Open dag basisscholen

15-03-2010 17:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je verwachten op een open dag van basisscholen?

Opzet is nieuw hier en een gezamenlijk concept van meerdere scholen. Uit de advertentie bleek geen specifieke, nadere info; dus vandaar de vraag.

Worden er open lessen gegeven op zo'n dag, zodat je peuter mee kan doen? Of is het helemaal niet de bedoeling dat je kind op zo'n dag een keertje meedoet in de groep? Wat is jullie ervaring?

grtz Kisaas
Dat verschilt enorm. Op de ene school liggen er kleine opdrachtjes klaar waar de kleuters aan kunnen 'werken', soms zijn er gymlesjes. Andere scholen laten vooral zien wat de kinderen zoal op school doen, vooral de resultaten van projecten, lessen, vakken. Is er geen website waar een soort van agenda is gepubliceerd?
Nee, dat vind ik zo jammer!

Ook niet 1 specifiek telefoonnummer voor informatie, en om nou alle scholen af te bellen..? Schiet ook niet zo op.
Hier is er algemene voorlichting, met de daarbij horende flyers en film ter voorlichting over de school en het onderwijstype en daarnaast zijn de klassen 'open'. Je kunt dat zien welke werkjes de kinderen doen, welke methoden er zijn en hoe er gewerkt word. Bij onze open dagen worden peuters wel opgevangen (er is een oppas voorziening in de gymzaal) maar ze kunnen niet meedoen, het is echt meer bedoeld voor de ouders en andere belangstellenden.
Dankje Guinevieve, ik vroeg me idd af of het de bedoeling was om mijn peuter mee te nemen omdat het leuk voor ze zou zijn om met een klasje mee te doen. Maar dat is dus twijfelachtig.
Ik kan me niet voorstellen dat peuters mee mogen doen in een gewone kleuterklas zonder dat vast staat dat ze daar naar school gaan en in die klas komen. Dit lijkt me nogal storend/raar voor de betreffende klas en ook raar voor de peuter als hij daarna toch naar een andere school of klas gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven