En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Het eerste wat ik me opkomt als ik aan Joop ter Heul denk (en ik weet het nog steeds uit mijn hoofd!): de Jopopinoloekiekoclub!!!

(en nee nog geen poesjes... hoe zullen we die eens gaan noemen? Onze eigen katten hebben allemaal Afrikaanse namen. Nu een keer iets anders?)
Waar stond dat ook weer voor trouwens? Joop, Pop, Pien, Noor, Loekie, Kitty en ... Connie?
Joepie, Olijfje, dank voor jouw bijdrage! Nu durf ik ook mee te tetteren over boeken.

Ik hou erg van lezen, maar ik heb helemaal niks met HP (duurde even voor ik wist wie jullie bedoelden) en LOTR. Wel met Pitty .

Althans, vroeger dan. Onlangs heb ik weer eens de Annemieke Omnibus gelezen, ook zo´n ouwetje. Voor de 10e keer ofzo, heerlijk.

Maar nu lees ik vooral Nederlandse schrijvers, kweet niet waarom. Op de één of andere manier begin ik nooit aan boeken of films die heel populair zijn. Dan vind ik het op voorhand al niet leuk. Dus ook die kaskrakers van vroeger (kruistocht in spijkerbroek ofzo): nooit gelezen.

Gaat trouwens ook niet altijd op, want ik heb wel de boeken van Saskia Noort verslonden.

En Suske & Wiske natuurlijk.

(sorry, ben geloof ik een beetje een literaire nitwit)
Joop Pop, Pien, Noor, Loekie,Kitty Conny

De Jopopinoloekico-club
Je had het allaaaang geschreven maar moest even kijken of ik het ook nog wist hoor

Joop, Pop, Pien en Loeki vind ik Etosha.

een zwarte dame moet Bellatrix worden, een zwarte heer Sirius
* geen verstand van literatuur, ook niet van paint, tijd voor weer wat foto-spam! *

Kat en rat:

Lekker naar buiten kijken bij de open deur (met hor)

En deze, lekker speels

quote:Splinter02 schreef op 14 maart 2010 @ 22:53:

Joepie, Olijfje, dank voor jouw bijdrage! Nu durf ik ook mee te tetteren over boeken.

Ik hou erg van lezen, maar ik heb helemaal niks met HP (duurde even voor ik wist wie jullie bedoelden) en LOTR. Wel met Pitty .

Althans, vroeger dan. Onlangs heb ik weer eens de Annemieke Omnibus gelezen, ook zo´n ouwetje. Voor de 10e keer ofzo, heerlijk.

Maar nu lees ik vooral Nederlandse schrijvers, kweet niet waarom. Op de één of andere manier begin ik nooit aan boeken of films die heel populair zijn. Dan vind ik het op voorhand al niet leuk. Dus ook die kaskrakers van vroeger (kruistocht in spijkerbroek ofzo): nooit gelezen.

Gaat trouwens ook niet altijd op, want ik heb wel de boeken van Saskia Noort verslonden.

En Suske & Wiske natuurlijk.

(sorry, ben geloof ik een beetje een literaire nitwit)De Annemieke omnibus, ik was ervan overtuigd dat ik m hier ook had staan. Maar het bleek de Katrienomnibus...zegt me niet zoveel meer. Ga morgen wel weer even bladeren in de Maartje de Witomnibus (2 delen zelfs) en zoeken waar ik alle Pittyboekjes heb gelaten, en de rest van mijn Enid Blyton collectie.
Voor de zekerheid:

Eli_80, Lokee heeft jouw ideale stelletje gevonden, bij het asiel in Den Bosch, zie ietsje eerder in het topic!
En Splinter, ik beschouw mezelf ook niet direct als literair genie. Heb vroeger wel veel gelezen, maar de laatste jaren doe ik dat alleen nog op vakantie en tussen de vakanties door "lees" ik studieboeken en de krant.

En ik heb dus ook geen idee waar ik mijn avatar vandaan heb of waar dat ding staat opgeslagen. Zit even in stand.

Dus blijf maar van die leuke foto's spammen
quote:Talkinghead schreef op 14 maart 2010 @ 23:10:

[...]

De Annemieke omnibus, ik was ervan overtuigd dat ik m hier ook had staan. Maar het bleek de Katrienomnibus...zegt me niet zoveel meer. Ga morgen wel weer even bladeren in de Maartje de Witomnibus (2 delen zelfs) en zoeken waar ik alle Pittyboekjes heb gelaten, en de rest van mijn Enid Blyton collectie.

Katrien, is dat met een meisje met paard op de voorkant? Dan heb ik die vroeger ook gehad.

En Enid Blyton, jaaa, de dolle tweeling enzo. Heerlijk meisjesleesvoer!

Als je Annemieke nog een keer wilt lezen, moet je het maar zeggen hoor. Dan neem ik hem (haar) mee naar de filmmeet!
Ga ik googelen op annemieke omnibus (altijd leuk om te zien wat het moderne internet over boeken van vroeger te bieden heeft) is 5e zoekresultaat deze forumpagina .

wat een stelletje Sherlock Holmsen hier zeg...beetje onder mijn loepje gluren

Hier momenteel een verbindingsprobleem met internet.

Op mijn laptop heb ik geen verbinding meer (????)

Lag net op de bank via mobiel mee te lezen met jullie maar daar heb ik weer inlogproblemen..pfff

Nu boven op de PC van vriend,die het wél doet.

Ben nu moe en rillerig...ga mn bed opzoeken.
Bieb, slaap lekker! En we zullen niet roddelen vandaag
Oh en als jullie het dan toch hebben over boeken van vroeger..

Ik las alles van DE VIJF... (van Enit Blyton) geweldig!!!
Ik check nog even TH
En ik ga denk ik eens even in de bibliotheek zitten bladeren in de Annemieke boeken, echt lezen zal ik niet meer doen geloof ik, maar ben wel benieuwd of ik nog dingen herken.

En Katrien is dacht ik met paard, maar kan ff niet kijken zonder meneer TH wakker te maken. En hij moet er morgen wel op tijd uit.
Ja, google heeft Viva altijd heel snel te pakken. Ik las vroeger trouwens ook heel graag die kabouterboeken van Rien Poortvliet.

Oh, en mijn poezenliefde is begonnen bij "Het huis van Roos en Lap" van Alet Schouten. Heerlijk boek, geschreven vanuit kattenperspectief. Maar ik geloof niet dat het heel bekend is, jammer genoeg.
quote:biebelie schreef op 14 maart 2010 @ 23:25:

Oh en als jullie het dan toch hebben over boeken van vroeger..

Ik las alles van DE VIJF... (van Enit Blyton) geweldig!!!Jaaaaaa! Ik krijg nu trouwens wel even een dejavugevoel, hebben we dit al eens eerder gedaan op dit topic? Of tijdens één van de weinige momenten dat ik wat rondsurfde op andere topics?
Oh ja, De Vijf!

Niet ziek worden hoor Bieb, dat zou jammer zijn.

Maar Koekiemonster ziet er nu ook niet erg gezond uit.... misschien ligt het daaraan?
Oeh 'literatuur'......alhoewel, Pitty naar kostschool kan ik geen literatuur noemen Ik heb hem zelf ook gelezen, net als de olijke tweeling enz. Mijn oma had vroeger boeken over een meisje dat volgens mij Annemarie heette? Kent iemand van jullie dat?

Als kind verslond ik alle boeken en dat doe ik eigenlijk nog:) Ik lees graag boeken geschreven in de stijl van Karen Slaughter enz. LOTR en HP beiden niet gelezen, wel de films gezien haha. Ben wel van plan om ze ooit nog eens te gaan lezen.

Hmz beetje rommelig geschreven bovenstaande.....dat krijg je als je tegelijk zit te forummen en X-factor zit te kijken.
Dat is mn paasoutfit!

moet er ook nog even aan wennen,dit is ook een ander koekiemonster dan die ik normaal heb.

TH,we hebben al wel eens over muziek van vrogger (en bijpassende kapsels enzo) zo gekletst...boeken weet ik niet
Oe Parasol, doe jij ook nog even de filmafspreekdinges invullen?
Mijn lievelingsboek van vroeger was overigens Lola de Beer. Moet hem nog eens op de kop tikken:)

En de verhalen van Wiplala konden me ook altijd bekoren!
Ja parasol NU

dram dram dram
quote:delphicat schreef op 14 maart 2010 @ 23:30:

Oe Parasol, doe jij ook nog even de filmafspreekdinges invullen?Check! Gaat het nu doen....ben daar altijd een beetje slordig mee, weten jullie dat ook meteen hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven