Digicamera olympus X960, is het wat?
donderdag 18 maart 2010 om 22:15
Mijn digicamera is stuk. Mijn tas viel, en het schermpje is nu naar de sodeju.
Ik heb tot nu toe alleen maar gedigi-fotografeerd met HP's, en daar was ik heel blij mee, maar HP maakt geen camera's meer.
Dus ik zoeken. Maar een hoop bomen, maar geen zichtbaar bos. Er is te veel aanbod, ik kan de kwaliteit van de lenzen niet, vergelijksites word ik ook niets wijzer van...
Nou is er via de rentepunten van de postbank ing een Olympus X 960 te koop.
Is het wat?
Ik zoek een gebruiksvriendelijke camera, met een goede lens, die een beetje tegen een stootje kan en waar ik echt mooie foto's mee kan maken. Ik wil eigenlijk spiegelreflexkwaliteit, maar dan compact zodat ie altijd in mijn tas kan.
Ik heb tot nu toe alleen maar gedigi-fotografeerd met HP's, en daar was ik heel blij mee, maar HP maakt geen camera's meer.
Dus ik zoeken. Maar een hoop bomen, maar geen zichtbaar bos. Er is te veel aanbod, ik kan de kwaliteit van de lenzen niet, vergelijksites word ik ook niets wijzer van...
Nou is er via de rentepunten van de postbank ing een Olympus X 960 te koop.
Is het wat?
Ik zoek een gebruiksvriendelijke camera, met een goede lens, die een beetje tegen een stootje kan en waar ik echt mooie foto's mee kan maken. Ik wil eigenlijk spiegelreflexkwaliteit, maar dan compact zodat ie altijd in mijn tas kan.
donderdag 18 maart 2010 om 23:01
Olympus heeft de X-serie uitgebreid met een aantal nieuwe camera's. Deze 14-Megapixel camera met uiterst geavanceerde technologische mogelijkheden vormen een prima keuze voor iedereen die op zoek is naar een kwalitatief goede camera voor een scherpe prijs. Bovendien zijn ze zeer gebruiksvriendelijk: fotograferen is met deze fraaie camera's wel heel erg gemakkelijk. Zo zorgt AF-tracking ervoor dat bewegende voorwerpen scherp worden weergegeven en selecteert i-Auto automatisch de juiste instellingen voor de vijf meest voorkomende situaties. Ook profiteert u direct van de geavanceerde gezichtsherkenning en de artistieke magiefilters. Met de 5x optische groothoekzoom haalt u voorwerpen op grote afstand moeiteloos dichterbij en maakt u de mooiste panoramaopnamen. Doordat u het geheugen kunt uitbreiden met een SD-kaart hoeft u zich ook geen zorgen meer te maken over de opslagcapaciteit.
Specificaties:
* 5x optische groothoekzoom (26-130mm*)
* Dubbele beeldstabilisatie
* 14 Megapixels
* iAuto-modus
* Geavanceerde gezichtsherkenning
* LCD van 6,9 cm
* AF-tracking
* Magiefilters
* Dubbellaagse 'crystal shell'-afwerking
* Filmopnamefunctie met geluid
* USB-oplaadfunctie
* TruePic III-beeldprocessor
* Ingebouwde Help-functie
Specificaties:
* 5x optische groothoekzoom (26-130mm*)
* Dubbele beeldstabilisatie
* 14 Megapixels
* iAuto-modus
* Geavanceerde gezichtsherkenning
* LCD van 6,9 cm
* AF-tracking
* Magiefilters
* Dubbellaagse 'crystal shell'-afwerking
* Filmopnamefunctie met geluid
* USB-oplaadfunctie
* TruePic III-beeldprocessor
* Ingebouwde Help-functie
vrijdag 19 maart 2010 om 07:36
http://www.dpreview.com/reviews/canong10/
http://www.dpreview.com/reviews/canong11
Die olympus klinkt als een typische camera in de 150-250 euro klasse. Tja.. dat zal heus wel aardig zijn.
http://www.dpreview.com/reviews/canong11
Die olympus klinkt als een typische camera in de 150-250 euro klasse. Tja.. dat zal heus wel aardig zijn.
vrijdag 19 maart 2010 om 18:06
quote:Zoebie schreef op 19 maart 2010 @ 07:59:
Ik ben ook op zoek naar een goede digitale spiegelreflexcamera.
Dus ik ga dit topic met belangstelling volgen.
Dit topic gaat niet over een spiegelreflex.
Maar de keuze is vrij gemakkelijk. Kies Canon of Nikon. Grote vraag is natuurlijk wat je er precies mee wilt. Wil je gewoon op iedere vakantie snel goede foto's maken? Koop dan geen spiegelreflex.
En vooral je budget is belangrijk. Voor 500/700 euro heb je een mooie set met kitlens. Maar die kitlens zul je waarschijnlijk al snel zat zijn. Belangrijkste is eigenlijk de lens, dus het is belangrijk om te weten wat je precies wilt gaan doen.
De beste tip voor een beginner vind ik om naar de winkel te gaan en verschillende type camera's vast te houden. De technische verschillen tussen Canon en Nikon zijn toch niet direct merkbaar voor een beginner. Kijk vooral wat fijn in de hand ligt. Succes!
Ik ben ook op zoek naar een goede digitale spiegelreflexcamera.
Dus ik ga dit topic met belangstelling volgen.
Dit topic gaat niet over een spiegelreflex.
Maar de keuze is vrij gemakkelijk. Kies Canon of Nikon. Grote vraag is natuurlijk wat je er precies mee wilt. Wil je gewoon op iedere vakantie snel goede foto's maken? Koop dan geen spiegelreflex.
En vooral je budget is belangrijk. Voor 500/700 euro heb je een mooie set met kitlens. Maar die kitlens zul je waarschijnlijk al snel zat zijn. Belangrijkste is eigenlijk de lens, dus het is belangrijk om te weten wat je precies wilt gaan doen.
De beste tip voor een beginner vind ik om naar de winkel te gaan en verschillende type camera's vast te houden. De technische verschillen tussen Canon en Nikon zijn toch niet direct merkbaar voor een beginner. Kijk vooral wat fijn in de hand ligt. Succes!
vrijdag 19 maart 2010 om 21:38
vrijdag 19 maart 2010 om 22:17
Vlinders, bloemen, vogels, bomen, alles eigenlijk.
Zoals deze
Als ik iets moois zie wil ik een mooie duidelijke foto en mijn huidige camera voldoet er niet aan. Hij maakt best mooie foto's als ik niet te ver weg sta, maar als ik iets zie wat verder weg is of net iets te dichtbij, lukt het niet.
Ik kan er tussen de 600 en 700 euro aan uitgeven.
Zoals deze
Als ik iets moois zie wil ik een mooie duidelijke foto en mijn huidige camera voldoet er niet aan. Hij maakt best mooie foto's als ik niet te ver weg sta, maar als ik iets zie wat verder weg is of net iets te dichtbij, lukt het niet.
Ik kan er tussen de 600 en 700 euro aan uitgeven.
maandag 22 maart 2010 om 00:19
Ik wil dat een fototoestel in mijn tas past - want ik wil em altijd bij me hebben - een goede lens heeft, een leuke zoom, en dat ie mooie scherpe foto's maakt. Dat je er wat trucjes mee kunt uithalen, dat ie verschillende soorten van belichting heeft waar ik niet al te zeer bij na hoef te denken, etc.
Ik was altijd erg voor de hp's. Op mijn vroegere werk - architectenbureau- werkten ze daarmee als de stervensdure spiegelreflex al in gebruik was, en de hp's maakten gewoon veel mooiere foto's dan andere - toen courante - camera's. Nu zijn we een paar jaar verder en is de technologie een stuk algemener, en doet HP geen camera's meer dus ik ben zoekende.
Maar goed, al 1 olympus-aanrader, dus wie weet.
Ik wil het vooral an die weten omdat ik dan ein-de-lijk wat met die rentepunten zou kunnen doen
Ik was altijd erg voor de hp's. Op mijn vroegere werk - architectenbureau- werkten ze daarmee als de stervensdure spiegelreflex al in gebruik was, en de hp's maakten gewoon veel mooiere foto's dan andere - toen courante - camera's. Nu zijn we een paar jaar verder en is de technologie een stuk algemener, en doet HP geen camera's meer dus ik ben zoekende.
Maar goed, al 1 olympus-aanrader, dus wie weet.
Ik wil het vooral an die weten omdat ik dan ein-de-lijk wat met die rentepunten zou kunnen doen
woensdag 7 april 2010 om 12:44
dinsdag 26 april 2011 om 15:25
Heb een olympus x 960 besteld via mijn rentepunten bij ING bank.
De camera ziet er leuk uit. Maar de instelling vind ik ingewikkeld.
Er zit ook een witte waas over de foto"s (ligt dit aan de instelling?)
Mijn oude toestel Nikon 4.0 megapixels is veel duidelijker en heeft scherpere foto"s.Ik zal eens langs een fotozaak gaan om dit te vragen.
De camera ziet er leuk uit. Maar de instelling vind ik ingewikkeld.
Er zit ook een witte waas over de foto"s (ligt dit aan de instelling?)
Mijn oude toestel Nikon 4.0 megapixels is veel duidelijker en heeft scherpere foto"s.Ik zal eens langs een fotozaak gaan om dit te vragen.