Eindelijk naar New York!! Tips??!

05-08-2009 08:16 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriendje 6 dagen New York gekregen. We gaan er in December heen. We vliegen vanaf Brussel.

Heeft iemand nog Tips of andere leuke ervaringen. Ik ben zeer benieuwd waar ik echt moet gaan shoppen en wat leuk is om te doen in New York.

Ik hoor het graag! Alles is welkom.
Wij gaan zondag pricelinen en hopen voor zo'n $110 per nacht in een 3,5* hotel te zitten op Times Square.
The Moderne hotel heb ik nu uitgezocht,kan er altijd nog onderuit maar wat ik er van gelezen heb is redelijk positief.

$850 voor 6 nachten,inc tax en toeristenbelasting kom ik op ongeveer 1000$ dus ongeveer 730 euro.
quote:Chiquita24 schreef op 03 maart 2010 @ 19:43:

welk hotel zit je nu?

Wij in hotel pennsylvania

He wat leuk! Ik ben afgelopen oktober in New York geweest en toen zaten we ook in het Pennsylvania Hotel. Ideale ligging, times square op loopafstand en tegenover het Penn station.

Vind het echt een te gekke stad!
Hippe jurk en mailloit aantrekken op je vlucht.
Ik had gisteren eerst deze reactie gezien voor ik het andere topic had gezien,snapte er al niks van

Ik kwam ook nog tegen tijdens mijn NY google tocht dat je op zaterdag en zondag met de new york watertaxi hop on hop off kunt doen.Je kan dan de hele dag voor 20$ rond Manhattan varen.

Zie hier
Die watertaxi kun je pas nemen vanaf Memorial Day en dat is eind mei. Helaas heb ik er niks aan (wij gaan half mei). Maar straks in de zomer zal het heerlijk zijn op het water. Het is ook niet duur.
Wij gaan in mei naar New York. Beide niet zo goed in het zoeken van goedkope vliegtickets en leuke hotels, iemand hier een goede tip? Vliegen vanaf Amsterdam? Of beter vanuit Brussel of Dusseldorf?
Ik weet niet of het al is gezegd, maar trek een maillot aan als je gaat vliegen

En heel veel plezier natuurlijk!
quote:_69_ schreef op 05 maart 2010 @ 19:50:

Hippe jurk en mailloit aantrekken op je vlucht. Oh..deze tip had je al gekregen... Sorry!
quote:PixiePink schreef op 09 maart 2010 @ 11:51:

Wij gaan in mei naar New York. Beide niet zo goed in het zoeken van goedkope vliegtickets en leuke hotels, iemand hier een goede tip? Vliegen vanaf Amsterdam? Of beter vanuit Brussel of Dusseldorf?

Wij gaan vanaf Brussel,heb veel tickets vergeleken en dat kwam op de datum dat wij wilden gaan het goedkoopste uit.

Ik heb geboekt via Cheaptickets,daar kan je vanaf verschillende luchthavens aanklikken en kijken wat het goedkoopst is.

Hotel heb ik via booking.com en ervaringen van hoel opgezocht op tripadvisor.
Op Zoover.nl kan je hotels zoeken in NY. Zie je ook gelijk de beoordelingen. Wij zaten in hotel Pennsylvania, lekker tegenover het Pennstation, makkelijk als je met de trein vanaf het vliegveld gaat en overal dichtbij.
Wij gaan vanaf schiphol. Wij hebben ook op cheaptickets.nl en nog wat sites gekeken en bij ons was expedia het goedkoopst.

Hotels heb ik ook de reviews op tripadvisor bekeken.
Welk hotel zit jij Chicaa?Jij ging in mei geloof ik he als ik het goed onthouden heb.
Haha, ik kom je in veel topics tegen Dolfje.

Ik zit in het Broadway plaza hotel. Wij gaan van 7 mei t/m 15 mei

Heb al heel veel zin, maar ga volgende week nog een paar dagen naar Dublin, dus als ik daar van terug ben ga ik me wat beter verdiepen in New York.

Jullie gingen in september toch?
Als jij terugkomt, vertrek ik (15 mei).

Wij zijn nog steeds bezig met een hotel. Dat willen we doen via Priceline, maar het schiet niet erg op.

Dit weekend wil ik toch echt wel een hotel geboekt hebben.
Het Broadway Plaza is een erg mooi hotel zo te zien. Helaas wat te duur voor ons.
Oo, dat is wel toevallig haha.

De prijzen van hotels kunnen per dag ook veel verschillen. De dag nadat wij ons hotel hadden geboekt was het een stuk duurder, maar een paar dagen daarna weer goedkoper dan wij hadden betaald. Zou het dus een paar dagen vergelijken.
quote:chicaaa schreef op 10 maart 2010 @ 20:10:

Haha, ik kom je in veel topics tegen Dolfje.

Ik zit in het Broadway plaza hotel. Wij gaan van 7 mei t/m 15 mei

Heb al heel veel zin, maar ga volgende week nog een paar dagen naar Dublin, dus als ik daar van terug ben ga ik me wat beter verdiepen in New York.

Jullie gingen in september toch?

Ja wij gaan september,heb er veel zin in!

Dublin lijkt me ook heel leuk om eens heen te gaan.

Ik heb het Broadway plaza hotel eens opgezocht,ziet er mooi uit!

Ook een stukje boven mijn budget
quote:dolfje schreef op 09 maart 2010 @ 19:11:

[...]

Wij gaan vanaf Brussel,heb veel tickets vergeleken en dat kwam op de datum dat wij wilden gaan het goedkoopste uit.

Ik heb geboekt via Cheaptickets,daar kan je vanaf verschillende luchthavens aanklikken en kijken wat het goedkoopst is.

Hotel heb ik via booking.com en ervaringen van hoel opgezocht op tripadvisor.Via Hotelprice.nl pak je zowel de ervaringen als de beste prijs dmv hotelaanbieder vergelijking
Die site kende ik nog niet helene,bedankt!
quote:dolfje schreef op 10 maart 2010 @ 22:53:

[...]

Ja wij gaan september,heb er veel zin in!

Dublin lijkt me ook heel leuk om eens heen te gaan.

Ik heb het Broadway plaza hotel eens opgezocht,ziet er mooi uit!

Ook een stukje boven mijn budget

Jaa heb ook veel zin in en Dublin en New York

Ik ga naar New York met mijn ouders dus ik heb het geluk dat ze dat reisje voor mij betalen
Dat is altijd mooi
Oh jongens, ik ga al over een week! Maandag 29 vlieg ik. k Was de afgelopen 2 dagen een beetje ziekjes, dus heb veel kunnen internetten (en Sex and the City-DVD's gekeken ). Ik ben er een week, zit in een appartementje in Greenwich Village.

Ik heb na ampele overwegingen toch een New York Pass aangeschaft, en wil in elk geval de volgende dingen gaan doen:

MoMa

Guggenheim

Fietsen door Central Park

Lopen over de Brooklyn Bridge

naar jazzclub, Zinc en/of Smalls en/of Blue Note (of meer, er spelen echt te gekke dingen! Lijkt wel een doorlopend North Sea Jazz-festival daar)

Rickefeller en/of Empire State

Manhattan Circle Line Cruise

Brooklyn Zoo

Food on foot-tour door East Village (in het begin van de week, zodat ik veel fijne plekken weet om te eten)

Pff, ik krijg m'n week wel vol, geloof ik....
quote:Moosey schreef op 21 maart 2010 @ 16:34:

zit in een appartementje in Greenwich Village.

Is dat appartementje een beetje betaalbaar? Zo ja, heb je een link voor me?

Wij hebben uit pure nood maar een hotel geboekt op Long Island. Wel een mooi hotel met ontbijt en uitzicht op Manhattan voor $120 per nacht. Maar ik ben nog steeds op zoek naar iets anders.
Lekker dat je volgende week al gaat. Hopelijk geen regen en storm zoals afgelopen week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven