ongebruikte fauteuil verkopen; wat kun je vragen?

22-03-2010 10:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben na de verbouwing van onze woonkamer een donkerbruin leren bank en bijpassende fauteuil gekocht. De fauteuil bleek echter net iets te groot voor in de kamer. Het kan wel, maar alles staat nu zo kort op elkaar dat ik er een benauwd gevoel van krijg. Omdat we hem ook bijna niet gebruiken willen we hem nu uiteindelijk toch verkopen en een kleinere stoel ervoor in de plaats nemen.

De stoel is gewoon als nieuw, er heeft misschien op 2 jaar tijd 4 keer iemand in gezeten (op verjaardagen).

Stoel kostte nieuw ruim 900 euro, wat vinden jullie een reële prijs?

De helft? Of is dat te veel?
Je kunt het altijd als uitgangspunt gebruiken. Doe eens een foto
Zeer goede staat... ongebruikt, wegens overcompleet...

foto's erbij die tonen dat zitting e.d. niet zijn versleten, stof nog niet slap om de kussens zit enzo.

Ik denk dat je dan best de helft kan vragen hoor... en verder is het zoals altijd wat een gek ervoor geeft.
Voor mij geldt, het is óf nieuw (er heeft nooit iemand op gezeten, verpakking of kaartje zit er nog omheen/aan), of het is tweedehands.

Dat een verkopende partij aangeeft dat er maar 4x op gezeten is, is leuk, maar dat weet ik natuurlijk nooit zeker. Je zal aan de stoel wel zien dat hij zo goed als nieuw is, maar hoe vaak hij werkelijk gebruikt is weet je natuurlijk als koper nooit.

En om die reden zou ik 450 euro echt te veel vinden voor een tweedehands stoel.

Misschien kan je mensen laten bieden, en dan een vanaf prijs invullen? (Afhankelijk van wat je er minimaal voor wilt hebben)

Ik zou voor een nieuw uitziende fautuil denk ik 100/150 willen betalen.
¤200
4 keer op gezeten en 2 jaar in huis vind ik niet 'ongebruikt' en ' als nieuw'.

400 zou ik een mooie prijs viinden. Ietsje minder dan de helft dus. Maar ik zou een hogere vraagprijs op bijv. Marktplaats zetten. Mensen willen altijd het idee hebben te kunnen onderhandelen. Vraagprijs 500 euro, dan kunnen mensen onderhandelen en kom je alsnog op de 400 euro.
Ik zou beginnen bij 600 of zo.

Al denk ik dat niemand een fauteuil van MP koopt voor zo'n prijs. Ook niet voor 450 euro. Of het moet een heel exclusief ding zijn dat iedereen eraan afziet dat het een koopje is.
Ik zou gewoon zo hoog mogelijk inzetten...dan zie je vanzelf wie het ervoor wil geven.
Gewoon eerst hoog inzetten. Als je een (relatief lage) vanaf prijs instelt krijg je zeker niet wat je wil. Mocht het allemaal niet lukken kun je een paar weken later een nieuwe aangepaste advertentie zetten. Ja, mag niet officieel, denk ik, maar wie let daarop?
Ook al is er weinig op gezeten, het ding zal best te lijden hebben gehad van zonlicht en aan een veranderde interieurmode.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je op MP zoekt op 'nieuwe fauteuil', dan liggen de meeste prijzen tussen de 100 en 200 euro.
Marktplaats is inderdaad niet de meest geschikte plek om je stoel te verkopen.

Daar zitten de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en geen flauw idee hebben van de waarde van spullen. De instelling daar is; als het maar goedkoop is.

Plaats het dus op een andere site of hang ergens in een nieuwbouwwijk bij een Appie een advertentie op.
Als je hem al 2 jaar hebt is hij dus niet nieuw. Verder moet je maar afwachten wat iemand er voor wil geven. Je kunt er wel de helft voor willen ontvangen, maar iemand moet dat wel willen geven voor een enkele stoel. Dus gewoon afwachten wat er geboden wordt.
...
Jorina, dat zegt natuurlijk niets die prijzen die je hebt opgezocht. Of heb je allemaal stoelen gevonden met een nieuwprijs van 900 euro?

Natuurlijk kun je goedkope nieuwe spullen vinden, maar wie weet hadden ze al geen hoge nieuwwaarde.
quote:emmenn schreef op 22 maart 2010 @ 11:16:

Marktplaats is inderdaad niet de meest geschikte plek om je stoel te verkopen.

Daar zitten de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en geen flauw idee hebben van de waarde van spullen. De instelling daar is; als het maar goedkoop is.

Plaats het dus op een andere site of hang ergens in een nieuwbouwwijk bij een Appie een advertentie op.

Oh, dat ben ik dan!

Ik verbaas me er altijd over dat mensen zulke exorbitant hoge bedragen vragen voor tweedehands spullen...
quote:emmenn schreef op 22 maart 2010 @ 11:19:

Jorina, dat zegt natuurlijk niets die prijzen die je hebt opgezocht. Of heb je allemaal stoelen gevonden met een nieuwprijs van 900 euro?

Natuurlijk kun je goedkope nieuwe spullen vinden, maar wie weet hadden ze al geen hoge nieuwwaarde.

Nieuwwaarde vind ik persoonlijk nooit zo interessant, prijstechnisch gezien. Het gaat er om wat iemand er nú voor wil geven.

Ik vind de nieuwwaarde alleen interessant om te bepalen of het kwalitatief gezien een beetje goed zal zijn, of dat ik te maken heb met een IKEA koopje.
Ik wil ook wel een plaatje zien. Heb zelf nog een leuke fauteuil nodig namelijk
quote:jackie23 schreef op 22 maart 2010 @ 11:12:

Ik zou gewoon zo hoog mogelijk inzetten...dan zie je vanzelf wie het ervoor wil geven.

Niet mee eens. Als je ¤600,- als vraagprijs neemt, gaat iemand die maximaal ¤300,- wil betalen niet eens bieden.

Ik zou ¤200,- vragen, dat vind ik een redelijk bedrag voor een stoel van 2 jaar oud. Ik zou de nieuwprijs er ook bij vermelden.
The time is now
Tweedehands hoeft toch niet te zeggen dat het er niet meer uitziet?

Ik vind het juist raar dat je maar 100 euro wilt betalen voor de stoel van TO.
Je kunt beginnen met: bieden vanaf 200 euro (of zo).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nieuw is alleen als het nog niet in gebruik is geweest,zodra je het 1x gebruikt hebt is het tweedehands.Wel kun je erbij zetten zo goed als nieuw als het ook nog daadwerkelijk in nieuwstaat eruit ziet.

Voor tweedehands spullen vraagt/geeft men vaak 1/3 van de nieuwprijs(in goede staat),dus voor 900 euro is dat 300 euro.

Bij marktplaats is zoveel aanbod daar krijg je alleen hoge prijzen als het een stoel van een design merk betreft.
quote:Banba schreef op 22 maart 2010 @ 11:23:

[...]

Niet mee eens. Als je ¤600,- als vraagprijs neemt, gaat iemand die maximaal ¤300,- wil betalen niet eens bieden.

Ik zou ¤200,- vragen, dat vind ik een redelijk bedrag voor een stoel van 2 jaar oud. Ik zou de nieuwprijs er ook bij vermelden.Ook al zet je een vraagprijs van 200 euro neer, dan nog krijg je onzinbiedingen van 20 euro...zo ook bij een vraagprijs van 600 euro bijvoorbeeld.
Wie zoekt er nog een nieuwe teaktafel die nog in verpakking zit:-))
Je kunt ook je advertentie zo aanpassen dat biedingen niet toegestaan zijn en dat men je alleen via mail/telefoon kan bereiken, jackie23. Dan loop je minder risico dat er van die idioten zijn die 20 euro willen bieden, die gaan je dan echt niet bellen.

Afgezien daarvan: ik zou echt geen 450 over hebben voor een gebruikte en dus tweedehands stoel.
Je kunt ook een minimumprijs instellen dat is wel handig.Bieden ze geen onzinboden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven