Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er een bore-out?

24-03-2010 16:30 7 berichten
z
Alle reacties Link kopieren
Je kan zwelgen in zelfmedelijden dat je het zo rustig hebt op het werk of je kan het heft in eigen handen nemen.

Als er werkelijk niets meer te doen is dan kan je een cursus of opleiding gaan volgen. In een ander topic noemde ik al de gratis cursussen van de Open Universiteit. Weer eens wat anders dan doelloos surfen tijdens je werk.

Je kan meer energie steken in het solliciteren. Of wellicht eens goed kijken naar de manier waarop je solliciteert, je brieven en de functies waar je op reageert.

Natuurlijk kan het soms saai zijn op het werk maar je leven bestaat uit meer dan je werk. Wat heb je al gedaan om je werk minder saai te maken?
Volgens mij is er overal wel een naam voor en anders verzinnen ze het wel.

Jij ervaart dus veel verveling op je werk? Wat doet je werkgever eraan om het leuk te houden voor zijn werknemers?

En wat doe jij eraan om het leuk te houden voor jezelf?

War voor een soort werk doe je?
Nee echt?
Mijn vriend heeft al ruim anderhalf jaar vrijwel niks te doen op zijn werk. Nou is het ook zo dat hij daar niet op internet kan, hij tekent een beetje, speelt bordspelletjes met collega's, maakt schoon, staat vaak in het rookhonk, heeft 1 order op een dag (waren er voorheen een stuk of 10) en komt dan weer naar huis. Hij is aan het kijken voor ander werk, heeft al aardig wat sollicitaties achter de rug. Hij slaapt verder gewoon goed enzo, maar het is zo borring! Wat ik overigens helemaal begrijp!
quote:nelleke4 schreef op 24 maart 2010 @ 16:42:

Mijn vriend heeft al ruim anderhalf jaar vrijwel niks te doen op zijn werk. Nou is het ook zo dat hij daar niet op internet kan, hij tekent een beetje, speelt bordspelletjes met collega's, maakt schoon, staat vaak in het rookhonk, heeft 1 order op een dag (waren er voorheen een stuk of 10) en komt dan weer naar huis. Hij is aan het kijken voor ander werk, heeft al aardig wat sollicitaties achter de rug. Hij slaapt verder gewoon goed enzo, maar het is zo borring! Wat ik overigens helemaal begrijp!

In plaats van spelletjes met collega's spelen kan hij ook een cursus/opleiding volgen.

Nooit leuk als het een tijd rustig is maar waarom niet je tijd nuttig besteden.
quote:mips schreef op 24 maart 2010 @ 16:45:

[...]

In plaats van spelletjes met collega's spelen kan hij ook een cursus/opleiding volgen.

Nooit leuk als het een tijd rustig is maar waarom niet je tijd nuttig besteden.Hij heeft in de tussentijd 2 cursussen/ bijscholing gedaan, was ik even vergeten te melden
Ik verveel me ook kapot op mijn werk en ik heb dit ook al meerdere malen aangegeven, maar helaas weet het management zelf ook niet wat ze hier mee aan moeten. Ik heb een baan waar eigenlijk geen werk voor is en iets voor een andere afdeling doen mag ook niet. Laat staan een cursus doen of een boek lezen.

Als ik het aangeef dat ik niets te doen heb merk ik gewoon dat ze me maar lastig vinden en liever hebben dat ik mijn mond hierover hou en ga internetten. Mijn baas zei zelfs dat ik dan maar eerder naar huis moet gaan, maar dat geeft natuurlijk gezeur van mijn collega's.

Kortom: zolang ik niet zeur ontvang ik een salaris met nietsdoen. Dit lijkt leuk, maar is doodvermoeiend en daarom ben ik weer druk aan het solliciteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven