ik mis hem nog steeds vreselijk hoor en heb stiekem nog steeds hoop dat het goed komt. Maar accepteren dat hij niet meer terug komt, komt ook steeds meer. Het gaat iig de goede kant op.

Ik snap jouw frustratie heel erg goed hoor. Ik heb ook echt veel frustraties tegenover ex en voel me af en toe een verbitterd oud vrouwtje maar ook dat zal minder worden. We slepen elkaar er wel doorheen toch?
dat weet ik, dat zal heus niet van de een op de andere dag gedaan zijn.

of hij het volhoud is natuurlijk niet te zeggen, maar hij zegt dat hij het heel graag wilt. en ik geloof dat als je iets wilt, dat je het dan ook kunt.

maar ik heb ook zoiets van als het hem niet lukt, ook goed, niet mijn probleem.

ik blijf hier best realistisch onder. natuurlijk zou het leuk zijn als hij veranderd, maar ik weet best dat de kans niet heel groot is dat hij helemaal anders word.
@ Mirre, Sorry had over je post heen gelezen, maar ben heel blij om te horen dat het goed met je gaat.

@ ColaL, mijn ex is ook geen prater en elke keer als hij kwam nam ik mezelf voor om toch te praten. Maar uiteindelijk had ik dan alles gezegd wat ik wilde zeggen en kwam er van zijn kant weinig uit. Dus dan had ik even een fijn gevoel, voor een paar uur. Tot ik door had dat ik nog geen stap verder was dan voor het gesprek en dan was ik weer terug bij af. Weer helemaal verdrietig en zo. Daarom weet ik dat het beter is zo, geen contact. Het doet vreselijk veel pijn en ik zou hem graag opbellen om even te vragen hoe het met hem gaat maar dat ik dat nu nog niet gedaan heb is voor mij al heel wat. Ik zou denk ik als ik jou was ook duidelijk aan geven dat als je komt je wel wil dat er gepraat word. Wie weet helpt het. En zo niet? Dan doet het pijn maar weet je ook waar je aan toe bent toch?
Brocoli,

Het is net of ik mijn eigen verhaal lees bij jou. Mijn ex is een heel sterke persoonlijkheid, en ook nog eens hoogbegaafd. Als ik nee zei, en hij ja, kwam er zo'n verhaal achteraan ( wat ik ook niet meer kon volgen ), dat het gewoon ja werd. En dat met alles. Alles werd uigefilterd, iedere opmerking. Ik ben mezelf helaas wel kwijtgraakt, weet niet meer wie ik ben. Mijn oudste dochter verwoordde het heel goed met: kom we gaan op zoek naar mama. Ik weet dat ik ooit een lief, spontaan mens met heel veel humor was, misschien vind ik haar wel weer terug. Toch kan ik nog niet goed naar deze mindere kanten van mijn relaties aankijken, ik heb daar geen gevoel bij. Denk alleen maar aan hem en haar samen, het doet zo'n pijn......

Sloophart.

Jezus meid, wat rot voor je. Ik snap zo goed hoe je je nu voelt. Definitief uit doet heel erg veel au, dat weet ik helaas nu ook uit ervaring. Mij is ook duidelijk verteld geen hoop meer te hebben, want hij wil me niet meer. Maar het is wel eerlijk, hoe stom dat nu ook klinkt voor jou. Probeer inderdaad maar geen contact meer te zoeken, het levert je waarschijnlijk alleen maar nog meer pijn op. Ik staar ook al 5 weken naar mijn mobiel en mail, maar er komt niks, en dat gaat ook niet gebeuren. Hij is alleen maar met z'n eigen geluk bezig, zo keihard.

Ik hoop dat je nog wat heb kunnen eten tijdens je lunch, want er zal wel een blok beton in je maag zitten.

Praat alles hier lekker van je af, wij luisteren wel!

Heel dikke kus van mij.
Sloophart,

Inderdaad uitkijken dat je weer niet heel erg gekwetst wordt. Ik snap dat je heel graag met hem wil praten, maar trek wel even een pantsertje aan. Heel veel sterkte meis.

Ik hou het maar op toch geen contact zoeken, het verandert toch niets voor mij. Hij heeft een ander....
Meiden trouwens bedankt voor alle steun. Dit voelt echt heel fijn.
@Diay. Haha verbitterd oud vrouwtje. Heb geen flauw idee hoe je eruit ziet, maar dat had ik niet bij je bedacht hoor. :P

En we slepen elkaar er zeker doorheen!

En baal nog steeds dat dit niets is geworden, maar ben stiekem al benieuwd naar de volgende. Voorlopig sta ik er nog niet voor open, maar leef gelukkig nog heel lang, dus kom er vanzelf wel achter hoe de volgende is.. Heb nu al beetje medelijden met de arme jongen. Ga nou honderd keer zo hard een eigen mening hebben en als ie ooit maar iets over mn vriendinnen zegt kan hij vertrekken. Is niet helemaal eerlijk dat snap ik, maar hij zal voor een aantal issues die nu zijn ontstaan toch wel begrip moeten hebben. En weet zelf ook hoe ik dingen beter kan aanpakken in de toekomst. Ga mezelf in ieder geval niet meer aanpassen. Alleen als het een team effort is. Niet de bedoeling dat ik weer de relatie ga dragen zodat hij maar gelukkig is. Ik verdien het ook terug!

@Colalight. Denk dat je wel moet gaan vanavond. Hij probeert in ieder geval weer contact te zoeken en je weet niet wat hij allemaal bedacht heeft na zijn eerste smsje. Misschien wil hij het er wel over hebben. Kan natuurlijk nooit goed beoordelen van afstand, maar krijg het idee van alle dames op het forum dat uitmaken echt een genadeslag is voor beide partijen. En dat nog een poging er dan niet meer inzit. Dus als er nog iets te vechten valt zou ik het wel doen. Al is het alleen maar dat je voor je eigen idee er alles aan gedaan hebt. En als het dan over is, is het ook echt afgesloten en opgebrand.

Maar het moet zeker van 2 kanten komen!! Hij moet ook laten zien dat hij nog niet wil opgeven. Dus ga vanavond en laat hem beginnen en het woord doen. Niet zeggen wat jij er van vindt, eerst afwachten wat hij bedacht heeft. Want kans dat als jij begint met iets in de trant van: we moeten praten, hij gelijk blokeerd en in verdediging modus schiet. Dat hij het idee krijgt dat je hem afvalt.

Dus laat hem beginnen en als hij er niet over begint zeg je dat je graag wil weten wat hij er van denkt, want jij weet het even allemaal niet meer. En als hij weigert erover te praten ga je naar huis met de boodschap dat hij maar moet komen zodra hij wel weer wil vechten, want je kan dat niet alleen. En dan komt het moeilijke gedeelte van niets laten horen. Hoor je paar dagen niet van hem, weet je ook genoeg. Maar dat is allemaal als, als, als en ligt nog ver weg in de toekomst. Hoeft allemaal niet zo te lopen.

Maar jullie moeten duidelijk wel praten en hij heeft je uitgenodigd. Snap dat je er geen zin in hebt omdat het misschien een moeilijk gesprek gaat worden met misschien een heel vervelende conclusie, maar denk dat je er nog meer mee gaat zitten als je straks het idee hebt dat je het hebt opgegeven en het dood hebt laten bloeden.

Succes!!
Pff wat praten we allemaal veel Wat fijn!

@frommeltje. Snap dat je nu alleen hem en haar voor je ziet. Dat is recent en dat is aan de oppervlakte. Maar ooit ga je voelen wat voor last er van je schouders is gevallen. Je kan jezelf weer zijn, wie dat dan ook is. Je hoeft niet meer uit te leggen waarom je iets gaat doen, waarom je dat aandoet, waarom je met hem praat, waarom je dat koopt. Heerlijk toch! Als jij die skinny jeans wil kopen die je waarschijnlijk toch nooit aan doet, doe je dat toch lekker! Niemand meer die je raar aankijkt omdat hij dat eigenlijk niet iets voor jou vindt... Mijn ex had heel erg een plaatje in zn hoofd van hoe een vriendin moest zijn en alles waar ik daarin aan afweek werd een hele morele discussie over alles wat ik deed. Hoop echt dat hij zijn perfecte plaatje ooit vind, maar vrees dat hij steeds in dezelfde valkuilen gaat vallen. En denk jou ex ook! Je moet niet jaloers zijn op die vrouw, je moet medelijden met haar hebben. Voor je het weet mag zij ook zichzelf niet meer zijn. Want er loopt echt niemand rond die perfect bij onze exen past zoals hun gehoopt hadden. Relaties betekend elkaar accepteren zoals ze zijn en niet ze omvormen zoals we willen dat ze zijn.

Zal best kunnen dat ze op sommige vlakken anders, 'beter' is in zijn ogen dan jij, maar zullen ook vast dingen zijn die hij bij jou zo fijn en vanzelfsprekend vond die zij niet gaat hebben. Iedereen is anders en niemand is precies zoals onze exen dat bedacht hebben. Want er bestaat nou eenmaal geen vrouwelijke versie van hun. Maar word echt beter!
Oh en denk dat mijn ex juist niet een sterke persoonlijkheid had. Hij werd vroeger gepest en was mega gefrustreerd dat hij nu pas op late leeftijd een vriendin had gevonden. Waarom gaan meiden voor de macho's en niet de lieve jongens, zulke dingen. Zou je denken dat hij dan de grond zou zoenen waar ik op liep omdat eindelijk iemand op die manier van hem hield, maar neeeee. Hij had zo over nagedacht hoe alles perfect zou gaan wanneer hij eindelijk een vriendin zou hebben dat hij er niet over na had gedacht dat ik gewoon ook een eigen persoon ben en niet gister uit een ei ben gekropen. Dus hij wilde antwoorden over al zijn onzekerheden uit het verleden, waarom zoenen meisje zomaar iemand (oftewel waarom dan niet met mij).

Hij heeft ook gezegd dat ik de man was van de relatie en hij de vrouw. En nu is hij mij dus aan het afkraken op al die mening hebben, zelfverzekerd, veel vriendinnen en bijvoorbeeld altijd mijn woordje klaar met mannen dingen. Hij roept zo hard dat ik dat allemaal niet kan omdat hij dat zelf allemaal niet is.

Ik stond vroeger ook veel alleen en heb wat deuken opgelopen in mijn sport en prestaties. Maar hij kon het blijkbaar niet uitstaan dat ik daar geen blijvende schade aan overgehouden had ofzo.. Ik kan dingen blijkbaar beter relativeren en loslaten. En dat kan hij dus totaal niet! Daar zijn we ook op stuk gelopen... Hij is nu alleen maar bezig met bevestiging zoeken bij andere dat hij normaal en leuk is en ik niet. Terwijl hij volgens mij alleen maar jaloers was op hoe ik was en het niet kon uitstaan dat hij niet zo kon worden. Dus dan maar mij op zijn level krijgen...
Haha nee brocoli ik zie er niet uit als een oud vrouwtje hoor maar voel me af en toe wel zo. Als ik dan om me heen hoor: goh we gaan lekker met het gezin op vakantie. Of: ja we zijn verloofd. Dan denk ik ja leuk voor je, wij hadden ook vakantie plannen en waren ook verloofd maar ik zit hier nu alleen met mijn kindje. Ik voel me echt verbitterd! Ik kan nog niet beniewd zijn naar de volgende. Ik heb nog steeds hoop dat het goed komt al word die hoop wel steeds minder hoor.

Maar als jij dit alles weet over je ex dan ben jij toch juist sterk? Ik snap dat je het niet fijn vind dat hij het niet begrijpt maar jij weet zelf hoe het zit en waarschijnlijk heb jij nog beter door hoe hij is dan hij zelf. Dus weet je ook dat hij eerst iets met zichzelf moet doen voor hij een "normale" relatie aan kan gaan toch? Jij kan straks wel een nieuwe relatie aan gaan waar in je nog sterker bent en die waarschijnlijk wel goed werkt. Dus jij komt verder!!
Pfff Broc, je laat me er nu wel ff anders tegenaan kijken. Aan de andere kant: ik heb het al vaker geprobeerd op deze manier, maar als ik niet begin, wordt er niets gezegd... duiken we in elkaars armen en lijkt alles er omheen niet zo belangrijk meer. Om later dus met een rotklap terug te keren op aarde...! En dat wil ik dus niet meer!!!

Ga jouw post maar eens goed overnemen! En...mocht ik gaan... het idd zo duidelijk stellen: eerst afwachten of hij begint, zo niet dan vragen wat hij ervan vindt en als er dan nog niets komt: resoluut opstappen (niet blijven hangen) en zeggen dat hij maar moet komen als hij wel wil vechten!

Voel me nu heel sterk, dus waarschijnlijk is dit wel hét moment voor de confrontatie!
Sorry een egopost, maar moet het kwijt:

Heb hier al eerder geschreven maar de laatste dagen niet meer. Ik had geen contact meer met me ex, maar heb hem vanochtend gebeld, waarom weet ik eigenlijk niet goed. Ik wide weer terug, maar alleen op mijn manier. Ik mis hem en iemand die er voor je is heel erg de afgelopen dagen, daarom heb ik gebeld. Weer gesproken met hem en het blijkt dat hij al iemand anders heeft (het is nu 5 weken uit)....pffffff....Hij kende er ook al voordat ik het uitmaakte, maar had er toen niets mee. Ik geloof dat ook, maar toch doet het pijn. Waarom doe ik dit mezelf aan. Ik dacht als het blijkt dat hij een ander heeft, is het misschien makkelijker om hem te vergeten, maar helaas het doet wel erg veel pijn! Ik vraag me af waarom ik me zelf telkens weer zo laat kwetsen.
Brocoli.

Wat kan jij alles toch goed verwoorden. Ik heb de laatste jaren zoveel gehoord dat ik maar dom was, dat ik niet eens meer normaal dingen uit kan leggen. Ik klapte bij hem altijd dicht, gewoon omdat hij alwetend was. Ik heb ze zeker niet zo goed op een rijtje als jij. Weet helemaal niet meer wat ik waard ben.

En toch mis ik hem zo verschrikkelijk. Hoorde net een nummer op de radio waar hij altijd zo heerlijk op stond te dansen, en dat doet hij nu bij haar. Gelijk weer dikke tranen natuurlijk. Daarbij is hij ook nog een man, waar alle vrouwen zich voor omdraaien. Mooie jongen, fijn lichaam, goed gekleed, intellligent, goede baan, goede danser, heel goede kok, geld als water, heerlijk in bed. En ik ben hem kwijt....... Het doet pijn, en ik wordt hier gek van.
Oh, Suus. Zo herkenbaar. Bij mij is de relatie net zolang over, en ook hij heeft een ander. Het maakt het er niet makkelijker op, alleen maar moeilijker. Ik wil hem ook iedere seconde van de dag bellen, sms-en, maar ben bang voor nog meer pijn. Ik snap je zo goed. Hoor nu op de radio alleen maar nummers van ons, en mis hem zo. Moet me zo inhouden om nu geen ik mis je berichtje naar hem te sturen. Kutgevoel....
@Frommeltje:Het doet pijn als je daar allemaal aan denkt aan alle goede dingen. Probeer de gedachten te schrappen en stop met jezelf pijn doen.

Knuffel voor jou want ook jij verdient meer dan hem.
Suus. Helaas kan ik niet naar de mindere dingen kijken, ik hou nog zoveel van hem.

Knuffel terug.
Jeeh wat is het fijn om te horen dat jullie vinden dat ik alles goed op een rijtje heb! Zeker aangezien mn ex juist het tegenovergestelde daarvan geloofd. Hij heeft het op een rijtje en ik kom mezelf nog wel tegen. En ik denk inderdaad dat ik verder ben dan hem. Ik ken hem en mezelf een stuk beter dan hij. En tuurlijk ben ik niet perfect en ik zal vast tegen andere dingen aanlopen bij de volgende. Dingen waar ik nooit over nagedacht had, maar die anders kunnen of anders kunnen overkomen dan bedoeld. Maar leerprocessen enzo he! Stiekem denk ik dat hij er pas na zijn volgende gaat achter komen dat ik toch eigenlijk wel goed voor hem was. Denk dat hij zich nu achter allemaal dingen aan het verschuilen is en dat hij mij pas gaat verwerken als zn volgende relatie om al dezelfde redenen uit is.

@ frommeltje. Je bent in ieder geval niet dom! Had anders wel gemerkt aan je manier van schrijven en spelfouten ofzo. :P

En ja dat zijn zijn goede oppervlakkige dingen. Maar jij weet beter. Jij weet zijn persoonlijkheid en kent hem beter dan al die eerste indruk dingen. En ben je niet ergens blij dat je dat niet meer hoeft mee te maken. Want niemand heeft het recht om jou dom te laten voelen. En snap dat je nog lang niet aan de volgende kan denken, maar meeste dingen die je opnoemt zijn echt te vinden. Door verliefdheid is iemand altijd knapper en fijner lichaam, je koopt gewoon die leuke blouse, intelligent zijn er zat van (en dan niet hoogbegaafd! Lijkt me fijn als iemand ook eens jouw mening vraagt ipv alleen zijn eigen juist vind), ja kan samen danslessen nemen, seks is een gevoel en prima te sturen nu je weet wat je fijn vindt, geld is niet belangrijk als je verliefd bent en ach als hij de lasagne aanbrand is dat alleen maar schattig. Komt echt goed. Maak lijstjes van de slechte dingen en je zal zien dat je daar blij mee bent om vanaf te zijn. Al zijn het maar dingen als die ene pukkel op zn kont. En het is logisch om hem te missen. Dat mag.

@suus. Voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als de posts voor sloopthard. Lees vooral die van Mirre eens door. Is ontzettend klote dat hij alweer door is en jij het gevoel hebt weer even stil te staan, maar eerste jezelf weer helemaal vinden is veel sterker dan je gelijk maar weer ergens in storten.

@colalight. Dit is misschien iets te hard om te zeggen, want ken jullie verder niet... Maar denk je misschien dat met die knuffel jij denkt oh het is weer goed even en hij denkt oh fijn nou hoef ik het er niet over te hebben, nou maar afwachten tot ik weer die kogel moet ontwijken... Niemand houdt van moeilijke gesprekken, maar ze kunnen jullie ook veel dichterbij elkaar brengen. Maar kan ook dat je beseft dat het beter is om te stoppen. Maar je komt daar nooit achter tot je weet hoe hij er over denkt. Want grote fout die je kan maken en ik ook gemaakt heb en zeker ook mijn ex dat je invult voor een ander hoe hij of zij erover denkt. Want kan echt nooit dat hij er totaal niet mee bezig is. Is moeilijk, maar praat. Daarna willen wij met jou wel weer analyseren hoe het is gegaan. ;)
@Brocoli: Je hebt gelijk jezelf terugvinden is het allerbelangrijkst. Ik zal de posts (van Mirre) vanavond doorlezen, moet zo weg...helemaal geen zin, maar moet.

Wat hij met zijn leven doet moet mij een worst zijn, maar zo voelt het niet.

Ratio weet dat ik de goede beslissing heb genomen, maar mijn gevoel komt er nog zo ver achteraan.

Ook dat hij vindt dat ik zo anders was tijdens het uitmaken dan daarvoor. Dat vind ik zo vervelend.

Hoe is het met jou en je ogen?
@Suus. Je gevoel en verstand zeggen bij mij helaas ook heel vaak heel verschillende dingen. Is ook moeilijk. Anders tijdens uitmaken dan ervoor? Wat bedoelde hij daarmee?

En mn ogen gaat goed! Na controle van dag erna was links oog sterkte 0.25 en 1.00 cilinder en rechts alleen rest sterkte van 0.75.

En gister dus na een week controle was links alleen nog cilinder en rechts was nu 0.25. Dus over maand weer terug en dan is het waarschijnlijk helemaal goed, want dan is hoornvlies weer helemaal op zn plaats geheeld enzo. Nog wel droge ogen, dus af te toe neptraantje erin. Maar geen antibiotica meer en geen rare kapjes meer op mn ogen met slapen! En mag weer dagcreme en mascara op! Dus gaat goed. Lief dat je het vroeg!
Brocoli,

Bedankt weer voor je peptalk.

Jouw ex weet echt niet wat hij heeft laten gaan, voor mij ben je een wereldwijf! Hij komt er nog wel achter. Op mij kom je heel sterk en wijs over, blijf jezelf bewust van dat feit.

Misschien ga ik toch maar dat lijstje van zijn mindere dingen maken. Ik blijf nu hangen in de mooie dingen. Ik ga mijn best doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven