We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je dat dacht hoor Anneke, kan nu ook al echt verdrietig worden als ik naar Willem kijk. En ook al wonen ze pas 3 maanden bij mij, ben al zo verschrikkelijk gehecht aan ze.

Kattenkruid wil ik ook nog wel eens bij ze proberen, ben benieuwd naar de reactie. Alleen las ik ergens dat maar 60% van de katten op kattenkruid reageert, omdat ze dan een bepaald gen moeten bezitten.
Goedemiddag tetterettes!

Ik ben een beetje laat gestart vandaag...hoofd en lijf doen nog niet voor 100% mee, al probeer ik dat ijverig te negeren door met de stofzuiger door het huis te gaan. Olivier verhaart eigenlijk continu en van zijn favoriete ligplekjes was haast niet meer te zien wat de originele bekleding is. Maar het gaat gelukkig wel beter!

LadyPhoxy, ik sluit me aan bij MV en Anneke, wacht even af hoe Ed reageert (en hopelijk duurt dat nog heel lang ). Wij dachten dat onze senior het heerlijk zou vinden om alleen in het middelpunt van onze belangstelling te staan want het was (en is) best een stressige kater. Maar het tegendeel bleek waar: ook na een paar weken was ie steeds op zoek naar zijn maatje (bijna 15 jaar samen) en toen hebben wij ervoor gekozen om 2 kleintjes in huis te halen. Dat was niet meteen pais en vree maar na een tijdje lagen ze soms met zijn 3-en en wat vaker met zijn 2-en (senior en zijn kleine "zusje") bij elkaar. Maar ik hoop dat Ed en Willem nog lang van elkaar mogen genieten!

Zo weer verder lezen en reageren, Anneke, ik zag iets over het onderwijs voorbij komen, leuk. Nu eerst weer een beetje huishoudelijk werk doen
talkinghead wijzigde dit bericht op 22-03-2010 12:38
Reden: Mogge zeg je als het voor 12 uur is...
% gewijzigd
Hoi dames,

LadyPee, ik leef echt met je mee. Lijkt me zo erg te weten dat je kat steeds zieker gaat worden, ik hoop dat ze er zo lang mogelijk niets van merkt. Ik heb sinds zaterdag twee poezels in huis, en ben al zo aan ze gehecht, laat staan als je ze 3 maanden of 3 jaar in huis hebt.

Mijn duo krijgt steeds meer karakter: Doris is echt de oudste zus die alles als eerste durft. En Catootje loopt haar achterna en wil steeds bij haar liggen. Dat vind Doris niet altijd even leuk, maar ze laat het zich meestal aanleunen. En dat was inderdaad een Wubba waar Doris mee speelde.

Nu nog wat spammen en dan heb ik mijn tetter-taken weer volbracht

Heel korte tetterflits van mij:

Oeoeoeh, wat een prachtige liefies, Eli! Ik kan me voorstellen dat je daar nu al 100% aan gehecht bent. En zijn ze ook een beetje aanhalig geworden? Of moet je nog wat geduld hebben?

Lekker warm zitten, op zo'n plankie op de radiator, en nog uitzicht ook
Oh ja! Die rooie katten van MV: wat een schatten!

En, iemand al iets gehoord van Mariannanas? Is alles goed gegaan?
Eli, wat een schoonheden! Hoe kun jij ze uit elkaar houden?

Vind vooral je derde foto's leuk, dat ze alle twee eigenwijs de andere kant op kijken.
Lief he, die poezels van me. En aanhalig zijn ze best wel, die ene die zo schuw was is nu de knuffelaar geworden. Die ligt lekker naast me op de bank. En Doris heeft vandaag voor het eerst heel zachtjes gespind (schrijf je dit zo?) :-D
Eli, wat een leuke foto's! En wat leuk om te lezen dat het schuwe al heel snel aan het verdwijnen is . Heerlijk ook om ze voor het eerst te horen spinnen, dan begint ze zich echt thuis te voelen.
Eli, wat een schatjes! Mooie dames hoor! Ze lijken idd erg op elkaar maar volgens mij heeft de ene een wit befje en is de ander iets gevlekter, zie ik dat goed? Het gaat helemaal goed komen met jullie, dat lees ik al!

Ik moet hier hoognodig het balkon opruimen, het ligt vol troep (blaadjes, stukgevroren planten, vogelvoerzooi en de afvoer is verstopt waardoor er water op het balkon staat) en de heren willen graag naar buiten. Ze komen alleen steeds dus onder de troep naar binnen dus er is werk aan de winkel voor mij. Heb ook mijn dikke wintertruien uit de kast gehaald dus laat de lente maar komen!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zo Olijf, wat opmerkzaam van je. Inderdaad Doris is gevlekter, en Catootje heeft een lichte linkerbovenlip en rechteronderlip, een soort mozaiekje.

En dat balkonverhaal is erg herkenbaar, dode planten, stukgevroren potten en verwaaide spullen. Ik moet het balkon ook nog kat-proof maken. Hoe heb jij dat gedaan? Of hoeft dat niet bij jou? Ik heb aan de zijkanten schuine daken, en daar kunnen ze opspringen als ze avontuurlijk zijn ingesteld. Moet ik dus nog wat aan knutselen met kippengaas ofzo.
Gewoon effe ter vermaak, slapende katten..

Eli, we wonen 5 hoog dus het balkon moest zeker wel kat-proof worden gemaakt. Wij hebben het met groen kippengaas omspannen, wat ongeveer 25 cm boven de balkonrand uitsteekt. Ze kunnen dus wel op het randje springen maar er dan niet vanaf kukelen vanwege het gaas. Het ziet er niet uit, maar liever dat dan 2 geprakte poekels. Als het balkon opgeruimd is (haha) zal ik wel even een foto maken. Heb net al even gekeken of ik er toevallig al een duidelijke foto van heb maar kon zo gauw niks vinden.
Haha Boogje, wat een geweldige foto's zitten er bij! Die derde, proest
Oh Boog, wat een hilarische foto's. Toen ik het topic op kwam zag ik eerst alleen de onderste, en toen was ik wel heul benieuwd welke Tetterette zo'n gezellig decolleteetje heeft
Ik had nog zo gezegd, niet te snel tetteren terwijl ik een weekend weg ben, maar wat doen jullie.

Ik ben bang dat ik dit nooit meer bijgelezen krijg, aangezien ik nu met een doos kleenex en flink wat dampo ziek mijn bed in ga duiken.
PANG!!

*startschot voor de balkon-opruimactie*
Oh jummie die foto's Boogie, ik wordt er helemaal weer wakker van na een nacht werken.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Hi Lokee, sorry, sorry, sorry.

En nou ben je nog snotterig ook. Arme meid, ga maar lekker je bedje in met je Kleenex!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Eli wat een dotjes, ze hebben het maar getroffen bij jou.

* Geeft Loki even een rol wc papier aan (zakdoekjes zijn op), nu in de aanbieding bij de AH, krijg je er een kat bij *

Ik ben even aan het koken, heel af en toe 5 min pauze maar vanavond kom ik weer gezellig langs.

Doen jullie je tomaten in de koelkast? Ik hoor nu op de achtergrond dat je het nooit maar dan ook nooit in de koelkast mag leggen.

Ga zo weer door met koken. Tot laterz lieverds.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ach, Lokee, balen zeg, beterschap!

Tussenstand balkon: halve vuilniszak zooi (balkon van postzegelfomaat), 4 stukgevroren planten, 2 stukgevroren potten en een ontstopte afvoer. Ik ga goed!
Mylene, wat een schattige foto's weer! En Boogje, met dit soort plaatjes mag je wel vaker langskomen .

Ik heb de zakdoeken gelukkig niet meer zo hard nodig dus heb net lang gedoucht en besloten om toch met meneer Praathoofd mee te gaan naar de uitreiking van de Film1 awards met als toetje een voorstelling van Alice in Wonderland in Tuschinski . Hij heeft de kaartjes gewonnen en had er ook al erg veel zin in dus Praathoofd is zo uit
Leuk!! Veel plezier, fam. Praathoofd!
Thks! Als lijf en leden een beetje mee blijven werken moet het wel leuk kunnen worden.

Mylene, wat ben je voor lekkers aan het maken? *zoekt nog inspiratie voor zaterdag* En tomaten leg ik nooit in de koelkast, daar worden ze niet lekkerder van is mijn ervaring.
Lokee, beterschap! Ik weet hoe het voelt, maar ben wel snel opgeknapt (denk ik nu), jij hopelijk ook!
Boogje, Eli en MV, wat een geweldige foto's!

Boogje heeft het zelfs voor elkaar gekregen er foto's tussen te zetten die ik nog niet ken. Erg leuk, mag je vaker doen! Lees je hier mee en heb je ook dieren? Het is géén kattenclubje, het gaat over alle dieren. Mijn hond staat nu naar me te grommen en de duwen met dr neus omdat ze in de speelmodus staat. Zometeen maar ff uitlaten.

Ik zit nu ook in de ziektewet.... Helaas heeft mijn hyperventilatie dit weekend zulke vormen aangenomen dat ik vanochtend naar huis ben gegaan. Ik hou het buitenshuis ff niet meer uit. Vrijdag kon ik de hond niet meer uitlaten. Heb haar laten plassen en thats it. Gelukkig kwam mn stiefdochter net langs en zij heeft het rondje afgemaakt.

Ik ben bijna niet naar de meet gegaan. Gelukkig reisde ik met IBI naar Utrecht toe en op de meet heb ik afleiding genoeg gehad om er geen last van te hebben.

Maar nu gaat het niet meer. Hond blij, ik wat minder. Morgen ga ik naar de huisarts. Nu moet ik hond uitlaten... de zeikerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven