***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Icke, even voor jou: heb je al eens aan de osteopaat gedacht? Echt waar, Sje was ook een huilebalk, die veel overstrekte. De osteopaat heeft hem zo goed gedaan! Zeker als ik zijn klachten zo hoor, dan kan het haast niet anders of het moet jullie ook helpen!

kijk anders eens op www.osteopathie.nl
Lara: vanmorgen vergeten te zeggen. Vervelend dat je zo'n last hebt van je knip. Voelt de plek schrijnend als je teveel gedaan hebt? Of heb je het gevoel dat je bekkenbodem reageert op teveel doen? Misschien kan een bekkenbodemfyiso dan iets voor je doen.

Framboos: Veel sterkte.
Thanx Witch
Micha: Heel jammer als je er niet bij kunt zijn volgende week
Lara, was jij niet ook tig weken ongesteld? Word er helemaal gek van, ben nu halverwege de derde week van een Mega-Ongesteldheid. Alsof het nooit meer ophoudt! Heb jij daar nog iets mee gedaan?

Frambozewoos: ik duim voor jullie.

Hallooooo waar zijn jullie allemaal? Hoe kunnen jullie mij nou de hele dag alleen laten?

Heb een truukje uitgehaald, elk bedrijf waar ik gesolliciteerd heb heb ik een mail gestuurd dat ik as woensdag in CH ben voor woningsbezichtiging, of ze me aub willen uitnodigen voor een gesprek of het laten zitten. zo dwing ik ze tot een uitspraak en blijft niet alles eeuwig hangen!

Heb al 4 uitnodigingen :-)

Swissie, je kan dus ook nog donderdagochtend bij mij in de auto stappen. Wil best over Zürich naar NL rijden!
Wat slim Xaloy! En het zou ook leuk zijn als Swissie mee kon rijden op de terugweg, is veel gezelliger dan in je uppie!

Ik duim voor je dat er iets uitkomt, maar 4 gesprekken, daar moet vast iets positiefs uitkomen toch?

Framboos, ik duim ook mee dat je geen bloedverlies meer hebt.
Framboos: WAUW GEFELICITEERD. Ik was nieuwsgierig naar de juni 2008 zwangere, omdat ik eigenlijk stiekum hoop dat ik me erbij kan toevoegen. Wij zijn sinds 1 maandje ofzo weer actief bezig om zwanger te raken voor een broertje of zusje voor Thijs. En wat zie ik Framboos........

Echt super.....Zou wel leuk zijn als we samen weer in hetzelfde topic kunnen kletsen. Nou ik ga maar duimen dat ik niet ongesteld ga worden.

Liefs
Zonnebloem!!!!! Wat lief dat je even reageert! Ik ben inderdaad zwanger, al heb ik wel af en toe bloed verlies. Ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan. Ik zou het echt super vinden als ik met jou weer in topic kom te zitten!!!!Doe je best, en ik ga duimen (en als het juli wordt, ga je gewoon naar juni o.k??volgens mij ben ik namelijk mei...)
Jeetje, het was wel heel rustig hier vanmiddag!

Xaloy 4uitnodigingen!!! Nou, als daar niets bij zit!

en wat grappig dat jij en Swissie ineens allemaal plannen hebben!

Waar ons forum al niet goed voor is...

Heb vanmiddag met moeder geshopt voor Tommy. Een hele mooie prenatal winterslaapzak gescoord met afritsbare mouwen!

Is nu in de aanbieding voor 16euro. Wit met hele mooie geborduurde diertjes erop!

En een mooie winterjas bij de VenD, Bruine ribstof en een klein uiltje erop. En een leuke Vtech praat beer, en een Tic Tac DVD.

Heerlijke dingen allemaal!

Het bloedverlies ging de hele middag een beetje door...maar dan alleen na het plassen dus niet veel.

Gelukkig nog geen buikpijn...Wel soms een zwaar/vermoeit gevoel in onderrug als ik sta...Bandenpijn? had ik vorig jaar ook heel vroeg. Afwachten maar..

Oja, ik kan niet naar de meet Buitenmeis...

weeeer de afstand....

even een ouderwetse framboos koopjes tip:

20okt is er bij de Intertoys een superleuke houten nijntje opbergbank in de aanbieding voor 30euro!

Leuk voor in een hoekje van de kamer, rommel dr in, en opgeruimd staat netjes!
Xaloy, wat een slimme zet om de bedrijven te mailen. vier gesprekken, super. Heel veel succes, dat moet toch lukken.

Layla wat goed dat je de bv zo lang hebt volgehouden, zeker na die moeilijke start. Ik twijfel of ik met de fles ga bijvoeden. Vincent komt steeds meer in de vroege ochtend of nog laat op de avond. voorheen sliep hij van 21.00 tot 7.00 uur. volgende week cb en starten met groenten. Wacht dat nog even af. Ben het kolven ook zo zat. Is al nooit mijn ding geweest.

Mich wat vervelend dat je moeder naar het zh moet.

Is het ernstig?

Framboos, mijn duimen draaien hier overuren voor jou. Laat dat bloedverlies maar snel stoppen.

Zonnebloem wat fijn om weer wat van je te horen. Wat spannend dat jullie proberen om zwanger te worden. Zal wel allerlei gevoelens te weeg brengen. Succes!

Icke dat was weer een beroerde nacht. Is je moeder nog opkomen passen?

Even lekker tijd voor jezelf gehad?

Poez, waar ben je?

Swissie, rondje nederland in twee dagen. Fijn dat Finn toch mee kan naar de bruiloft.

Lara, zijn jullie er al uit over het tripje naar Rome?

Framboos, laat maar komen al die kooptips :0

Muis, al een beetje opgeknapt?

Nog een half dagje werken en dan lekker weekend. Ben helemaal gaar, giga hoofdpijn en ook al zo'n langdurige ongesteldheid. zou dat komen omdat het de eerste keer na de bevalling is.

alles ligt in bed, ga lekker even bankhangen.
Esan: sterkte!

Xaloy: wat irritant, zo lang ongesteld... Ik heb inderdaad een persoonlijk record van 7 weken. Daarna was het ineens over en niemand weet waarom het zo lang duurde. Irritant was het wel!

Spitsmuisje: wat fijn dat je gerust bent gesteld. Nu niet meer piekeren hoor!

Zonnebloem: ik duim heel hard voor jullie! Ik hoop dat er gauw een lief broertje of zusje voor Thijs komt. Ik ben op een gegeven moment (door mijn vakantie en daarna het nieuwe forum) de topics waarbij je meeschrijft uit he oog verloren. Is er nog iets uit die onderzoeken gekomen?

Icke: genoten van je middagje alleen? Of was het ook wel even moeilijk?

Framboos: getver, dat stomme bloedverlies!!! Geen kramp?

Bij het cb was alles prima. Max is een lang slungeltje van 69,5 cm en 7.290 kg. De arts vond hem een heel tevreden blij baby'tje (en dat is hij natuurlijk ook). De prikken waren natuurlijk weer zielig, maar hij leek er weinig last van te hebben dus ik en naar mijn broer gegaan. Daar ging het een paar uur goed en toen ik hem op schoot deed bij mijn schoonzusje ging het mis... Ze had hem nog niet goed en wel vast of hij begon heel hard te krijsen en dat krijsen werd zielig kreunen. Arm beertje. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, hij ligt lekker te slapen.

Verder moeten we zijn tandjes (nouja, die 2 die hij heeft dus) gaan poetsen, dus ik heb op advies van Micha elmex gekocht.
Lieve Zonnebloem, wat fijn dat je even iets van je laat horen. Ik hoop voor jullie ook dat je op het junitopic mee kunt schrijven!

Framboos, wat fijn dat je zo lekker geshopt hebt. Ik heb die slaapzak ook gekocht voor Zahra, samen met nog een andere, een ecru-kleurige met allemaal lieve bloemetjes in een zachte veloursstof. Is wel handig om er 2 te hebben, 1 voor bij de oppas en 1 voor thuis (of als er 1 gewassen moet worden).

Ik heb trouwens Zahra vanavond weer de borst gegeven, ik zat beneden en ze dronk goed aan de borst, manlief was boven en zodra hij beneden kwam begon ze te klieren aan de borst. Dus ik ben boven op onze slaapkamer gaan voeden, lekker rustig (poes erbij hihihi) en toen heeft ze dus gewoon weer aan de borst gedronken. Ze was zelfs in slaap gevallen aan de borst! Ze was vandaag natuurlijk wel oververmoeid omdat het weer de 1e keer was dat ze naar de oppas ging sinds de vakantie dus ik kon ze na het eten linea recta in haar bedje leggen. Ik ben wel blij dat het niet zo'n drama was. Ik ben sinds gisteren begonnen met afbouwen, ik heb de 1 na laatste voeding laten vervallen (dus de 3e voeding). Ik wil volgende week proberen de 2e voeding ook te vervangen door kv, zodat ik overdag niet meer hoef te kolven en ik 's morgens en 's avonds nog bv kan geven, maar zou er dan niet veel te veel tijd tussen zitten en mijn borsten echt op klappen gaan staan? Heeft iemand hier ervaring mee?
Xaloy, wat een goed idee van je om die bedrijven zo te benaderen! Hopelijk zit er wat voor je tussen!

Framboos, vervelend zeg weer bloedverlies, sterkte ermee!

Esan, ik begin het kolven ook een beetje zat te worden! Soms gaat het hartstikke goed en heb ik binnen 10 minuten een vol flesje, maar soms ben ik een half uur aan het kolven en zit er nog steeds maar een bodempje in. Ik kolf zo'n twee keer op mijn werk, maar heb 3 flesjes nodig als ik ga werken en dus moet ik 's avonds nog een keer kolven en als ik overdag te weinig heb gekolfd, de andere dagen ook nog!

Zo had ik gisteren te weinig gekolfd op mijn werk (1 flesje) en lukte me het 's avonds maar om 1 flesje te kolven en de vriezer voorraad was op. Ben toen extra vroeg opgestaan om dan nog even te kolven. Raakte mijn kolf verstopt! Melk in de motor! Kon ik me daar weer bezig mee houden en natuurlijk was toen de extra tijd voorbij en moest ik Kaj naar school gaan brengen. Ik ben toen daarna maar weer naar huis gegaan om Ole nog even "live" te voeden, want ik had maar 2 flesjes!

Dedag begon dus al chaotisch en de rest van de druk was het ook zo druk en dan kom je thuis en dan is het eten maken, eten, kinderen in bad en naar bed, afwassen en voor je het weet is het 21.30 voor je eindelijk even kan gaan zitten. Dadelijk nog even kolven... Ja soms ben ik het ook wel even zat, maar ik ga gewoon door...Lijkt me trouwens ook ideaal, Layla, als je overdag (als je werkt) kv kan geven en dan 's avonds bv, maar als ik zo'n 4/5 uur niet gekolfd of gevoed heb, staan mijn borsten idd op springen!
Heeeej Esan! ook weer ff buurten!

Layla, ik stond er op een gegeven moment van te kijken dat mijn borsten het een werkdag van 6uur zonder kolven uithielden!

Ze waren wel wat hard, maar niet pijnlijk ofzo...Hopelijk gaat het straks ook zo voorspoedig bij jou!

Mooie slaapzak is dat hè??en ook nog lekker warm.

Lara. Die arme max! Tommy mag pas midden okt. voor dat prikje...vette achterstand dankzij mama framboos!

En nee, geen krampen gelukkig...

Trouwens wat mij opviel in de stad, na maatje 68 kom je bij de grotere baby/jongens afdeling, en die kleren zijn veel lelijker!!

Weg leuke ''beestjes'' allemaal grauwe kleuren, en stomme letters enzo...

jongens kleren zijn stom!

Michelle, heb jij nog een tip?? jij hebt Lars tenslotte...

Ik hou van knallende kleuren, en grappige opdrukken.

oja, maar ik hou ook van basic, en heb een hekel aan letters en woorden op shirtjes.

Ook mag het retro zijn...
Framboos, mag ik je morgen even bellen? Ik heb een dringende IKEA vraag...

Als het mag graag even je nummer op MSN (heb een nieuwe telefoon en ben het nummer kwijt... )
Xaloy! Tuurlijk mag jij mij bellen met een IKEA vraag!

mag nu ook wel? kijk maar ff

Zet nr nu ff op msn
Fachat, wat vervelend dat gekolf. Ik kolf op kantoor ook, maar als ik niet genoeg heb geven ze maar gewoon kv bij. Meestal is het gelukkig genoeg.

Ik was vorig weekend op een gegeven moment bang voor een ontsteking. Mijn borsten stonden echt op knappen, maar er kwam niks uit. Gelukkig ging het 's avonds in het hotel beter.

Ik heb de laatste paar dagen een digitale camera met foto's en filmpjes van Finn mee bij het kolven. Dan schiet het tenminsten goed op. Gaat ineens twee keer zo snel.

Ik had vorige week alweer de "leuke" ervaring dat iemand de kamer inliep waar ik vol bezigwas. Nu verbouw ik de kamer altijd even voordat ik begin, zodat ik achter een kast zit, daar zit ik tenminsten veilig.

Xaloy, wow dat is natuurlijk wel een erg goed aanbod.

Ik heb alleen vanmiddag net mijn vlucht geboekt. Ik vlieg donderdagavond heen en zondagavond weer terug.

Super trouwens dat je nu zo snel 4 gesprekken hebt, heel goed geregeld zo.

Mijn schoonouders komen zondag lekker naar mijn vriendin en brengen me later naar Schiphol. Nu moet ik alleen mijn ouders nog bellen, die zullen wel niet blij zijn als ze ons niet zien als we in Nederland zijn.
Muisje voel me een beetje schuldig over de vraag wat jullie kids al kunnen! Was niet de bedoeling dat iemand zich zorgen ging maken! Dat draaien hoeven ze idd nog helemaal niet te kunnen! Ze ontwikkelen zich allemaal zo anders. Mijn dochter kon bijvoorbeeld haar hoofd pas optillen, als ze op haar buik lag, met 3 maanden, dat schijnt net op het nippertje te zijn. Draaien kon ze weer heel vroeg, maar haar vriendje die 2 uur ouder is heeft daar weer geen zin in. Je kunt ze eigenlijk niet vergelijken, maar ik was gewoon nieuwsgierig!

Knap van je dat je die flessen hebt kunnen loskrijgen!

Icke mijn dochter overstrekte zich ook, daar is toen de fysio voor bij ons thuis gekomen. Ze had die zuigelingenscoliose, maar het was niet echt duidelijk wat de oorzaak van dit alles was, nog steeds niet, maar het gaat al weer veel beter! Voor de zekerheid is er een echo van de heupjes gemaakt, maar dat was ook ok. We zullen zien. Werd bij ons trouwens gewoon vergoed.

Framboos kan je huisarts niet wat eerder een echo voor je regelen, het duurde toch nog best wel een poos voor je een afspraak had? Met 7 of 8 weken kan je toch al een hartje zien! Sterkte en hoop het beste voor jullie!

Wil jullie als ik het op mijn werk verteld heb best vertellen hoe mijn dochter heet, maar nu durf ik dat nog ff niet, ze heeft een erg aparte naam! En waar ik werk zijn veel mensen met kriebels, ben bang dat die ook hier rondsnuffelen.

Ik ben nu 10 weken zwanger, 24 april uitgerekend, 29 jaar oud en mijn dochter wordt volgende week een half jaar. Wij gaan het vieren, maar grijpen deze gelegenheid eigenlijk aan om haar te laten vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt d.m.v. een verjaardagstaart. Ben zo benieuwd naar de reacties want ik denk dat ze niet allemaal even positief zullen zijn! Dacht eerst van hoe moet ik dit gaan verantwoorden, maar nu heb ik daar schijt aan want wij zijn er zoooo gelukkig mee en het hoe, waarom en wanneer gaat ze niets aan!

Sorry mijn gedachten van de afgelopen 5 weken in een notendop.

Allemaal een rustige en mooie nacht gewenst, Brigitte.
Brigitte, ik snap het niet helemaal, je dochter is nu 6 maanden, maar op je werk weten ze nog niet hoe ze heet? Of begrijp ik het verkeerd?

Voor welke reacties ben je bang (om te vertellen dat je weer zwanger bent?) Voor die van je collegea?

Goed trouwens dat je schijt aan de evt. negatieve reacties hebt! Lekker gelukkig blijven en blij zijn met de komst van je nieuwe kindje!

Swissie, ik heb ook altijd een foto van Ole voor me als ik ga kolven, maar dit helpt niet altijd! Misschien zou idd een filmpje van een huilende, hongerige Ole wel helpen!

Heb jij (of iemand anders) trouwens ervaring met bockbier en bv. Hoorde vandaag van iemand dat haar borsten echt gingen stromen als ze een flesje bockbier had gedronken.

Ik heb morgenochtend een afspraak met de huisarts, want ik heb het idee dat Kaj een probleem met zijn oren heeft (hij hoort af en toe zo slecht en dan bedoel ik niet alleen dat hij niet luistert! ), misschien is er helemaal niets aan de hand, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Ook omdat hij laatst op school bij de logopediste was en hij volgens haar ook wat problemen had! kan natuurlijk verband met elkaar hebben!
Ha Fachat,

Op mijn werk weten ze juist wel hoe mijn dochter heet en het is zo'n aparte naam dat als 1 van mn collega's hier aant rondkijken is, ze meteen weten dat ik het ben! Ik ben haar naam namelijk echt nog nooit tegengekomen verder!

En ben idd vooral bang voor de reacties op mn werk, ben daar vorig jaar aangenomen en ben sindsdien maar 4 weken niet zwanger geweest terwijl ik aan t werk was. Had al het idee dat ik soms scheef aangekeken werd en straks helemaal.

Mijn ouders zijn vooral erg praktisch en ik denk dat zij allemaal vragen gaan stellen over of het wel handig is. Maar ik ben er helemaal blij mee en daar gaat het om! Thanks!

Goed om met Kaj naar de huisarts te gaan! Je kunt, helemaal met kinderen, beter 100x te veel dan 1 x te weinig gaan! En als er echt wat is dan kan je er tenminste wat mee doen! Hoe oud is Kaj, kan het net niet zien in jullie tabel.

Knap trouwen dat zo veel van jullie nog BV geven. Ik ben gestopt toen ik weer ging werken, maar mijn vk was verbaasd dat het 'gelukt' was omdat ik 10 jaar geleden een borstverkleining heb gehad en er met veel geluk 1 kant functioneerde! Was wel grappig 1 kant maatje leeg gelopen balon en de andere kant DD of zo.

Ik zat toen ook erg met de productie en ben anijs gaan eten, warme compressen gaan gebruiken, ceshuw nootjes eten, maar de vk gaf aan dat dit fabeltjes waren, compressen niet hoor. Bier weet ik niet, mijn tante gebruikte het vroeger wel en die heeft ongerveer 3 jaar bv gegeven!? Maar de alcohol komt dan wel bij je kindje terecht.
Zonnebloem! Lieverd! Hoe is het? Ik hoop voor je dat je een juni 2008 mamma wordt en dat Thijs een heel lief broertje of zusje gaat krijgen!

Fijn, ik ben nu weer helemaal vergeten op wie ik allemaal wilde reageren.

Xaloy, wat een strakke actie van je! Heb je intussen nog meer reacties gekregen?

Met mij gaat het niet zo goed, helaas. Ik ben bang dat ik veel te veel hooi op mijn vork heb genomen door meteen weer te gaan werken en mijn opleiding te doen. Ik ben zo verschrikkelijk moe! Er komt niets meer uit mijn handen en ik begin lichtelijk te panieken als ik denk aan alles wat ik moet doen. Zometeen ga ik even de huisarts bellen, want ik denk dat dit te maken heeft met HELLP. Ben bang dat ik niet de tijd heb genomen om te herstellen... Erg slim (not!), want ik zit nu met de gebakken peren.
Spitsmuis! Hoe kan dat nou? Wat jammer! Toch de verkeerde beslissing genomen he? Snel naar de huisarts en met je werkgever om de tafel..

Erg he, Framboos, die kleertjes... Ik denk dat je het voornamelijk van Internet moet hebben. In de winkels ligt allemaal dezelfde eenheidsworst. Hoewel ik het bij de Hema nog steeds wel leuk vind! Ik hoop dat het goedkomt met Baby nummer Twee!

*slaat Nijntjebank in geheugen op - wil je dat tzt nog een keer melden? *

Oei Brigitte, ik snap dat dat lastig is, op je werk. Sterkte ermee, en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jammer Swissie, dat je net geboekt had. Had het erg gezellig gevonden, alleen rijden is ook maar zo alleen..!

Esan, ook al zo'n langdurige ongesteldheid. Het is ergens gerustellend te weten dat ik niet de enige ben! Hier ook nog steeds, nu 3 weken. Vervelend!

Ik ga je straks bellen Framboos, dankjewel Het is echt een beetje een probleem, ik leg het je straks wel uit.

Koffie!
Framboos, ik was gisteren even bij Hennes voor Lars. Allemaal donkere kleren met doodshoofden en zo! Voor kleine jongetjes, slaat toch nergens op! Voor baby's zag ik nog wel wat leuke dingen. Leuke jas (beige rib) voor Morris, met een mutsje en wantjes in de vorm van een hondje. Niet gekocht helaas, want er stond een veel te lange rij. Die van jou klinkt ook leuk, met een uiltje! Als het niet regent loop ik straks even langs v&d.

Je bloedverlies klinkt alsof het gewoon bij je zwangerschap hoort, niet alsof er iets aan de hand is toch? Als je geen kramp hebt en het is maar heel weinig zal het wel goed zijn toch? Kun je niet vragen om een vroege echo?

Zonnebloem, wat hoop ik dat je zwanger bent! Ik ga nu zeker af en toe spieken bij juni 2008, of kom je het even melden? Wat zou dat geweldig zijn!

Wat kolven betreft, deze keer ben ik er lekker onderuit gekomen. Ik vind het zo vervelend! Heb nu alle voedingen live gedaan. Enne, ik kan nu zeggen dat het nieuwe regime een succes is. Morris krijgt nu al een week een flesje pap naast z'n borstvoedingen, en slaapt aan 1 stuk van 7 uur tot minstens half 5, en daarna valt hij gewoon weer in slaap, wat eerst ook niet het geval was. Zo hou ik het nog wel een tijdje vol hoor, want buiten die nachtdiensten vind ik het voeden nog steeds heel leuk.

M'n moeder krijgt trouwens een heupoperatie, ze krijgt een kunstheup, niet iets 'ernstigs' dus.
O sorry Spitsmuis! Was weer eens te snel. Hoop dat je snel een oplossing kan vinden met je werk, en dat je snel weer lekker in je vel zit! Dikke knuffel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven