ongeopende fles saus over de datum

16-03-2010 17:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zonet heb ik een ongeopende fles knoflooksaus uit mijn koelkast gevist, 27-07-09

Zal die saus echt al bedorven zijn terwijl 'ie niet open is geweest en constant in de koelkast heeft gestaan?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Euh...wat denk je zelf?
Maak hem open en ruik eraan zou ik zeggen. Zelf zou ik het weggooien, geen zin in problemen.
Ik vind hem best ruim over de datum hoor. Asl er nou 1-3-2010op had gestaan okay...maar deze fles is ruim een half jaar overtijd.
Ik ging het er niet op wagen...
Ik denk dat je um nog best kunt eten! Als die niet vies ruikt idd
Tja, waarschijnlijk kun je het echt prima eten. maar ik zou me toch niet lekker voelen als ik het aan gasten voor zou schotelen. Voor mezelf zou ik het wel gebruiken, maar goed, mijn maag is van staal ofzo
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Eerst ruiken, voor mijzelf zou ik het wel gebruiken, voor mijn gasten niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mmmmh, ok, dan gaat die de vuilnis in, maar dan moet ik alsnog naar de super want ik heb de saus wel straks nodig, of weet iemand hier hoe je knoflooksaus kunt maken
quote:stratego schreef op 16 maart 2010 @ 17:32:

Mmmmh, ok, dan gaat die de vuilnis in, maar dan moet ik alsnog naar de super want ik heb de saus wel straks nodig, of weet iemand hier hoe je knoflooksaus kunt maken Mayonaise en yoghurt en daar 1 a 2 teentjes knoflook in en een beetje peterselie.
Op internet heb je verschillende receptjes voor knoflooksaus... Als je yoghurt, knoflook, mayo, peterselie in huis hebt, ben je er geloof ik al bijna....

Overigens zou ik die saus wel gebruikt hebben, als 'ie niet te waterig is en ook niet smerig ruikt.
Wat Dolfje zegt, met wat peper en zout erbij. Ongeveer gelijke verhouding Yoghurt-mayo.
Ruik even, kun je gewoon eten. De sauzen halen hier vaak de houdbaarsheidsdatum, maar dan geopend. Ook ver na deze datum eten wij ze probleemloos.
Moet die yoghurt echt in de saus?

*heb ik ook al niet in huis*

Ik ga nu aan de saus ruiken....
Ok, de saus ruikt en smaakt nog wel goed, maar ik durf niet meer.

Bedankt iedereen voor de adviezen!

Een fles knoflooksaus zou ik sowieso niet gebruiken, dat is toch bocht!

Zelf maken:

2 delen kwark of yoghurt, 1 deel mayonaise en daar knoflook in uitpersen. Wat peper (evt.) en peterselie of bieslook doorheen roeren.

Of zo'n 'vers' bakje bij de supermarkt halen.
Er was laatst een heel programma (Koopkracht) over verpakte etenswaren die 'over datum' zijn. Ze hebben het getest en het bleek dat de smaak flink achteruit was gegaan, maar het product zelf nog prima was.

Een pot mayo van 3 jaar over datum, pot Hak spinazie 2 jaar, allemaal te eten, je zal er niet ziek van worden. Geopende ongekookte rijst had zelfs minder bacterien dan een ongeopend pak.

Het kan dus prima, lekker is een heel ander verhaal...
Als ik zelf knoflooksaus maak:

Mayonaise

Knoflook

Peterselie

Augurk (raspen)

Ik kan je geen hoeveelheden geven, aangezien ik het altijd op smaak doe. Normaal gesproken doe ik geloof ik 2 teentjes knoflook en 1 augurk.
ik heb hier dus ook zo een geval. 30(ja, echt) pakjes multivitamine(jeweetwel, zogenaamd gezond) sap die de 23e over de datum zijn, tja, ga ze ook niet in een week opdrinken.
Had het laatst ook.

Ongeopend geldig tot 11-2009

Deed hem open, eerst kwam er water....... weg ermee.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
knoflooksaus doe ik trouwens zonder mayonaise maar alleen yoghurt(turkse, niet die zooi uit het kartonnen pak van de super), beetje olijfolie, peper, zout, knoflook(duh) en verse peterselie.
Als het goed ruikt en er goed uitziet kun je het gewoon gebruiken hoor. Ik neem dan wel aan dat het een lang houdbare saus is en niet een potje 'verse saus' dat maar een week houdbaar was.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik zou hem gewoon eten. Heb ook wel eens fritessaus gegeten die buiten de koelkast was bewaard...toen ik klaar was met eten zag ik dat die al 2 jaar over datum was. Proefde ik niks van.

Gewoon ff proeven of die nog goed is, het ergste wat er kan gebeuren is dat die niet lekker meer is.
Liever elitair dan een pauper!
Schepje suiker door de knoflooksaus is heeel lekker!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb 'n fles mosterdsaus die al 'n paar jaar geleden over de datum is gegaan en dat smaakt ook nog steeds. Zo snel bederven sauzen niet, zeker als de fles nog niet open is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven