Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
nou dr is n bak mail de deur uit naar diverse Diptyque distributeurs, ik kreeg er meteen 2 terug met n foutmelding, verder wacht ik in spanning de antwoorden af!

Vandaag Bryant Park v Bond no 9, moet echt met mn neus tegen mn arm gedrukt zitten wil ik m ruiken, en de geur zelf krijgt van mij n mwah mwah, kweenie, beetje doorsnee floral als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen, no offence to de liefhebbers!

Ladyphoxy mijn kat gaf jammer genoeg geen reaktie op Bryant Park, had me wel leuk geleken, daarom had ik m ook opgedaan. Hey dat brengt me op n idee, kijken of er geuren zijn waar nepeta in zit, of valeriaan, twee geuren die op veel katten n duidelijk effect hebben.

Ik had eigenlijk Rose Poivree v The Different Company weer ns willen proberen maar ik kan m nergens vinden, moet echt nodig n opbergsysteem gaan verzinnen voor al mn proefjes, iets op alfabet ofzo haha!

Gisteravond druppelde ik weer wat Ninfeo Mio op een watje bij wijze van room fragrance, er zat nog wat op mn vingers en toen ik n junkie snuif van de dop van mn tasverstuiver met L Air de Rien nam was ik aangenaam verrast, ben benieuwd of die twee geuren werkelijk goed layeren maar ik heb het nog niet aangedurfd. Ik heb ooit n paar zeer slecht uitgevallen combinaties gemaakt dus ik waag me er eigenlijk niet meer aan, hoewel het me geweldig lijkt om op n supercombinatie te stuiten. Deze ga ik zeker onthouden!
Ladyphoxy,heel lief van je maar de geur spreekt me niet echt aan.Zijn vast meer liefhebbers hier!Hoe vind je de geur zelf?

Heb vandaag de 3 nieuwe geuren van Chloe geroken,worden ook maar in een beperkt aantal winkels verkocht.Het zijn 3 bloemengeuren,1 op basis van lavendel,1 op basis van neroli en 1 op basis van oost indische kers.Was er niet van onder de indruk moet ik zeggen.Wel lekker voor de zomer hoor,als ik ze morgen kado krijg weiger ik ze niet haha,maar zou ze niet snel zelf kopen.De gewone Chloe is trouwens 1 van mijn favorieten!
Kiekie: die Chloe geuren heb ik ook geroken, ik vond ze fijn, maar ze hielden echt niet lang...en ik heb al genoeg zomer kandidaten klaarstaan...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Tijgermeisje, mijn kat is denk ik net zo'n zoetekauw als z'n baasje, vandaar dat Bryant Park in de smaak viel. Mijn andere kat kan het ook niks schelen.

Kiekie, nee, Ninfeo Mio is te groen en fris voor mij.
Tijgermeisje, gucci rush en chanel chance ken ik niet...

Ik weet niet zo goed wat ik van Classique van JPG vind trouwens, ik vind 'm namelijk wel vrij aanwezig. Best lekker op zich, maar of het echt míjn geur is, dat betwijfel ik een beetje. Ik voel me er een beetje aanwezig mee? Klinkt dat raar?

*gaat nu bijlezen*
Hóe duur is die fles parfum? Dat is toch ook wel ietwat aan de dure kant.... (Understatement)
Mag ik even inbreken in jullie topic als meelezer?

Gisteren enkele Histoires de Parfums geroken. De vrouwengeur met Amber vond ik erg prettig en verfijnd ruiken. Het bijbehorende jaartal/nummer heb ik niet onthouden.

Deze parfum kost 145 euro. Er zou enkel zuivere parfumolie in gebruikt worden.

Kennen jullie deze geur en wat zijn jullie ervaringen?
Goedemorgen ladies,

Welke Guerlain is het vandaag geworden Marnie?

Tangerine, 25.000 euro. Er waren 3 verschillende geuren van de Collection Privée in Wevelgem (Parijs heeft er natuurlijk ook) en nu waren er nog maar 2 over dus was er laatst 1 verkocht, iemand die verliefd wordt op een geur en bij wie het geld geen rol speelt, dan is het toch leuk En het is wel heel speciaal wat je krijgt en het ziet er allemaal zo mooi uit maar niet goedkoop voor ons idd

Het is niet alleen die fles, je krijgt er nog veeeel meer flesjes etc. bij dus dat scheelt weer

Vandaag net als gisteren in Les Secrets de Sophie,heerlijk vind ik.
Titana, ik heb niet veel verstand van Histoires de Parfums, heb er ook geen enkele. Andere dames hier weten er wel meer over te vertellen denk ik zo.
Titana, bedoel je Ambre 114?

Ik heb hem en een fles van 120 ml. kost 130 euro (ik heb 'm goedkoper, uit een opruiming).

Ik vind het een heerlijke geur, hij lijkt wel iets op Ambre Sultan van Serge Lutens.

Heb je de eau de parfum geroken of bestaat er ook een parfum?
Titana,de geuren van HdP blijven onwijs lang hangen ,je krijgt echt waar voor je geld hoor.En je hebt dan ook echt iets bijzonders.
Beauties, ik val door de mand, ik ben geen échte parfumista. Ik kan er met mijn kop niet bij dat je zoveel geld uitgeeft aan een fles parfum .

Maar goed, iedereen moet hélemaal zelf weten waar ie zijn of haar geld aan uitgeeft....

Het maken van een parfum is helemaal niet zo duur trouwens he? De exclusieve geuren zullen wat duurder zijn om te maken, maar zodra een parfum veel wordt verkocht.... Die prijzen gaat echt héél vaak over de kop....
Goedemiddag alweer....vandaag Chypre Fatal...

Biebiep, mij is hij ook "fataal" geworden, ik viel van het paard! Niks aan het handje gelukkig, zachte bosgrond...

Tangerine: ik voel me een echte parfumista, maar ik denk niet dat ik het over mijn hart zou verkrijgen 25.000,00 Euro aan een fles uit te geven...toch ff wat anders dan een paar honderd euro..

Parfum kan natuurlijk heel goedkoop worden gemaakt, maar echte goede ingredienten kosten wel veel! Als je ziet hoeveel bloemen er soms nodig zijn om een beetje extract te krijgen...

Titana, Histoires de Parfums heeft hele mooie geuren erbij, zoals reeds genoemd de Ambre 114, of als je van rozige patchouli houdt de Noir Patchouli..of meer fris bloemig: Vert Pivoine..of zacht en knuffelig: Blanc Violette, heel delicaat.
goodday ladies,

wat die megadure Guerlain betreft, je hebt dan iets uber exclusiefs, 1 enorme fles en n koffer vol kleine flesjes. Ik vroeg in Wevelgem nog hoe ze dat vinden, als iemand ff met n bak geld binnenkomt en zegt 'doe mij die maar', maar toen werd mij verteld dat het zo niet gaat, juist n koper van zo'n 'kunstwerk' doet dat discreet, anoniem.

Mij lijkt zo iemand gewoon n groot liefhebber van parfumkunst met n bovengemiddeld dikke portemonnee.

De vagina geur op het andere topic doet me denken aan hoe ik naturisme zie, juist erg aseksueel, bijv. op het naaktstrand krijg ik nauwelijks vibes van sexualiteit terwijl n eindje verderop de in zwemkleding gehulde mensen me veel meer wijzen op het feit dat er Iets Speciaals onder de kleine beetjes textiel schuilgaat.

Hoe zeer ik ook van vies en voos hou, enige subtiliteit is wel gewenst, hoewel het me dan weer geweldig lijkt om met die geur op naar de EO jongerendag te gaan ofzo haha! Kzou het nooit doen maar de gedachte alleen al geeft me binnenpret.

Echter aangezien ik zelf in het bezit ben van een vagina zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om bij voorbaat al 'getver' te zeggen over dat parfum, ik ga niet op jacht naar n tester maar als ik m tegenkom ga ik m zeker ruiken, gewoon om te kijken wat ze ervan gebrouwen hebben.

En zeker weten dat als ik m geroken heb er getver zeggende mensen zijn die nieuwsgierig zijn en vragen 'en hoe was het?'

Op Basenotes vinden sommigen Kingdom van McQueen al naar female private parts ruiken haha, nou dat wordt flink verhuisdozen op zolder doorwerken want 3X raden waar ik opeens zin in heb om op te doen haha!

Er is trouwens ook n geur die naar de Burger King grill zou ruiken, en vast nog wel meer vreemde dingen.

Nog geen nieuws over L'Autre jammer genoeg.

Marnie hebt jij toevallig Ferme tes yeux van JAR wel ns geroken?

Ben nu (nog) in nix trouwens, rustdagje vd neus zeg maar.

Sommige katten schijnen te reageren op civet, Ladyphoxy heb je nog n proefje van die geur van Mona di Orio waarvan Luca Turin vond dat het o.a. een grote civet-scheet was?
Chypre Fatal is eentje om mee uit te kijken dus!

Blij dat het uiteindelijk goed is afgelopen, het auto- en paard ongeluk!

Er waart n geurnaam over de diverse blogs die me erg nieuwsgierig maakt: Mecca Balsam van n Italiaans merk met n lange naam, Via de Profumo oid. Reviews zijn zo lovend dat je dr bijna van overstag gaat en ongeroken bestelt!

titana de amber geur van HdP vond ik n laagdrempelige fijne amber. Vrij zacht en licht zoet. In tegenstellling tot bijv. Ambre Sultan, das amber met n hoofdletter. Van Prada is er n eau ambree waarvan het lijkt of er wat amber overheen gevlogen is, maar voor de scherpe neuzen met n voorkeur voor licht en bescheiden lijkt me het ideaal.

Fijne dag nog allemaal!
Tijger haha ik moet wel lachen om jouw verhaal. Heb trouwens Kingdom ook maar die vind ik vreselijk saai hoor, mensen die zo over die geur tekeer gaan zijn naar mijn mening niet veel gewend? Ik had er enorm veel van verwacht en toen ik hem opdeed all over vond ik de geur te vlak en te saai.

Nuit Noire Van Mona das inderdaad stukken beter maar wel in de sfeer van Bal a Verailles. Maar ook daar zit veel verschil in want er is een eau de cologne, een eau de toilette en edp. De laatste vind ik megalekker en lekker dierlijk en zompig.

Ik had een proefje van die geur v Mona maarrrrrr kan um weer niet vinden, of opgestuurd naar iemand of kzouevenietwetenwaarhijuithangt. Mocht ik um vinden dan stuur ik hem naar je Tijger.

Jee die Chypre Fatal is ook wat, niks voor mij dus want ik ben geurloos al een ramp voor mijn omgeving en een wandelend gevaar voor mezelf .
Tijger: Van JAR heb ik (nog) helemaal niets geroken...maakt me wel nieuwsgierig!

Over die Via del Profumo: hierboven staat daar ook een link naartoe, profumo.it

Ik zat er over te denken om daar proefjes te bestellen, maar er is geloof ik een verplicht minimum aantal dat je moet bestellen..ze klinken wel interessant, op basenotes is een hele thread met reviews.

Kingdom vind ik trouwens weer wel erg lekker...
hier is Katie's deel 2! Veel plezier met kijken...

http://www.katiepuckriksm ... me-collection-part-2.html
quote:tijgermeisje schreef op 16 maart 2010 @ 15:05:

Echter aangezien ik zelf in het bezit ben van een vagina zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om bij voorbaat al 'getver' te zeggen over dat parfum, ik ga niet op jacht naar n tester maar als ik m tegenkom ga ik m zeker ruiken, gewoon om te kijken wat ze ervan gebrouwen hebben.

En zeker weten dat als ik m geroken heb er getver zeggende mensen zijn die nieuwsgierig zijn en vragen 'en hoe was het?'

Tijgermeisje, ik heb ook bij voorbaat gadverdamme gezegd,ranzig is ok maar ik heb een grens: het is een mix van van urine, zweet en vrouwelijke opwinding. Die ‘vrouwelijke opwinding’ zou dan weer afkomstig zijn van één blondine.

Ben idd ook zelf in het bezit van een vagina maar wil absoluut niet weten hoe de vagina van een andere vrouw ruikt,laat staan dat ik het op mijn huid spray (en dan ook nog urine en zweet stank)dus ik hoef m echt nooit te ruiken
Die combi van urine, zweet en vrouwelijke opwinding trekt mij ook niet zo aan.... wat niet wil zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben hoor, als ik 'm ooit tegenkom kan ik het waarschijnlijk niet laten eraan te ruiken uit nieuwsgierigheid. maar ik kan me echt niet vóórstellen dat ik het lekker vind .
Bedankt voor jullie reacties.

De histoires zijn duur.
beauties ik snap m wel, niet iedereen die zich in n kamertje alleen met n flesje l'eau du opgewonden blondine bevindt zal er aan gaan ruiken. En ik heb zelf ook wel ergens n grens, bijv. pure cadaverine of boterzuur hoef ik niet zo nodig te ruiken, en pure civet en castoreum lijken me trouwens ook behoorlijk onaangenaam!

Maar mn nieuwsgierigheid wint het bijna altijd...
Titana, de Histoires lijken duur maar er zit dan ook 120 ml altijd in en dat is eigenlijk bijna net zo duur als elke andere geur al lijken de prijzen met 50 ml flesjes in verhouding goedkoop maar per ml als je dat berekent betaal je juist vaak heel erg veel. En...met een geur van Histoires heb je iets bijzonders dat niet iedereen draagt en prachtig gemaakt is van zeer kostbare ingredienten. Blijft een uitgave maar dan heb je ook wel wat. Ze blijven bij mij echt heel erg lang ruiken.

Tijger hoe vies het ook klinkt van die blondine ik zou het zeer zeker gaan ruiken. Geuren bepalen mijn leven vanaf klein kind al en of het lekker ruikt of vies vind ik eigenlijk niet boeiend. Ik wil elke geur ervaren. Ik ben dus een wandelende geurenspons.

O,ja volgens Katie P las ik dat deze geur ruikt naar ongewassen lakens en ongewassen shirts, schijnt heel lekker te zijn ...Bruno Acampora Musc. Zegt mij niets maar wie weet....
jee das nog niet makkelijk om alternatieven voor die amber v HdP te vinden! Kwas even aan het googelen voor titana maar qua prijs werd ik niet veel wijzer. Wellicht die amber vanille geur van Sabon? Dr zit iig amber in de naam maar dr is uiteraard maar 1 geur die ruikt zoals de amber van HdP...

Misschien vind je iemand met wie je n fles kan delen.
Bruno's wasmand, ben benieuwd! *gaat m even googelen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven