Radeloos

15-03-2010 15:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een hele vervelende situatie op dit moment, en ik moet het even kwijt.. advies.. en dergelijke.

Ik heb dus ongeveer zo'n 4 maanden een relatie met een meisje wat op dit moment al zo ongeveer een maand/2maanden niet echt meer een relatie is.. ik weet eerlijk gezegd al niet meer wat het is..

Maar de laatste tijd als we dingen proberen uit te praten, want er is echt een hoop gebeurd, heb ik ineens last van intense woedeuitbarstingen, gevolgd door nonchalant en arrogant gedrag, waarin ik totaal niet meer opensta voor wat de ander nou eigenlijk vind. het is alsof ik totaal iemand anders wordt.

Zij heeft mij heel duidelijk gevraagd om een aantal dingetjes te veranderen. Nou is veranderen nooit echt helemaal goed, maar het zijn zwakheidjes van mij die eigenlijk niemand pikt, dus in dat opzicht wou ik ook graag wel veranderen hierin.

Nu is gebleken, vele ruzies later, dat deze dingetjes veranderen geen eitje is. Ik ben er erg laks in, en ik weet mezelf ook niet minder laks te krijgen. Ik laat het allemaal op me afkomen en ik heb de instelling: het komt wel goed.

weer tot grote ergernis bij haar, want zij maakt zich er heel erg druk om. Ik kom daardoor op haar over alsof ik er totaal niet mee zit en dat baart haar zorgen en wil om die reden onder andere er een eind aan maken.

Nou is dit verreweg van wat ik wil.. en ik ben ten einde raad dus ik roep hulp van buitenaf in..

hoe kan je je zelf op zo'n manier motiveren dat je jezelf totaal omgooit, daardoor positiever in het leven staat en je meer druk maakt om dat waar je echt heel veel van houd (voor mij is zij dat dus in dit geval)..

Voor mij is "afkappen die handel" geen optie, ik wil dit oplossen en misschien nog wel, voor zover dat nog mogelijk is, doorgaan met een vriendenrelatie. en wie weet... Maar in elk geval dat dingen gewoon weer recht zijn gezet en we weer normaal door 1 deur kunnen gaan..

dus.. tips en ervaringen zijn aanvaard!

(als het een beetje onduidelijk verhaaltje is, moet je dat maar even aangeven, dan probeer ik het wat korter & simpeler te verwoorden.)
Goed dat kijkt naar je eigen gedrag!

Enig idee waar die woede vandaan komt? Misschien dat je lang dingen opkropt totdat uiteindelijk de bom barst, of dat er misschien dingen uit het verleden meespelen?
4 maanden verkering waarvan 2 maanden al zo is?

nouw de toekomst voorspelt niet veel rooskleurigheid...
@ aisha24

- Ik weet het niet.. ik denk dat er inderdaad veel woede in me zit, onenigheden, of dat de situatie te veel geworden is.. Maargoed, het is nu wel hoofdzaak dat he teruit moet, want ik ben niet meer voor rede vatbaar.. en ik wil heel graag dit met haar uitpraten..

@ MEFunny

- wat bedoel je precies?
Het probleem is, is dat zij jouw gevraagd heeft om te veranderen.

Als zij zei - jij kan alles doen wat jij wil, maar niet zo lang jij bij mij bent.

Dan was jij gemotiveerd, en het was ook jouw eigen keuse om het te doen of niet.

Maar nu probeer je een "bevel" te volgen. En dan ga je rebellen.
Daar zit wat in...

Denk je dat een tijdje rust en weer tot jezelf komen heel misschien een optie kan zijn?
Het is wat jij nodig hebt.

Maar als na een rust pauze zij nog steeds niet kan "zien" hoe zij een man kan motiveren dan krijgen jullie weer dezelfde problemen.
Ik heb zo'n anderhalf jaar met zo'n vriend gelopen, precies hetzelfde!

Uiteindelijk zijn wij vriendschappelijk uit elkaar gegaan, en we spreken elkaar nog regelmatig.

Ik heb een nieuwe vriend, en dit respecteert hij volledig. (om maar even aan te geven dat dit niet het einde hoeft te betekenen)

Mijn ex had erg veel meegemaakt in het verleden, wat hij nooit heeft kunnen verwerken.

Hierdoor heeft hij een hoop gevoelens afgesloten en is het nogal zwart/wit bij hem.

Als wij ruzie hadden ging het er hard aan toe, en een dag later beloofde hij dan de sterren van de hemel en was hij omgekeerd als een blad aan de boom.

Ik heb er mee om leren gaan, soms moet je je gewoon aanpassen als een ander dat niet kan.

Zo liep ik gewoon weg als hij kwaad werd, dan ging ik beneden wat drinken pakken of een sigaretje roken.

Net die 5 of 10 minuutjes kunnen al genoeg zijn..

En als het wél goed ging, (die tijden waren gelukkig veel meer;)) dan 'beloonde'ik dat, door gewoon te benoemen wat er nu zo goed ging.

Als je geen remmen hebt, moet je je vriendin vragen je te helpen, maar niet alleen op het moment dat het te laat is.

Nouja, voor mij is alles op het moment het proberen waard..

Maar al gauw komt er weer een probleem de hoek om kijken..

Op het moment dat ik vraag om een beetje rust en afstand om meer bij mezelf te komen, wil of kan ze mij om de een of andere reden daarop niet vertrouwen..

Ik denk dat dat komt doordat ik al zovaak dingen heb beloofd en niet heb waargemaakt.. zoals dingetjes op zeer korte termijn veranderen (zie: verdraaien van de werkelijkheid, kleine leugentjes etc. is ook een probleem waar ik hierin heel hard mee op mijn bek ben gegaan)

hoe is het mogelijk om iemand vertrouwen op korte termijn terug te winnen? want die rust heb ik zeer snel nodig.. en als ik nu met haar in gesprek zou gaan zou het uitlopen op een woedeuitbarsting.. ik kan het erop timen tegenwoordig, maar zolang ik dat niet onder controle heb, voelt zij zich niet gerespecteerd door mij en wil ze me die rust niet geven..

help?!
@ littlegrownup

wat een inspirerend verhaaltje

dankjewel!
quote:ikoen schreef op 15 maart 2010 @ 15:24:

@ aisha24

- Ik weet het niet.. ik denk dat er inderdaad veel woede in me zit, onenigheden, of dat de situatie te veel geworden is.. Maargoed, het is nu wel hoofdzaak dat he teruit moet, want ik ben niet meer voor rede vatbaar.. en ik wil heel graag dit met haar uitpraten..

@ MEFunny

- wat bedoel je precies?wil je dit nog de rest van je leven volhouden??? als het zo snel al zo raar/verkeerd/slecht gaat??
Nou, zoals het op deze manier gaat, zal dat niet lukken..

Maar ik weet dat er een andere weg is, zoals we die voor deze periode hadden.. Ik bedoel, het had nog steeds zo kunnen zijn, als ik bepaalde keuzes niet gemaakt had.. En het klinkt onwijs naief als ik zou zeggen dat ik die keuzes weer wil terugdraaien, want dat gaat niet. Maar voor alles is er een oplossing, en daar ben ik wel van overtuigd!

En dan gaat het vooral om mijn laksheid. Daar ligt denk ik een deel van de oplossingen.
1.

Je kunt alleen veranderen als je het echt zelf wil. Als alleen anderen willen dat jij verandert, lukt het niet, want de motivatie moet van binnenuit komen.

2.

Ik denk niet dat je in je eentje kunt veranderen. Je hebt er hulp bij nodig. Misschien dat je anderen kunt vragen je erop te wijzen als je 'negatief gedrag' vertoond.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar professionele hulp, omdat die ervoor gestudeerd hebben en verandering met behulp van professionals meestal sneller (en dieper) gaat dan als je het alleen/met vrienden probeert.

Op naar de psycholoog dus!

p.s. Met verandering bedoel ik verandering in gedrag en niet in persoonlijkheid.
quote:Elizey schreef op 15 maart 2010 @ 15:32:

Het is wat jij nodig hebt.

Maar als na een rust pauze zij nog steeds niet kan "zien" hoe zij een man kan motiveren dan krijgen jullie weer dezelfde problemen.???
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zijn de dingen die je wil veranderen ook dingen die jou zelf storen of wil je ze veranderen voor haar?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
nou,

ik ben er dus achter gekomen.. dat juist doordat zij zich er aan stoorde ik mezelf ging beseffen dat ze inderdaad niet zo relaxed waren/zijn.

voor niemand niet, dus ik wil het zelf wel heel graag...

ik weet gewoon niet waa rte beginnen denk ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven