waarom ben ik zo belachelijk bezig???
zaterdag 20 maart 2010 om 21:03
heb waarschijnlijk een zwaar psychische stoornis... maar dit is het verhaal in het kort. heb 1.5 jaar een relatie gehad met iemand. zeer heftig ook en we hebben nog 4 maanden samengewoond. heb het een half jaar geleden uitgemaakt terwijl ik aan het reizen was. vond 5x per dag bellen nl. echt niet normaal. ik kwam nl. net uit een 12 jarige relatie en had gewoon even 'rust' nodig. nou, dat kreeg ik niet -- trok de vele telefoontjes niet en had er genoeg van. was er klaar mee... dacht ik. waarom zit ik nu dan de godganse dag zijn facebook/hyves te checken? 3 dagen nadat onze relatie uit was had ie al weer iemand anders, en diegene is ook al weer vervangen (kwestie van dagen ook weer). ik wil echt NIET/NOOIT met hem verder. hij is egoistisch, sex verslaafd, heeft continu aandacht nodig en is arrogant. waarom kan het me in godsnaam interesseren wat ie nu aan het doen is? en hoe kom ik daar vanaf? je hoeft me niet te vertellen dat ik dom bezig ben, dat weet ik zelf ook wel. ben benieuwd of iemand me inzicht kan geven uit eigen ervaring... en dan vooral ook hoe ik er vanaf kan komen. vind dit nl. echt niet normaal. schaam me ook dood, eigenlijk.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:07
En ga inderdaad je energie in jezelf steken. Je zegt dat je waarschijnlijk een psychische stoornis hebt, waarom weet je dit nog niet zeker? Is er nog geen diagnose gesteld? Als je echt een psychische stoornis hebt dan is dit iets waar je ook mee zult moeten leren omgaan/accepteren, dus misschien is het wel eens tijd om je energie daar in te gaan steken?
zaterdag 20 maart 2010 om 21:08
Blijkbaar vind je het toch moeilijker dan je dacht om hem te vergeten. Daar hoef je je niet voor te schamen hoor. En je hoeft jezelf ook niet dom te vinden/noemen.
En als jij valt op iemand die jou slecht behandelt, dan zegt dat misschien iets over jou, of over je zelfbeeld. Waarom gun je jezelf niet een beter iemand, die wel goed voor je is?
Misschien helpt het om jezelf de tijd te gunnen de relatie te verwerken en 'afscheid' van hem te nemen. En misschien kan je je gaan orienteren op andere mannen.
En als jij valt op iemand die jou slecht behandelt, dan zegt dat misschien iets over jou, of over je zelfbeeld. Waarom gun je jezelf niet een beter iemand, die wel goed voor je is?
Misschien helpt het om jezelf de tijd te gunnen de relatie te verwerken en 'afscheid' van hem te nemen. En misschien kan je je gaan orienteren op andere mannen.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:13
psychische stoornis.... niet zo letterlijk, denk ik. maar... heb het nog nooit gehad dat ik zo ontzettend 'begaan' was met iemand waarvan ik weet dat ik echt niet verder met hem wil. dat is ook de reden dat ik er een beetje van in de war ben. ik weet dat ik hem echt niet terug wil. nooit niet. waarom het me dan ook maar iets kan schelen wat hij momenteel aan het doen is... dat vind ik idioot gewoon. waar komt dit gevoel in godsnaam vandaan? heb dat zelfs helemaal niet bij ex 1.0... iemand waar ik nog steeds gevoelens voor heb. waarom bij ex 2.0 dan wel?
zaterdag 20 maart 2010 om 21:16
Denk je nu dat je een psychische stoornis hebt doordat je zo begaan met hem bent?? Of snap ik je laatste post nu niet??
Maar wat groll ook al zegt.. Je bent gewoon nog niet over de breuk heen. Dat komt vanzelf wel, leg er niet zo veel nadruk op, en geef jezelf ook de tijd en ruimte om erover heen te komen.
Maar wat groll ook al zegt.. Je bent gewoon nog niet over de breuk heen. Dat komt vanzelf wel, leg er niet zo veel nadruk op, en geef jezelf ook de tijd en ruimte om erover heen te komen.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:18
groll... ja, wil eigenlijk dat ie ongelukkig is. dat is toch verschrikkelijk? echt, ik schrik daar zelf enorm van. wil helemaal niet dat iemand ongelukkig is. behalve hij dan. ik ben zo ontzettend boos. boos omdat hij zoveel aandacht van me vroeg terwijl ik just ruimte nodig had. boos op mezelf ook. dat ik mijn dagelijks leven zo laat beinvloeden door zo'n LUL.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:21
Maar dat gaat wel weer over. Ik had het ook hoor, toen het net op een hele lullige manier was uitgegaan en meneer alweer een slapie had gevonden. Tuurlijk wil je dat hij net zo rouwt als jij en niet zomaar weer verder is gegaan!
Maar dat gevoel gaat over, echt waar. Het is jouw reactie op wat er gebeurd is, dat is gewoon menselijk. Heus. Steek je energie in jezelf weer oplappen en voel je niet schuldig.
Sterkte!
Maar dat gevoel gaat over, echt waar. Het is jouw reactie op wat er gebeurd is, dat is gewoon menselijk. Heus. Steek je energie in jezelf weer oplappen en voel je niet schuldig.
Sterkte!
zaterdag 20 maart 2010 om 21:26
Negatieve emoties kunnen een enorme macht hebben waardoor je iemand juist niet los kan laten omdat je het gevoel hebt dat je verliest. Je wil dan eigenlijk dat hij jouw eigenwaarde herstelt. Maar dat gebeurt nooit. Ik zou hem proberen totaal te vergeten, omdat het alleen maar negativiteit is waar niemand iets aan heeft.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:28
Lees ik nou goed dat je 1,5 jaar lang tot 5x per dag hebt gebeld met hem terwijl je rust nodig had? Ik neem aan dat je dat onder heftig verstaat?
Je maakt vervolgens je relatie uit als je op vakantie bent zonder hem???? Dus over de mail of telefoon?
En nu ben je nog steeds geobsedeerd door hem ondanks dat je hem nooit meer terug wil.
Tja, dan lijkt het me goed om eens met een professional te gaan praten.
Je maakt vervolgens je relatie uit als je op vakantie bent zonder hem???? Dus over de mail of telefoon?
En nu ben je nog steeds geobsedeerd door hem ondanks dat je hem nooit meer terug wil.
Tja, dan lijkt het me goed om eens met een professional te gaan praten.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:32
hebben jullie helemaal gelijk in. en eigenlijk weet ik dat ook wel. ik haat het echt zo enorm dat hij klaarblijkelijk nog steeds de macht heeft om me op de kast te jagen. alleen ikzelf kan daar iets aan doen. dat weet ik ook wel. 'the bullshit stops here'... dat vertel ik mezelf dus steeds... wou dat ik er ook naar kon handelen. wellicht snel.ik hoop het.
zaterdag 20 maart 2010 om 21:46
ik vind hem helemaal niet aantrekkelijk. eigenlijk walg ik van hem. als ik hem aantrekkelijk had gevonden dan had ik die gevoelens van mij nog wel kunnen begrijpen. dat is nu juist het gekke. ik wil hem echt niet terug. het is zo'n opschepper en hij is zo ontzettend arrogant. hij vindt zichzelf echt zo geweldig en dat is ook wat hij voor de buitenwereld presenteert. ik weet wel beter, maar het irriteert me echt enorm. het irriteert me enorm dat ik me nog steeds door hem psychologisch laat manipuleren.
ja, het slijt wel, dat weet ik ook wel. ik verdien echt beter dan hem -- ook dat weet ik. maar toch... moest het echt even kwijt hoor. dus bedankt iedereen voor de reacties.
en praten met een professional.. ja, lijkt me een goed idee, ook
ja, het slijt wel, dat weet ik ook wel. ik verdien echt beter dan hem -- ook dat weet ik. maar toch... moest het echt even kwijt hoor. dus bedankt iedereen voor de reacties.
en praten met een professional.. ja, lijkt me een goed idee, ook