Hoe is het wonen in Hilversum?

05-02-2010 23:45 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn eerste berichtje op dit forum, ik val maar meteen met de deur in huis!

Na maanden dubben en twijfelen hebben mijn vriend en ik besloten dat we naar Hilversum willen verhuizen. We wonen nu met onze twee kindjes in de Watergraafsmeer in Amsterdam maar we willen meer buitenspeelruimte, een tuin, en kunnen geen 6 ton betalen voor een leuke eensgezinswoning met postzegeltuintje hier in de buurt.

Ik heb al een middagje gefundaed (!!) en volgens mij zijn de bloemenbuurt en de astronomische buurt (uit mijn hoofd) voor ons de beste opties. Wel best duur alletwee maar zag er op streetview afgaande leuk uit..

zijn er hier mensen die Hilversumse buurten kennen en me er iets over kunnen vertellen? We willen het hele standaard verhaal: Een sfeervol jaren dertig huis, tuintje, buitenspeelmogelijkheid, goede scholen in de buurt, veel buurkindjes om mee te kunnen spelen.. een kakbuurt hoef ik me in onze prijsklasse (2-2,5)niet druk over te maken maar liever geen achterbuurt, liefst ook wat hoogopgeleiden in de omgeving..

ben benieuwd, alvast bedankt voor de reacties!
quote:Deirdra schreef op 07 februari 2010 @ 21:21:

Waarom zou je niet naar Bussum terug gaan La India?

Ik vond het eigenlijk toch best mooi vandaag..

We hebben vandaag een rondje door Hilversum gedaan.. Maar ik vond eigenlijk overal de buitenspeelruimte erg tegenvallen.. Astronomenbuurt heel mooi gelegen aan de hei, en redelijk ruim gebouwd wel, maar de mooiste huizen ver boven ons budget. En de bloemenbuurt heel erg stads, geen speelveldjes oid gezien. Veel stadser dan ik dacht toch. Kerkelanden ook geweest, maar kwam ongezellig over..

Ik weet het niet meer!

Op de terugweg reden we door Bussum (h'meent en spiegel) en dat was wel mooi eigenlijk. Spiegel natuurlijk niet te betalen maar wel meer rust en ruimte.. Heb op funda wel wat betaalbaars in Bussum zuid gezien, maar dat is weer zo'n bejaarden wijk!

Ik weet het echt even niet meer.. Nog maar even overdenken allemaal.

Iig heel erg bedankt voor alle reactie, ik laat het weten als we besloten hebben!

Wij wonen dus naast de bloemenbuurt, en hier zijn 4 speelveldjes (voor ons op een paar minuten loopafstand) Ook is hier een speelplein in de buurt waar kinderen kunnen rolschaatsen, fietsen etc. Ik denk dus dat je niet goed gekeken hebt.

Het ligt er een beetje aan waar je woont in de bloemenbuurt, maar van ons huis af gezien is het 10 minuten fietsen naar een speeltuin die helemaal omheind is. Wel met entree.
quote:miepjeverhuist schreef op 09 februari 2010 @ 08:09:

[...]

Toch typisch, want die zijn daar juist wel! Aan de rand van de bloemenbuurt, op de Neuweg, is een groot speelveld aangelegd. Er staan doelen, en baskets en ook speeldingen voor kleinere kinderen. Aan de andere kan van de bloemenbuurt heb je de Havenstraat, en daar is de Oude haven. Daar is het eerste deel ook ingericht voor kinderen om te spelen, ook weer met een deel om te voetballen, en een deel om te skaten, en verderop klimdingen in zand voor kleinere kinderen.

Midden in de bloemenbuurt zit ook een basisschool, en volgens mij wordt op dat schoolplein ook buiten schooltijd wel gespeeld.

Kerkelanden en de Hilversumse Meent zou ik zeker niet aanraden, dat vind ik vrij troosteloze wijken en ook echt ver van het centrum.

Bussum zou ik zelf nooit willen wonen, erge kouwe kak.Die van de Neuweg vergeet ik nog.
hallo

en is het nog gelukt met kijken in hilversum?

wij wonen sinds augustus in de zeeheldenkwartier (zo heette het vroeger)

er zijn hier scholen in de buurt, een stuk of 3-4. kerkelanden is op loopafstand makkelijk te doen qua winkels, maar ook de gijsbrecht is leuk. er rijden hier regelmatig bussen. hier in de burt waar wij wonen wonen veel kinderen. de zoutkeet is een speeltuin waar je wel moet betalen, maar het is goedkoop om een soort jaar abonnement te nemen.

wij hebben eerst ook over het spoor gekeken, in die wijk. maar deze wijk waar we nu wonen is zoooo leuk. we willen nergens anders meer wonen.

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes missbreezer
Ik zei toch al dat Hilversum niks is. Er wordt hier ook de Gijsbrecht genoemd, leuk hoor, maar probeer daar maar es op een willekeurige middag doorheen te komen.

Probleem is dat er een blinde wethouder verkeer zit, die elk jaar de rijrichtingen compleet omdraait. Zodat je richting Bussum ineens om heel Hilversum heenmoet of andersom. En steeds meer betaald parkeren door de drukte.

Echt, in het Gooi zijn zoveel leukere plekken.
Is bereikbaarheid met de auto dan hét bepalende criterium of het ergens leuk wonen is ?

Als je een plaats 'niks' vindt om te wonen met als argument dat het niet zo autovriendelijk is, tsja. Dan hebben we heel andere opvattingen over wat belangrijk is in het leven.

OK, autorijden is niet handig in H'sum. De stad in gaat veel makkelijker op de fiets en ik probeer de spits te mijden als ik autorijd. Daarentegen zijn er wel treinstations en dat vind ík nou belangrijk, in die andere plekken in het Gooi kun je niet eens zonder auto wegens gebrek aan treinstation.

Maar of ik ergens prettig woon hangt van heel andere factoren af.

Ik woon prima naar mijn zin in H'sum. Ik heb een leuk en betaalbaar huis, genoeg ruimte, veel groen, natuur vlakbij, theaters en bioscopen en restaurants waar ik allemaal op de fiets prima heen kan.
quote:emaille schreef op 06 februari 2010 @ 00:00:

Verschrikkelijk. Wijk dan uit naar bussum of iets anders in de buurt. Anything but Hilversum zou ik zeggen. Verkeer is ook een ramp.Anything but Bussum! :puke:
quote:Deirdra schreef op 05 februari 2010 @ 23:45:

onze prijsklasse (2-2,5)

In die prijsklasse koop je in het Gooi geen gezinshuis met drie slaapkamers en een tuin, tenzij je niet vies bent van een opknaphuis waar alles aan gedaan moet worden.

Misschien moet je eens in Almere gaan kijken. Daar gaan ook veel Amsterdammers naartoe.
Hoi!

Sinds een maand of 2 zijn wij druk in de weer op de huizenmarkt.. We wonen op dit moment in Amsterdam maar willen ruimer en groener gaan wonen!

Nu zitten we ook in Hilversum te kijken.. vandaar dat ik op dit topic terecht kwam, zocht nl op leuke buurten in Hsum.

Deidra, ben benieuwd of jij al iets gevonden hebt want we zitten in dezelfde schuit met ons budget!

Deze week heb ik wat bezichtigingen; oa in de wijk Klein Rome,

Astronomische buurt en op de Hoenderweg... Is dit wat?

In welke wijk zou ik moeten wonen om zo min mogelijk last te hebben van de spits? Dat vind ik wel echt een minpuntje als ik het zo lees.. alhoewel.. ben wel wat gewend natuurlijk
quote:linda105 schreef op 11 april 2010 @ 11:25:

In welke wijk zou ik moeten wonen om zo min mogelijk last te hebben van de spits? Dat vind ik wel echt een minpuntje als ik het zo lees.. alhoewel.. ben wel wat gewend natuurlijk

Dat hangt er van af waar je heen moet natuurlijk .

Als je dagelijks naar het Mediapark moet is de Utrechtseweg geen handige plek, als je in Utrecht werkt daarentegen is dat een prima vertrekpunt.
.
Ja Smormel.. dat is wel handig om erbij te vermelden natuurlijk :-)

Mijn vriend moet dagelijks naar Amsterdam alhoewel hij kan sjoemelen met werktijden zou ik graag willen weten hoe het in spitstijd binnen Hsum is die kant op.. waar woon ik dan het meest gunstig?

Alvast bedankt!
Amsterdam: Als hij over de A1 wil rijden: dicht bij de oprit A1 (zie kaart). Via de A27 naar de A1 kan ook maar dat duurt langer, vooral de Diependaalselaan is een beruchte flessehals.

Als hij binnendoor wil rijden, aan de westkant, dan kun je over 's Graveland en Weesp, of naar de A2 rijden. Hangt er dus ook nog een beetje van af waar je in A'dam heen wil.
super in hilversum helemaal voor de kinderen en dat t een media stad is merk je niks van hier al mn hele leven als ik jou was zal ik in de bloemenbuurt gaan wonen alles in de buurt het centrum winkels , bos , scholen (middelbaar en basis) ik zal je wel als tip geven om niet in hilversum-noord te gaan wonen dat is t aso gedeelte van hilversum
Hoi,

Jouw bericht was van 6 jaar geleden dus geen idee of je dit nog leest maar zo ja dan hoop ik op antwoord. :-). Wij zitten met precies dezelfde vragen als jij toen had en ik ben zomaar benieuwd wat jullie uiteindelijk gekozen hebben en hoe het bevalt?

We gaan as vrijdag kijken in Hilversum.

Ben benieuwd!

Alvast super bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven