Geld & Recht alle pijlers

Bouwdepot

13-03-2010 20:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan diegene die een bouwdepot hebben/hadden:

1. Als je opgegeven had dat je 2000 euro aan de vloeren uit zou geven en dat worden er 3000, moet je dan een nieuw plan indienen of betalen ze het toch uit?

2. Wat als je bonnen ingediend hebt voor spullen bij de Gamma, maar een paar dingen blijken achteraf niet nodig te zijn, of fout en je moet ze ruilen/terugbrengen?
1 ligt er aan of je wel genoeg geld op je depot hebt. Moet anders geen probleem zijn.

2 altijd kopie bonnen inleveren. Dan heb je zelf de garantie/ omruilbonnen. Dit staat als het goed is ook in je omschrijving.
he bloem, verhuisplannen?

Je eerste vraag weet ik niet. Tweede vraag is idd altijd kopie inleveren.
He krokus, ja, we hebben een huis gekocht in het Nederlandse!!!!

Maar wat ik eigenlijk met het tweede bedoelde is dat de belasting toch kan vragen naar de bonnen en die kloppen dan niet meer met de kopieen die je ingestuurd hebt. Want bepaalde dingen op die bon zijn dan gewijzigd?
Als je het bonnetje gewoon behoud en alleen laat zien bij de Gamma heb je het nog kloppend. Niet achterlaten zij kunnen evt een kopie maken als ze willen.
Het is eigenlijk naar aanleiding van Gamma. Als je daar iets terugbrengt krijg je een nieuw bonnetje en daar staat dan op wat je hebt teruggebracht. Dat doet hun systeem automatisch. Nu is het niet zo dat we willens en wetens foute dingen kopen, maar ja, we zijn ook geen vakmannen en komen soms echt met helemaal het foute thuis..
nr. 1 De bank zal veelal uitbetalen, alleen kun je een probleem krijgen met evt andere posten die je hebt opgegeven. Daar heb je dan minder voor te besteden, zij zullen echter wel uitgevoerd moeten worden. Hangt er dus een beetje vanaf wat de situatie is maar meestal doen banken niet moeilijk.

nr. 2 Wat je koopt en/of terugbrengt bij de Gamma zal vast niet om zulke bedragen gaan zoals bijv. bij een nieuwe vloer. Ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken. Bij de Belastingdienst gaat het er om dat je kan aantonen dat je je hypotheek ook echt aan de woning hebt besteed. Alleen dan kun je de rente aftrekken. Met de duurdere vloer kun je dit al aantonen, dit zou dus geen problemen moeten opleveren.
We hebben kunnen besparen op wat andere posten, en sommige hebben we heel ruim ingeschat dus uiteindelijk zal alles (en meer) gedaan worden.

Zal me dan maar geen zorgen maken over het tweede!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven