LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Ik heb een keer jurken gekocht met vriendinnen en dat was echt grappig want anderen konden precies zien wat wel en niet bij je past. Dat werkte echt heel goed. We hebben toen afgesproken elk jaar met elkaar jurken te gaan kopen, maar het is al 2 jaar geleden en we zijn niet meer geweest.....
Ik zou het ook laten nakijken Wind, het kan bijna niet kloppen dan toch? En alles een keer helemaal opnieuw invullen? Dus gewoon op andere computer een nieuw aangifteprogramma downloaden en alles er nog eens inzetten? Misschien stuit je dan ineens op iets dat je gemist hebt?

Heb foto's op SG gezet!
Dat ziet er echt leuk uit LLL! Mooi huis, wil ik ook wel hebben .

Zet je ook nog een link neer?
Haha, ja, we hadden het er nog over wat het zou moeten kosten. En kwamen erop uit dat het niet te duur mocht zijn want er moet een hoop aan gebeuren . Maar voor vakantie is het echt ideaal. En ook wel aardig ingericht, niet met allemaal van die ouwe meuk en overal frutsels, maar gewoon best strak en mooie tafels enzo.
Even snel want zo kindjes naar school brengen.

Kan het niet komen doordat GW minder hoge loonheffing heeft? (want maar een deel van 2009 in dienst) en daar kun je toch een deel van terugkrijgen als je aftrekbare kosten zou hebben. Dat is een groot verschil met vorig jaar en zou het misschien verklaren. Hoe dan ook: ik zou het zeker na laten rekenen door iemand die er verstand van heeft.

En als je het terug moet betalen dan kan het ook wel in delen, dat geeft ook wel lucht misschien?

Weekendje klinkt heerlijk! LLL
Morning!

Zo, Dim weer op school, Poppetje in bed en Sum op de ds. Even rust .

Wind, zijn jullie er al uit hoe het komt?

Ik moest wel lachen om de schoenenverhalen trouwens, want ik heb én birkenstocks, én allstars, én ballerina's . (En uggs natuurlijk, ik ben echt een vreselijke meeloper ). Ik heb ze allemaal wel al jaren, en ik hoop steeds maar dat de ballerina's nog een jaartje meegaan. Want zijn gewoon van die voor-erbij-schoentjes, maar zitten zo lekker en zijn zo leuk.

Wat een heerlijk weer is het weer! Keek net op weeronline en zag dat het volgende week (dan ben ik weekje vrij) de hele week gaat regenen. Heb ik weer.
In die week kan nog veel veranderen. Ze hadden ook voor het hele weekend regen opgegeven en wij hadden prachtig weer. Dus er is nog hoop

Hier ook witte ballerina's en twee paar Birkenstocks.

Onze papieren gaan vandaag naar de boekhouder (vader van schoonzusje met eigen assurantiekantoor) en hij kijkt er even naar. Ik denk ook dat het met die loonheffing va GW te maken heeft, maar zo veel?!? Ach, ik ga er maar van uit dat het klopt. Vraag me alleen af hoe we het nu gaan bolwerken icm opstartfase GW zijn bureau. Van ons spaargeld blijft niets meer over (er gaat nu zo'n maandelijks 800 euro naar de privérekening) en het einde komt zo snel in zicht. Misschien moet ik maar een baan gaan zoeken van 5 dagen per week.

Hier twee zieke kinderen. Vannacht om het uur/anderhalf uur er uit met kotsende kinderen. Niet normaal.... what a night.
Hier een zielig KP-tje op de bank. Neusamandel is verwijderd en buisjes in oren. Hij is misselijk (heeft al 2x bloed opgespuugd dat in zijn maag was gelopen tijdens operatie), heeft keel- en oorpijjn en er komt bloed uit zijn neus. Maar hij was wel dapper. Is toch altijd naar, kind dat onder narcose gaat, wegdraaiende ogen, spieren die nog even aanspannen. En dan de schrik bij het wakker worden. Ach gossie.

Pebblo ook total loss en in bed. Moshje ook in bed (wiegje op kamer KP maar even, voor Pebblo).

En ik ben ook best moe maar ik geloof dat ik voorlopig niet aan de beurt ben.

Ga maar beetje puinruimen en dan vanmiddag 10 minutengesprekken. De rapporten van de Pebbeltjes waren trouwens prachtig! Klein Pebbeltje leest ook zon ipv maan en heeft net als zijn broer extra rekenwerk.

Het mag niet, maar ik baal ervan dat Pebblo nu in bed ligt en gewoon niet met Moshje alleen thuis wil zijn. :( Terwijl kind zo voorbeeldig is tegenwoordig, hij slaapt tussen alle voedingen, valt makkelijk in slaap ook en is bijna nooit meer ontroostbaar. Maar Pebblo is bang dat het hem niet lukt Moshje zo rustig te houden.
Ach, arme KP! Ik hoop dat het mevalt met de napijn en hij snel een beetje opknapt.

Wind, ik dacht ook aan de loonheffing. Wel rot als het zou kloppen.. Ik zou dan ook vooraftrek die je nu krijgt nog even goed laten checken.

En beterschap voor je zieke kinderen en sterkte voor jou, niet fijn, zo'n nacht!

LLL, klinkt leuk zeg, je weekend weg! Ga zo even op SG kijken

Voel me nog steeds grieperig. Het is lente en ik zit snotterend en hoestend te rillen op de bank..
Beterschap voor Mille en KP!

Ik heb ook ballerina's maar geen birkenstocks en die ga ik ook niet kopen. Ik zweer bij Havaianas, met dunne bandjes. heb je die ook LLL :-) ?

Nu even koken. Ik wil vandaag een beetje op tijd eten.

En verder houd ik mijn mond maar even over wat ik op dit moment van Maxi, haar godvergeten beroerde instelling wat betreft schoolwerk en haar hondsbrutale grote puberbek vind. K*tkind!
Miss Opgefokte Hysterische ^&*&^*Puber is net de deur uitgedenderd. En ze komt nooooooit meer terug.

Nou, dat scheelt een hoop hysterisch geschreeuw hier
Goh, ze is nu alweer terug van weg en noooooooooooit meer terug. Nog nooit zo'n korte noooooooooooit meegemaakt.
Niet dat ze in die tijd geleerd heeft om haar grote bek te houden..

Wie wil haar een weekje lenen? Maand mag ook
Sorry Mille, maar jij hebt mijn stinkhumeur weer goedgemaakt. Ging net posten over mijn hondsbrutale kinderen, maar ben alweer vrolijker door jouw exemplaar .

Hier dochter die hele dag met afgeplakt oog heeft rondgelopen, geregeld bij de juf... o, ze komt er nu aan. Eerst even voorlezen.
Oei oei oei! De vlam in de pan gevlogen, Mille?

Als jij zo uit je pan gaat dan moet het wel heeeeeel erg brutaal zijn geweest.

Lien, afgeplakt oog?
Ok, wie komt mijn stinkhumeur dan weer goedmaken door te melden dat haar kind nog veeeeeel erger is? Niemand denk ik he

Inderdaad Lien, afgeplakt oog?

Maxi zit haar boekverslag te maken. En ze stelt wijselijk alleen vragen aan Millenium en niet aan mij, nadat ik op de eerste vraag reageerde met de wedervraag sinds wanneer ze zich wat van mijn mening aantrok. Dat hebben we dan weer even -maar vast heel tijdelijk- bereikt..
Goed, dochter dus: had last van haar oog vanochtend. Linoleum zei aan ontbijt, misschien is het een geknapt adertje ofzo. Even gekeken, niets aan de hand en toen gewoon naar school. Daar kennelijk tegen de juf gezegd dat ze een geknapte ader had en een oogpleister geregeld (??? begrijp niet dat juf zich daarvoor leent, maar goed). Hele dag afgeplakt oog gehad en om 17.30 pleister eraf gehaald. NSO juf zei dat dochter helemaal zelf de pleister er af had gehaald. Ik verbaasd: welke pleister. NSO juf weer verbaasd tegen mij: ze had een pleister omdat ze een gesprongen ader had... Dochter dook ergens weg in een hoek, want die voelde de bui al hangen . Dus inderdaad gevraagd wat er aan de hand was... nou, daar had ze niet echt antwoord op. Op zich moet ik er ergens wel een beetje om lachen, maar ik vind het wel heel vervelend dat ze dus kennelijk met haar 7 jaar bij volwassenen dingen geregeld krijgt door overtuigend onwaarheden te vertellen... En wat het meest vervelend was dat ze foeilink op mij werd omdat ik haar zei dat ik dit voortaan niet meer wilde hebben. "Je mag het niet aan de juf zeggen hoor, JE DOET HET NIET" en dit al stampvoetend. En dan woest schreeuwen dat ik het niet aan Linoleum mag vertellen. Ik zei dat ik het niet meteen zou vertellen, maar dat ik me niet door een 7 jarige laat vertellen wat ik wel en niet met Linoleum bespreek en dat ik dit echt iets vind dat ik gewoon met Linoleum wil kunnen bespreken.... Ik zal er verder niet meer met haar over praten, want ze voelt dondersgoed dat dit niet zo handig is gelopen als ze zelf dacht (niet voor niets heeft ze vlak voordat ik kwam de pleister eraf gehaald, ze wilde kennelijk niet dat ik het zag). Munchhausen by Proxy, o nee, dan doe je als moeder je kind wat aan he? Nu ja, ze houdt erg van aandacht en dat mag, maar niet door te jokken.

En vervolgens giftig worden als ik een grapje maak dat er een rode streep van de pleister op haar gezicht zat (wat echt zo was). Sjaaa...

Verder een driftige BNJMN die echt alleen maar kan gillen om z'n zin te krijgen, ook heel lekker rustig eten en naar bed brengen zo 's avonds. Maar goed, doordat Mille al woest was ben ik gekalmeerd, thanks Mille .
En verder heb ik de jongste van Wind en trouwens, alle Winde-kinderen gezien en Wind zelf natuurlijk. Dat was gezellig.
Eerst het luchtige .

Havaianas heb ik ook, bruine. En ik heb van de winter toen ik 3 paar schoenen voor de prijs van 1 kocht een paar Replay slippers meegenomen. De Birkenstocks blijven deze zomer dus in de kast, hoop ik. Misschien draag ik ze op de camping nog wel, dat kan ik niet beloven .

Ballerina's zou ik echt willen, maar dat is nou zo'n kledingstuk dat niet bij me past. Schoenmaat past niet bij model van schoentjes of bij mijn model lichaam oid, ik weet het niet, maar telkens als ik ze pas, en dat is al jarenlang elke zomer weer, vind ik (en ook Harrie als hij erbij is) het echt geen gezicht. Het staat bij mij gewoon niet zo fijntjes en vrouwelijk als bij andere mensen.

Was er nog iets luchtigs verder?
O ja, iemand heeft bedacht wat ik ook al eens bedacht heb om te doen maar niet gedaan heb. En hij dus wel. Zal het wel even op SG zetten.

Zo mijn reactie op de serieuzere berichten hoor, moet Twitter nog even bijwerken.
Wind, als het echt zo is, zou ik inderdaad zoals Nath voorstelt belastingdienst een betalingsregeling vragen. Ik snap namelijk helemaal dat je baalt van die spaarrekening. Ik heb hetzelfde, wij maakten net zo'n soort bedrag over per maand en dan nog een beetje meer, en mijn spaarrekening is in 3 maanden gehalveerd zo ongeveer. Mijn grens van waar ik me pretttig bij voel is wel bereikt.

Maar.... GW heeft denk ik niet enorm veel opstartkosten als ik kantoor huren e.d.? Of gaat hij dat soort dingen wel doen? Dus meer inkomsten dan WW is in zicht lijkt me. Als je nou wat later mag betalen van belastingdienst hoef je iig niet van spaarrekening te leven.

En je kunt meer gaan werken misschien? Heb ik ook weleens aan gedacht als optie bij jou, maar toen was GW nog echt thuis en dan levert dat minder stress op.

Sneu, zieke kindjes, ik hoor het veel om me heen.

Pebbles, arme KP. Maar hopelijk heeft hij er baat bij.

Misschien als Pebblo over deze dip heen is, dat hij wel met Moshje alleen wil zijn? Ik zou het nu in ieder geval niet aan hem voorstellen .

Mille, jij bent overduidelijk hier de moeder met puber als ik jouw posts zo lees. Ik hoop dat het hier posten van je woede enigszins opgelucht heeft .

Is Maxi eigenlijk nog naar de film geweest?

En dochter van Lien is ook een mooie zeg! Hoe krijgt ze het voor elkaar, een oogpleister voor een gesprongen adertje! Die juf heeft zich ook aardig in de luren laten leggen.

Hier eigenlijk hele lieve kinderen vandaag. Maar de oudste was bij opa en heeft daar de hele middag buiten gespeeld, en de jongste was op het kdv en daar hadden ze enorm veel lol met hem gehad. Ik heb ze dus maar een uurtje gezien vandaag .
Ook nog een vraag op SG.
Wind had vergissing gemaakt jongens, ze krijgt alsnog geld terug en hoeft niets bij te betalen. Valt mee dus gelukkig.

En ik moet ongesteld worden, want heb al halve zak paaseitjes op.
Misschien dacht die juf: als ik mag kiezen tussen pleister en kind gewoon aan het werk, of kind de hele dag klagend, zuchtend en steunend meer met haar oog bezig dan met haar werk, dan maar een pleister?

Ik weet niet of ze dat dan zou doen hoor Lien, of dat het snel over zou zijn. Maar dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik heb ooit een meisje in de klas gehad wat bij elke losse tand alleen maar met die tand bezig was tot ie er eindelijk uit was. Dan heb je op een gegeven moment ook zin om haar een handje te helpen

Wel bijdehant bedacht van dochter Lien! Dat wordt nog een heel leuke puber later

Ik heb gereageerd op SG vraag, maar toen zag ik reactie van Lien en bedacht ik me dat het idd. vast ingewikkelder ligt dan ik dan bedenk. Geen ervaring met dat soort zaken he

Hier geen Birckenstocks, Crocs, Uggs of ander lelijk schoeisel. Wel een paar Havaianas gelukkig, hoor ik er toch nog een heel klein beetje bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven