OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Zoyla, ik heb je een mail teruggestuurd!
Ik ga zo mail lezen.

Met Rosa gaat het beter, maar ze is nog wel heel erg moe. Ze wilde nu eventjes naar school, dus ik wacht rustig af tot ik gebeld wordt en ik haar weer mag komen ophalen.

Het huis is zo'n bende, overal halve potten verf, kapotte meubelstukken, halfvolle dozen, kapotte stuuklopers op de vloer en overvolle vuilniszakken her en der. Kan je het je voorstellen? Nee? Lekker zo laten dan

Oja mail lezen. Ga'k nu doen.

Doe eens rustig!

Ik krijg bij jouw stukjes steeds beelden van Taz!
Argh, ik moet een auto hebben.

Is joyriden strafbaar?

Hmmmmm
Zoy kun je niet een busje huren voor een dag?
Ja, joyriden is strafbaar!

Ik heb een auto, en omdat ik morgen toch bij je in de buurt ben, en tijd heb, kan ik je morgen best nog even helpen hoor!
quote:Zoyla schreef op 23 maart 2010 @ 12:35:

Argh, ik moet een auto hebben.

Is joyriden strafbaar?

Hmmmmm

Waarom niet een busje huren? Je kunt grote dingen echt niet per auto vervoeren. Trouwens dan ben je ook zo afhankelijk van een ander.

En ja, ik denk dat de meesten, die ooit verhuisd zijn, het zich wel voor kunnen stellen hoe het er uit ziet bij je. Komt wel goed hoor. Want echt zo gaat het bij iedereen die gaat verhuizen. Een poosje chaos.
We hebben al een busje voor zaterdag, maar ik wil NU wat doen.

Hmpff, die laminaat meneer was veuls te laat, ziek kind, kan gebeuren, maar niet gebeld, heb er uren gezeten, want kon niet weg, blabla. Enfin hij is er nu. En de vloer zit er beneden ook al bijna in. Good job!!

Ja popje van me, morgen even keertje heen en weer rijden? Goed idee!!

Zit met de kids te tekenen op de stuukloper, meer valt er in dit huis momenteel niet meer te doen. Alles is ingepakt.

Gelukkig is het lekker weer; deuren open, en dan ziet het leven er alweer heel anders uit.

Noodgedwongen dus even een rustig dagje. Raar hoor.
Ongelofelijk dit. Ik begrijp nu de posts die HPL ooit tegen jou gebruikte, en je doet het weer. Ik vind het allemaal heel sneu voor je hoe het nu allemaal loopt en gaat met je zieke kinders enzo, maar het is jullie keuze om van de ene op de andere dag te besluiten om in een week tijd te verhuizen en een huis op te knappen. Dat is gewoon niet te doen. Prima dat jij het zo wilt, maar pak je spullen en ga in dat huis wonen en knap het op als je daar zit.

Maar ga hier niet als een klein kind zitten smeken in tig posts om hulp van forummers. Niet te geloven. Echt, ik zou me dood schamen als ik jou was. Je hebt zaterdag toch een busje? Waarom moet alles stel op sprong NU meteen. Krijg beelden van een dreinende kleuter, sorry.
...
Hallo Queenie, leuk dat je ook even langskomt. Joh trek het je niet zo aan, het is gewoon een vrij topic, op een open forum. Als je je eraan ergert, of aan mij ergert, dan kom je toch niet. Doe het mij en jezelf niet aan om dit topic om zeep te helpen. Ik spui hier gewoon mijn gal en laat mijn gedachtes de vrije loop, dat helpt, want ik ben zo hyper chaotisch als de ziekte.

En voor wat het waard is. Manlief gaat vanavond een burootje van mp ophalen en inmekaar zetten. Dus ik moet thuisblijven bij de kids.
Zoyla, laat je niet kisten, je bent een toppertje.

Lees al jaren mee.
quote:Villahollandia schreef op 23 maart 2010 @ 19:19:

Zoyla, laat je niet kisten, je bent een toppertje.

Lees al jaren mee.

Je bedoelt het vast anders, maar je post komt op mij over als of Zoyla al jaren aan 't verhuizen is...

En als je dit leest zou je het bijna gaan geloven. Onvoorstelbaar hoeveel er in die week hier geschreven/gedaan is. Zoyla, even dimmen hoor Het komt wel goed.

Hoe gaat het nu met de meiden??
Ik heb een vriendin die ook zo'n adhd taz is.

Helemaal geweldig!

Die is gewoon niet moe te krijgen, en ook niet stil.

Je doet me aan haar denken, leuk!
Lieve Zoyla

Even heel veel positieve energie vanaf hier!

Het gaat allemaal goed komen, vast! Ik wou dat ik in de buurt woonde om je te helpen, maar Alkmaar-Groningen is niet echt dichtbij. Heel veel sterkte voor Rosa in 't bijzonder en Iris, die ziet vast bleek omdat ze gewoon moe van de verhuizerij is net als jij toch?

Om toch iets te doen maar even een virtuele hug,

liefs moi
Whatever, I do what I want
Poinkpinkpoink, slapen is zo zonde van mijn tijd.

Zometeen komt mijn lieve moedertje en gaan we even stofzuigen in ons nieuwe huisje. Het laminaat ligt er nml in.

Opzichter oude huis komt, vriendinnetje met bank komt, en verder gaat alles goed met de kindertjes, alleen manlief en ikzelf kunnen elkaar wel opvreten, en dan niet van overlopende liefde, maar uit irritatie, en vermoeidheid. Maar we hebben voor hetere vuren gestaan, dus dit fikkie blussen we ook wel weer.

Ik snap nu dat verhuizen een regelrechte relatie test is, alhoewel wij de afgelopen 10 jaar continu relatie testen hebben, dus eentje meer of minder zal ons er niet onder krijgen.

Met de kindjes alles goed ( even afkloppen) Rosa gaat vandaag weer helemaal naar school. En Iris ziet nog steeds wit, maar ik heb mezelf ingeprent dat dat komt omdat ze haar haar blauw heeft geverfd ( althans de voorkant) en dat is nu aan het vervagen/uitgroeien, en dat geeft zo'n grijsachtige gloed, wat mijns inziens bleek maakt. Ik hou het daar maar op, want weer een ritje ziekenhuis ga ik echt niet trekken momenteel.

Ohja, kindjes en school, laterrrrrrrrrrrr............
Blauw geverfd haar... op een winters bleek gezicht.. Hm, dat zou natuurlijk wel heel goed kunnen ja. Als ze ook witte/bleke lippen heeft zou ik toch het ijzergehalte even na laten kijken, want bleke lippen duidt heel vaak op bloedarmoede. Huisarts van mijn moeder zei vroeger; iedere dag een boterham met pindakaas, dat helpt. Maar goed, moet je wel weten in welke doos je de pindakaas terug kunt vinden
Zoyla, je bent zo eerlijk en echt..Daarom lees ik altijd stilletjes mee als je wat schrijft. Ik benijd je op een gezonde manier dat je zo open durft te zijn en je kwetsbaar durft op te stellen.

Stuiterbal of niet Door jouw posts leer ik wat meer te relativeren, thanks daarvoor..

Het komt vast allemaal goed en straks woon je in een heerlijk huis en wordt het nog eens lente ook!
quote:queenie1 schreef op 23 maart 2010 @ 17:31:

Ongelofelijk dit. Ik begrijp nu de posts die HPL ooit tegen jou gebruikte, en je doet het weer. Ik vind het allemaal heel sneu voor je hoe het nu allemaal loopt en gaat met je zieke kinders enzo, maar het is jullie keuze om van de ene op de andere dag te besluiten om in een week tijd te verhuizen en een huis op te knappen. Dat is gewoon niet te doen. Prima dat jij het zo wilt, maar pak je spullen en ga in dat huis wonen en knap het op als je daar zit.

Maar ga hier niet als een klein kind zitten smeken in tig posts om hulp van forummers. Niet te geloven. Echt, ik zou me dood schamen als ik jou was. Je hebt zaterdag toch een busje? Waarom moet alles stel op sprong NU meteen. Krijg beelden van een dreinende kleuter, sorry.

Ik dacht bij de eerste twee zinnen; 'zozo...'

Maar de rest van je stukje is mogelijk nog naarder.

Wat schiet jij hiermee op eigenlijk? Met zo'n stukje?
eens met whopper.

Sinds wanneer is om hulp vragen verboden?

Ben je bang dat mensen zich verplicht gaan voelen ofzo?

Kom op zeg, we zijn hier met volwassen vrouwen, stel je niet aan!
Mamalelie, Iris heeft net leukemie gehad, dus die bleke lippen is het eerste zo'n beetje waarop ik let. En die heeft ze ietsjes, maar nog niet alarmerend. Haar hb was anderhalve week terug ( ziekenhuis check-up) nog 8.5.

Hehehehe Marielle, you are welcome my dear. Wilde je soms ook komen helpen? Ik heb de koffie toevallig net klaar staan

Endie hulp vraag is vooral als geintje bedoeld. Niet eens zo heel serieus ( hoewel ik wel degelijk hulp kan gebruiken hoor, daar niet van) mensen die mij kennen, die weten dat. Als er al iemand slecht is in hulp accepteren, dan ben ik het wel. Daarom doe ik ook altijd alles zelf, en ben ik nadien ook zo ontzettend verrot. Omdat ik honderd ballen tegelijk in de lucht zit te houden altijd. En als het dan eventjes niet meer hoeft. Dan stort ik in.
Zoyla, blijf vooral lekker jezelf! Lekker spontaan en je schrijft wat je denkt. Daar hou ik van en lees altijd je stukjes. Voor wie dat niet wil lezen, klik lekker door...

Gefeliciteerd met je huis! Nu is het natuurlijk een drama maar nog even volhouden. Deze lente en zomer zit je heerlijk in je nieuwe huis/tuin!

Komen er nog foto's op dit topic of zet je die alleen op hyves?

Zo ja,mag ik dan je hyves vriendinnetje worden? Ben niet nieuwsgierig...
Dat van Iris wist ik hoor. Ik lees zo'n beetje op het hele forum mee, reageer alleen niet altijd overal op. Maar ik wist dan weer niet dat je vorige week het HB gehalte nog hebt laten nakijken.

Zou het niet gewoon zo zijn dat ze moe wordt van haar moeder? Van een flinke portie vermoeidheid ga je er niet gezonder uitzien natuurlijk. En instorten.. dat mag je over een week of 2.

En ik wil dat huis straks ook zien. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar de huidige rommel (heb er zelf middenin gezeten, met als tussenstop een huurhuis, dus 6 maanden lang leven tussen een huurhuis vol dozen en een een onaf nieuwbouwhuis vol met bouwzooi).
Ongelofelijk dit. Kun je eens even tien seconden (tien maar) stilstaan bij jullie nieuwe situatie in plaats van je druk te maken of of of? En hoe leuk het allemaal gaat worden? En daarvan genieten? Ja? Oké? Dank je...
quote:Ligeia schreef op 24 maart 2010 @ 15:34:

Ongelofelijk dit. Kun je eens even tien seconden (tien maar) stilstaan bij jullie nieuwe situatie in plaats van je druk te maken of of of? En hoe leuk het allemaal gaat worden? En daarvan genieten? Ja? Oké? Dank je...Ik snap het ook niet helemaal. Wat een dramatisch gedoe zeg. Maar goed, ik heb dan ook geen adhd. Het is al gezegd maar zaken als een muur zilver verven en tafels lakken kunnen écht écht écht wel wachten tot je er woont. Als je zulke keuzes maakt moet je ook niet gaan lopen roepen dat je het zo druk hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven