We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Ik heb gebeld. En ik blijf vandaag thuis. Morgen ook denk ik en dan vrijdag eens een dagdeel werken. Ik hoef gelukkig niet gelijk de hele dag. Dat kan denk ik ook niet gezien de bijwerkingen.

Vandaag is mijn oefening 'naar de markt'. En ik neem nu eerst maar een halve pil in. Eens kijken hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve tetters!

@ Splinter…klinkt als een goede deal. Hoewel…heb je veel planten enzo? Is niet mijn sterkste kant namelijk, dus op eigen risico hoor

@ Biebelie…wat een klotesituatie. Begrijp ik uit je woorden dat het al langer niet goed gaat? Is de koek echt op, of zijn er nog voldoende lichtpuntjes?

@MV..HOERA!!!! Wat superfijn dat de pillen aanslaan en dat je zo’n heerlijke nacht hebt gehad! En je moet de bijwerkingen enzo even goed in de gaten houden, maar laat je ook niet gek maken door alles wat er in de bijsluiter staat. Als je de bijsluiter van paracetamol leest wordt je ook niet vrolijk. Producenten zijn verplicht om alle bijwerkingen die ooit eens voorgekomen zijn, ook al is dat maar bij 1 patiënt geweest, te vermelden.

@Ratteke…kun je niet gewoon een paar dagen vrij nemen? Zodat je je er zelf wat minder rot voelt daarover? Stoer trouwens dat je ook weer de stad in gaat! You go girl!!!!

@ LadyPhoxy…wat een goed bericht over Willem! En overbezorgd…ach, dat zijn we hier allemaal wel een beetje denk ik.

@ Anneke…wat een geklooi zeg! Hopen dat ze je mail serieus nemen. Ik vind je vertaling wel briljant hoor! Is trouwens ook een heel boekje van he, van die suffe vertalingen. Een vriend van ons heeft een attractiepark (als in Efteling ofzo) ooit een keer vertaald als “attractionparc”. Vind ik ook nog steeds een leuke!

@ Poez…jammer…ik wil er zó graag nog een kleintje bij, zeker als ik al die schatjes van Etosha en Mari zie….smelt…

@ All…geniet van het mooie weer vandaag!! Ik doe het vanachter mijn bureau, waar ik toch al de balen heb (op zoek naar nieuwe baan, ben er klaar mee hier). Gelukkig rook ik, dus kan ik af en toe nog even lekker van de zon genieten!!

Liefs!

Ratteke...crosspost...wat goed! En wat fijn dat je toch thuis kunt blijven! Was het moeizaam gesprek of viel het mee?
goedemorgen

Ratteke, wat fijn dat de pillen helpen en dat je nog even thuis kunt blijven. Lekker rustig opbouwen hoor. Je bent zelf het belangrijkste

MV, wat lekker geen pijn meer te hebben na zoveel jaar. Ik ken lyrica wel en ook helaas de negatieve bijwerkingen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat je die niet krijgt

Biebs, arme biebs, is het echt klaar of denk je dat hij soms best nog wel tof is enzo. Ik hoop van wel. Sowieso een hele dikke knuffel

Poezewoes, fijn dat logeerpoes het zo goed doet.

Wat een lieve foto's weer toos, ik mag er alleen echt geen meer zucht

Ben ik verder nog iemand vergeten, het gaat hier zo snel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het viel mee. Maar hij begon wel weer over morgen gaan werken. Dat doe ik denk ik niet. Ik mag weg wanneer het niet meer gaat. Ik hoef godzijdank dus niet gelijk 8 uur te werken. Gaat denk ik ook niet lukken. Ik heb nu een halve pil ingenomen. Eens kijken hoe dat gaat. Gaat het niet dan neem ik de andere helft ook in.

Nu ga ik douchen, ik heb het koud. Vriend heeft de verwarming niet aangedaan vanochtend.

Straks weer in de tuin spelen met Tara. Ze heeft een gruwelijke hekel aan de bezem. En ik moet vegen want ik wil de tegels schrobben. Heb gisteren speciaal een borstel en steel gekocht. Het kan handiger maar dan heb ik wat te doen dan alleen forummen en gamen En het wordt 18 graden vandaag!!! Ik had geen beter moment uit kunnen kiezen om ziek te worden hahaha. (alhoewel ik liever smachtend naar buiten kijkend achter mn bureau zou willen zitten)
Lieve meiden,

MV, meid, wat heerlijk, geen pijn! Brok in mijn keel toen ik het las....

Ratteke, wat goed dat ook jij je beter, rustiger voelt. Gemoedsrust is ontzettend belangrijk.

Poez, wat lief, een oude poes er bij, ik hoop dat het werkt.

Bieb, hoe is het nu met je? Heb je nog met je man gesproken?

Olijfje, hoe is het met jou vandaag?

Anneke, wat een knurft die dokter, kan me voorstellen dat je razend bent. Ga je er nu toch weer heen?

Toos, wat een mooie kittens heb je....

Ik kan er niet te lang naar kijken omdat mijn eigen nest bijna jarig is en er een ontbreekt maar dat mag de pret niet drukken, ze zijn hemels!

M'rie, hoe is het met jou en jouw nestje?
Heb even feedback nodig.

Ik merk dat ik niet kan leven met het idee dat er weer een poes zoekraakt. Dat ga ik niet trekken.

Er zijn drie opties denk ik:

1) ze blijven binnen (dus wil ik zo'n rollende kattenbak kopen en in ieder geval Lotje, Lena en Kootje binnenhouden, de oude gebouwen blijven wel in de buurt, die gaan ons land nooit af eigenlijk.)

2) Ik accepteer dat katten soms doodgereden worden of verdwijnen. Dat wordt lastig, dat weet ik nu al. Ik denk zelfs zeker te weten dat me dat niet gaat lukken.

3) Ik zoek voor Lotje, Lena en Kootje een ander huis, in een buurtje, met een omheinde tuin of in ieder geval geen wegen in de buurt.

Dat binnenhouden zal wennen zijn maar ik ben veel thuis, ik wil dat wel proberen.

Je zou zeggen dat dat lastig wordt in de zomer met de deuren open en zo maar we hebben hier airco en het wordt binnen gruwelijk heet, dat ding staat in de zomer dus aan en dan moeten de deuren tóch dicht blijven. Vorige zomer hadden we het poezennest, moesten we ook de hele zomer de deuren dichthouden want de kittens mochten niet naar buiten, was wel eens lastig maar het lukte.

Een ander, veiliger huis zoeken, ik word misselijk als ik er aan denk maar ik heb het er absoluut voor over. Als het niet lukt met het binnenhouden hier bijvoorbeeld. Dan maar een gebroken hart een tijdje, als de poezen maar op een goede plek zitten.

Wat vinden jullie?
Hoe is het met jou Lé? Mis je je gezin? Plan je ook wat leuke ontspanning voor jezelf!!!

Poezz dat klinkt heel goed met je "loge". Dat komt helemaal goed. Ik ga van het weekend even zoeken op internet voor die bak, dat klinkt wel heel goed.

Kikkkertje, ja kan me voorstellen dat je er nog een kitten bij zou willen. Jouw katten zijn zo wonderbaarlijk goed gegaan na het asiel, lijkt me ook eng om daar een ander tussen te zetten. Ottelientje weer helemaal beter?

Oh jij kent ook die neg. bijwerkingen van Lyrica? Ik weet niet of ik het goed heb gedaan, ik heb nadat ik maar een paar dingen las erover het direct uitgeklikt, wat ik niet weet hoef ik ook niet te krijgen. Anderzijds weet ik niet of het slim is, ik weet eigenlijk ook niet wat ik zou kunnen krijgen. Nou misschien vanmiddag nog even spieken in de bijlage.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lé, ik zou gaan voor binnen houden. Ik heb voor hetzelfde gestaan toen Kay verdronken was. Gek was ik van verdriet van het idee trouwens ook dat mijn andere katten hetzelfde kon overkomen. Dus Floyd en Bo hebben buiten gekend en het was af en toe lastig omdat ze niet begrepen waarom ze niet meer naar buiten konden. Hier is dat iig goed gekomen, voor Bo een kitten erbij om te spelen die buiten niet kent. Klimapparaat voor de boys gekocht. En Floyd is makkelijk, die vind alles best, als hij maar zijn aandacht krijgt.

Ik ben ook in de gelegenheid ze extra aandacht te geven dus het heeft hier niet tot problemen geleid.

Het is mijnziens het enige wat je kan doen meis. Je katten elders onderbrengen geeft ook geen garantie, zie bij mij komen er geen auto's end. En dan wordt er een verdronken door een kattenhater. Echt het geeft je veel verdriet en geen garanties.

Hou je eigen poezels alsjeblieft. Ze krijgen genoeg liefde en aandacht om het gemis van buiten te compenseren. XXXXXX
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV, ik denk niet dat de negatieve bijwerkingen gaan opwegen tegen het feit dat het jouw helpt. Ik kan ze hier wel neer gaan zetten maar dan ben je je daarvan zo bewust dat het stress oplevert. Als je denk dat je er veel last van hebt moet je het gewoon laten weten

Met ottelientje is alles goed en de flat is ondertussen aangepast waardoor ze er niet meer uit kan vallen

Leo, ik zou ze gewoon niet meer naar buiten laten. Mijn katten mogen ook niet naar buiten en die redden het prima. Bij ons wordt het ook erg warm binnen in de zomer maar wij hebben zelf hordeuren gemaakt. Zodat de katten niet naar buiten kunnen (en de de spinnen wel naar binnen ). En als je toch airco hebt. Misschien zullen ze het in het begin wel missen maar ik denk dat ze er ook weer aan kunnen wennen.
Nannoo Nannoo, Ann calling earth!

Wat een super nieuws MV, ik zit hier gewoon mee te genieten met jou. Wat is zo'n pil dan toch een wonderding he? Heerlijk meid, 't is je zoo gegund!

Leo, houd ze lekker bij jou binnen, die poezen kunnen het nergens beter hebben dan bij jou. Zoals jij over jou poezen praat, mens, dat is gewoon helemaal om warm van te worden. Hou ze lekker bij jou, die beestjes horen bij jou. Hou je het allemaal nog een beetje vol? Je moet wel lekker blijven spuien hier hoor, dit clubje mensen is zo super en het is gewoon fijn om elkaar een beetje te kunnen bijstaan.

Ik zit nu alweer een paar uurtjes op het werk. Drie uur nonstop aan het kletsen en vooral luisteren. Nu eindelijk even rust. Ik zit lekker op een kokindje te sabbelen, mjammie. Mijn mok thee staat gezelli naast mij, bak fruit ernaast, Ann zit.

Alle tetteritaria's alvast een knuf, ik kom zo weer, doeoei!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Grappig trouwens, ik las ergens iemand refereren aan een Ann, ik zoeken naar wie die nieuwe nou weer was, maar ik denk dat het om ikke gaat. Ben blijkbaar niet helemaal goed bij mijn eigen koppie.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Leo, heb je niet de mogelijkheid (qua ruimte en financiën)om een mooie ren aan te bouwen aan je huis? dan zou ik daarvoor gaan. Ik denk dat binnenhouden ook erg lastig is, dat merkte ik al aan de katten van mij. Die mochten altijd op het balkon waar ze niet weg konden. Toen kregen we een tuin, en ze waren gewend om buiten in de zon te rollen, dus binnenhouden lukte niet.

Zoiets als dit dus:

Stressed is just desserts spelled backwards
male wat heb je toch weer een geweldige avatar
Thanks!
Mooie ren Male. Dat is iets wat ik ook wel zou willen inderdaad. Momenteel kan dat financieel absoluut niet maar wie weet in de toekomst wel een goed plan.

Het huis op zich hier is heel groot, dat scheelt wel.

Op zich kunnen de poezen best 's nachts naar buiten voorlopig nog, vanaf 23.00 uur of zo, als ik naar bed ga, dan is het hier buiten doodstil. 's morgens zijn ze eigenlijk allemaal thuis als ik beneden kom. Maar uiteindelijk moet er wel zoiets vast aan het huis komen met een luik er naar toe. Dat vind ik zelf ook....
Ja, je avatar is fantastisch Male!
Wat MV schreef wilde ik ook voorstellen. Geen idee wat het kost, maar ik zal de link ff opzoeken, momentje.

Kattenren

Ren 2

Ren 3

Wegdoen is geen optie Lé. Dan zou je hart helemaal breken. En je zal je altijd zorgen blijven maken of ze écht wel goed terecht zijn gekomen.

Het accepteren dat ze soms doodgereden worden of vermoord, tjsa. Dat zal je sowieso moeten accepteren. Het gebeurt en daar kan je niks aan doen.

Maar ik zou eens goed kijken op de sites die ik gaf en daar offertes opvragen. Maar voor nu, binnenhouden.
Ik zou je katjes zeker niet wegdoen Leo. Hou ze dan binnen en spaar voor een mooie ren. Dan kunnen ze toch naar buiten en lopen ze geen gevaar.
is We een beetje handig leo, anders kan die misschien zelf even iets voorlopigs in elkaar timmeren. Ik zal even foto's maken van onze hordeuren als ik strakjes thuis ben van het werk

Op die manier kun je ook best een ren maken.
dubbel
Leo, als ik het zo lees zou ik als jou was ook voor binnen houden gaan. Je hebt een heerlijk groot huis, ze hebben elkaar én je vindt het zelf geen probleem om ook in de zomer de deuren dicht te houden!

Als je ze elders onderbrengt heb je ook geen garanties!

Achteraf had ik hier zelf ook liever voor gekozen, ik ben iedere avond weer blij als ze thuiskomen...
Meiden, wat is er al weer lekker getetterd! Ik lees thuis even rustig bij, kan nu ook de leuke avatar niet zien. Leo, ik denk onderweg na over een slimme oplossing, je katten laten verhuizen lijkt me niet nodig: ze wennen echt wel aan dat binnen blijven!
Lé, niet wegdoen. Dat geeft geen enkele garantie dat er niets met ze gebeurt. Bovendien heb jij de kattenkinders veel te hard nodig en zij jou.

Binnenhouden kan heel goed. Ik zie het bij MV, dat zijn blije katten, echt. En die leven op heel wat minder ruimte dan jij hebt. Zorg voor goede stevige hordeuren met een veersysteem en dan mettertijd een keer zo'n ren bouwen.

Ik moest nog aan ons gesprek denken over tweedehands poezen van maandag Lé, toen Tompoes arriveerde gister Maar deze kat ken ik en bovendien is hij van Tom. Het is een lieverd en een heel relaxt beest. Hij loopt nu al vrij ontspannen rond.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Oh Leo, ik ga ook een soort ren bouwen in de tuin. En geloof me hier heb ik absoluut niet veel geld voor Mijne gaat van hout worden iig.

Ik heb een gedeelte van de tuin (12 bij 3 ongeveer) precies tussen twee muren van het huis en op alleen maar tegels. Dat scheelt dus weer aan gaas iig. Zou zoiets bij jou niet mogelijk zijn?

Ik ga even een plaatje zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven