Gezondheid alle pijlers

Tandarts-frustraties

22-03-2010 17:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een half jaar geleden ook al een topic geopend over de tandarts: dat ik het zoooooo eng vond en al jaren niet meer was geweest en écht niet durfde. Dankzij vele tips en bemoedigende woorden van jullie ben ik toen toch op zoek gegaan naar een tandarts, en inmiddels is me dit dus gelukt.

Nu ben ik vandaag voor de derde keer geweest.. en ik heb er genoeg van! Ik kan al drie weken bijna niet eten van de pijn, ik kan niet goed kauwen, ik kan niet tegen erg warm of erg koud en pff..

Vandaag zijn mijn voortanden gedaan, die zijn nu trouwens wel weer heel mooi. Maar die pijn.. wat helpt er goed? :(
ibuprofen
Paracetamol, de maximaal toegestane dosis...

Klinkt wat dramatisch, maar bied mij altijd de verlichting die ik dan even nodig heb
Hè, vervelend. Ibuprofen werkt inderdaad goed. Of 6-8 paracetamol per dag nemen? En even blijven doorslikken zodat je een spiegel in je bloed opbouwt.
quote:Starshine schreef op 22 maart 2010 @ 17:40:

ibuprofenmet een straffe borrel en een joint. Geheid geen last meer van pijn.
Oh, en heb je dit al besproken met de tandarts? Dat je zoveel napijn hebt? Want komt de pijn van de behandeling of heb je hele gevoelige kaken/tanden? Want zo lang na een behandeling nog pijn hebben is niet ok.
quote:Jorina schreef op 22 maart 2010 @ 17:41:

Paracetamol, de maximaal toegestane dosis...

Klinkt wat dramatisch, maar bied mij altijd de verlichting die ik dan even nodig heb Haha ja maar het voelt ook wel dramatisch. Pijn in je mond is gewoon ontzettend vervelend..
quote:Zoomix schreef op 22 maart 2010 @ 17:42:

Hè, vervelend. Ibuprofen werkt inderdaad goed. Of 6-8 paracetamol per dag nemen? En even blijven doorslikken zodat je een spiegel in je bloed opbouwt.Wat bedoel je precies met die spiegel opbouwen?
quote:Ratteke schreef op 22 maart 2010 @ 17:43:

Oh, en heb je dit al besproken met de tandarts? Dat je zoveel napijn hebt? Want komt de pijn van de behandeling of heb je hele gevoelige kaken/tanden? Want zo lang na een behandeling nog pijn hebben is niet ok.Ik heb het wel aangegeven dat ik steeds tot het weekend dan aan de pijnstillers zat, maar er zat geen ontsteking ofzo.

Misschien heb ik wel niet zo'n hoge pijngrens, hoewel ik ook een knie-operatie heb gehad en daarbij ging het juist veel beter dan verwacht..
IJsjes helpen, wel tijdelijk, maar dan ben je toch even lekker aan het smullen:D
quote:Stephanietje schreef op 22 maart 2010 @ 17:44:

[...]

Wat bedoel je precies met die spiegel opbouwen? Een tijdje blijven doorslikken, dan bouw je een pijnstiller-spiegel in je bloed op. Een soort 'vaste waarde' in je bloed, dan werkt het beter. Werd mij in het ziekenhuis aangeraden (meerdere enkel-operaties die zééééér deden..)
Wanneer ik pijn in mijn mond heb (bijvoorbeeld hevige kiespijn), is het enige wat helpt Voltaren K (diclofenac)
anoniem_64b90b7e7f994 wijzigde dit bericht op 22-03-2010 17:49
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
quote:Troeta schreef op 22 maart 2010 @ 17:46:

IJsjes helpen, wel tijdelijk, maar dan ben je toch even lekker aan het smullen:DMaar dat is toch juist ook heel erg koud? Doet dat dan niet extra zeer?
quote:Zoomix schreef op 22 maart 2010 @ 17:46:

[...]

Een tijdje blijven doorslikken, dan bouw je een pijnstiller-spiegel in je bloed op. Een soort 'vaste waarde' in je bloed, dan werkt het beter. Werd mij in het ziekenhuis aangeraden (meerdere enkel-operaties die zééééér deden..)Oke... en hoe lang mag je dat dan doen? Want ik moet hierna nóg 4 keer..
quote:Kerplunk schreef op 22 maart 2010 @ 17:49:

Wanneer ik pijn in mijn mond heb (bijvoorbeeld hevige kiespijn), is het enige wat helpt Voltaren K (diclofenac)Oke, daar ga ik eens naar op zoek dan ook Heb nu alleen paracetamol in huis, ook geen ibruprofen maar daar kan ik ook niet zo goed tegen.
quote:Stephanietje schreef op 22 maart 2010 @ 17:55:

[...]

Maar dat is toch juist ook heel erg koud? Doet dat dan niet extra zeer?nee, maar niet het ijs tegen je zere tanden aanhouden natuurlijk, maar gewoon lekker aan het ijsje sabbelen. Die kou verdooft het allemaal een beetje
Pijnstillers blijven doorslikken inderdaad, niet pas als je pijn hebt. Bij mij hielp het om zachtjes ergens op te bijten, gek genoeg. Een klein beetje druk er op.

Ik ben binnenkort weer aan de beurt, mag ik kronen op mijn voortanden laten zetten. Joepie.

Met kerst trouwens een wortelkanaalbehandeling aan beide voortanden gehad en dat was mij alles meegevallen. :-) .

Wat moet er allemaal aan je gebit gebeuren Stephanietje?
wat goed trouwens dat je het hebt aangedurfd om weer naar de tandarts te gaan. Als je straks helemaal klaar bent en de napijnen zakken weg zal je je zo stoer voelen:D

Ik hoop dat je het volhoud!
Sanalgin (oranje doosje) en ik zweer daarbij. Ibuprofen en paracetamolletjes helpen bij mij echt NIET als ik tand of kiespijn heb.

En ik heb erg veel pijn gehad aan mijn tanden en kiezen. Zat er zo ongeveer elke week wel.
Aan de tandarts een receptje vragen voor paracetamol met codeïne.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Wat voor behandeling krijg je dan?

(ook al jaren niet meer geweest.... ben wel een goede poetser en heb geen nauwelijks klachten)
quote:Troeta schreef op 22 maart 2010 @ 18:25:

[...]

nee, maar niet het ijs tegen je zere tanden aanhouden natuurlijk, maar gewoon lekker aan het ijsje sabbelen. Die kou verdooft het allemaal een beetjeHmm oke.. wel een heel fijn excuus voor ijsjes inderdaad Vanmiddag maar eens halen.
quote:ArtemisDCS schreef op 22 maart 2010 @ 18:28:

Pijnstillers blijven doorslikken inderdaad, niet pas als je pijn hebt. Bij mij hielp het om zachtjes ergens op te bijten, gek genoeg. Een klein beetje druk er op.

Ik ben binnenkort weer aan de beurt, mag ik kronen op mijn voortanden laten zetten. Joepie.

Met kerst trouwens een wortelkanaalbehandeling aan beide voortanden gehad en dat was mij alles meegevallen. :-) .

Wat moet er allemaal aan je gebit gebeuren Stephanietje?Kronen op je voortanden? Ziet dat er niet heel raar uit? (heb nog nooit een kroon gehad maar die zijn toch goud?)

Ik had 1 diep gat wat vorige week gemaakt is, 8 oppervlakkige gaatjes en een kapotte voortand. Dat is dus gister gedaan..
quote:Troeta schreef op 22 maart 2010 @ 18:29:

wat goed trouwens dat je het hebt aangedurfd om weer naar de tandarts te gaan. Als je straks helemaal klaar bent en de napijnen zakken weg zal je je zo stoer voelen:D

Ik hoop dat je het volhoud!Hmmm ik hoop het ook haha! Maar vriend heeft al een reisje naar Londen in het vooruitzicht gesteld als ik naar elke afspraak ben geweest. Toch een leuk lokkertje
quote:Zespri79 schreef op 22 maart 2010 @ 18:40:

Sanalgin (oranje doosje) en ik zweer daarbij. Ibuprofen en paracetamolletjes helpen bij mij echt NIET als ik tand of kiespijn heb.

En ik heb erg veel pijn gehad aan mijn tanden en kiezen. Zat er zo ongeveer elke week wel.Kun je dat gewoon bij de drogist krijgen? En jeetje, elke week.. voor hoelang? En waarom dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven