We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Ze schijnen wel heel lief te zijn, die Sphinxen.

( als in: het is een lief kind )

Dushi, kom je dan in elk geval spammen als je je logeerkat hebt? Ik ken je verder nog niet zo, maar volgens mij schrijf jij toch heel leuk?

Gewoon gezellig langskomen hoor!

Oh, ik lees dat je allergisch bent. Weet je zeker dat je dan wel tegen Sphinxen kunt? Ik dacht dat die allergie vaak door huidschilfers komt en niet per sé door haren. En als ik nog wat verder graaf in m´n grijze brij brei massa, dan dacht ik dat er zelfs hele langharige katten zijn die juist de minste allergieklachten geven.
Klopt maar de sphinx moet je in bad stoppen/ je moet ze wassen dus dan heb ik er geen last van. (schijnt te maken te hebben met de olie die ze afscheiden en zelf niet kunnen reinigen ivm het ontbreken van haar)

Logeerkat kan ik helaas geen foto's van maken want dat vind ik niet zo handig voor zijn bazin. Maar ik kan er wel over tetteren. Want het is een tikkie een verwende diva (terwijl het echt een mannetje is)
Oh nee, dat is inderdaad niet zo netjes, als je foto´s spamt van andermans kat.

Tetteren is ook leuk!
En verwende diva noemt zijn bazinnetje hem altijd. Dus ik neem dat gewoon over omdat het ook klopt. Ik kom zeker tetteren over hem. Vind het enorm gezellig dat ie weer komt. Was toen trouwens blij met alle tips van onderandere MV toen hij eind vorig jaar hier 3 weken was.

Ik heb ook gelezen dat Sphinxen erg aanhankelijk zijn en erg lief.
Heb je er wel eens eentje in het echt gezien Dush? Ik ga wel eens naar van die kattenshows. Niet altijd even leuk want sommige bazen zijn echt... ieuw. Maar wel heel leuk om al die bijzondere rassen nou eens te zien. Bengalen, sphynxen, ocelot, devon rex... echt zo gaaf!
Een verwende diva, haha, daar zijn er hier meer van volgens mij!

Gezellig!

Ik taai ook af, morgen nog 1 vakantiedagje en daar moet ik wel een beetje fit voor zijn natuurlijk!

Goedemorrege allemaal!

Het weekend weer om, de meeting voorbij, de cocktailklas over, traantjes weg en op naar die arbeid.

Ik ben net uit een stil en al slapend huis weggegaan richting een nachtje crisislijnen. Het is al lekker druk en dat is best wel prettig. Het houdt mij lekker bezig.

Ik ga zo eerst eens doorlezen en kom dan weer even kijken hoe het met jullie slaapkoppen is.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Nee ik was al vroeg wakker hoor Anneke.

Ja dat die cocktailklas over is dat is wel jammer, daar had ik wel meer van willen zien en proeven. Ik ga er vanavond eentje maken.

Werkse Anneke, tot laterz.

Oeps moge allemaal.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Olijfje_ schreef op 21 maart 2010 @ 23:56:

Doeske!! Jaaaaaaaa, neem ook een poessie, kan je lekker meetetteren (mag je nu ook hoor, daar niet van! heb je niet een leuke huisspin ofzo waar je over kan tetteren?? )Eeeh Dush, mocht je een huisspin hebben, pleeeaaaase geen foto's! Dan ga ik hier straks met dichtgeknepen bibs zitten te lezen uit angst voor een foto van mijn aartsvijand.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Oja, hier was feest vannacht. Kom net beneden, en ik had een grote pak met gele veertjes daar staan op tafel om te gebruiken voor wat paasfoto's, hebben ze dat pak open gemaakt en nu ligt mijn hele huiskamer bestrooid met gele veertjes. Kan ik die eerst nog even stuk voor stuk oprapen.
goedemorgen

hier geen feest gelukkig, had mijn slaap hard nodig.

Hoe is het met de tetteraars en hun beestjes
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Dag dames,

vriendje had besloten dat dit weekend de computer niet aan zou gaan! Niet vanwege het forummen maar vanwege het werken. Ik heb dus een heel lekker verwenweekend gehad. Met ontbijtjes enzovoorts.

Maar nu ben ik weer niet bij! Dus dames, vanaf nu lees en reageer ik weer mee!
Dushi-schat, is een devon rex ook niet een kat voor je? Ze hebben wel wat haartjes maar die zijn gekruld. Die zijn volgens mij ook aardig geschikt voor mensen met een allergie. Qua kosten ben je niet echt wat goedkoper uit maar je hebt dan iig wat keuze. Maar een Sfinx.... ik vind ze zó gaaf! Met die grote vleermuisoren en hoe evil ze soms kunnen kijken, geweldig!

En ze voelen heerlijk warm aan. En glad.
Oh en sphynxen zijn heeeeeeel lief en leuk!
Over nachtelijke feestjes gesproken:

Onze O'Malley en Toulouse hebben er sinds een week een gewoonte van gemaakt om 's nachts het huis op zijn kop te zetten. Het komt neer op een soort apenkooi. 's ochtends liggen de pennen door het hele huis heen, er is het e.e.a. aan postverwerking gedaan ofterwijl de post is mysterieus uit de vakjes gevallen (we proberen al een paar dagen of ze a.u.b. de belastingaangifte ook willen invullen maar helaas). Ik ben nu al een keertje of tig het bed uitgeslopen omdat ik dacht dat er een inbreker in het huis was, kom ik beneden kijken er 4 grote kattenogen mij aan met een blik van "wat mot je, hebben we iets van je aan ofzo?". Ik moet er eigenlijk elke keer om lachen 't is geen gezicht. Hopper en Sanna liggen echt uitgeput 's ochtends want die worden of ze het willen of niet, constant betrokken in het spel. Wat denken jullie zullen honden ook hoofdpijn kunnen krijgen?Ik kom uit het Pinkeltje tijdperk en heb mijn hele leven zooo graag met dieren willen kunnen praten.
Met Ed en Willem gaat het goed na de sterilisatie. Had zaterdag even schrik toen ik nadat ik maar een kwartiertje weg was geweest en toen poezenovergeefsel op de deurmat vond.

Ik weet dus niet wie van de 2 het geweest is, maar was meteen bang dat dit het einde voor Willem was.

Maar het valt gelukkig mee, ze hebben daarna allebei weer goed gegeten, heb speciaal voer gekocht voor katten met een moeilijke spijsvertering en er is niet meer overgegeven

Ik wilde nu eigenlijk al voorzichtig rond gaan kijken voor een nieuw katje. Niet om Willem te vervangen, want dat gaat toch niet maar meer dat Ed niet alleen achterblijft, dat lijkt me zo zielig voor haar, want ik werk tenslotte ook full-time.

Wat denken dat jullie dat verstandig is, uit poezenoogpunt gezien?

Nu al een derde poes in huis nemen? Of pas als Willem echt overleden is? Ik hoop natuurlijk dat Willem nog heeeeeel lang bij me blijft, maar heb er niet zo veel vertrouwen in, door de dierenarts en de foto's die ze me liet zien.
quote:Talkinghead schreef op 19 maart 2010 @ 22:11:

[...]

Babsjuh, wat een ontzettend lieve foto

En dat kattenkruid is echt geweldig, katten vinden het alledrie heerlijk en dat spul groeit als kool, in goeie seizoenen heb ik wel eens 3x gesnoeid. En het ziet er nog leuk uit ook, met die paarsblauwe bloemetjes.

Mylene, jij hebt vandaag ook een paar hele leuke foto's geplaatst! En op die ene kan je nog wel een beetje zien dat ie trappelt .

Ik ga nog eens teruglezen, maar vind het zo sneu voor Willem en haar baasje. Kan er zelf helemaal verdrietig van worden, .

Eli, we wachten de foto's van de dames af! * de dolle tweeling was ook een leuke naam geweest*. Spannend.

Anneke, het zou erg leuk zijn om jou ook een keer in levende lijve te ontmoeten. Ik lees jouw bijdragen met plezier en dat Canadese schoolsysteem spreekt me erg aan (ik ga er eens iets over lezen, weer een scriptie-idee).

Meiden, ik lees nog even bij maar voel mijn oogleden rap zwaarder worden. Zou zomaar kunnen dat ik vanavond vlot van het www verdwijn

Een beetje late reactie van mijn kant maar als je ooit vragen hebt dan roep maar hoor!

Trouwens iets waar ik ooit een paper over heb geschreven was het verschil tussen meisje en jongens in leren. Met name de voor en nadelen van single sex schools. Ook bere-interessant.
Hier idem Anneke dat ik graag intuitief communicatief met katten kan communiceren. Je schijnt het te kunnen leren. Laatst cursus info van opgevraagd maar ik vind het zo duur. 150 euro voor een paar uurtjes op 1 dag. Dat geld heb ik nu niet, maar eind juni krijg ik dat van de belasting terug, maar zal je net zien dat ik het niet kan leren. Ik ben ook bang dat ik een charlatan tref. Want mensen die andere willen helpen (dat wil ik daarna dus ook ermee gaan doen) dan draait het toch om het mooie dieren te helpen en er niet rijk van te worden? Ik heb het alleen van internet, ik denk dat je iemand moet kennen, misschien ben ik te wantrouwig maar overal waarschuwen ze je voor mensen die het alleen om geld te doen is.

Bij een vriendin is er een keer een kattenfluisteraar geweest, geen cursus maar om info te krijgen over haar overleden dieren. 200 euro. En echt de info die ze kreeg had ik haar ook kunnen geven.

Ik denk wel dat ik goed met katten kan communiceren en dat vele katten mij ook wel begrijpen als ik met ze communiceer. Maar dat cursusgeld is zoveel. En ik zou er niets commercieels mee willen doen, alleen mensen helpen wiens kat kwijt is ofzo.
Ed is trouwens ook een boefje. Stond gisteren onder de douche, had een handdoek klaar gelegd. Zie ik haar de badkamer in sluipen, begint ze met mijn schone handdoek te spelen en uiteindelijk duwt/sleept ze hem de slaapkamer in en daar lag ze, toen ik klaar was met douchen en me dus niet af kon drogen, prinsheerlijk op te slapen.
Lady P, mijn persoonlijke mening is dat ik denk ik zou wachten tot Ed alleen zou zijn. Allereerst weet je niet hoe Willem reageert en haar nog maanden met stress te geven van een nieuweling zou ik niet doen. En straks is ze nog zieker en dan worden ze misschien het "pispaaltje".

Ik zou wachten. Wat ik ook denk, als Ed zich alleen voelt dan zal ze direct hechten aan een nieuweling en die als vermvanging zien. Nu een nieuweling zou Ed misschien afwijzen want ze heeft toch Willem, en dan is ze straks nog "alleen zonder maatje".
MV, bedankt voor je reactie. Daar zit wel wat in wat je zegt.

Ik zou willen dat ze konden praten...en het uit kon leggen/vragen.
Lady P, ik ben het met MV eens. Ik kan mij heel goed indenken dat dit jou misschien helpt om je door de pijn heen te helpen maar stel dat Willem nog een leuke tijd meegaat, en dat hopen wij allemaal met jou mee, dan heb je dus drie poezen en als Willem dan wegvalt heb je denk ik alsnog het gevoel dat er een gat valt die je (begrijpelijkerwijs) wilt vullen. Ik denk (en ik kan dat alleen maar vanuit mijn gevoel) dat jij misschien nu al pijn voelt vd schrik dat je Willem moet gaan missen maar misschien komen er nog wel een heleboel kado maanden. Maar ik snap je heel goed hoor! Het valt ook niet mee.
AnnekeG, het is ook niet echt voor mezelf (al zal ik een kitten in huis altijd leuk vinden), maar meer voor Ed. Dat zij niet alleen gaat zitten treuren als Willem er niet meer is en dat Ed nu dan alvast kon wennen aan een nieuw maatje.

Maar het is inderdaad wat MV ook zegt, Ed zal nu misschien helemaal nog geen intresse hebben in een nieuw maatje omdat ze Willem nog heeft en het levert voor Willem misschien alleen maar extra stress op.

Voor mezelf hoop ik dat Willem nog lang gezond blijft.
Sorry Lady P, verkeerd begrepen. Dom he? Ik zit blijkbaar teveel in mijn eigen gevoel vastgeroest.
Vriend had bij het grit ook twee zakjes met kattenkruid besteld... Dames werden gek hier! Hilarisch zoals ze eroverheen kwijlen zelfs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven