Wat geef ik m'n schoonvader te eten?

17-03-2010 19:51 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag komt m'n schoonvader langs en blijft een hapje eten. Op zich niet vreemd, hij komt wel vaker, maar dan wel altijd met m'n schoonmoeder. Meestal maak ik dan een hartige taart, maar ik weet dat hij dat niet superlekker vindt (en m'n schoonmoeder wel).

De vraag is dus wat ik moet maken. Ik ben echt een waardeloze kok, een biefstukje een beetje smakelijk bakken kan ik eigenlijk niet. Jammer, want anders had ik dat wel gedaan.

Maar ja, wat dan? Hij houdt niet van spaghetti, vindt rijst ook niet superlekker en eet gewoon het liefst de Hollandse pot. Ik zit dus een beetje klem.....

Hebben jullie nog suggesties?
bak/grill gamba's of vis, serveer er gebakken aardappeltjes bij en 'n salade
Wat lullig dat je dat dan meestal wel maakt terwijl je weet dat hij dat niet lekker vindt!

Iets met noodles? Aardappels/puree/gebakken/gratin?
Je kunt toch wel een stukje vlees/vis/kip bakken, gebakken aardappeltjes erbij, salade. Mandje stokbrood op tafel en kruidenboter en je schoonvader is vast heel tevreden.
Kan je vriend/man niet koken?
Mosselen met frietjes!

Mosselen schoonmaken, in koud water, de schelpen die stuk zijn of open blijven staan weggooien. Grote pan opzetten, olijfolie erin, knofje en uitje aanfruiten, zak soepgroenten erbij, 2 glazen witte wijn erbij en als dat kookt de mosselen erbij. Even goed omscheppen (schuimspaan!), deksel op de pan en 5 minuten later is het klaar.

Dat met frietjes, evt nog wat sperzieboontjes of worteltjes erbij, lekker sausje en klaar. Hollandse pot, feestelijk en makkelijk
Nou gewoon hollandse pot dus...als je weet dat hem daar een plezier mee doet.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Gehaktbal (kun je gedraaid en al bij de keurslager halen,alleen nog braden)

Spinazie (uit de vries)

Gekookte aardappelen (moet ook wel lukken)

Paar extra gekookte eitjes erbij.

en een lekker puddinkje van Mona na.
Moest wel een beetje lachen om je topic titel, alsof je hem moet voeren...

Kun je geen stamppotje maken? Desnoods koop je kant en klare die je een beetje opleukt met spekjes, gebakken uitjes of iets dergelijke. Of ananas in zuurkoolstamppot.

(Rook)worst er bij. Klaar.
anoniem_31941 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 19:59
Reden: spelling
% gewijzigd
Je kunt toch aan je schoonvader vragen waar hij zin in heeft? Hoef jij er niet over na te denken, krijgt hij iets wat hem wel smaakt.
boerenkool met hema worst, wat kan daar nou aan mislukken?
Afhaalchinees of pizza? (krijgt ie thuis misschien niet?)
bietenstampot, zie mijn reactie bij het topic over spekjes.
Biefstukje medium: verwarm over voor op 60 graden.

Men neme een pan, verhit 2 eetlepels boter in de pan (liefst roomboter) en laat dat smelten op hoog vuur.

Doe dan direct de biefstukjes in de pan (niet zouten en peperen!!!)

Schroei biefstukje in 1 á 2 minuten dicht, draai biefstukje om en nogmaal goeie minuut.

Neem biefstukje gelijk uit de pan en wikkel in aluminiumfolie.

Leg 10 minuten in midden van de voorverwarmde oven. Dit is om de spier tot rust te laten komen en straks bij het snijden niet al het sap eruit loopt en je biefstukje heerlijk mals is.

Na 10 minuten oventijd biefstuk uit aluminiumfolie halen en beide zijden nogmaals een goeie minuut in pan bakken.

Direkt serveren!!!!!!

Zout en peper en eventueel sausje of kruidenboter op tafel en klaar is Flint!

Brood of gebakken aardappels erbij, misschien iets van groente/ sla en klaar ben je.
quote:mandje29 schreef op 17 maart 2010 @ 19:57:

Moest wel een beetje lachen om je topic titel, alsof je hem moet voeren...

Ik dacht aan kunstgebitten en blenderfood...

Gehaktbal vind ik een goede, salade of gekookte groenten erbij. Aardappels bakken (voorgaren in de magnetron, zijn ze alvast gaar, luie-huisvrouwen-tip), later nog wat spekjes en een uitje meebakken. Deed het bij mijn schoonvader altijd goed.
Mosselen zou ik nooit zomaar voorzetten hoor. Ik ken maar weinig mensen die je daar echt blij mee maakt en het is echt een gerecht dat je of lust, of echt niet.

Maar Hollandse pot is toch niet zo moeilijk?? En anders, bij de appie heb je van die kipfilet die je zo met kruidenboter en al in de oven kan schuiven, hier nog nooit mislukt. Daar heb je ook wel van die lekkere krieltjes in lente-dressing, die gaan in de magnetron. Potje/pakje groente naar keuze en een lekkere salade en je bent klaar!
...
Mijn hollandse favoriet: witlof met ham kaas en mosterdpuree.

http://www.ah.nl/recepten ... 577414&rq=witlof+ham+kaas
Ik moet echt heel erg lachen om je topic-titel, klinkt net of je het over een huisdier hebt.
Ik zou lekker gehaktballen maken met gebakken aardappels. Mannen die van de Hollandse pot houden, vinden dat heerlijk. Welke groente je erbij moet maken zou ik even aan je man/vriend vragen. Die weet vast wel wat zijn vader het lekkerst vindt.
Andijvie stamppot met spek.
quote:Star schreef op 17 maart 2010 @ 20:03:

Ik moet echt heel erg lachen om je topic-titel, klinkt net of je het over een huisdier hebt.Ja, mijn eerste gedachte was ook: hondebrokken.
Bij de gehaktballen koolraap.
Bij de gehaktballen koolraap.
quote:Roelfien schreef op 17 maart 2010 @ 20:04:

[...]

Ja, mijn eerste gedachte was ook: hondebrokken. O ja, kunnen ook nog even vragen of schoonvader liever nat of droog voer heeft
Lullig dat hij anders altijd hartige taart moet eten....

Je hebt zoveel keuze in hollandse pot. Lekker gebakken aardappeltjes met sla of broccoli met een stukje vlees.

Of kip met patatjes. Ook lekker

Boerenkool met worst al wordt het wel voorjaar.

Chinees
Vraag hem idd waar ie zin in heeft, misschien wil ie wel iets wat ie thuis nooit krijgt! Of die eeuwige hartige taart bij jou .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven