heel vaak misselijk
woensdag 24 maart 2010 om 18:08
hi allen,
al sinds dat ik klein ben ben ik al misselijk.
ik heb onderzoeken gehad, maar dat wees niks uit. het komt vaak zomaar uit het niets en kan ook zo weer weg zijn. ik heb pillen gehad die goed werken maar daar word je een beetje slaperig van. soms denk ik dat het komt door stress. wel ik heb een hele erge angst om over te geven. ik zou niet meer weten waar het vandaan kan komen en wat ik kan doen..
begin te walgen van mezelf!
al sinds dat ik klein ben ben ik al misselijk.
ik heb onderzoeken gehad, maar dat wees niks uit. het komt vaak zomaar uit het niets en kan ook zo weer weg zijn. ik heb pillen gehad die goed werken maar daar word je een beetje slaperig van. soms denk ik dat het komt door stress. wel ik heb een hele erge angst om over te geven. ik zou niet meer weten waar het vandaan kan komen en wat ik kan doen..
begin te walgen van mezelf!
woensdag 24 maart 2010 om 18:12
woensdag 24 maart 2010 om 18:17
Lijkt me psychisch ; zodra je niet kan plassen moet je vreselijk nodig, als je twee armen in het gips hebt krijg je jeuk op je rug, als je bang bent om over te geven ga je de hele dag lopen verzinnen of je niet misschien een heel klein beetje misselijk bent ....en ja hoor!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 24 maart 2010 om 18:29
quote:ttsss schreef op 24 maart 2010 @ 18:08:
hi allen,
wel ik heb een hele erge angst om over te geven. ik zou niet meer weten waar het vandaan kan komen en wat ik kan doen..
Dit is het eerste wat me opvalt. Ik heb zelf een braakfobie, maar gelukkig minder voor mezelf. Wel weet ik van "lotgenoten" dat als je dit bijvoorbeeld hebt, de angst voor overgeven en alles wat erbij hoort je al gewoon misselijk maakt. Met andere woorden, je zit gevangen in je eigen visieuze cirkel.
Bang om over te moeten geven ->misselijk-> bang om te moeten overgeven.
Misschien heb ik wel helemaal mis hoor en is er bij jou iets anders aan de hand, 't is gewoon wat het eerste in mij opkwam.
hi allen,
wel ik heb een hele erge angst om over te geven. ik zou niet meer weten waar het vandaan kan komen en wat ik kan doen..
Dit is het eerste wat me opvalt. Ik heb zelf een braakfobie, maar gelukkig minder voor mezelf. Wel weet ik van "lotgenoten" dat als je dit bijvoorbeeld hebt, de angst voor overgeven en alles wat erbij hoort je al gewoon misselijk maakt. Met andere woorden, je zit gevangen in je eigen visieuze cirkel.
Bang om over te moeten geven ->misselijk-> bang om te moeten overgeven.
Misschien heb ik wel helemaal mis hoor en is er bij jou iets anders aan de hand, 't is gewoon wat het eerste in mij opkwam.
vrijdag 26 maart 2010 om 11:27
Ik herken het ook als een braakfobie, want ik heb het zelf ook. Als je (ook onbewust) bang bent om misselijk te worden, dan wordt je het dus juist. Hierboven al gezegd. Misschien kun je eens kijken op de website van de stichting emetofobie. Wellicht lees je dan verhalen van mensen met soortgelijke problemen en daar staan ook tips voor wat je er aan kunt doen.
maandag 29 maart 2010 om 19:48
eigelijk is het ook eerst bang om misselijk te worden en dan om over te geven. nu heb ik bijvoorbeeld gesolliciteerd voor verzorgende IG en ben ik aangenomen als leerling. ik moet dan 3 jaar werken/leren. super zin in. maar ik ging naar de oppen dag en ik rook die geur en ik dacht gelijk: hier word ik misselijk van. dus nu twijfel ik van moet ik het wel doen? kan ik wel tegen die poep. niet dat ik straks de hele tijd sta te braken ofzo
.. zo lastig.. ik heb me bleod laen testen van de week en daar kwam niks uit. nu krijg ik over 2 weken een echo van me bovenbuik en misschien komt daar wat uit. anders denk ik dat ik met iemand ga praten over me probleem en er dan misschien vanaf kom. bedankt allemaal i.i.g.!!!