En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Oh, ik laat de deur ook altijd open, hoor. Kan Poef makkelijk in en uit
Ik heb niet zoveel met Disney, ben ook nog nooit in de parken geweest, ook helemaal geen behoefte aan... Misschien dat ik het ooit nog eens doe als ik kinderen heb of niets beters weet te doen!
Kom even snel zwaaien hier

Ik heb niet echt bijgelezen hier maar verticaal gescand en zag dat er nog geen nieuws is over GDBP (shit..) en dat er ook nog geen kleine Coco's zijn.

Verder is schele Merie gearriveerd!! Wat fijn dat ze zich al meteen zo thuis voelt, ze is natuurlijk ook wel in een paradijsje terecht gekomen!

En las ik nou dat er een kat was die de plee doorspoelde????

Hier zijn mijn ovenschotels bijna klaar (lasagna voor Olief en gevulde courgettes voor mij) dus dat wordt smullen zo!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Soow hee wat kletsen jullie..!

Hier is de visite net de deur it,was erg gezellig.

De vaatwasser draait en de zooi is alweer weg

Die witte haren worden echt wel minder hoor (gaat uiteraard nooit helemaal weg) maar van de reis/stress/gedoe verliest het scheeltje nu extra.

Bibi heeft er altijd extreem last van bij dierenartsbezoek....even borstelen en de dag erna is het weer een stuk rustiger.

Parasol,inderdaad de biosdeet!

Maar dat is natuurlijk maar de aanleiding hé....we gaan gewoon live doortetteren in een kroegje.

Zouden we de kroegbaas nog moeten waarschuwen eerst?

Leuk,Eurodisney!

Ik ben er één keer geweest (pesoneelsuitje van toenmalige vriend)

Vond het leuker dan ik gedacht had toen!
Klinkt lekker Olijf!

Hier gaat zo een restje Chinees van vrijdag in de wokpan (ala boer Piet voor de BZV volgelingen )
Nou ik denk dat ik mijn dochter voorlopig thuislaat hoor als ik naar Eurodisney zou gaan of ik zou oma meenemen.

Daar moet mijn dochter nog even wat ouder voor worden.

De efteling is ook heel leuk.

Ik vind disney films heel leuk. En ik kijk ze ook nog steeds wel eens (mee).Maar eigenlijk alleen de films die ik vroeger heb gezien De kleine zeemeermin, de aristokatten, robin hood, the sword in the stone, belle en het beest, dat soort Disney dingen van na mijn tijd zoals the hunchback of notre dame vind ik dan weer een stuk minder leuk.

Eigenlijk wilde ik Roquefort Sirius Black noemen, maar mijn vorige zwarte kat had al de naam Blacky (niet mijn bedenksel) dus werd het toch maar iets heel anders.

Nog meer HP-fans ook? naast Tangerine dan die een Sirius heeft Een zwarte poes had ik Bellatrix LeStrange-Black genoemd.

Anneke: had ik het toch niet helemaal goed onthouden met de kattennamen. Ik wilde trouwens ook de rode O'Malley noemen als het een kater was geweest. Blijk ik ook al niet origineel in te zijn. Daar heb ik toen maar Joop ter Heul voor erbij gepakt en toen werd het Josephine. Maar als ik er toen aan gedacht had, had ik haar Nymphadora Tonks genoemd Ze heette nl al Dora en dat vond ik niet leuk.
Hier ook een enorme HP fan!!

Klets reageer jij ook nog even op afspreken.nl ?! (als het goed is heb je een linkje in je mailbox ontvangen..)
Ik ben gewoon een fantasygek.... Dus ook HP.

De zusje heten Eowyn en Arwen.... Niet mijn keus trouwens hoor. Ex wilde die namen graag was geen fantasygek maar wel LotRgek.
Ik vind HP dan echt weer helemaal niks. Best spannend hoor, maar het haalt het niet bij kinderliteratuur als van Roald Dahl.

Wat ik overigens wel een briljante (kinder)fantasy serie vind is Philip Pullman met His Dark Materials.
Biebelie, ik wilde ook steeds reageren maar ik vergeet steeds uit te zoeken wanneer ik nou wel en niet zou kunnen. En ik kan pas verder kijken wat jullie hebben gekozen als ik alles heb ingevuld.

Bengelie: Ik vond LOTR echt vre-se-lijk saai geschreven. Ik heb het helemaal gelezen maar zou het eigenlijk misschien nog eens moeten proberen. Dat verhaal van Eragon vind ik dan leuker geschreven (die ook gelezen?) en Harry Potter gewoon het best geschreven.

Ik ken trouwens een mens met de naam Arwen dus zou niet zo snel mijn kat meer zo noemen. Voor een mens vind ik het dan weer wel een leuke naam of het moet zo'n gekke witte kat met die hele vreemde oren zijn. Die kan bijna niet anders dan Arwen gaan heten
Roald Dahl is ook leuk! Die heb ik vroegah allemaal gelezen. Durf nu niet zo goed omdat het nu vast niet meer zo leuk is en echt voor kinderen.
Bieb, wat is er met je gebeurd??

Je ziet een beetje.....geel!

Hier niet echt een Disney-fan hoor. Dus ik haal het gemiddelde weer omlaag. De Efteling vind ik wel leuk! Vooral al die achtbanen en snelle dingen. Alleen kom ik daar altijd met mensen die al misselijk worden als ze er alleen al naar kijken, dus moet ik in m´n uppie. En da´s lang niet zo leuk.

Zit nu uit te buiken: man had sucadelapjes in rode wijn in de Römertopf gemaakt met gepofte aardappel met kruidenboter en qua gezond zat er ook nog broccoli bij.

Kwijl.....
Ik heb LOTR echt al heel veel keren gelezen, geweldige boeken. Eragon ken ik ook ja.

Meeste fantasyseries heb ik wel gelezen. Ben ook nog heel lang lid geweest op een fantasyforum ( nu opgeheven) met meetings en al erg leuk!

HP is erg leuk maar niet extreem goed geschreven. Ben een groot fan van Hobb, Eddings en Tad Williams en daar komen maandelijks weer namen bij. Tot vreugde van mijn vriend maar niet heus hahaha.
quote:Kletsmajoor schreef op 14 maart 2010 @ 21:17:

Roald Dahl is ook leuk! Die heb ik vroegah allemaal gelezen. Durf nu niet zo goed omdat het nu vast niet meer zo leuk is en echt voor kinderen.Nee hoor, die zijn nog steeds leuk! Sommige boeken moet je niet herlezen, weet ik uit ervaring. Bijvoorbeeld Jan Terlouw, of Thea Beckman, die zijn niet om door te komen, zo moralistisch. Tonke Dragt daarentegen is nog steeds geweldig
quote:Kletsmajoor schreef op 14 maart 2010 @ 21:17:

Roald Dahl is ook leuk! Die heb ik vroegah allemaal gelezen. Durf nu niet zo goed omdat het nu vast niet meer zo leuk is en echt voor kinderen.Nu nog steeds geweldig! Heeft ook boeken voor volwassenen geschreven ook leuke verhalen!
quote:delphicat schreef op 14 maart 2010 @ 21:19:

[...]

Nee hoor, die zijn nog steeds leuk! Sommige boeken moet je niet herlezen, weet ik uit ervaring. Bijvoorbeeld Jan Terlouw, of Thea Beckman, die zijn niet om door te komen, zo moralistisch. Tonke Dragt daarentegen is nog steeds geweldig Blijf van Beckman af he!! Nog steeds geweldig... raad ze ook aan leerlingen aan die dolenthousiast terug komen.
quote:Bengelie schreef op 14 maart 2010 @ 21:20:

[...]

Nu nog steeds geweldig! Heeft ook boeken voor volwassenen geschreven ook leuke verhalen!

Ja, die moest ik ooit verplicht lezen voor studie. Maar er zijn er vast meer.

Ga toch maar weer eens De Heksen lezen dan. Dat was vroeger mijn favoriete boek van hem.

Vind jij LOTR echt beter geschreven dan HP?
Ja, misschien niet makkelijker maar wel beter ja. Zit niet voor niets bij aantal herlezingen al over de twee handen met tellen
quote:Bengelie schreef op 14 maart 2010 @ 21:21:

[...]

Blijf van Beckman af he!! Nog steeds geweldig... raad ze ook aan leerlingen aan die dolenthousiast terug komen.Ik kan me niet herinneren ooit een boek van haar gelezen te hebben. Misschien toch maar eens die kruistocht proberen.
quote:Kletsmajoor schreef op 14 maart 2010 @ 21:22:

Vind jij LOTR echt beter geschreven dan HP?300.000 keer beter, minstens! HP is echt flutlectuur, sorry dat ik het zeg
quote:Bengelie schreef op 14 maart 2010 @ 21:24:

Ja, misschien niet makkelijker maar wel beter ja. Zit niet voor niets bij aantal herlezingen al over de twee handen met tellen Maar het is zo langdraaaaaaadig. *gaat nieuwe poging wagen*
quote:Bengelie schreef op 14 maart 2010 @ 21:21:

[...]

Blijf van Beckman af he!! Nog steeds geweldig... raad ze ook aan leerlingen aan die dolenthousiast terug komen.

Ik was vroeger ook een enorme Beckmanfan. Heb alles van haar gelezen tot en met Kinderen van Moeder Aarde. Maar echt, als ik het herlees, op elke pagina benadrukt ze weer de point van het boek. Dus in Geef me de Ruimte, elke pagina weer dat Marie-Claire vrij wilde zijn, dat ze niet kon voldoen aan regels.

Kennelijk vond ik dat als elf/twaalfjarige niet erg, maar nu... iets too much
quote:Kletsmajoor schreef op 14 maart 2010 @ 21:27:

[...]

Maar het is zo langdraaaaaaadig. *gaat nieuwe poging wagen*Ja, het is soms wat taai. Maar wel heerlijk wegdromen als je er eenmaal goed inzit.
quote:delphicat schreef op 14 maart 2010 @ 21:26:

[...]

300.000 keer beter, minstens! HP is echt flutlectuur, sorry dat ik het zeg

Tssssk! wat zeg je hier nou?!!?

HP is echt mijn favoriete boek en Rowling lijkt me ook echt een leuk mens.

De ontdekking van de hemel vind ik ook leuk maar Mulisch is zo'n kwal vind ik
Haai tetterettes! Wow, wat is er weer veel gebeurd en geschreven . In dit tempo moeten we morgen aan een volgend topic beginnen, dat is toch zo rond de 200 pagina's? We mogen voor de biosdeet wel op zoek naar een kroegje waar we apart kunnen zitten .

Kletsmajoor, hij is leuk, je nieuwe aanwinst! En ja, hartstikke scheel, maar who cares als ie lief is. En je hebt trouwens ook een leuke dochter, al schijn ik dat soort dingen op een andere pijler te moeten zeggen.

Kletsmajoor, je kan ook bij alle data een vraagteken zetten en dan daarna nog aanpassen! Dan kan je alvast zien welke data nu populair zijn. Uit mijn hoofd zondag 30 mei.

Biebelie, wat is er met koekiemonster gebeurd? Die hoort toch blauw te zijn . Of is mijn laptop in de war??

En nog even over de andere offtopics:

Disney: gedoseerd, ben meer van de Pixarfilms

HP: helaas, na film 3 afgehaakt, boeken nooit gelezen, het pakt me niet echt.

Roald Dahl: ja! Erg veel van gelezen, zowel de kinderverhalen als de volwassen verhalen.

LOTR: niet gelezen, wel genoten van de films.

Splinter: zo heb je toch een beetje een bidet :p.

(En ja, hier staat de deur ook vaak open omdat de katten het zo leuk vinden om in en uit te lopen. Vooral als ik in de badkamer op het toilet zit, lopen ze gezellig een rondje door het bad, over de wastafel, komen een koppie geven. Mafkezen)

Ik ga nog even teruglezen of ik nog andere dingen gemist heb: dat Coco haar kleintjes heeft gebaard of dat de kat van Leo terug is. Maar daar is de wens eerder vader van de gedachte geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven