OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
sterkte
Als je wat dichter in de buurt had gewoond....helaas heb je hier niks aan. Zet um op, nog even en jullie wonen lekker daar, en zijn alle koters hopelijk weer up and running!
Pffffffffff ik kán niet meer. Ik peer hem, ik heb behoefte aan 1 week totale afzondering, en vooral veeeeeeel slaap!!!

Ik word gillend gek hier en haat iedereen! Zo!

Ik weet niet meer wat ik moet doen en waar ik moet beginnen, en er komt overal nog steeds zoveel zooi vrij, dat ik het liefste onderduik.

Zieke kindjes, verhuizen, je schoonmoeder in huis, je zou van minder krankzinnig worden.

Ik kan altijd nog alcoholiste worden, parttime dan wel. Maar ja...das ook weer zo drastisch....
Oh ik heb mijn schoonvader een keer bijna doodvermoord bij een verhuizing...en het is de ultieme relatietest hahaha.
Zoyla, neem even een half uurtje vrij. Pak je fiets (als je hem nog vindt) en ga eventjes uitwaaien. Zo hard mogelijk fietsen.

Dan kun je er daarna weer even tegen. Echt waar.

Knuffel. En sterkte. En beterschap voor je meisje.
Zoyla, geen alcoholiste worden hoor, dan worden de geverfde randjes zo wiebelig en voel je je zo mogelijk nóg ellendiger.

Wanneer moet je nou precies over zijn? (Ik heb misschien nog wel even tijd om iets voor je te kunnen betekenen).

Heel veel sterkte met je dochtertje, pff, dat komt er ook nog maar even bij.

Denk aan over een maand, dan ben je gesetteld en dan loopt alles weer op rolletjes. Het is maar tijdelijk!
Hoe is het met Rosa?

Wij gaan over ongeveer anderhalf jaar verhuizen: ik zie er nu al tegen op. vorige keer zijn we naar een nieuwbouwwoning verhuisd in twee en een halve week. Toen nog zonder kinderen.
We moeten zo weer naar het ziekenhuis. Het gaat echt totaal niet meer met haar. En alles staat weer op zijn kop, ik kom geen steek verder, en had eigenlijk van morgen moeten werken en morgen vroeg ook en dinsdag heb ik een heel belangrijk sollicitatie gesprek.

Maar lekker boeiend. Mijn meisje is doodziek, en ik weet maar niet wat haar mankeerd. Wat moeten we nou??
Veel sterkte voor jullie en vooral voor Rosa!

Zijn er nog mensen die je om hulp kunt vragen? Zodat het huis verder gaat en jij alle aandacht voor Rosa hebt.
Zoyla, als je het je de volgende week wél kunt permitteren om eventjes in te storten, dan kun je goed door nu op sterke koffie, vleugeldrankjes en druivesuiker. Niet gezond natuurlijk, maar het helpt wel.

Puin ruimen; zet eerst alles voor de deur op de stoep. Laat het een nachtje staan. De kans is groot dat de dag erna de helft weg is (Ik spreek uit ervaring, mensen kunnen echt alles gebruiken).

Hoe is het met Rosa?
Als ik in de buurt woonde... arme jij...arme jullie, arme Rosa...

Heel veel beterschap, energie, geduld, positiviteit toegewenst!

Kunnen de oudste en de jongste niet even ergens logeren?

Kun je niet in overleg met de woningbouw (mijn kind ligt onverwachts in het ziekenhuis) het huis een weekje aanhouden? Leg het ze anders gewoon even voor, dat je het huis niet op tijd leegkrijgt ivm Rosa.

Sterkte!
Mamamini / Goudgoed bellen ?

Zij halen alles leeg en leveren "veegschoon" op.
He bah Zoyla.... ik voel me schuldig omdat ik dus wel in de buurt woon maar gewoon echt geen tijd heb.

Hoe is het met je meisje?
Net terug uit het ziekenhuis. Het gaat. Maar ik loop gruwelijk achter de feiten aan. Ben nu de eettafel en salon tafel aan het schuren en lakken. Moet ook gebeuren. En af en toe rij ik met mijn fietsje met wat dozen of zakken erop, naar ons nieuwe huis. Maar met een ziek meisje thuis, wil dat niet zo vorderen allemaal.

Donderdag nog 1 maal grofvuil en dan moeten we komend weekend definitief over. Als dat maar goed gaat.....

Gordijnen moeten nog gekocht, en of omgenaaid worden...

En bovendien gaat het met Iris, mijn oudste dochter, ook he-le-maal niet goed, maar ik steek gewoon mijn kop maar in het zand, want het-is-niks-het-is-niks-het-is-NIKS!!

Bovenverdieping is zo goed als klaar. Ik heb iemand nodig die overdag heen en weer kan en wil rijden met dozen en aanverwanten. Want dan kan ik boven alvast beginnen met inrichten nml...

Morgen wordt beneden gelegd.
Maak je het jezelf niet onnodig lastig? Tafels lakken en gordijnen uitzoeken/naaien kan altijd toch nog? Zorg gewoon dat de boel van de ene plek naar de andere kan, leeg en schoon achterblijft en de rest komt later wel.

Succes en sterkte.
Eens met Dorinke!

Zorg eerst eens dat je je spullen over hebt, de rest komt wel!

Die gordijnen kunnen over een week ook nog.

Beterschap voor je meisje!
[quote]dorinke schreef op 22 maart 2010 @ 18:34:

Maak je het jezelf niet onnodig lastig? Tafels lakken en gordijnen uitzoeken/naaien kan altijd toch nog? Zorg gewoon dat de boel van de ene plek naar de andere kan, leeg en schoon achterblijft en de rest komt later wel.

Was ook mijn gedachte. Tafels lakken? Zulke dingen zou ik nu echt niet gaan doen.
Gekkerd

Je gaat toch geen tafels lakken?

Zorg gewoon dat je op tijd verhuist, dan woon je op je droomplek en dan ga je de komende maanden zorgen dat het steeds mooier wordt.

Sterkte met je meiden!
Tafels lakken ? Dat is een mooi klusje voor de zomer. Daar moet je je nu niet druk om maken.

Gordijnen zouden bij mij nog eerder tellen, maar voorlopig plak je maar even kranten voor het raam (in elk geval bij Iris, pubers hebben privacy nodig ).

First things first, en first lijkt mij momenteel het huis leeg krijgen. De kinderkamers hoeven ook niet dit weekend al volledig ingericht te zijn, laat ze maar lekker "kamperen" op een matras, dat is ook gezellig.
Nou ja, de tafels zijn al bijna af

Ik hou nu eenmaal niet van half werk.

Net schoongemaakt en een kast in mekaar gedraaid en alvast wat dozen uitgepakt om het allemaal een beetje meer eigen te maken. Het wordt nog wel eens wat.

Hoe ik dit huis leeg en netjes oplever is een veel grotere zorg. Dat lukt nooit vrees ik.....

Nu ben ik moe, ik ga mijn mandje in. Morgen weer een lange dag...
Sorry Zoyla, de kennissen hadden net voor het weekend de kast op marktplaats gezet en de kast is al weg.

Veel sterkte met de verhuizing en je kids!
Lieve zoyla,

Volgens mij klopt jouw volgorde niet!

Ik zou het zo doen:

1. alle troep verhuizen

2. oude huis schoonmaken

3. nieuwe huis inrichten/kasten in elkaar zetten/schoonmaken.

Hoe gaat het met je meisjes?
He bummer van die kast, maar het is niet anders. Dan maar verder zoeken.

Iemand een dagje vrij en een auto onder zijn of haar kont? Bel me dan vooral.

Zucht.
en Sosofie, ik doe alles verkeerd om, sommigen noemen het adhd, maar je kan het ook gewoon stom noemen, kom ik wel weer overheen nml
Jessis Zoyla wat een stress allemaal. Neem even een pas terug joh, straks stort je zelf in, en wat dan?

Hoe is het met Rosa vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven