Wanhopig

18-03-2010 17:49 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lieve meiden. Even onder een nickname. Ik ben getrouwd met een hele lieve man, die heel goed voor mij zorgt en voor mijn dochter (5). Samen hebben we ook een eigen bedrijf. We zijn 18 jaar samen. We zijn bezig om zwanger te worden van de tweede. Ons sexleven is erg goed. 10 jaar geleden is mijn man een keer vreemdgegaan. Hij heeft hier heel erg veel spijt van gehad en het heeft ons uiteindelijk dichter bij elkaar gebracht (met heel veel pijn en verdriet en veel praten). Ik dacht dat we die periode achter ons hadden gelaten en dat hij er van had geleerd. Mijn man is een erg gevoelsmens en praat graag over zijn gevoelens, ook met andere vrouwen waardoor vrouwen snel op hem verliefd worden. Dit vond ik nooit zo'n probleem zolang het maar van 1 kant kwam en sinds zijn vreemdgaan ben ik er natuurlijk wel heel alert op. Laatst kwam ik er toevallig achter dat hij met een kennis van ons mailt via een oud hotmail account. Ik heb ingelogd en in het mailtje staan dingen over ons sexleven en over het zwanger worden. Maar ook een verhaal over dat hij verliefd is op een andere vrouw (niet de vrouw waar hij mee mailt). Alle grond is onder mijn voeten weggeslagen. Morgen zijn we 18 jaar samen. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hou van hem, we hebben een kind, een huis, een bedrijf, een leven samen. Als ik wegga ben ik alles kwijt wat me lief is. Maar ik wil ook niet weer in de situatie komen van 10 jaar geleden. Ik wordt verscheurd van binnen, ben kapot van verdriet, weet echt niet wat te doen. Hij weet nog niet dat ik het weet, ik ben er misselijk van en hij denkt dat het komt omdat ik zwanger ben... Mijn dochter is gek op haar papa, en hij op haar. We werken samen, als ik wegga is het bedrijf kapot. We hebben net een nieuw huis, dus dat zou ook nog eens een forse schuld opleveren. Ik weet het echt niet meer, wat moet ik doen????
wat klote zeg! Wat wil jezelf? Je mond houden? Hem confronteren? Ben je bang dat dit het begin van het einde is?...
ik zou hem ermee confronteren en zijn verhaal aanluisteren.

en ook goed gaan nadenken wat jij eigenlijk wilt.

want hij heeft het al eens gedaan en het lijkt erop dat de geschiedenis zich gaat herhalen.

wil jij dit? want wie zegt dat hij het niet nog een keer zal doen?
Djeez, wat een moeilijke situatie! Ik zou er wel meteen met hem over gaan praten, want zoiets kun je natuurlijk niet voor je houden.

Het kan zo zijn dat hij misschien wel verliefd is op een ander, maar er gewoon niks mee wil doen. En jou niet met een rotgevoel wil opzadelen.

Maar goed; gezien de situatie van 10 jaar geleden zal dit toch wel een en ander bij jou oproepen.

Nu je het weet, zal het toch op tafel moeten komen.

Hopelijk komen jullie eruit!

Alleen verliefd toch? Dat kan toch, zolang hij daar niks mee doet.
Best rot om op die manier er achter te komen dat je partner verliefd is op een ander. Maar er is nog niks gebeurd. Verliefd worden kan een keer gebeuren, wat je er mee doet telt. Praat er met hem over. Als het geen geheim meer is kan de spanning snel weg zakken en is het misschien wel helemaal niet zo interessant meer voor hem.
Je zegt dat hij graag over zijn gevoelens praat met anderen, maar blijkbaar dus niet met jou, waarom niet?

Ik zou vragen waarom hij a) niet aan jou verteld heeft dat hij verliefd op iemand anders is en b) waarom hij dit wel aan een kennis verteld. En het is ook niet normaal dat hij jullie seksleven via de mail met een kennis bespreekt. Knap dat je tot nu toe je mond hebt gehouden, zou ik niet kunnen.
.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is.beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Dat hij verliefd is kan gebeuren natuurlijk. Misschien wacht hij gewoon tot het overgaat en bepraat het ondertussen met die andere vriendin, om jou niet te kwetsen of ongerust te maken.
Hij praat ook met mij graag over zijn gevoelens. Zegt gisteravond nog dat hij zo blij met ons is, dat het zo goed gaat, dat hij met mij oud wil worden. Maar waarom dan toch verliefd op een ander? Is dat dan iets wat mannen gewoon nodig hebben af en toe? Dat ze weten dat ze nog in de markt liggen ofzo? Overigens maakte ik uit het e-mailtje op dat hij de vrouw verteld had van zijn verliefdheid maar dat het (nog?) niet wederzijds was. Ik ken haar ook, hij ziet haar ca. 1-2 keer per week, bij ons thuis (met anderen ook erbij, dus er gebeurd verder niets). Hij is 42.. midlifecrisis?? Wat wil ik... ik wil hem niet kwijt, houd nog steeds zielsveel van hem. Was het maar niet zo, dan was het veel eenvoudiger. Ik snap gewoon niet hoe iemand zo twee verschillende gezichten kan hebben. Kan me niet voorstellen dat hij tegen mij niet oprecht is als hij zegt dat hij van me houdt, dat hij graag een tweede kindje wil, hoe fijn het is als we vrijen, hoe gelukkig we samen zijn en hoeveel plezier we hebben, iedere dag weer. Als we nou steeds ruzie hadden of geen seks of weet ik veel wat.. dan had ik er zelf nog iets aan kunnen doen ofzo. Nu weet ik het gewoon niet..
de verliefdheid ligt wel gevoelig natuurlijk, na zijn eerdere vreemdgaan. Dus ik kan me wel voorstellen dat hij het liever niet zegt en er misschien ook niets mee wil. Maar waarom dan tegen de vrouw in kwestie vertellen dat je verliefd op haar bent... is dan toch ook niet logisch. Dat hij het aan de kennis verteld snap ik wel, zij komt ook altijd met haar problemen bij hem (en is ook ooit verliefd op hem geweest maar heeft nu een andere relatie)....
Aj! Dat hij het de vrouw verteld heeft vind ik wel verkeerd, als hij tenminste had willen wachten tot het overging. Nu kun je het hem het beste gelijk vragen.
Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger. Ik zou de confrontatie aangaan, anders blijft zoiets sluimeren, en daar schiet niemand iets mee op.
.
quote:18jaarsamen schreef op 18 maart 2010 @ 18:17:

OP Quote: Mijn man is een erg gevoelsmens en praat graag over zijn gevoelens, ook met andere vrouwen waardoor vrouwen snel op hem verliefd worden.

Hij praat ook met mij graag over zijn gevoelens. Zegt gisteravond nog dat hij zo blij met ons is, dat het zo goed gaat, dat hij met mij oud wil worden. Maar waarom dan toch verliefd op een ander? Is dat dan iets wat mannen gewoon nodig hebben af en toe? Dat ze weten dat ze nog in de markt liggen ofzo? Overigens maakte ik uit het e-mailtje op dat hij de vrouw verteld had van zijn verliefdheid maar dat het (nog?) niet wederzijds was. Ik ken haar ook, hij ziet haar ca. 1-2 keer per week, bij ons thuis (met anderen ook erbij, dus er gebeurd verder niets). Hij is 42.. midlifecrisis?? Wat wil ik... ik wil hem niet kwijt, houd nog steeds zielsveel van hem. Was het maar niet zo, dan was het veel eenvoudiger. Ik snap gewoon niet hoe iemand zo twee verschillende gezichten kan hebben. Kan me niet voorstellen dat hij tegen mij niet oprecht is als hij zegt dat hij van me houdt, dat hij graag een tweede kindje wil, hoe fijn het is als we vrijen, hoe gelukkig we samen zijn en hoeveel plezier we hebben, iedere dag weer. Als we nou steeds ruzie hadden of geen seks of weet ik veel wat.. dan had ik er zelf nog iets aan kunnen doen ofzo. Nu weet ik het gewoon niet..Waarom heeft hij dan niets gezegd over zijn verliefdheid??

Dat vind ik namelijk raar. Als je graag praat over gevoelens, praat je ook over verliefdheid want dat is ook een gevoel.

Tenzij hij iets te verbergen heeft en het jou niet durft te vertellen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Herkenbare situatie,

Ik had ook zo'n ex welke met andere vrouwen over mij moest praten. Volgens hem moest ik destijds hierom blij zijn, zij begrepen hem terwijl ik onderwijl een bedrijf overeind hielp te houden en een gezin met kinderen moest bestieren.

Uiteindelijk is het gesneuveld op het feit dat hij zo trouw was als een slagershond

Ik heb het niet zo op van die ongevraagde hulpverleensters tussen de witte lakens :puke: .

Wees waakzaam TO, want dit is niet normaal wat jouw ega doet.

Sterkte
Misschien heeft hij het de vrouw verteld dat hij verliefd op haar is in de hoop dat zij hem terecht zou wijzen, hem zou zeggen dat het absoluut niet wederzijds is en dat hij er maar vlug over heen moet omdat zij jou kent,

Ik vind het wel vreemd dat hij het haar verteld heeft, ook omdat zij, en jij, elkaar blijkbaar geregeld zien.
Hoe weet hij dat het niet wederzijds is? Heeft 'ie iets geprobeerd?
@Qwerte, maar praat jij ook over je verliefdheden met een 'kennis' en vooral vertel jij de personen op wie je even verliefd bent dát je een crush op de desbetreffende persoon hebt?

Een verliefdheid kan uiteraard gebeuren en dat je het daar wellicht met een goede vriend over hebt a la, maar mijn grens is toch echt bereikt als hij die gevoelens ook uitspreekt naar de vrouw op wie hij verliefd is. Ervan uitgaande dat hij gewoon bij TO wilt blijven, wat wil hij ermee bereiken, dat zijn egootje even gestreeld is als die vrouw ook verliefd op hem blijkt te zijn? Daarnaast, zo ik begrijp komt de vrouw op wie de man van TO verliefd is/een crush heeft, wekelijks bij hen thuis, persoonlijk vind ik het dan helemaal respectloos van vriend van TO naar TO dat hij zijn gevoelens naar die vrouw heeft uitgesproken.

TO, tja, ik zou hem ermee confronteren en iig het proberen zwanger te worden heel even uit te stellen.
Daar zit ik dus ook mee.. die tweestrijdigheid. Dat hij verliefd wordt op een ander kan ik mee leven (tuurlijk doet dat ook pijn maar het is ook gewoon echt een leuke vrouw) maar waarom dan zo geheimzinnig, waarom wel graag een kind met míj willen en tegelijkertijd aan haar vertellen dat hij verliefd op háár is?? Overigens was het mailtje wat ik gelezen heb een reply van onze kennis op een mail van hem, dus heb ik niet expliciet gezien wat hij geschreven heeft maar alleen haar antwoorden daarop. De vrouw waar hij op verliefd was had blijkbaar tegen mijn man gezegd dat ze speciaal voor hem een laag decolleté had aangetrokken, dit had hij weer tegen onze kennis gemaild en zij mailde daarop terug dat ze dat gemeen vond, omdat die vrouw wist van zijn gevoelens voor haar en dat dat spelen met zijn gevoelens was. Dus daar maak ik uit op dat zij er wel van weet. Ook schreef ze iets over dat de gevoelens niet wederzijds waren of niet uitgesproken waren dus daar maak ik uit op dat het (nog?) niet wederzijds is. Ik vind ze wel erg verliefd tegen elkaar doen, ik hield ze natuurlijk al wel scherp in de gaten want mijn intuïtie gaf me al aan dat er wat speelde. ik dacht echter dat die vrouw verliefd was op mijn man in plaats van andersom.

Voor wat betreft het zwanger worden... ik had vorige week mijn eisprong en we hebben rond die dagen vaak gevrëen, dus het zou kunnen dat ik al zwanger ben. Ben zo misselijk als een hond maar dat komt meer van deze ellende dan van een eventuele zwangerschap natuurlijk maar het zou wel heel vervelend zijn als ik nu inderdaad zwanger zou zijn. Terwijl ik het eigenlijk zo graag wil..
bedankt voor jullie reacties meiden, ik kan er irl niet echt met iemand over praten, door ons bedrijf samen zijn alle vriendschappen zo verweven met het bedrijf enzo.. familie hoef ik ook niet bij aan te kloppen want die roepen waarschijnlijk meteen dat ik moet gaan scheiden. Maar dan ben ik wel alles kwijt wat me lief is. Dus als het even kan wil ik hier uitkomen met hem maar de vraag is inderdaad of eens een vreemdganger altijd een vreemdganger betekend of dat hij inderdaad zijn lesje geleerd heeft, veel van mij houdt maar af en toe wil horen van een andere vrouw dat hij nog goed in de markt ligt....
.
Heel veel mensen vinden het inderdaad lekker om die bevestiging te krijgen dat ze nog lekker in de markt liggen.

Ik ken je man niet, ik weet niet hoe goed hij (nu) is in het bewaken van JULLIE grenzen. Je kunt als partner de keus maken om iemand die daar moeite mee heeft de laan uit te sturen, maar andere opties zijn grenzen bijstellen, of het helpen " bewaken " van die grenzen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven